Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Activa-pähkäilyä...
ViestiLähetetty: 08.04.2011 13:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Toi meikäläisen Activa on jo pidempään tehnyt risteyksissä vasemmalle käännyttäessä semmoista, että kuskin puoli nousee hetkeksi ylemmäs kun ratin on suoristanut. Efekti on vähän kuin ajaisi töyssyn yli, eli semmoinen nopeahko heilahdus. Vaihdoin jokin aika sitten activa-vivuston kuluneet muoviholkit uusiin, ja oireet sen kuin lisääntyivät. Nyt kuskin puoli jää vasemmalle kääntymisen jälkeen hieman pidemmäksi aikaa ylös (pidempi töyssy), ja oikealle käännyttäessä auto keinahtelee joskus puolelta toiselle kun rattia suoristaa. :?

Ideoita tai villejä arvauksia mistä moinen johtuis? Liikennevaloissa tapahtuva "activa-shuffle" sentään väheni holkkien vaihdolla :)

Koska kärry jää parkissakin pikkuisen vinoon, niin ajattelin aloittaa setvimisen tän frenchcarforum.co.uk:sta bongaamani ohjeen avulla. Toi on kaiketi virallinen ohje activan kallistusanturin säätämiseen, mutta sen avulla pääsee kuulemma hommassa korkeintaan hyvään alkuun :lol:

http://www.eastment.net/forum/activaRCsetup.pdf

Pallojen paineetkin tarttis varmaan käydä tarkistuttamassa francessa, edellisestä tarkistuksesta/paineistuksesta taitaa olla jo reilut pari vuotta.

Semmoistakin lueskelin brittifoorumilta, että jos kallistussäätö on riittävän paljon pielessä, niin se vaikuttaa myös korkeussäätöön... mahtais se olla tylsää omistaa joku rautajousikulkine :D Ja olis kiva nähdä miten ne muut Ahveniston alle 1:40 kiertäneet parkkeerais tohon 8-)


Liitteet:
maasturiparkki.jpg
maasturiparkki.jpg [ 59.53 KiB | Katsottu 2232 kertaa ]


- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa-pähkäilyä...
ViestiLähetetty: 08.04.2011 13:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 157
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Se Activa-vivuston sisäpäässä, eli keskellä autoa oleva saksityyppinen jousikuormitteinen vivustosysteemi vois ehkä jumitelleessaan aiheuttaa tuollaista. Siellä mekanismissa on vanhemmiten todennäköisesti öljynsekaista hiekkaa, josta syystä se ei pelaa kunnolla. Jos se jää jumiin ja takaisin aukiasentoon lauetessaan varmasti aiheuttaa jonkinmoisen äkkiliikkeen. Myös ne vivuston nivelet voivat kulua väljiksi, jolloin tulos on varmaan sama.



Harrasteet: Xantia V6 Activa -97, Xantia 2.0i SX -93, GS Pallas -79, BX Sport -85
Käyttikset: C5 2.0i Confort -09, Berlingo XTR -06
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa-pähkäilyä...
ViestiLähetetty: 08.04.2011 16:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
citsportsite kirjoitti:
Se Activa-vivuston sisäpäässä, eli keskellä autoa oleva saksityyppinen jousikuormitteinen vivustosysteemi vois ehkä jumitelleessaan aiheuttaa tuollaista. Siellä mekanismissa on vanhemmiten todennäköisesti öljynsekaista hiekkaa, josta syystä se ei pelaa kunnolla. Jos se jää jumiin ja takaisin aukiasentoon lauetessaan varmasti aiheuttaa jonkinmoisen äkkiliikkeen. Myös ne vivuston nivelet voivat kulua väljiksi, jolloin tulos on varmaan sama.


Se saksimallinen säädinhässäkkä on kyllä semmoisessa paikassa, ja sen verran avoin rakenne, että talven/kevään loskap*skassa kylpeminen on voinut tehdä temput. Annoin sinne eilen tukevan annoksen WD40:ää tulevaa säätöoperaatiota silmälläpitäen... Ja täytyypä tutkailla niiden nivelien kuntoa.




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: