Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C4:sta ostamassa (mutta millä tekniikalla?)
ViestiLähetetty: 01.04.2009 18:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Autoa ostamassa/tilaamassa ja pitäisi saada päätettyä millä koneella/laatikolla otan auton.

Koeajoin HDi110+BMP robottivaihteistolla ja se ei ollut huono. Vedon katoaminen jos pitää oikeasti päästäkin nopeasti eteenpäin hiukan mietityttää. Kulutus oli esimerkillisen pientä.

Sitten on vielä vaihtoehtona sama manuaalina, mutta penkki pitää laittaa paljon eteenpäin, koska kytkinpolkimen liikerata on pitkä. Olen tällainen töppöjalkainen 170+ senttinen kääpiö.

Hiukan lisää rahaa niin saisi HDi136:n oikealla automaatilla. Kulutus olikin sitten koeajolla noin KOLME litraa kovempi täsmälleen samalla reissulla.

Tai sitten kuitenkin se bensa THP140 automaatilla ja unohdetaan se kulutus :)

Antakaa hiukan mielipiteitä autosta ja tekniikkavaihtoehdoista. Hyviä ja huonoja kokemuksia.
Kiitos etukäteen.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4:sta ostamassa (mutta millä tekniikalla?)
ViestiLähetetty: 01.04.2009 20:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 150
Huikko kirjoitti:
Sitten on vielä vaihtoehtona sama manuaalina, mutta penkki pitää laittaa paljon eteenpäin, koska kytkinpolkimen liikerata on pitkä. Olen tällainen töppöjalkainen 170+ senttinen kääpiö.


Ei pitäisi olla merkitystä, koska jarrupoljin pitää tarvittaessa yltää polkemaan voimalla pohjaan, eli aivan yhtä pitkälle kuin kytkinpoljinkin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4:sta ostamassa (mutta millä tekniikalla?)
ViestiLähetetty: 01.04.2009 21:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
No minulle ainakin on merkitystä. Liikennevaloissa harvoin tarvitsee roikkua ruuhkassa jarrupoljin pohjassa, mutta kytkinpoljin pohjassa kyllä silloin tällöin.

Vaikka reisitukea olisi hiukan liikaa, niin saa tehtyä jarrutuksen varsin hyvin, mutta jalan kurottaminen tai epämukava asento kytkintä jatkuvasti pohjatessa on epämiellyttävää ja johtaa siihen että on helpompaa ottaa hiukan penkkiä eteenpäin. Tällöin taas cruise päällä maantiellä ei saa jalkoja suoraksi.

Sama ongelma on toki monessa muussakin autossa.
Voisihan sitä rastittaa muistilla olevat sähköpenkit ja maantieajoon toinen muistipaikka, mutta mutta...

Sitäpaitsi C4:ssa jos painat toisella jalalla jarrupolkimen pohjaan ja toisella kytkinpolkimen, niin kytkinpolkimessa on pitempi liikerata ja se painuu syvemmälle. Jarrupoljin ei ota lattiaan kiinni. Kytkinpoljin käy hyvin lähellä sitä.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4:sta ostamassa (mutta millä tekniikalla?)
ViestiLähetetty: 02.04.2009 09:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 150
Eräässä kunnollista ajoasentoa koskevassa ohjeessa neuvottiin säätämään penkin etäisyys siten, että kytkinpolkimen yltää kurottelematta painamaan pohjaan oikealla jalalla. Tällöin etäisyys on sellainen, että jarrupolkimeen saa varmasti riittävästi voimaa. Melko vaarallista, jos maantiellä matkaillaan jalat suorana yltämättä polkimille :mrgreen: Se on kyllä aivan totta, että joissakin autoissa jaloille ei löydy luontevaa paikaa cruisella mentäessä, ml. oma autoni.

Vaan se offtopicista. Jotta aihe ei karkaisi, niin tuossa joku vastaantullut C4-kirjoitus: http://www.weblogi.com/2007/06/17/kokem ... c4-hdi-bmp


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4:sta ostamassa (mutta millä tekniikalla?)
ViestiLähetetty: 02.04.2009 09:24 

Viestit: 2000
Paikkakunta: JKL
Ei se vedon katkeaminen haittaa kun paikaltaan nopeasti lähdettäessä ja toisaalta talvikelillä mutkassa ajettaessa, kun loota päättää vaihtaa vaihdetta. Mutta toisaalta, kohdassa yksi oleva ongelma ei olekaan paha juttu. Ykköseltä kakkoselle vaihto tapahtuu "melkein heti", joten varsinaisen kiihdytyksen voi sitten suorittaa kakkosesta eteenpäin. Ja siellä taas veto ei juurikaan katkea, ja toisaalta sporttinapilla voi puolittaa vaihtoajan.
Tuo kakkoskohta voidaan kuitata siten, että pahimmilla keleillä ajelee mutkaisilla teillä manuaalilla.

Eli itse kyllä voisin ostaa HDI+BMP -yhdistelmän myös seuraavallakin kerralla. Siinä on automaatin ja manuaalin hyvät puolet yhdistetty. Kulutuskaan ei ole juuri viittä litraa korkeammaksi noussut, talvellakaan.



"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4:sta ostamassa (mutta millä tekniikalla?)
ViestiLähetetty: 02.04.2009 16:48 

Viestit: 5864
Paikkakunta: Lahti
Ennemmin sekaannun vaikka PMMP-tyttöbändiin kun tuohon BMP-laatikkoon.

Kannattaa käydä kokeilemassa vertailun vuoksi vaikka VW DSG.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4:sta ostamassa (mutta millä tekniikalla?)
ViestiLähetetty: 02.04.2009 21:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Oli vaihtoehtona myös uusi Golf DSG:llä.
Volkkarin hyviä puolia on nimenomaan tuo laatikko ja se että navi on kosketusnäytöllinen.

Siihen ne sitten jäikin.

C4 on mukavampi, hiljaisempi ja taloudellisempi.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: