|
Kirjoittaja |
Viesti |
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Mitä tarkoittaa 666? Lähetetty: 21.03.2011 18:26 |
Viestit: 2000 Paikkakunta: JKL
|
Ei sitten liity petoon pätkääkään. Se on C-nelosen 120tkm:n huoltohinta euroissa. Kaikki kunnia työmiehelle, hän on palkkansa ansainnut. Kyseessä on siis ihan vakiohuolto, ainoa ylimääräinen juttu on lasinpesimen suutin, mikä vaihdettiin (hinta kympin luokkaa). Eolys-lisäaineen osuus huollosta on 188 euroa  . Mutta kuitenkin jäi hieman p.mainen maku suuhun. Olin varustautunut henkisesti noin 500:n tai ehkä vähän päälle hintaan. Vaan näin kävi.
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
Aakku
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tarkoittaa 666? Lähetetty: 21.03.2011 18:37 |
Viestit: 1180
|
C4_robotti kirjoitti: Eolys-lisäaineen osuus huollosta on 188 euroa  . Antoiko herjaa Eolys lisäaineesta. Omallani ajettu nyt reilu 130 tuhatta, eikä mitään herjaa. Käsittääkseni sen lisäaineen kulutus on vaihtelevaa ja joskus 120 tuhannen kohdalla ainetta saattaa olla vielä paljonkin jäljellä. Ajattelin vaihtaa vasta sitten kun jotain herjaa tulee näyttöön. Se litkun lisäys kaiketi kuuluu lisähuoltoihin. Öljynvaihtojen välin pudotin 20 tuhannesta 15 tuhanteen tuon hiukkassuodattimen mahdollisesti aiheuttaman öljyn ohentumisen takia.
Citroën 2CV AZ Berline -56
|
|
|
|
 |
Palloidiootti
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tarkoittaa 666? Lähetetty: 21.03.2011 18:39 |
Viestit: 644 Paikkakunta: Vaasa
|
Mitä kaikkea tuohon huoltoon oikein kuuluu? Kytkinremppa? Täytyy taas todeta, että XM on oikeastaan aika halpa ylläpitää.
1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
|
|
|
|
 |
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tarkoittaa 666? Lähetetty: 21.03.2011 19:34 |
Viestit: 2000 Paikkakunta: JKL
|
Mitäkö kuului? Raitisilma-, ilman-, polttoaine- ja öljynsuodatin. Öljyt ja Eolys-neste. Se Eolys-litku jäi hieman kaivelemaan. Sitä kun ei lisätty vaan kyseessä oli joku "annospussi", mikä vaihdetaan kokonaisuudessaan. Ja vanhaa litkua oli vielä jäljellä, eikä mitään hälyjä kertaakaan ilmennyt  Mutta kun kerran huollossa on ohje että vaihdetaan ja laitetaan niin minkäs voit. Ei sitä ennen huoltoa viitsi sanoa, että " teet vaan ihan sen mikä on pakko". Kyllä sen joku on määritellyt, mitä määräajoin tehdään. Huollossa tarvittavat kamat kun on varattava etukäteen, sen ymmärrän. Niin, ja 3,5 tunnit oli vajaa kolmannes kuluista. Jäihän sinne vielä muutakin, mikä vaatii lähitulevaisuudessa huoltoa (=rahaa). Mutta en nyt niistä vielä jaksa kommentoida. Niin, menisihän ne off topicin. Jos ne olisi lisännyt, niin otsikko olisi ollut mallia 1*** ,- Oma vika tietysti. Mitäs ajan niin paljon 
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tarkoittaa 666? Lähetetty: 21.03.2011 20:14 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Tuon uudemman Eolys-pussukan riittoisuus on tosiaan noin 120tkm ja koko kolme litraa kerrallaan. Eli meni ihan oikein.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
2cv-Olli
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tarkoittaa 666? Lähetetty: 21.03.2011 22:32 |
Viestit: 497
|
C5 2.0 HDI:n 20 tkm huollon teetätin Turussa Rieskalähteentiellä sijaitsevalla Citroen korjaamolla. He perivät siitä Eur 217,00.
