Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XM:n Diravi-ongelma
ViestiLähetetty: 22.03.2011 23:03 

Viestit: 142
Y3:n Diraviin ilmestyi ongelma; tehostus on kokoajan päällä eli pysähdyksissä palauttaa mutta jo pienessä vauhdissa ei enään keskitä. Nopeusmittari toimii.
Voisiko tuo jakovaihde hajota niin että se vaikuttaa vain kuvernööriin vai olisiko kuvernööri jotenkin hajonnut?
Olisi mukava saada hieman vinkkiä ennen kuin alan purkuhommiin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n Diravi-ongelma
ViestiLähetetty: 23.03.2011 12:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
CX:ssä samantapaisia oireita sai, kun nopeusmittarin vaijerissa oleva muovirattainen jakopoksi antoi periksi, ja kuvernööri lakkasi toimimasta.

hammasrikko johtui kuvernöörin laakerin jumimisesta, vaihdoin siis laakerit siihen, sai ihan normi laakerikaupasta.

voi tietysti olla jotain muutakin vikaa kuvernöörissä, mutta tuosta vaijerista ja jakolaatikosta aloittaisin.



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n Diravi-ongelma
ViestiLähetetty: 23.03.2011 16:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Rattaat löytyy myös sieltä vaihdelooran päästä!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n Diravi-ongelma
ViestiLähetetty: 23.03.2011 16:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
Esa66: mutta silloin ei nopeusmittarikaan toimisi, ymmärsin, että mittari toimii ok, jolloin vaihdelaatikon pää olisi kunnossa.



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n Diravi-ongelma
ViestiLähetetty: 23.03.2011 16:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
No hitto, silmä käteen :oops:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n Diravi-ongelma
ViestiLähetetty: 23.03.2011 17:18 

Viestit: 221
Paikkakunta: Villeneuve
Täältä myös arvaus vaijerissa olevalle jakajalle. Mulla oli myös joskus se rikki ja vielä niin, että yläpäästä koettaen tuntui ehjältä eli ei pyörinyt tyhjää. Vasta kun autoa työnsi ja seurasi vaijeria, huomasi, ettei vaijeri pyöri. XM V6, -90.
Nimim. Turhaan "kuvernöörin" purkanut.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n Diravi-ongelma
ViestiLähetetty: 23.03.2011 21:52 

Viestit: 142
Kiitos tähän astisista kommenteista.
Olen joskus muistaakseni jakolaatikkoa näpelöinnyt ja oliko niin että alakautta homma on hoidettava?
Millä jakolaatikon kunnon tarkistaa sitten kun se kädessä on?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n Diravi-ongelma
ViestiLähetetty: 24.03.2011 10:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Olen joskus muistaakseni jakolaatikkoa näpelöinnyt ja oliko niin että alakautta homma on hoidettava?
Millä jakolaatikon kunnon tarkistaa sitten kun se kädessä on?


Eli, tuon saa pois kun menee alle ja siella napeloi muistaakseni 11 mm avaimella (pulttia et nae). Melko hankalaa mutta onnaa nosturilla hyvin. Sitten vedetaan muovinen puikko pois jottaa saadaan vaijerit irti. Kunto tarkastetaan pyorittamalla sita vaihdelootan puoleisesta paadysta ja katsotaa ylapuoleta pyoriiko molemmat puolet ja ne muuten pyoriia eri tahtia. Jaykkyytta ei saisi olla, mutta yleensa on ja nama hajoaa kuivumisen takia ja rattaat tuhoutuu.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n Diravi-ongelma
ViestiLähetetty: 25.03.2011 01:10 

Viestit: 142
No näinhän se meni...eli alle ja hommiin.
Kiitos neuvoista ja vinkeistä!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n Diravi-ongelma
ViestiLähetetty: 09.05.2011 19:37 

Viestit: 142
Vihdoinkin pääsin lumien sulettua auton alle ... renkaiden vaihdon yhteydessä :? .
Jakorasia on kunnossa mutta vaijerihan se on poikki. Vaijerin yläpäässä näytti olevan "ruostejauhetta" joten kuvernöörin laakeri on tarkistettava.
Sitten se ongelma. Löytyisikö joltakin tämä vaijeri?
Kauppiailta ja diilereiltä sitä ei tähän hätään löytynyt.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: