Tilannehan olis se, että tässä vuosien varrella käynnistyvyys yli 10 asteen pakkasella on ollut kehno. Ilman esilämmitystä yli 15 asteen pakkasella ei ole pariin talveen tahtonut lähteä käyntiin.
Epäilin hehkujen toimivuutta. 300 000 km huollossa tarkistettiin hehkut, jotka olivat kaikki ehjiä. Samaisessa huollossa vaihdettiin polttoainesuodatin, joka oli korjaamomestarin sanojen mukaan erittäin likainen. Arveli mestari sen saattaneen vaikuttaa asiaan. Lopullinen ratkaisu löytyi sitten 110 euron sijoituksesta. Sijoitin kyseisen summan korvatakseni kuusi vuotta palvelleen 74 Ah Exiden uudella samanlaisella. Nyt lähtee, vaikkei olisikaan liekan päässä.
Ford Transit 2.0 TDCi AWD -17, XM V6 24V -99, Subaru Forester 2.0 -14
|