Jouko kirjoitti:
Älä vaan kerro. Pidä ihmeessä vaan omana tietonasi.

Yleisön pyynnöstä siis! (Vaikka pääseehän näitä katsomaan, kun tarkistaa kiertuepäivät maahantuojan webbisivulta).
Turussa oli kaksi autoa, musta ja valkoinen. Valkoisella oli ajettu se 230 km, joten aika varovasti uudenkarheaa laitetta lähestyin.
Kuppi-istuimet ovat erittäin hyvät ja säätöjä riittää myös isommalle äijälle. Tilaa on mukavasti, kojelaudan teippaukset ovat vähän halvan näköisiä. Polkimet ovat kohdallaan ja vasemman jalan lepuutuspaikka myös alumiinipintaisena on erittäin hyvä. Ratti on jykevä mutta nahkapintaisena miellyttävä käsitellä. Auto käynnistyy hyvin eleettömästi ja jää matalalle jymisevälle tyhjäkäynnille. Ei kovin agressiivisen Racing siis, aika siistiä käytöstä. Kytkin ottaa hienosti ja ohjaus yllättää ensimetreillä: loistava tuntuma. Vien auton kadulle ja alustan jämäkkyydestä huolimatta reunakiveyksen ylitys menee kevyesti.
Koneessa lämmöt kohdallaan ja sitten Ohitustien ramppiin. Hyvin lähtee ja selkeästi 4000 rpm kohdalla lähtee vielä paremmin. Rampista hetkessä liikennevirrassa ja kortti olisi jo vaarassa. Ehdin tarjota viitosta ennen kaistanvaihtoa, tieura haukkaa hiukan mutta hyvin tasaisesti siirtyy myös sivusuunnassa. Vaihteenvaihto voisi olla nopeampikin, kepin välitys on hiukan turhan löysän oloinen.
Ripeä kiihdytys jonon ohi ja siirtyminen kiertoliittymän kautta mutkaosuudelle. Vauhti nousee huomaamattakin huolestuttaviin lukemiin ja laite pysyy tiessä kuin raiteilla. Puskemista ei tapahdu ja selkeästi elektroniikka haluaa pitää laitteen tiellä: helppoa ajamista. Mittaristo saisi olla selkeämpi, kaipaan retrompaa ja vähemmän pelikonsolihenkistä informaatiota. Makuasia, toki.
Laitteen teippaukset ja isot pyörät herättävät selkeästi huomiota muissa kanssa-autoilijoissa. Vielä ripeä kiihdytys toisen rampin kautta ja jarrujen testaus risteykseen riittävästä alkunopeudesta: hyvin pysähtyy ja pitää linjansa. Pienikokoinen auto helppo pysäköidä ketterästi peruuttaen ruutuun, hetken vielä tyhjäkäynnillä paikallaan ja kiitos, kyllä maistui.
Erittäin miellyttävä kokemus, tällainen voisi toimia ihan arkiajossakin. Alusta tuntui paremmalta kuin Minissä, joskin Mini on selkeästi luonteeltaan vieläkin innokkaampi: "mennään jo, mennään kovempaa!". DS3 on ehkä aavistuksen maltillisempi ja selkeästi käytettävyydeltään parempi: tilaa ja ominaisuuksia on riittävästi tavalliseen arkikäyttöönkin. Miten laite käyttäytyisi radalla, jää arvailuksi.