|
Kirjoittaja |
Viesti |
eskere
|
Viestin otsikko: Pientä ylikuormaa Lähetetty: 04.03.2011 20:55 |
Viestit: 2201 Paikkakunta: Laukaa
|
Kävin hakemassa Jykylästä C5:lla nuorison pyynnöstä "kasan" harkkoja ja tukun Gws-kalusteita, kaikkien tavaroiden piti arvion mukaan sopia yhteen kuormaan. Lastasin autoon takapenkit kaadettuna 60 harkkoa ja parikymmentä metallista hyllyä jalkoineen. Tässä vaiheessa rupesi jo hirvittämään, ja kaikki roudattava ei vielä ollut kyydissä, joten jätin loput eri keikalle huomiseksi. Kävin samalla reissulla mummun kanssa kaupassa hakemassa viikonlopun ruokaostokset. 30km:n kotimatkalla c5 oli hyvin pehmeäjoustoinen, joten arvelin painoa autossa olevan kohtuullisen reilusti. Kotona punnitsin harkot, ne oli 10kg/kpl  Metallihyllyjen painoksi arvioin reilu 100kg. Mummun- ja omapaino lisättynä ostoksilla 200kg. Yhteensä 900kg Auton kantavuus tuli ylitettyä reilusti  mutta kun hyde-Sitikasta sitä ei päälle päin huomaa. Tulipahan testattua hydrauliikan kestävyys ja c5:n ajo-ominaisuudet kuormattuna. 
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Pientä ylikuormaa Lähetetty: 04.03.2011 23:46 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Toisenlaista huomiota eilisestä. Tuo traktorivolle, tultiin teatterista kotiin, kyydissä kaikki sallitut 5 ihmistä eikä tuntunut missään. Xantiassa tuntui, suorityskyvyssä ainakin. Volvo kantoi kuormansa mukisematta. Mutta, Vollessa on 170 hv mutta ne taas ei tunnu missään. Jos polkaisee kaasujalan suoraksi niin ei tapahdu oikeastaan yhtään mitään! Hain tänään viikon autoliikkeen pihassa seisoneen 110hv HDi Xantian kotiin ja jumalauta se oli kuin villikissa verrattuna tuohon traktoriin! Replyn opetus tai oikeastaan kysymys on siis miten ranskalainen ja ruottalainen hevonen voivat olla niin eritehoisia? Vai pitäisikö sanoa eriluonteisia? Kaiken lisäksi tuo teuraaksi tuomittu kylmäkiskoinen xantia oli tänään niin lämmin, niin lämmin! 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Cituning
|
Viestin otsikko: Re: Pientä ylikuormaa Lähetetty: 05.03.2011 00:01 |
Viestit: 699 Paikkakunta: Keuruu
|
Putkimies22 kirjoitti: Toisenlaista huomiota eilisestä. Replyn opetus tai oikeastaan kysymys on siis miten ranskalainen ja ruottalainen hevonen voivat olla niin eritehoisia? Vai pitäisikö sanoa eriluonteisia?
Volvokin kirmaa kohtalaisesti mutta sitä jalkaa täytyy pitää ojennettuna pidemmän aikaa, vähän on beksin 16v vikaa siinäkin että kierroksia vaatii nelisentonnia jotta jotakin tapahtuu, mutta äänissähän se silti voittaa neloset ja kutoset 100-0 
C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Pientä ylikuormaa Lähetetty: 05.03.2011 00:27 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Cituning kirjoitti: Putkimies22 kirjoitti: Toisenlaista huomiota eilisestä. Replyn opetus tai oikeastaan kysymys on siis miten ranskalainen ja ruottalainen hevonen voivat olla niin eritehoisia? Vai pitäisikö sanoa eriluonteisia?
Volvokin kirmaa kohtalaisesti mutta sitä jalkaa täytyy pitää ojennettuna pidemmän aikaa, vähän on beksin 16v vikaa siinäkin että kierroksia vaatii nelisentonnia jotta jotakin tapahtuu, mutta äänissähän se silti voittaa neloset ja kutoset 100-0  Mun mielestä tuossa traktorissa on kaasupolkimen liike vähintään se puoli metriä  Rauhallisen ajon kulutuslukematkin on jo niin kamalia etten taida uskaltaa kokeilla ..
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Pientä ylikuormaa Lähetetty: 05.03.2011 09:37 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Kuormista muistui: Warre Touristiin lastasin 3 vanhaa viestipylvästä (n. 8m pitkiä, kun olivat tyvestä katkaistuja), pätkittyinä. Läksin ratapihan laidalta, ajoin radan yli, viistosti (Kiskot 32kg/m), hyvin meni, mikään ei kolissut. Warren tavaratila oli takapenkit käännettyinä n. 2 pitkä. On sillä kuskattu sohvakalustokin....
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Pientä ylikuormaa Lähetetty: 05.03.2011 10:29 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
BX Vanin paksissa on mennyt mukavasti kaksi kuuden hengen ruokailuryhmää. Painoahan moisella kevyellä puutavaralla ei pahemmin ollut, lähinnä tilakysymys siis.
Edellisessä työpaikassa pyöriteltiin kyllä päitä aika kovasti, kun eräs työkaveri teki kylppäriremonttia. Ei siinä mitään, että sai sinne kylppäriinsä aikaiseksi pieniä suihkulähteitä yms mukavaa, mutta lastasi irti piikkaamansa betonin + muun rakennusromun CRV:n paksiin valmiiksi ennen työpäivää, että ehtii heti töiden jälkeen kaatopaikalle. Täytyy sanoa, että on moinen kulkine aika vinha näky, kun etujouset ovat pitkällään, ainakin toinen takajousi ihan läjässä, toisella puolella ehkä pari senttiä joustovaraa ja toinen takapyörä on reilusti kallellaan, toinen ei niin pahasti. Otti kuulemma vielä työpäivän jälkeen kärryn perään, taisi olla jonkin verran ylikuormattu sekin.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Eki
|
Viestin otsikko: Re: Pientä ylikuormaa Lähetetty: 05.03.2011 10:56 |
Viestit: 866 Paikkakunta: Janakkala
|
Kyllä noilla yllättävän helposti isokin kuorma kulkee. Itse toin Eestistä kylppärin kaakelit Xantia Breakin perässä. Lastasin kuorman mahdollisimman tiiviisti hieman ikkunalinjan yläpuolelle. Siinä kuormaa tehdessä ajattelin, että varmaan jostain putki lentää, kun perä rupeaa kampeamaan ylös... Mutta ei, hyvin nousi. Kävin vielä hakemassa kuorman päälle 4 alkuperäistä neuvostovalmisteista rengasta erään kotkalaisen harrastajan M-21:een, jotka eivät todellakaan mitään kevyitä olleet nekään. Aika pitkää liikettä teki takajousitus, mutta ei pohjannut kertaakaan, tosin yritin kyllä isommat heitot kiertää tai ottaa muuten rauhallisemmin.
Ducato 3.0 ComfortMatic '08 Clio TCe 90 Dynamique '13 207 1.6 16V '07 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00 Visa 1.4 GT '83 AX First 1.4 Diesel '93
|
|
|
|
 |
läjjeejä
|
Viestin otsikko: Re: Pientä ylikuormaa Lähetetty: 05.03.2011 14:00 |
Viestit: 292
|
8 vuotta takaperin paikallisesta rautakaupasta lainaan majavan telivaunu 3000 kg kantavuudella xsantun perään auto sammuksissa lastauksen aikana kun trukilla laitettiin 2lavaa tuoreita pihakiviä a1200kg lava kärryyn tuli siinä corolla kuski kyselemään että miten pitkälle aikomus kuljettaa ,sanoin 16km johon papparainen että ei usko kun xsanttu keula kohti taivasta ja kärry aisa alaspäin kun lastattiin aisapainoiseksi niin kuin kuuluukin ,papalla corollassa kontti täynnä laastisäkkejä ja tojo lintassa ajoi xsantun vierelle ja sanoi että ei usko että päästään edes liikkeelle sanoin 20 sekkaa ja lähetään oli äijällä muikee ilme kun xsanttu käyntiin auto ylös ja menoksi .pappa pyöritteli epäuskoisena päätään mut hyvin kulki 1,9td ei tarvinnut kyllä kolmosta isompaa ettiä kun on muutama iso mäki tuossa välillä
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Pientä ylikuormaa Lähetetty: 05.03.2011 14:11 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
läjjeejä kirjoitti: xsanttu keula kohti taivasta ja kärry aisa alaspäin kun lastattiin aisapainoiseksi niin kuin kuuluukin Painaako se max. 140-160 kg Xantun perän kovinkin alas? Onhan siinä toki vipuvartta reilusti. Jos on aisapaino ollut "kuin kuuluukin", niin eihän se tuota enempää sentään ole ollut.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
jpop
|
Viestin otsikko: Re: Pientä ylikuormaa Lähetetty: 05.03.2011 22:21 |
Viestit: 161 Paikkakunta: Kangasala
|
Jatketaan samaa rataa... onhan tuo farkkuxantun perä ollut useampaankin otteeseen täynnä laattoja ja sementtiä ja hyvin on aina kaikki mennyt. Kerran oli laattaliikkeen pihassa vasta n. puolet lastista auton luona, kun trukkikuski totesi, että "Tuossa on jo 500 kiloa. Ei kait tuo enempää kanna?" Totesin takaisin, että kantaa se, tuo vaan ne loputkin. Kun auto oli lastattu, trukkikuski tuli viereen vittuilemaan, että "Näyttää olevan jouset pohjassa, mutta omahan on asias". No niinpä oli. Hyräytin auton käyntiin, odotin hetken, että jousitus on ylhäällä, ajoin naureskellen poois ja katselin peilistä trukkikuskin reaktiota tilanteeseen 
XM V6 -00 & Jumper 2.2 HDI -06 & C5 tourer V6 HDI -09
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Pientä ylikuormaa Lähetetty: 06.03.2011 01:06 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
ealab kirjoitti: Warren tavaratila oli takapenkit käännettyinä n. 2 pitkä. On sillä kuskattu sohvakalustokin.... Sinne mahtui myös 2 kpl 200 litran peltitynnyreitä poikittain. Ja tietysti täysinä...
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Pientä ylikuormaa Lähetetty: 06.03.2011 09:15 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Niin mahtuikin. Yhtä olen kuljettanut, kun kävin pääkaupungista ostamassa tynnyrillisen laadukasta BIA/TCW- 2T-öljyä. Sitä sitten riitti suunnilleen 10:ksi vuodeksi. Kyllä Xantun perä helposti painuu kuormatessa, kun moottori sammuksissa ja kun on hyväpaineiset pallot.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Pientä ylikuormaa Lähetetty: 06.03.2011 09:52 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
ealab kirjoitti: Niin mahtuikin. Yhtä olen kuljettanut, kun kävin pääkaupungista ostamassa tynnyrillisen laadukasta BIA/TCW- 2T-öljyä. Sitä sitten riitti suunnilleen 10:ksi vuodeksi. Mitä ei harrastaja tekisi hyvän öljyn vuoksi. Tuonhan joutui itse pullottamaan litran(?) pulloihin, että sai laitettua tavaran warren alkuperäiseen öljypullonpidikkeeseen paksin reunassa. 2-tahtiöljyissähän (ei-risiinit) ei liene Castrol TTS:n voittanutta? Hintaakin oli tosin 75-85 mk/litra, kun moista tuli viimeksi ostettua. Saakohan sitä tynnyreissä halvemmalla?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Pientä ylikuormaa Lähetetty: 06.03.2011 11:37 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
ealab kirjoitti: Warren tavaratila oli takapenkit käännettyinä n. 2 pitkä. On sillä kuskattu sohvakalustokin.... Sinne mahtui myös mukavasti patja kahdelle hengelle. 
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Pientä ylikuormaa Lähetetty: 06.03.2011 11:44 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
PakuRättärin takaovet on mitoitettu öljytynnyrin mukaan, jää sellainen 3mm tilaa pystysuunnassa "ylimääräistä". Siis pikkupakun, isommat eli korkeammat on sitten juttu erikseen, niihin menee ihan heittämällä sisään... Onhan sitä kaikenlaista kyydissä ollut, valurautainen täysmittainen kylpyammekin, entiselle työkaverille, vannoutunut Mersumiäs, oli aika nöyrää poikaa sen jälkeen kun kyseinen esine Dyanella kuskattiin... Ja joskus on tuota painolastiakin ollut kyydissä..:  Perillä sitten punnittiin lastia, sellainen 600kg oli tiilikuormaa kyydissä, ja tällainen 60kg kuski lisäks... 
