|
Kirjoittaja |
Viesti |
Oldis
|
Viestin otsikko: Toinen kysymys BX.tä Lähetetty: 04.03.2011 14:28 |
Viestit: 832 Paikkakunta: Imatra
|
Kuinka saan vaihdettua mittariston palaneet polttimot? Montako polttimoa siellä on?
Kiitos etukateen.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Toinen kysymys BX.tä Lähetetty: 04.03.2011 15:21 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Polttimoiden määrää en kyllä yhtään muista. Näkyiköhän kytkentäkaavioissa? No, uudempikoppaisesta BX:stä lienee kyse. Kojelaudan päältä loota (se minkä reunassa kello on) irti, on kahdella ruuvilla kiinni. Kellossä on yksi liitin. Kasettikotelo auki, ehkä joutuu irrottamaan myös sen paneelin, missä peiliensäätönamiskat ja etusumarien kytkin on, riippuen käsien pituuksista. Mittariston edestä se alapaneeli pois (kaksi ruuvia). Konehuoneesta mittarinvaijerin jatkos auki. Valmistelut olivat siinä. Seuraavaksi kurotetaan kojelaudan päällä nyt auki olevan aukon kauttaa mittariston taakse ja avataan vuosimallista riippuen mutteri tai siipumutteri ('90 oli ainakin jo siipimutterit) ja seuraavaksi sieltä kasettikotelon kautta toinen. Mittaristo irtoaa sen neljän katkaisijan kehyksen kanssa. Vähän kun olet saanut mittaristoa liikkeelle, niin vaijeri ja liittimet irti ja mittaristo pöydälle. Ei siinä sen ihmeempiä sitten. Toivottavasti meni ulkomuistista edes sinnepäin oikein, joskus ehkä 2004 olen moisen viimeksi irrottanut... 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Toinen kysymys BX.tä Lähetetty: 04.03.2011 15:27 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Ne satellittien piuhat on kiinni myös tavalla joka ei auennut minulle. Mutt apiuhaa riitti kuitenkin sen verran että lamput sai vaihdettua silti 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Toinen kysymys BX.tä Lähetetty: 04.03.2011 15:43 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Niin notta joo... voishan sen itse mittaristonkin kiinnitysruuvit irrottaa... niitä löytyy ainakin mittariston alta molemmista reunoista sen paneelin irrotuksen jälkeen.
Haynesistähän löytyy myös ohje tuohon projektiin.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Toinen kysymys BX.tä Lähetetty: 04.03.2011 17:50 |
Viestit: 832 Paikkakunta: Imatra
|
kiitos, ei muuta kuin hakemaan pullo punkkua ja istumaan beksin ohjaamoon, juu vm 93 ei sähkö vempeleitä, kello on ,ja pimeänä.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Toinen kysymys BX.tä Lähetetty: 05.03.2011 11:19 |
Viestit: 2644 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
oiskohan n. 35kpl 2,2wattista pikkupuikulaa, varusteluversioista riippuen. Vai muistanko tehon väärin? Pienempitehoisia kuitenkin kuin mitä keskivertovaraosamyyjäharjoittelija-apulainen aina tarjoaa.
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Toinen kysymys BX.tä Lähetetty: 05.03.2011 11:45 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Normaalit pienet lasikantapolttimothan ovat joko 1,3- tai 1,2-wattisia? Olikos beksissä taustavaloille isot pienitehoiset lasikannat ja merkkivaloille nuo normaalit pienet vai oliko siinäkin jo kaikki pienillä?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Toinen kysymys BX.tä Lähetetty: 05.03.2011 18:06 |
Viestit: 2644 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
1,2W tosiaan joo. Kyllä ne kaikki on pieniä, myös ne jotka on piilossa siellä öljymäärämittarin koneiston alla.
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Toinen kysymys BX.tä Lähetetty: 05.03.2011 19:39 |
Viestit: 832 Paikkakunta: Imatra
|
Mahtaa olla paljon eroja vm ja mallien suhteen, esim tässä mitään kasettikoteloa ole.
Kuin sen kellon saa irti? Kyseessä on se Tapsa 550 entinen TGI. eli kaikkein köyhin varustelu.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Toinen kysymys BX.tä Lähetetty: 05.03.2011 20:17 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Kasettilokero on kyllä ihan kaikissa kakkoskoppaisissa Bekseissä, eli siis se lokero joka on likellä ovea, se irti (irtoaa ihan vetämällä), niin pääsee käsiksi sen puoleiseen siipimutteriin, ja se keskikotelo irtoaa, kun avaa sen pohjalta kaksi ruuvia, ja sitä kautta saa avattua sen toisen mittaristoa kiinni pitävän siipimutterin.
Viimeksi muokannut Croisette päivämäärä 05.03.2011 20:20, muokattu yhteensä 1 kerran
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: Toinen kysymys BX.tä Lähetetty: 05.03.2011 20:20 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Oldis kirjoitti: Mahtaa olla paljon eroja vm ja mallien suhteen, esim tässä mitään kasettikoteloa ole.
Kuin sen kellon saa irti? Kyseessä on se Tapsa 550 entinen TGI. eli kaikkein köyhin varustelu. Vikapaikkoja jähemmän... Kello löytyy jos vika kellossa,väännät varovasti sivireunasta..
