Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Hyvä Elexi-tuote
ViestiLähetetty: 08.03.2011 19:38 

Tuttu nimi kodin sähkölaitteista. Tällä kertaa katkaisijalla varustettu sisäkäyttöön tarkoitettu jatkojohto 4-osaisella rasialla. Perheen lukiolainen totesi että tämä ei toimi. Perheen insinööri siis asialle. Piis of keik, rasia vaan auki ja katkaisijan ohitus, tuumasin. Autotalliin ja ruuvaria käteen, vaan eipä löydy ruuveja mitä avata. Varovasti meisseliä saumakohtaan, ei aukene mulle (onko rotumme syytä tää :lol: ). Hevletti, on nämä ennenkin avattu. Vaan ei avata enää kun ovat tästäkin tehneet kertakäyttötuotteen. Iso ongelma, tarvitaan siis isompi meisseli ja lisää voimaa. Sillä se aukeni, ja rikkoutui samalla, eli eipä korjata.

Mitä se hyvä Elexi-tuote oikein tarkoitti :roll:

Ja taas lipesi autoilun ulkopuolelle :oops:

"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa

Viestin otsikko: Re: Hyvä Elexi-tuote
ViestiLähetetty: 08.03.2011 19:59 
Käyttäjän avatar

C4_robotti kirjoitti:
Mitä se hyvä Elexi-tuote oikein tarkoitti :roll:
"Hyvä Elexti-tuote" = "pysy kaukana" :|

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 08.03.2011 20:55 

tuttu tilanne nuissa jatkojohdoissa :oops: ,olen yrittänyt säästää sähköä sammuttamalla kaikki kuluttajat tuollaisen katkaisalla,mutta sen kestävyys on heikko ja kärjet palaa nopeesti eikä virta kulje,viilaaminen auttaa vähän aikaa. sitten olen ohittanut katkaisimen.

c5 2,0td 03..cx c-matic 78..bx gt 85..bx td 89..bx 90 1,6..xsara picasso 1,8 01...
Poissa

ViestiLähetetty: 08.03.2011 20:56 
Käyttäjän avatar

http://www.mattikaki.fi/antennit/elexi.htm

Eipä nuo muutkaan Elexi -tuotteet kovin laadukkailta vaikuta, kuten Matti Käen kotisivuilta voi lukea. Sivuilla on paljon muutakin sähköturvallisuusasiaa, suosittelen lukemaan.

Omalta osalta nuo Elexit jäävät myös kauppaan.

Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa

ViestiLähetetty: 08.03.2011 21:06 

Ja kun sitä katkaisijaa ei saa ehjänä irti ja muutenkaan pakettia purettua, niin minkäs teet. Ennen noita tuli ostettua "osina" ja hyvän sai, kun teki itse. Sitten tuli nämä elexit sun muut "näköiset". Näyttävät ihan hyviltä pikaisesti katsottuna. Vaan ei voi korjata.

"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa

ViestiLähetetty: 09.03.2011 09:44 

Ei noiden jatkojohtojan hintakaan kyllä päätä huimaa.

Poissa

ViestiLähetetty: 09.03.2011 10:07 

Noihin hyviin nettivinkkeihin lisäksi, että muovikuoriset antennipistokkeetkin ovat härpäkkeitä. Omasta puolestani suosittelen käyttämään täysmetallikuorisia pistokkeita. Niitä on F-liitinsysteemillä ja sellaisia joihin voi suoraan kytkeä antennijohdon. Kaikki haaroitukset myös vinkin mukaan, täysmetallikuorisiksi, F-liitinsysteemillä. Bilteman! haaroitin, splitteri on kelvollinen, siihen myydään myös liitosholkkeja. Huushollissani äänen ja kuvan laatu parani näillä systeemeillä. Yleensä jos haaroituksia, tarvitaan myös antennivahvistin.

Poissa

ViestiLähetetty: 09.03.2011 10:12 
Käyttäjän avatar

Enpä tiedä sanoa onko ollut juuri Elexin jatkopiuhoista kyse omalla kohdallani. Olen kuitenkin havainnut sellaisen, että monesti nämä jatkorasiat ovat olleet ruuveille koottuja, vaikkei aluksi siltä ole näyttänytkään. Omakohtaisissa tapauksissa on nimittäin ollut sellaisia joissa rasia on aluksi vaikuttanut sellaiselta, että olisivat metallisilla niiteillä koottuja. Tarkemmassa tutkinnassa nämä niitit ovatkin paljastuneet ruuveiksi, joiden kanta on hiottu sileiksi jottei rasiaa auki saisi. Näissä tapauksissa olen toiminut siten, että pienoisporalla olen tehnyt kantaan noin millin terällä pari koloa, joihin olen sitten saanu jonkin pienen haarukan tapaisin työkalun paikalleen ja sillä pyöriteltyä ruuvin syvennyksestään ulos. Rasiaa uudelleen kootessa voi sitten laittaa tilalle kunnolliset ruuvit.

Eipähän nämä piuhat nykyjään enää hirveitä maksa, mutta kun en vaan halua heittää pois tavaraa ihan jonkin olemattoman vian vuoksi siksi, että joku valopää jossain on päättänyt, etten minä saisi sitä korjata.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ]