Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 21 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: NYT TULEE KESÄ..
ViestiLähetetty: 04.04.2011 18:33 

BX.n takavalot näkyy jo,toisella nurkalla Xantia kirahvin kuljetus malli,en tiennytkään että niitä on valmistettu.. :?

Poissa

Viestin otsikko: Re: NYT TULEE KESÄ..
ViestiLähetetty: 04.04.2011 18:46 

Nyt pohojalainen putos savolaisen kärryiltä...Oululaisittain kysyn että TÄH? :roll:

Citroen C3 Picasso 1,6 bensa -09, 2cv4-70 projekti
Poissa

ViestiLähetetty: 05.04.2011 13:44 
Käyttäjän avatar

Tampereella ei ainakaan ole kesä vielä niin pitkällä että näkyis kirahveja, tai edes niiden kuljetusautoja :D

- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa

ViestiLähetetty: 05.04.2011 16:47 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
On kesä, ei tuu yhtään vilu moottoripyörällä 8-)

Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa

ViestiLähetetty: 10.04.2011 18:13 
Käyttäjän avatar

Kyllä se kesä tulee ja sen vuoksi joutuikin tekemään jo erinäisiä hankintoja.

Liitteet:
hankinta_1.jpg
hankinta_1.jpg [ 93.83 KiB | Katsottu 10816 kertaa ]
2 kpl tämmöisiä tuli hankittua. Nämä jopa liittyvät Citroëniin.

Liitteet:
hankinta_2.jpg
hankinta_2.jpg [ 102.12 KiB | Katsottu 10811 kertaa ]
Ja tämmöinen + saman sarjan housut tuli hankittua myös. Ei kyllä mitenkään liity Citroëniin.

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 10.04.2011 18:43 

laakeri kirjoitti:
Kyllä se kesä tulee ja sen vuoksi joutuikin tekemään jo erinäisiä hankintoja.

Liitteet:
hankinta_1.jpg
2 kpl tämmöisiä tuli hankittua. Nämä jopa liittyvät Citroëniin.

Liitteet:
hankinta_2.jpg
Ja tämmöinen + saman sarjan housut tuli hankittua myös. Ei kyllä mitenkään liity Citroëniin.

Liittyyhän tuo paidassa lukee Citikka ,Ci on vaan piilossa.. :lol: :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 10.04.2011 20:58 
Käyttäjän avatar

Tapsa 550 kirjoitti:
Liittyyhän tuo paidassa lukee Citikka ,Ci on vaan piilossa.. :lol: :lol:
Eläinklinikka ciTikka korjaa vialliset kissat vai? :lol:

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 21.04.2011 18:26 
Käyttäjän avatar

Kai se kesä alkaa sitten olla jo ihan tosissaan... Xantia tuli tänään otettua ajoon nimittäin.

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 21.04.2011 18:30 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
laakeri kirjoitti:
Kai se kesä alkaa sitten olla jo ihan tosissaan... Xantia tuli tänään otettua ajoon nimittäin.

No mulla on sitten kesä ympäri vuoden ;)

Silloin alkaa tuntumaan kesältä kun asvaltti on kuivaa ja isoimmat hiekat putsattu pois kaduilta :)

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 21.04.2011 18:39 
Käyttäjän avatar

:shock: äääääläs nyt tee kyllösiä. katellaan nyt vielä :mrgreen:

Poissa

ViestiLähetetty: 21.04.2011 18:42 
Mun kesä on sitten kun ZX lähtee kesälomailemaan ja BX heräilee talviunesta :)
siksi tulee kiire tehdä muutamia juttuja beksille

ViestiLähetetty: 21.04.2011 19:53 
Käyttäjän avatar

Istutin tomaatin taimet, jotka siemenestä olen kasvattanut maaliskuulta, tänään kasvihuoneeseen.
Tomaatin varsienkin tuoksu tuo KESÄN! :D Ja reilun parin kk:n päästä herkutellaan kirsikkatomaateilla!

Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa

ViestiLähetetty: 21.04.2011 20:34 

Pakkasta ensi yönä, ainakin Liminkaan, nyt lämpötila aika tarkaan nolla.

Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
Poissa

ViestiLähetetty: 21.04.2011 21:10 
Käyttäjän avatar

Tulee kyllä,nimittäin ensi viikon perjantai on viimeinen työpäivä ennen kesälomaa,kokonainen kuukausi josta kolme viikkoa menee xantialla reissatessa, käydään katsomassa vieläkö vatikaani on pystyssä ja monen muutakin paikkaa matkalla :lol:

Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa

ViestiLähetetty: 21.04.2011 23:38 
Käyttäjän avatar

Eskere...oletko itse rakentanut kasvihuoneen, vai ostanut valmiina?
Nyt olisi pihassa joutotilaa, ja kasvihuonetta olen kaipaillut...kaiholla muistelen lapsuutta, kun äiti kasvatti avomaan kurkut, tomaatit, paprikat ja ruohosipulit omassa kasvihuoneessa. Kaikki säilykkeet ja pikkelssit tulivat omasta maasta.
Tomaatteja olen viljellyt jo useamman vuoden, mutta ihan aurinkoisella seinustalla. Alkukesästä on aikamoinen vaiva käydä hallayön varalta peittämässä taimet.
Olen katsellut valmiskasvihuoneita, joissa on muovilevyt...mutta hinta on 700 euron paikkeilla. Kokoamiseenkin saa varmasti varata useamman päivän, hyvät hermot ja muutaman sikspäkin..

Mutta kesä tulee väistämättä..pari päivää töitä ja sitten viikoksi Prahaan shoppailemaan ja lepäilemään!

Poissa

ViestiLähetetty: 24.04.2011 14:39 

Laura,osta halpahallista muovisia vihrereitä kulmakappaleta 45-90 asteisia,puutavaraliikkeestä niihin sopivaa rimaa,kolmannesta kaupasta ultravalon läsäisevää kirkastamuovi,neljännestä kaupasta juomia,vie ne tontille,huuda nyt olis kasvitarhan teko,naapurit tulee ja neuvoo miten se pitäs tehdä,ja sitten teet ja nautit virvoikkeet,jos niitä vielä on... ;)
ps.lue patonkia tullee täältäkin ohjeita,tämä oli vaan aloitus... :P

Poissa

ViestiLähetetty: 24.04.2011 15:42 
Käyttäjän avatar

Kesä todellakin tulee, paikallinen kevään lämpöennätys taisi mennä rikki. Ja päivän ohjelmassahan oli autourheilutapahtuma.

Liitteet:
Kruisinki.jpg
Kruisinki.jpg [ 102.02 KiB | Katsottu 10790 kertaa ]
Lisää kuvia

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 24.04.2011 21:38 
Käyttäjän avatar

Laura78401 kirjoitti:
Eskere...oletko itse rakentanut kasvihuoneen, vai ostanut valmiina?
Nyt olisi pihassa joutotilaa, ja kasvihuonetta olen kaipaillut...kaiholla muistelen lapsuutta, kun äiti kasvatti avomaan kurkut, tomaatit, paprikat ja ruohosipulit omassa kasvihuoneessa. Kaikki säilykkeet ja pikkelssit tulivat omasta maasta.
Tomaatteja olen viljellyt jo useamman vuoden, mutta ihan aurinkoisella seinustalla. Alkukesästä on aikamoinen vaiva käydä hallayön varalta peittämässä taimet.
Olen katsellut valmiskasvihuoneita, joissa on muovilevyt...mutta hinta on 700 euron paikkeilla. Kokoamiseenkin saa varmasti varata useamman päivän, hyvät hermot ja muutaman sikspäkin..

Lauran kysymykseen kasvihuoneesta. Olen tehnyt kasvihuoneen itse, koska en löytänyt kaupasta silloin mieleistä.
Valoin pohjaksi styroksien päälle betonilaatan, jolla estyy horsmien ja muiden ulkopuolisten kasvien tunkeutuminen kasvihuoneeseen. Laatan päälle muurasin pari varvia harkkoja ja sisäpuolelle muurasin multakaukalot samoin harkoista.
Rungoksi ja kattotuoleiksi 2x2 puutavaraa, ja kattokaltevuus melko jyrkäksi, jotta lumikuorma ei talvella paina kattoa sisään. Ulkopinta on kennolevyä, 18mm vahvuisena. Kennolevy eristää kylmää ilmaa yksinkertaista muovia paremmin, joten taimet voi istuttaa aikaisemmin keväällä. Hallaöitä varten olen laittanut pakkasvahdin, jotta omakasvattamat taimet säilyvät kylmältä.
Hintaa 2m x 5m kasvihuoneelle perustuksineen tulee näin tehtynä n. 1000€, mutta kerran kunnolla tehtynä siitä on iloa vuosikymmeniä(?).
Aikaisemmin oli minulla vanhoista ikkunanpokista tehty malli, jolla kyllä pääsi alkuun, mutta siitä kertyneillä kokemuksilla tein tämän uuden evoluutio-mallin n. 8v.sitten.

Eihän tämä tomaattien kasvatus mitään bisnestä ole, varsinkin jos laskee kunnon kasvihuoneen hankintahinnan ja tehdyn työn siemenestä kypsäksi tomaatiksi. Kun olen löytänyt mahtavia lajikkeita erilaisia tomaatteja, etenkin makeita kirsikkatomaatteja, ei kauppojen tuotteista voi puhua samana päivänäkään, ja se palkitsee parhaiten.

Koska tämä juttu on täällä Patonki-palstalla, niin voin verrata itsekasvatettuja tomaatteja ja Citroenia toisiinsa, niissä on sitä jotain, mitä ei muualta löydy.

Kuva
Kuva

Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa

ViestiLähetetty: 26.04.2011 09:54 
Käyttäjän avatar

Kiitos kuvista, olipa hieno kasvihuone!
Meillä on tällainen taajama-alueen tontti ja kasvihuonetta olen suunnitellut eteläpuolelle taloa. Sulaa lumesta aikaisin keväällä ja on aurinkoinen lämmin paikka, saa taimet hyvissä ajoin kasvamaan. Mitat tulisi olla jotain 2-2,5 m kanttiinsa. (4-5 m2) Valmiskasvihuone terässokkelilla ajaisi meillä varmasti asiansa. Näissä valmishuoneissa näytetään käytetyn 4 mm paksuista polykarbonaattilevyä. Pelottaa vähän, miten kestää talvella lumet ym. mutta kyllä nuo valmistajat näyttävät tarjoavan 12-15 vuoden takuuta, jos rakennelma on oikein kasattu.
Pitänee varmaan styroksilevyt asentaa pohjalle ja sen päälle vaikka hiekkaa. Tomaatit ja muut ajattelin kasvattaa laatikoissa, yrtit ruukuissa ja ehkäpä muutama amppelimansikkakin mahtuisi. Eli penkkejä en kaiva maahan.
Keskikäytävälle koristesoraa tai kivilaatat.
Sitten pitää vain toivoa, ettei ole viherpeukalo aivan keskellä kämmentä... ;)

Poissa

ViestiLähetetty: 26.04.2011 10:21 
Käyttäjän avatar

Tuleehan se kesä.
Tässä Wallu halaa surullisena viimeisiä lumia. :roll: Kuva

Poissa

ViestiLähetetty: 26.04.2011 10:38 
Käyttäjän avatar

Tein aikoinaan pihaan pienen (n. 4m2) kasvihuoneen ihan 22x45 mm rimasta. Sokkeli oli painekyllästetystä kakkosnelosesta. Kustannus taisi olla jossain 50 euron luokassa. Hyvin kesti lumikuormankin. Sitten sain kaverilta hieman isomman metallikehikon, joten purin vanhan pois. Viime talven testi osoitti ettei metallikehikko kestänytkään lumikuormaa. Oikomista tiedossa.

BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 21 viestiä ]