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Toinen kysymys BX.tä Lähetetty: 06.03.2011 09:36 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Oldis kirjoitti: Kuin sen kellon saa irti? Kyseessä on se Tapsa 550 entinen TGI. eli kaikkein köyhin varustelu. Jos se olisi köyhin varustelu, ei siinä olisi kelloa irrotettavaksi. Kai tuo nyt on niin hyvä varustelu, että siitä löytyy hanskalootan luukkukin ja kaikki? Jollain klipsillähän se kello on siinä kiinni. Haynesistäkin löytyy ohjemaininta tähän. Kuitenkin: ei sitä tarvitse irrottaa yleensä, jos se on ehjä. Liittimen irrotus riittää. Ja jos se on hajalla, niin silloinhan on mahdollisuus kokeilla luovasti, kuinka irtoaa.  Edit: Jatketaas vielä tuosta varustelusta vähän. Aivan köyhimmissä beksin varusteluissahan ei ole esimerkiksi takalasinpyyhintä/-pesuria, kaksiosaisena kaatuvaa takapenkin selkänojaa jne. Eikös TGI:stä pitäisi löytyä keskitason verhoilu ja oopperaikkunat ainakin? Onko jopa keskuslukkoa, sähkölaseja ym mukavuuksia?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Toinen kysymys BX.tä Lähetetty: 06.03.2011 10:56 |
Viestit: 832 Paikkakunta: Imatra
|
Juu, kun ei ole sähköikkunoita, ei keskuslukkoa.Kiekkamittari kyllä on. Kello on ihan pimeänä.
Hitto kun jollain olis BX vm93 eri malleista varustetietoja.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Toinen kysymys BX.tä Lähetetty: 06.03.2011 11:10 |
Viestit: 2201 Paikkakunta: Laukaa
|
Mahdollinen kello irtoaa ottamalla kojelaudan keskellä olevan kaukalon pohjalta etureunasta kaksi ruuvia irti. Liekö jo Torxeja noin uudessa. Kaukalon takaa kello irtoaa muistaakseni nostamalla.
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Toinen kysymys BX.tä Lähetetty: 06.03.2011 11:34 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Oldis kirjoitti: Hitto kun jollain olis BX vm93 eri malleista varustetietoja. Kun olisivatkin nuo varustelut niin selkeästi jaoteltu, että onnistuisi listan kokoamaan. Ainakin joskus vanhassa patongissa tai #sitruunalla näitä yritettiin pähkäillä, mutta ei oikein päästy mistään yhteisymmärrykseen. Välillä tuntuu siltä, että on laitettu ne varusteet kiinni, mitä on sattunut vaan lähistöltä löytymään. Ja kun on vielä erilaisia lisävarusteita rastittu, niin siitähän se soppa syntyykin. Jokainen beksisti voisi toki listata bekseissään olleet varusteet (joita ei tiedä lisätyn siihen jälkeenpäin) ja siitä voitaisiin yrittää jotain saada aikaiseksi. Itselläni kun oli '90 (olikohan kesäkuussa tehty) BX 19 TZI 1-pisteruiskulla, niin siitähän löytyi neljä sähkölasia, kuskin lasissa kertapainallusautomatiikka, sähkökattoluukku ilmanohjaimen kanssa, oopperaikkunat, siniset GTi-penkit (auton väri bleu memphis eli tummahko sininen metalliväri), keskuslukitus kaukosäätimellä, sisävaloviive, ABS, hanskalootan luukku, kahdessa osassa kaatuva takaselkänoja, hattuhyllyn/takalasin verhot, sähköpeili ilman lämmitystä repsikan puolella, ajovalonpesurit, takalasinpyyhin ja -pesuri, ovikotelot kaikissa ovissa (toivottavasti muistan oikein), penkinlämmittimet, digitaalikello, kierroslukumittari ja ovinäyttö. Kattoluukun myötä oli tietenkin ne kattokonsoliin liittyvät suunnattavat karttavalot ja GTI-penkeissä toki normaalit säädöt ja takana kyynärnoja (onko se beksissä aina?). Siinä ei ollut esimerkiksi öljynpainemittaria, lämpömittareita, ajotietokonetta, kuskin puolen sähköpeiliä, peilien lämmitystä, etuspoileria, etusumuvaloja, takaspoileria, takapenkin niskatukia, ajotietokonetta, takapenkin tupakansytytintä, takapenkin kuulokepistokkeita ja kylmästöintiä. Ratti oli yksipuolainen, vaihdekepinnuppi tavallista mallia ja konemuovi oli mallia pitkä. Bensatankki oli iso ja sillä lisäpöntöllä varustettu. Olikohan siinä kaikki oleellinen?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Toinen kysymys BX.tä Lähetetty: 06.03.2011 12:17 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Kellon kun irrottaa, niin kannattaa uudelleen juottaa piirilevyn liittimet. Niissä on ilmennyt juotosväsymiä. Mittariston siipimutterit, muoviakin, on parempi pitää hyvin hyppysissä, niin pysyvät tallessa. Muttereiden alla pitäisi olla isot kumiprikat, jotka on myös syytä ottaa talteen....
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Toinen kysymys BX.tä Lähetetty: 06.03.2011 12:47 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
laakeri kirjoitti: Olikohan siinä kaikki oleellinen? Niin ja puskurit olivat tosiaan maalatut. Mutta tuskinpa tuonvärisiä onkaan läpivärjättyinä ollut?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Toinen kysymys BX.tä Lähetetty: 18.05.2011 18:42 |
Viestit: 832 Paikkakunta: Imatra
|
Hii. kun äsken laitoin beksin käyntiin niin kelloon tuli eloa, Mittariston lamput saa olla pimeänä, ensin pitäää hoitaa katsastus alta pois, sitten innostuksen määrän mukaan beksiä virittelen, Kattokaiteet lähti ja takapuskurista listat, kaikki mikä repsottaa vähääkään ja ei katsastuksessa tarvita joutaa lähtemään.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
|
|