40 tkm huollon teetätin Raisiossa Vesilaitoksentiellä sijaitsevalla Citroen-kaupassa. He perivät siitä Eur 440,71.
Molemmat huollot sisälsivät samat toimet, mutta jälkimmäisessä vaihdettiin myös polttoainesuodatin 58,-.
Yleensä koppuroin autojen huollot itse, mutta takuun ylläpitämiseksi teetän pari ekaa vuotta huollot aina valtuutetulla.
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tarkoittaa 666? Lähetetty: 22.03.2011 08:29 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
666 on Cx GTI T 2:n moottorin tyyppinumero, että sen verran liittyy petoon kuitenkin  . 667 onkin sitten ruottalaisten saasteahdistettu versio aiheesta.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Pasis
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tarkoittaa 666? Lähetetty: 22.03.2011 09:49 |
Viestit: 909
|
2cv-Olli kirjoitti: C5 2.0 HDI:n 20 tkm huollon teetätin Turussa Rieskalähteentiellä sijaitsevalla Citroen korjaamolla. He perivät siitä Eur 217,00.
40 tkm huollon teetätin Raisiossa Vesilaitoksentiellä sijaitsevalla Citroen-kaupassa. He perivät siitä Eur 440,71.
Molemmat huollot sisälsivät samat toimet, mutta jälkimmäisessä vaihdettiin myös polttoainesuodatin 58,-.
Yleensä koppuroin autojen huollot itse, mutta takuun ylläpitämiseksi teetän pari ekaa vuotta huollot aina valtuutetulla. Sen verran korjausta, että Turun Riesklähteentiellä sijaitseva korjaamo (Ritiko) on erikoistunut kyllä Citroeniin, muttei sillä mitään valtuutusta ole.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tarkoittaa 666? Lähetetty: 22.03.2011 10:05 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Kallista on kyllä verrattuna myös Xantian tai Beksin ylläpitoon, mutta yksi asiahan tuossa on halpa: se lasinpesimen suutin. Xantiaan alkuperäisiä ei taida saada uutena ja b-osana pari taitaa maksaa sitrosella 40 €. 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tarkoittaa 666? Lähetetty: 22.03.2011 10:34 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Miksi pitäisikään? Pasis kirjoitti: 2cv-Olli kirjoitti: C5 2.0 HDI:n 20 tkm huollon teetätin Turussa Rieskalähteentiellä sijaitsevalla Citroen korjaamolla. He perivät siitä Eur 217,00.
40 tkm huollon teetätin Raisiossa Vesilaitoksentiellä sijaitsevalla Citroen-kaupassa. He perivät siitä Eur 440,71.
Molemmat huollot sisälsivät samat toimet, mutta jälkimmäisessä vaihdettiin myös polttoainesuodatin 58,-.
Yleensä koppuroin autojen huollot itse, mutta takuun ylläpitämiseksi teetän pari ekaa vuotta huollot aina valtuutetulla. Sen verran korjausta, että Turun Riesklähteentiellä sijaitseva korjaamo (Ritiko) on erikoistunut kyllä Citroeniin, muttei sillä mitään valtuutusta ole.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
2cv-Olli
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tarkoittaa 666? Lähetetty: 22.03.2011 12:13 |
Viestit: 497
|
Pasis kirjoitti: .....muttei sillä mitään valtuutusta ole. Vanhuudenhöperyyttäni puhun yhä valtuutetusta korjaamosta. Sellaistahan piti takavuosina käyttää, jos halusi takuun pysyvän voimassa. Niitä harvoja EU:n tuomia etuja kuitenkin on, ettei auton markkinoija enää pysty sitomaan määräaikaishuoltoja itselleen, vaan määräaikaishuollot voi takuun kärsimättä teettää muussakin kuin autokauppiaan valtuuttamassa korjaamossa.
|
|
|
|
 |
|
|