|
Kirjoittaja |
Viesti |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Xantian äirbäkistä Lähetetty: 04.04.2011 11:44 |
|
Nyt ihme,irroittanut kymmeniä äiebäkkejä yleensä johto tulee ratinpohjan suorakulma muotoisesta reijän aukosta äerpäkille,mutta tuossa johto tulee ratinkeskiön pohjalla olevaan kaarevaan metallirasiaan ja siitä aerbakille,katselin aebäkkejä toisessa on (kissan p....n) kokoinen pyöreä musta tarra toisessa vihreä,kertokaa viisaammat mistä kyse.. 
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Xantian äirbäkistä Lähetetty: 04.04.2011 13:53 |
|
Tapsa 550 kirjoitti: Nyt ihme,irroittanut kymmeniä äiebäkkejä yleensä johto tulee ratinpohjan suorakulma muotoisesta reijän aukosta äerpäkille,mutta tuossa johto tulee ratinkeskiön pohjalla olevaan kaarevaan metallirasiaan ja siitä aerbakille,katselin aebäkkejä toisessa on (kissan p....n) kokoinen pyöreä musta tarra toisessa vihreä,kertokaa viisaammat mistä kyse..  I-korisissa Xantioissa bägin ohjainlaite on siellä ratissa. (Merkkivalokin on ratissa) ja vyönkiristimien ohjain siinä etupenkkien välissä. Näihin ei ole saanut matkustajan tyynyä lainkaan II-koppaisissa yksi ja sama ohjainlaite ohjaa käsittääkseni kaikkia paukkuja eli 4 x tyynyt ja 2 x vyönkiristimet ja merkkivalo on mittaristossa. Se tarran väri voi tarkoittaa mitä tahansa. Valmistuslinja, työntekijä, tarkastaja, sovitus ohjainlaitteeseen, tyynyn malliversio jne. Kannattaa kysellä huollosta tarkemmin.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: Xantian äirbäkistä Lähetetty: 04.04.2011 15:19 |
|
svc kirjoitti: Tapsa 550 kirjoitti: Nyt ihme,irroittanut kymmeniä äiebäkkejä yleensä johto tulee ratinpohjan suorakulma muotoisesta reijän aukosta äerpäkille,mutta tuossa johto tulee ratinkeskiön pohjalla olevaan kaarevaan metallirasiaan ja siitä aerbakille,katselin aebäkkejä toisessa on (kissan p....n) kokoinen pyöreä musta tarra toisessa vihreä,kertokaa viisaammat mistä kyse..  I-korisissa Xantioissa bägin ohjainlaite on siellä ratissa. (Merkkivalokin on ratissa) ja vyönkiristimien ohjain siinä etupenkkien välissä. Näihin ei ole saanut matkustajan tyynyä lainkaan II-koppaisissa yksi ja sama ohjainlaite ohjaa käsittääkseni kaikkia paukkuja eli 4 x tyynyt ja 2 x vyönkiristimet ja merkkivalo on mittaristossa. Se tarran väri voi tarkoittaa mitä tahansa. Valmistuslinja, työntekijä, tarkastaja, sovitus ohjainlaitteeseen, tyynyn malliversio jne. Kannattaa kysellä huollosta tarkemmin. Ei pidä paikkaasa minulla on I-koppasen -96 ja -97 airbakit ratteineen niissä ei ole sitä kissanpierua ratissa tässä 1.9 TD.ssä -95 koodi 6819 se on. 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantian äirbäkistä Lähetetty: 04.04.2011 15:46 |
|
Tapsa 550 kirjoitti: Ei pidä paikkaasa minulla on I-koppasen -96 ja -97 airbakit ratteineen niissä ei ole sitä kissanpierua ratissa tässä 1.9 TD.ssä -95 koodi 6819 se on.  Ulkoisesti ainakin näyttävät '95...'97 samoilta.  Tässä ilmeisesti tuo siun yksilö, 1995.  Tässä 1996.  Ja vielä 1997.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Jouko
|
Viestin otsikko: Re: Xantian äirbäkistä Lähetetty: 04.04.2011 15:50 |
|
Jos en nyt ihan väärin muista niin tuo ohjainlaite vaihtoi paikkaa ratista keskikonsoliin jo vuonna 1996. Hommasin aikoinaan nahkaratin, joka oli ykköskoppaisesta vuosimallin -96 Xantiasta, mutta ei sopinut -95 malliseen koska tuossa ratissa ei ollutkaan sitä ohjainlaitetta. Ulospäinhän se ratti näyttää ihan samalta kaikissa ykköskoppaisissa joissa on bägi.
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: Xantian äirbäkistä Lähetetty: 04.04.2011 15:52 |
|
Jouko kirjoitti: Jos en nyt ihan väärin muista niin tuo ohjainlaite vaihtoi paikkaa ratista keskikonsoliin jo vuonna 1996. Hommasin aikoinaan nahkaratin, joka oli ykköskoppaisesta vuosimallin -96 Xantiasta, mutta ei sopinut -95 malliseen koska tuossa ratissa ei ollutkaan sitä ohjainlaitetta. Ulospäinhän se ratti näyttää ihan samalta kaikissa ykköskoppaisissa joissa on bägi. Noin se varmaankin on... 
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Xantian äirbäkistä Lähetetty: 04.04.2011 16:23 |
|
OK. Minulla oli siis väärää tietoa. Ohjainlaitteen sijainti paljastuu siis merkkivalon sijainnista. Jos valo on ratissa, niin ohjainlaitekin on ratissa.
Itse bagi on samanmuotoinen uudemmissakin, mutta logo vaihtuu jossain kohtaa irtolätkäksi.
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: Xantian äirbäkistä Lähetetty: 04.04.2011 17:10 |
|
svc kirjoitti: OK. Minulla oli siis väärää tietoa. Ohjainlaitteen sijainti paljastuu siis merkkivalon sijainnista. Jos valo on ratissa, niin ohjainlaitekin on ratissa.
Itse bagi on samanmuotoinen uudemmissakin, mutta logo vaihtuu jossain kohtaa irtolätkäksi. Ei, tuossa on merkkivalo mittaritaulussa niin kuin muissakin..
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Xantian äirbäkistä Lähetetty: 04.04.2011 18:03 |
|
Tapsa 550 kirjoitti: svc kirjoitti: OK. Minulla oli siis väärää tietoa. Ohjainlaitteen sijainti paljastuu siis merkkivalon sijainnista. Jos valo on ratissa, niin ohjainlaitekin on ratissa.
Itse bagi on samanmuotoinen uudemmissakin, mutta logo vaihtuu jossain kohtaa irtolätkäksi. Ei, tuossa on merkkivalo mittaritaulussa niin kuin muissakin.. Siis ohjainlaite ratissa mutta merkkivalo mittaristossa?
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: Xantian äirbäkistä Lähetetty: 04.04.2011 18:07 |
|
Laakeri ei tuo punainen ole minulla ollut... 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantian äirbäkistä Lähetetty: 04.04.2011 18:41 |
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: Xantian äirbäkistä Lähetetty: 04.04.2011 19:34 |
|
laakeri kirjoitti: Tapsa 550 kirjoitti: Laakeri ei tuo punainen ole minulla ollut...  Se onkin Vert Vega väriltään, eikä punainen: http://www.nettiauto.com/citroen/xantia/3876488. Kuva on tuon ilmoituksen kuvasta tänne linkitetty. Ei Sinun kanssa pärjää.  ,vielä minä sinua opetan  ,vitsi,vitsi, punaista minä tarkoitin. 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantian äirbäkistä Lähetetty: 04.04.2011 19:41 |
|
Tapsa 550 kirjoitti: Ei Sinun kanssa pärjää.  ,vielä minä sinua opetan  ,vitsi,vitsi, punaista minä tarkoitin.  Ei suotta kannata yrittää, ei tähän päähän oppi uppoa. Ensin ne yrittävät oppia takoa päähän peruskoulussa ala- ja yläasteiden verran, sitten ammattikoulussa ja lukiossa, niiden jälkeen aliupseerikoulussa. Sitä seurasi ammattikorkeakoulu ja nyt on menossa yliopisto, eikä tässä vielä ole oikein mitään opittu. 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: Xantian äirbäkistä Lähetetty: 04.04.2011 19:49 |
|
laakeri kirjoitti: Tapsa 550 kirjoitti: Ei Sinun kanssa pärjää.  ,vielä minä sinua opetan  ,vitsi,vitsi, punaista minä tarkoitin.  Ei suotta kannata yrittää, ei tähän päähän oppi uppoa. Ensin ne yrittävät oppia takoa päähän peruskoulussa ala- ja yläasteiden verran, sitten ammattikoulussa ja lukiossa, niiden jälkeen aliupseerikoulussa. Sitä seurasi ammattikorkeakoulu ja nyt on menossa yliopisto, eikä tässä vielä ole oikein mitään opittu.  Minä kävin ammattikoulun sähköpuolen 3 vuotta,armeija viestimieheksi 9kk.nyt eläkeläinen ja aina pehmeetä leipää pöydässä,neljä lasta,lapsenlapsi lukematon määrä Citikoita pihassa useita ja jos tarvii lisää hommatan,jos tarvis.. 
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: Xantian äirbäkistä Lähetetty: 04.04.2011 19:55 |
|
Luvin tuon Sinun kirjoitukse ja mietin minuutin,meillä ammattikoulussa opettaja sanoi,että ei teistä täällä ammattilaisia tule,mutta jos haluatte tietoa saada,oppisitte edes sen mistä sitä saa,olen yrittänyt sen muistaa.. 
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Xantian äirbäkistä Lähetetty: 05.04.2011 12:32 |
|
Luin juuri jostain, että enää airbageja ei tarvitse huoltaa, kyllä ne kestävät ja toimivat. Alkuunsa ollut lienee pientä varovaisuutta. OT: Myös 3v. ammattikoulua sähköpuolella. Riihimäellä (RSA) 60-luvun alussa. Sanottiin koulun päätyttyä, että ei vielä kannata ylpistyä, mutta kyllä teistä ammattimiehiä saattaa tulla...Sen jälkeen ammattitutkintoja, perkeleesti jatkokoulutusta...Nyt jo heivattu duunista. Kyllä pehmeätä leipää löytyy ja kovatkin syödään, mitään ei hukata.. 
|
|
|
|
 |
|
|