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: Pientä ylikuormaa Lähetetty: 06.03.2011 21:45 |
|
Latasimme joku vuosi sitten vaimon kanssa farkku Xantian tavaratilaan, penkit käännettynä, yli ikkunalinjan lattialaminaattia paikallisessa rautakaupassa. Varastomies ihmetteli, miten aiomme ajaa kotiin, koska perä viisti maata. Kaverin ilme oli hieman hämmentynyt Xantian käynnistämisen jälkeen. 2.0 16v moottorista olivat tehot hukassa kotimatkan ajan.
|
|
|
|
 |
C5_una
|
Viestin otsikko: Re: Pientä ylikuormaa Lähetetty: 06.03.2011 22:31 |
Viestit: 11 Paikkakunta: Espoo
|
Natero kirjoitti: Latasimme joku vuosi sitten vaimon kanssa farkku Xantian tavaratilaan, penkit käännettynä, yli ikkunalinjan lattialaminaattia paikallisessa rautakaupassa. Varastomies ihmetteli, miten aiomme ajaa kotiin, koska perä viisti maata. Kaverin ilme oli hieman hämmentynyt Xantian käynnistämisen jälkeen. 2.0 16v moottorista olivat tehot hukassa kotimatkan ajan. Mahtaiskohan C5 ykköskoppainen kestää ykköskoppaisen lagunan kuskaamista trailerilla? Se Laguna painaa 1300kg ja traileri 550kg eli 1500 kg maksimiperäkärryn paino ylittyisi noin 350kg. 1,8 litrasen kone tietty voi olla kovilla mutta jos hiljakseen kiihdyttelis. Saattaisi tulla kallis korjauslasku Sitikkaan, vai ?
C5 1,8 vm 2003
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Pientä ylikuormaa Lähetetty: 06.03.2011 22:52 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Mikään ei välttämättä hajoa heti. Kytkin voi olla kovilla, samoin jarrut, koska työntöjarrulla varustetun kärryn jarrusuhde on aina alle yhden. Käsijarru ei ehkä riitä pitämään yhdistelmaa paikallaan.
Paljonkos C5:lle sallitaan yhdistelmäpainoa? Se ei aina ole sama, kuin veturin + kärryn sallitut kokonaismassat.
Aisapainon reilumpi ylittäminen saattaa hyvinkin rikkoa jotain. Esim. 123 koppaisissa Mersuissa kori taipui joskus taka-akselin kohdalta. Jokohan C5 olisi vahvempi.
Riippuu myös siitä millaisella tiellä meinaat ajella.
Kiinnijääminen saattaa myös tulla kalliiksi
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Pientä ylikuormaa Lähetetty: 06.03.2011 22:55 |
Viestit: 5858 Paikkakunta: Lahti
|
C5_una kirjoitti: Mahtaiskohan C5 ykköskoppainen kestää ykköskoppaisen lagunan kuskaamista trailerilla? Se Laguna painaa 1300kg ja traileri 550kg eli 1500 kg maksimiperäkärryn paino ylittyisi noin 350kg. 1,8 litrasen kone tietty voi olla kovilla mutta jos hiljakseen kiihdyttelis. Saattaisi tulla kallis korjauslasku Sitikkaan, vai ? Kestää, onko viisasta on eri asia mut yks tuossa hiljattain kehui vetäneensä samanlaisella 2000kg kuormaa, jarruttomalla 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Pientä ylikuormaa Lähetetty: 06.03.2011 22:56 |
Viestit: 2201 Paikkakunta: Laukaa
|
C5_una kirjoitti: Mahtaiskohan C5 ykköskoppainen kestää ykköskoppaisen lagunan kuskaamista trailerilla? Se Laguna painaa 1300kg ja traileri 550kg eli 1500 kg maksimiperäkärryn paino ylittyisi noin 350kg. 1,8 litrasen kone tietty voi olla kovilla mutta jos hiljakseen kiihdyttelis. Saattaisi tulla kallis korjauslasku Sitikkaan, vai ? Peräkärryn paino ei tule vetoauton päälle, koska kuorma tulee lastata siten, että kärryn painosta vetoaisalle tulee n.20-50kg. Kuorman paino tulee siis kärryn päälle. Aisanostetta ei missään tapauksessa saa olla. Teknisesti en näe mitään ongelmia tuo kuorman kiskomisessa, mutta en ketään yllytä liikennesääntöjen vastaiseen toimintaan. Ketjun aloituksessa kertomani ylikuorma ei ole hyvä esimerkki siitä, miten pitäis toimia, mutta joskus sitä vaan sattuu arviointivirheitä 
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
peltipolvi
|
Viestin otsikko: Re: Pientä ylikuormaa Lähetetty: 06.03.2011 22:59 |
Viestit: 683 Paikkakunta: KUOPIO
|
jasu kirjoitti: PakuRättärin takaovet on mitoitettu öljytynnyrin mukaan, jää sellainen 3mm tilaa pystysuunnassa "ylimääräistä". Siis pikkupakun, isommat eli korkeammat on sitten juttu erikseen, niihin menee ihan heittämällä sisään...
