Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Meitä huijattaan.
ViestiLähetetty: 27.03.2011 16:30 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Kuulin epämääräisen äänen ryntäsin autotaliin,kaikki Ok..
Otin pöydällä oleva Fuken 75 multimatersin,käänsin nuppia CD V alueelle mittasin XM. 2.0 l vm.-1991 aj.372tkm,harmaa metallihohto väri nm.ETPCR KIITOS eSALLE66 ETTÄ LÖYSIN kats.12.10,huomautuksitta,on kahdet renkaat,kattoluukku,sähköpenkit,ei vetokuokkua,eikä ajovalomuistia,eikä ajovalopesureita 8EI NIITÄ pIEKSÄMÄELLÄ TARVIVII)jos en nakun vastaannavoista +,- 12.96,käänsin mittajohdot toisinpåin(tulihan se ruottin ookin) Lukema sama mutta siihen tuli eteen -,no niin käänsin nupista AC V.työnsin piuhat pistorasiaan oli 238 v.,käänsin piuhat toisin päin edelleen 238 v.mutta missä miinus,jatkoin kokeilua otin akunnavoista kiinni käsin ei pieniviirasi reikoinut,jatkoin tutkimusta otin kaksi 6 tuuman naula työnsin kaksinkäsin pistorasiaan josta olin hetki sitten todennut eei siellä - ole,olen vielä yhteiskunta kelpoinen,lesken paikka ei ole vapaa,olen elämässä happi vähän vähissä.
Kysynkin nyt onko vastaavia kokemuksia,vai ostanko jonkun Citikan...
sp.kirjoitukseea voi olla virheitä,jokainen kulee oallamall vasuultlaan.. :lol
Niin mistä maksetaa,mittaus tulos sama menee kun tulee..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Meitä huijattaan.
ViestiLähetetty: 27.03.2011 16:57 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Eihän vaihtosähköä mitattaessa gidimittarin tarvitsekaan näyttää etumerkkiä, koska sitä ei tarvita, ei ole selvää napaisuutta, se kun heiluu laidalta toiselle 50/100 kertaa sekunnissa, riippuu vähän, mites katsotaan
Tasasähköllä sitten näkyy napaisuuden etumerkki. Kun napaisuus oikein mittarin napoihin nähden, näyttää pelkkää arvoa, se on silloin posiitivinen= plus tulee mittarin plusnapaan. Toisin päin näkyy miinus-etumerkki, se kertoo tuon napaisuuden olevan toisin. Sillä ei ole väliä esim. akkujännitettä mitattaessa. Itsestään selvästi akun napaisuus tunnetaan muutenkin, sitä tarvitse erikseen.. vain jännitearvo on tärkeä. Mutta jos pitää napaisuus selvittää, kun mittajohdot ovat oikeissa mittarinavoissa, niin napaisuus selviää. Siis jos miinus tuleekin mittarin plus-napaan, tulee luvun eteen miinus-merkki. Tässä näin parilla yksinkertaisella sanalla.
Ps. Miten naulojen kävi?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Meitä huijattaan.
ViestiLähetetty: 27.03.2011 17:18 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
ealab kirjoitti:
Eihän vaihtosähköä mitattaessa gidimittarin tarvitsekaan näyttää etumerkkiä, koska sitä ei tarvita, ei ole selvää napaisuutta, se kun heiluu laidalta toiselle 50/100 kertaa sekunnissa, riippuu vähän, mites katsotaan
Tasasähköllä sitten näkyy napaisuuden etumerkki. Kun napaisuus oikein mittarin napoihin nähden, näyttää pelkkää arvoa, se on silloin posiitivinen= plus tulee mittarin plusnapaan. Toisin päin näkyy miinus-etumerkki, se kertoo tuon napaisuuden olevan toisin. Sillä ei ole väliä esim. akkujännitettä mitattaessa. Itsestään selvästi akun napaisuus tunnetaan muutenkin, sitä tarvitse erikseen.. vain jännitearvo on tärkeä. Mutta jos pitää napaisuus selvittää, kun mittajohdot ovat oikeissa mittarinavoissa, niin napaisuus selviää. Siis jos miinus tuleekin mittarin plus-napaan, tulee luvun eteen miinus-merkki. Tässä näin parilla yksinkertaisella sanalla.
Ps. Miten naulojen kävi?

Sulivat en ole h.lla alkava,Kohta pihassa,kerron sit lisää.. :o


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Meitä huijattaan.
ViestiLähetetty: 27.03.2011 23:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 874
Paikkakunta: Uusikaupunki
Pakko myöntää että en tajunnut että mitä noiden naulojen kanssa tapahtui ennen sulamista, mutta jotain häikkää varmaan oli jossain jos noin sulamaan pääsivät? Vai oliko yksi naula löytänyt tiensä sulakkeen tilalle? :lol:
Vikavirtasuojan voi saada testattua kun tökkää ne kaksi naulaa rasiaan, mutta jos se onkin rikki niin lopputulos voi olla testaajan kannalta vähän heikompi. Vikavirtasuojattoman rasian kanssa testaajan kohtalo onkin sitten siitä kiinni että miten hyvin ote pitää niistä nauloista, tai että oliko kumihanskat kädessä... Sulake ei juuri reagoi ihmiseen siellä sähköverkon jatkona.


Eli jos pistorasiaan on pakko tunkea nauloja, niin kutsukaa ensin sähkömies paikalle ja käskekää sen tehdä rasia jännitteettömäksi ja todeta operaation onnistuneisuus mittaamalla. :D



Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: