|
Kirjoittaja |
Viesti |
Fantti
|
Viestin otsikko: Torvelo liikenteessä, takapuskuriin kolhu... Lähetetty: 14.03.2011 21:37 |
|
Että mää kärsin! Vihdoin ja viimein on Xanttu ollut liikenteessä ilman isompia moitteita. Tänään sitten joku törppö volvollansa törmäsi Xantun persauksiin parkkipaikalla ja liukeni paikalta. Onneksi oli silminnäkijä niin sain tiedon tuoreeltaan ja poliisit tavoitti tämän sekundakuskin. Vaurioita tuli ainakin senverran että takapuskurissa on läpi asti reikä, enempää en viihtiny tuolla pimeässä alkaa etsimään. Poliisit ilmoitti että juippi tekee huomenna ilmotuksen vakuutusyhtiöön ja toivoa sopii että homma hoituisi sillä.
Se vähä mitä on kokemusta tälläisestä, antaa epäilyksen siitä että vakuutuksen puolelta alkaa hirviä kitinä ja valitus. Kun se ei auta, aletaan v*ttuilemaan miten mun auto on vanha romu jne. Mikä tuollaisen puskurin kanssa olisi riittävä diili vakuutusyhtiön kanssa? Mun mielestä riittäisi se että siihen laitetaan ehjä ja samanvärinen kuin ennenkin. Jos taas tarjotaan rahallista korvausta, summasta riippuen voisi kelvata ja joku hävitön tarra sitten reiän peitoksi. Vaikuttaako se sitten katsastukseen tai muuhun tärkeään tuo puskurin kunto, mietin myös että onko siellä puskurin takana mitään mikä pitäisi tarkastaa? Xanttu on -98 farkku, 1.8 16V koneella.
|
|
|
|
 |
Ilmari
|
Viestin otsikko: Re: Torvelo liikenteessä, takapuskuriin kolhu... Lähetetty: 14.03.2011 22:37 |
|
Kiinnityspisteethän siellä helpoiten kärsivät näkyvien vaurioiden lisäksi. Riippuu siitä, mihin kohtaan on kolahtanut ja kuinka syvälle. Ohessa kuva -93 -mallin takapuskurin sisäpinnasta. Uudemmissa on varmaan vähän erilainen, mutta periaatteet lienevät samankaltaiset. Itse kurkkisin ainakin nuo puskurin kulmat ja niihin prässättyjen muovisten kolmioiden kunnon ja onko se kiinnitysmutteri pullahdellut johonkin suuntaan, mahdollisesti irtikin. Suuremman vaurion voi jo puskurin kulman asennostakin veikkailla. Ei saisi olla juurikaan liikkunut, tai kiinnityspisteessä todennäköisesti sanomista.
Liitteet: |

Xantia takapuskuri 019p.jpg [ 79.74 KiB | Katsottu 1994 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
|
|