Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Motoristienkin likkennekuolemat vähenivät - miksi?
ViestiLähetetty: 13.04.2011 17:14 

Viestit: 497
Liikenneturva tiedotti lehdissä eilen, että moottoripyöräilijöiden
liikenneturvallisuus parantui viime vuonna huomattavasti, vaikka
pyörien määrä lisääntyikin. Motoristien kuolonkolareita sattui 16,
kun viiden aiemman vuoden keskiarvo on 26.

Aiemmin, kun kerrottiin autoliikenteen kuolonkolarien vähentyneen
viime vuonna, oli Liikenneturvalla varma selitys asiaan: Moninkertaistunut ajonopeuksien kameravalvonta ja poliisin
alennettu sakotuskynnys vähensivät Liikenneturvan mukaan
tehokkaasti liikennekuolemia.

Mutta miten moottoripyöräilijöidenkin onnettomuudet ovat voineet
vähentyä? Eihän kameravalvonta vaikuta moottoripyöriin, kunnei
pyörän edessä ole rekisterikilpeä, jonka perusteella maksullinen
liikenneturvallisuustyö löytäisi oikeaan postilaatikkoon.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Motoristienkin likkennekuolemat vähenivät - miksi?
ViestiLähetetty: 13.04.2011 18:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 308
Kun on näinkin pienistä luvuista kyse, niin jo tilastollinen hajonta vaikuttaa paljon. Viime kesä oli myös hyvin poutainen - märkä tie on liukas, ja jopa sillä voisi olla jotain vaikutusta. Mutta tämä on vain yksi arvelu ja muitakin syitä varmasti on.



2CV -65 "Poppaloora"
XM V6 -91 "Madame P"
Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva"
Royal Enfield diesel -67 "Einari"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Motoristienkin likkennekuolemat vähenivät - miksi?
ViestiLähetetty: 13.04.2011 18:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
oliskohan tullu motoristeille älyä kypärän sisälle ja huomanneet ,että näkyvillä tamineilla olis henkee säästävä ominaisuus.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Motoristienkin likkennekuolemat vähenivät - miksi?
ViestiLähetetty: 13.04.2011 18:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Näin pienessä populaatiossa hajonta on tosiaan iso. 70-luvun alussa prätkällä kuoli muuten 50 ihmistä vuodessa ja pyöriä oli vain noin 10 000, nyt pyöriä on noin 220 000 kpl. Tosiaan, viime kesä oli kelien kannalta turvallinen, tosin kerran meinasin 34 asteen helteessä pyörtyä prätkällä. Oli pakko luopua panssareista niin jo alkoi taju pysyä.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Motoristienkin likkennekuolemat vähenivät - miksi?
ViestiLähetetty: 13.04.2011 18:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
Jospa vauhti on karsinut aikaisempina vuosina pahimmat revittelijät kirkon kalmistoon, nyt on suvantovaihe, kunnes taas uudet räppääjät tulevat miehen ikään :shock:



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Motoristienkin likkennekuolemat vähenivät - miksi?
ViestiLähetetty: 13.04.2011 21:34 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
Siellä ne uudet pärrääjät taas on liikenteessä. :cry:
On se kumma kun ei katupyörällä voi missään nimessä ajaa etenkään Citikan perässä vaikka Citikan nopeus oli sallitun 50 km/h yli (vajaa 10 km/h ylitystä) ... ja missä mentiin ohi... jooo... motarille lähtevän risteävän väylän erkanemiskaistaa ajaessa suhahti vasemmalta ohi siinä vaiheessa, kun viereistä kaistaa jono ajeli vielä suoraan... eli kaistojen välistä semmonen vähintään 80 km/h ja rampilla varmaan 140 lasissa, sen verran haipakkaa häipyi... juu ja tuolla ko. motarilla satasen rajoitus, kesät talvet.
Olis ollut ehkä vahingonilo herkässä jos olis sattunut olemaan polliisit paikalla. Eipä tietenkään olleet...



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Motoristienkin likkennekuolemat vähenivät - miksi?
ViestiLähetetty: 13.04.2011 21:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
älä suotta ota päänsärkyä niistä. ajattele positiivisesti .kun joku niistä taas mällää ittensä hengiltä, niin ompahan yks vähemmän päiviteltävänä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Motoristienkin likkennekuolemat vähenivät - miksi?
ViestiLähetetty: 13.04.2011 22:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Kami kirjoitti:
On se kumma kun ei katupyörällä voi missään nimessä ajaa etenkään Citikan perässä vaikka Citikan nopeus oli sallitun 50 km/h yli (vajaa 10 km/h ylitystä) ...
Ai? Kyllä ainakin minä olen tainnut katupyörillä ajaa useammankin citikan perässä, eikä ole mitään ongelmia tuottanut. Ettei olisi siinä kyseisessä katupyörässä jokin vika sitten ollut, ehkä jopa kuskissa? Sitä en muista, onko ikinä sattunut jonossa olemaan citikoita, kun olen levähdysalueelle pysähtynyt päästämään perästä jonoa pois, kun rajoitusnopeus +- 5 km/h vauhdilla eteneminen on kerännyt perään autojonon.



VW Passat B7
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: