|
Kirjoittaja |
Viesti |
Oldis
|
Viestin otsikko: Nyt ilman museo häristintä Lähetetty: 17.02.2011 12:59 |
Viestit: 832 Paikkakunta: Imatra
|
Juu meni se Ramsu kaupaksi, aika helppoa oli sen myynti. Nyt sitten alkaa armoton miettiminen ja pähkäily. Homaanko tilalle toisen museoauton, vai kaksipyöräisen. Ei taida Bx.iä olla museoituna vielä? Taidan kuitenkin hankkia maamootorin tohon takapihalle puksuttamaan, siinä sitä olisi häristintä.Kesä aamuna laittas kuulanpunaiseksi ja koneen putkuttamaan, vois olla naapuri sopu mennyttä. 
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
cuisinier
|
Viestin otsikko: Re: Nyt ilman museo häristintä Lähetetty: 17.02.2011 13:22 |
|
Oldis kirjoitti: Ei taida Bx.iä olla museoituna vielä? Ei ihan vielä saa museorekisteriin, mutta jos 82-mallista nyt alkaisi entisöidä, niin siinähän vuoden päästä olisi ensimmäinen. Pistä kuvia projektista, jos aloitat.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Nyt ilman museo häristintä Lähetetty: 17.02.2011 15:55 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Museoitu Bäksä Äh, bäksät voi viedä Kuusakoskelle paitti Sportit ja 4X4 Torsenit Hommaa kaksipyöräinen BFG prätkä GS:n 1300 nuijalla. Näitähän oli vasta 2 Suomessa.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Nyt ilman museo häristintä Lähetetty: 17.02.2011 16:07 |
|
Cikatti kirjoitti: Museoitu Bäksä Äh, bäksät voi viedä Kuusakoskelle paitti Sportit ja 4X4 Torsenit Oot vaan kateellinen ku et itte kehtaa ajaa BX:llä! BX on oikeesti KAUNIS 
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Nyt ilman museo häristintä Lähetetty: 17.02.2011 16:18 |
Viestit: 832 Paikkakunta: Imatra
|
Yhden BX.in olen omistanut, tais olla vm 86 tai jotain, mallin 1,6 Van, eli se jäätelöauto, kuten vaimoni sanoi, sen omistin jotain parikuukautta.
Voi olla aika vähissa tulevaisuudessa Museokuntoiset bexit. Alkuperäiskuntoisia tuskin yhtään, eli entisöintiin pitäis halukkailla olla intoa, sitä miulta puuttuu. Siksi en viitisi mitäään projekti kuntoista beksiä edes ajatella.Veikkaan, että Bexeille käy kuten suht yleisille aikaan olleille Gs malleille, mahtaako niitä edes tusinaa enää olla liikenteessä.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
Eki
|
Viestin otsikko: Re: Nyt ilman museo häristintä Lähetetty: 17.02.2011 16:20 |
Viestit: 866 Paikkakunta: Janakkala
|
Oldis kirjoitti: Taidan kuitenkin hankkia maamootorin tohon takapihalle puksuttamaan, siinä sitä olisi häristintä.Kesä aamuna laittas kuulanpunaiseksi ja koneen putkuttamaan, vois olla naapuri sopu mennyttä.  Ääni tälle. Itselläkin samoja suunnitelmia... 
Ducato 3.0 ComfortMatic '08 Clio TCe 90 Dynamique '13 207 1.6 16V '07 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00 Visa 1.4 GT '83 AX First 1.4 Diesel '93
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Nyt ilman museo häristintä Lähetetty: 17.02.2011 16:23 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Ensimmäistä museoitua BX Vania odotellessa... 
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
psjääkäri
|
Viestin otsikko: Re: Nyt ilman museo häristintä Lähetetty: 17.02.2011 16:43 |
Viestit: 295
|
Kolmea beksiä yritin ajaa loppuun. Eivät hajonneet. Yhtäkään niistä en koskaan pessyt. Ihan nätteinä pysyivät. Siis kaunis on beksi. Saiskohan selaisen paskaisen museorekarin. Meinaan vaan, alkuperäinen, kulunut.
"Taidan kuitenkin hankkia maamootorin tohon takapihalle puksuttamaan, siinä sitä olisi häristintä.Kesä aamuna laittas kuulanpunaiseksi ja koneen putkuttamaan, vois olla naapuri sopu mennyttä."
Hyvä ajatus. Sen verran kokemusta tavallaan asiasta. Kun omistaa wanhan mopon, siis wanhan. Viritelet ja pärryytät sitä viikonloppuisin, alkaa valikoitua aidot naapurit näennäis naapureista. Noh, ei kyllä ole hyttysiäkään, on sen verran savusumua ilmassa.
|
|
|
|
 |
miki
|
Viestin otsikko: Re: Nyt ilman museo häristintä Lähetetty: 17.02.2011 16:55 |
Viestit: 176 Paikkakunta: Helsinki / Käpylä
|
Hanki kaksipyöräinen maamoottori, Royal Enfield.
2CV AZU -64, 2CV4/6 -74, C4 -06, Royal Enfield Bullet
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Nyt ilman museo häristintä Lähetetty: 17.02.2011 17:06 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
psjääkäri kirjoitti: Kolmea beksiä yritin ajaa loppuun. Eivät hajonneet. Yhtäkään niistä en koskaan pessyt. Ihan nätteinä pysyivät. Siis kaunis on beksi. Saiskohan selaisen paskaisen museorekarin. Meinaan vaan, alkuperäinen, kulunut.
Miksikäs ei? Alkuperäisyyttähän niissä katsotaan, eikä sitä että se on uudenveroinen. Toki ehjä kai pitää olla...
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
cuisinier
|
Viestin otsikko: Re: Nyt ilman museo häristintä Lähetetty: 17.02.2011 17:23 |
|
Oldis kirjoitti: Voi olla aika vähissa tulevaisuudessa Museokuntoiset bexit. Alkuperäiskuntoisia tuskin yhtään Onhan noita, alkuperäiskunnossa olevia beksejä vaikka kuinka paljon, ja hyväkuntoisia sellaisia. Ei tarvitse kuin katsoa ulos ikkunasta...
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Nyt ilman museo häristintä Lähetetty: 17.02.2011 17:59 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Ei oo tainnu noi bexit olla tu(u)naajien suosiossa, joten ovat säilyneet alkuperäisinä, jos ovat ylipäätään säilyneet.
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Nyt ilman museo häristintä Lähetetty: 17.02.2011 18:02 |
|
Yks teinituunattu tuli vastaan silloin kun haeskelin BXää.
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Nyt ilman museo häristintä Lähetetty: 17.02.2011 21:10 |
Viestit: 832 Paikkakunta: Imatra
|
Tavallaan kiinostaisi Royal Enfied, vaan eukko ei kyytiin tulisi ja tyttö vielä liian pieni, joten jos en maamottoria hanki niin sitten ihan katon kanssa olevan automobiilin. Yksi on kiikarissa, palaan asiaan ensiviikolla.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
psjääkäri
|
Viestin otsikko: Re: Nyt ilman museo häristintä Lähetetty: 17.02.2011 22:07 |
Viestit: 295
|
Vai noin koetaan "rojuenkeli", kaksipyöräinen maamoottori. Kaverilla, siinä naapurissa on sellainen. Hyvin tullaan toimeen. Sillä on pyörässään tosi soinnikas äänenvaimennin. Ei mikään putputin tai kimittäjä. No kyllä me. Toinen savuttaa ja pärrrrisee ja toinen paukkuttaa, Sanoisin sulosoinnut aamulla anivarhain kun keväällä taas töihin karautamme. Niin ja naapurit, yksi niistä soittaa trumpettia, huonosti..! Mutta bekseistä. Kyllä niistäkin löytyy muitakin hienoja kuin nämä Sportit ja 4x4. Tulevalle sitikaporukalle on pakko säästää pölyimurikauppiaan 1.9 vapari dieselillä olevia yksilöitä. Muutama TZI farkkumallina ja pari GTI:tä, vaikka aluksi. Tuosta TZI:stä. Minulla oli sellainen 1,9 bensamyllyllä. Kun annoin sen pois, oli mittarissa yli 350 tkm. Vedin sillä matkailuvaunua etelästä pohjoiseen ja yhtä usein takaisin. Ja niin kovaa kuin nuppi kesti. Beksi ei ollut moksiskaan, vaikka vaunu painoi niin paljonko se vain saa painaa. Ei kulunut öljyä, vain tippa besaa. Sanoisin hyvä auto. Hiljainen ja mukava tiellä ja kaupungissa. Tykkäsin beksistä. Siis kannatettava museointikohde. Aloitetaan vm 82.
|
|
|
|
 |
aaltopelti_fun
|
Viestin otsikko: Re: Nyt ilman museo häristintä Lähetetty: 17.02.2011 22:31 |
Viestit: 568 Paikkakunta: Akaa
|
cuisinier kirjoitti: Oldis kirjoitti: Voi olla aika vähissa tulevaisuudessa Museokuntoiset bexit. Alkuperäiskuntoisia tuskin yhtään Onhan noita, alkuperäiskunnossa olevia beksejä vaikka kuinka paljon, ja hyväkuntoisia sellaisia. Ei tarvitse kuin katsoa ulos ikkunasta... Ja kyllä minä ainakin aattelin viime kesänä hankittua nyt 179 000 km ajettua -85 GT Beksiä pitää tuossa "alkuperäiskunnossa" lähtemättä suuremmin osa osalta uusimaan ja "entisöimään". Alkuperäiskunto minun ajatuksissani käsittää myös vuosien aikana tulleet käytön jäljet - tietty poislukien selvät viat, ruosteet yms. Eihän mitään muutakaan museotavaraa (talot, esineet yms.) entisöidä niin, että rakennetaan ne uutta vastaaviksi uusilla tai jälkituotanto-osilla. Ja plussana tässäkin beksin säilyttämisessä on, että viime päivinä se lohkolämppärin kanssa lähtee nöyrästi viemään töihin kun XM-dsl (jossa lohkolämppäriä ei ole) oli eri mieltä töihin lähdöstä jo tiistaina ja sen koommin en ole häntä vaivannut edes yrityksillä - kun on tuo BX 
.~___~. {[___]} {°/^\°} {/_^_\} "Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli. HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
|
|
|
|
 |
cuisinier
|
Viestin otsikko: Re: Nyt ilman museo häristintä Lähetetty: 17.02.2011 22:48 |
|
psjääkäri kirjoitti: Mutta bekseistä. Kyllä niistäkin löytyy muitakin hienoja kuin nämä Sportit ja 4x4. Just näin on asia. Kannattaa ehdottomasti säästää ihan perusmallejakin.
|
|
|
|
 |
Scrat
|
Viestin otsikko: Re: Nyt ilman museo häristintä Lähetetty: 17.02.2011 23:18 |
Viestit: 400
|
Hanki ekan mallin BX, vaikka ei ehkä olekaan vielä museoikäinen niin ei niitä turhan paljoa ole säilynyt, kiitos raudan oksidoitumisen. Jos ajat muutaman kesäkuukauden niin vakuutuksetkaan hirveitä maksa, edes 0% bonuksilla. Mistä edelleen voisin todeta, että varsi n huvittavaa, että itselläni tällä hetkellä käytössä V6 Xantia täysillä bonuksilla (70%), jos hankin kakkosautoksi esim Rättärin niin olen ilmeisesti täysin edesvastuuton hurjastelija minkä vuoksi sitten peritään liikennevakuutus Rättäristä 0% bonuksilla 
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Nyt ilman museo häristintä Lähetetty: 18.02.2011 01:21 |
Viestit: 2202 Paikkakunta: Laukaa
|
Itse olen aikonut pitää bx 19 trs -87 ja vanhentua sen kanssa  , vaikka uudempia ja paremmin varusteltuja on tontille eksynyt. Nettiautossa on pitkään ollut myynnissä ykköskoppanen bx, 1,4 -86, yhden omistajan peli. Hinta on vajaa tonni, liekö kukaan käynyt sitä katsomassa ja kuntoa arvioimassa. Tämä alkaisi jo olemaan harrastevehje. http://www.nettiauto.com/citroen/bx/3574589
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
|
|