...oon tainnu ennenkin tämän muisteluksen esittää, mutta kuitenkin: 70-luvulla, ns. ensimmäisen öljykriisin aikaan haettiin isän kanssa 200l tynnyri kyläsepältä. (Bensan hamstraamista varten  ) Se kuljetettiin (tyhjänä) FIAT 600:lla. Mitenkäkö? No etupenkki pois ja pönttö sisään. Kuljin oli vm -64, viimeinen vuosikerta kaappariovilla. Toisinpäin saranoituun ei olisi mennytkään. Vaihteista ei kyllä saanut pesään kuin 1. ja 2:n, 3-4 -linjalle ei keppi enää mahtunut siirtymään...
Volvot V70/V50 exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Pientä ylikuormaa Lähetetty: 06.03.2011 23:03 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
laakeri kirjoitti: CRV:n paksiin Liitteet:
crv.jpg [ 107.68 KiB | Katsottu 16913 kertaa ]
Ihan omalla otsalohkolla ihmeteltynä tuo vasen takapyörä näytti etenkin suoraa takaapäin katsottuna vielä hurjemmalta kuin kuvissa.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Pientä ylikuormaa Lähetetty: 06.03.2011 23:27 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
eskere kirjoitti: Peräkärryn paino ei tule vetoauton päälle, koska kuorma tulee lastata siten, että kärryn painosta vetoaisalle tulee n.20-50kg. Noilla kuormilla aisapainoa pitää olla jo enemmän, kuin 50 kg ihan yhdistelmän hallittavuuden takia. 20 kg on ehdottomasti liian vähän. Kovilin koukulla ykköskoppaiselle C5 berlinelle aisapainoksi sallitaan 85 kg.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Pientä ylikuormaa Lähetetty: 06.03.2011 23:33 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
svc kirjoitti: eskere kirjoitti: Peräkärryn paino ei tule vetoauton päälle, koska kuorma tulee lastata siten, että kärryn painosta vetoaisalle tulee n.20-50kg. Noilla kuormilla aisapainoa pitää olla jo enemmän, kuin 50 kg ihan yhdistelmän hallittavuuden takia. 25 kg tai 4 % vaunun kytkentämassasta suuremman ollessa määräävänä. Eli jos vaikka 1500 kg painoa lyö perään, niin 60 kg saa olla aisapainoa.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Pientä ylikuormaa Lähetetty: 06.03.2011 23:33 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
peltipolvi kirjoitti: ...oon tainnu ennenkin tämän muisteluksen esittää, mutta kuitenkin: 70-luvulla, ns. ensimmäisen öljykriisin aikaan haettiin isän kanssa 200l tynnyri kyläsepältä. (Bensan hamstraamista varten  ) Se kuljetettiin (tyhjänä) FIAT 600:lla. ...mää muistan kanssa nöösipaikana katselleeni tien poskessa, kun ohi pöristeli NSU Prinz takaperin; tynnyri oli nostettu keulapellin alle poikittain ja vedetty köydellä puskuriin kiinni. Tuttava kertoi kuljettaneensa aikoinaan pientä laumaa karitsoja Sätkässä: takapenkki pois ja kyytiin. Jossain vaiheessa alkoi kuulua kummaa kohinaa ja kas: lambit olivat peloissaan pakkautuneet takaluukkua vasten. Kertyvä paino kanttasi takaikkunaa ja rättiä luukun saranakohdalta ulospäin ja kuljettaja ratkaisi asian vetämällä pyykkinarua vaunun ympäri muutaman kierroksen ja laittamalla rusettisolmun katon päälle.
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
|
|