Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Cx:n ruiskusuuttimet jumissa, apuva.
ViestiLähetetty: 23.04.2011 22:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Milläpä saisi liuotettua auki kiinnijymähtäneet Cx:n ruiskusuuttimet? Ruiskusarja on irrallaan. Vinkeistä etukäteen kiittää hän.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx:n ruiskusuuttimet jumissa, apuva.
ViestiLähetetty: 24.04.2011 08:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 699
Paikkakunta: Keuruu
Painat sopivalla työkalulla suuttimen kärjestä sen "piikin" sisään/liikkeelle niin johan alkaa taas ruikkimaan. Jo toiseen kertaan (eri henkilöille) sama neuvo vuorokauden sisällä. :o :)



C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx:n ruiskusuuttimet jumissa, apuva.
ViestiLähetetty: 24.04.2011 11:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Cituning kirjoitti:
Painat sopivalla työkalulla suuttimen kärjestä sen "piikin" sisään/liikkeelle niin johan alkaa taas ruikkimaan. Jo toiseen kertaan (eri henkilöille) sama neuvo vuorokauden sisällä. :o :)
Hmm. Jos suuttimen kärki pääsee vääntymään tuossa operaatiossa, niin "ruikkiminen" on ihan oikea sana. Jos hyvän haluaa, niin suuttimet kannattaa vähintäänkin purkaa ja puhdistaa ne kärjet. Avautumispaine kannattaa säätää samalla.

Puhdistaessa kannattaa muistaa, että suutinneulan ja rungon välys on 1/1000mm luokkaa. Jopa sormenjälki suutinneulassa riittää jumiuttamaan sen neulan.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx:n ruiskusuuttimet jumissa, apuva.
ViestiLähetetty: 24.04.2011 11:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
svc kirjoitti:
suutinneulan ja rungon välys on 1/1000mm luokkaa
Ja jotta tuo luku tulisi ihmisen ymmärrettäväksi, niin kerrottakoon hiuksen olevan yli kymmenen kertaa tuon paksuinen. Edellisessä työpaikassani jotkut vieraan työvoiman edustajat kovasti yllättyivät tarvitsemastamme tarkkuudesta, kun säädimme kahden telan välistä nippiä 1 μm ja havainnollistimme suuruusluokkaa vertauksella hiuksen paksuuteen.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx:n ruiskusuuttimet jumissa, apuva.
ViestiLähetetty: 24.04.2011 11:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Onkohan kyseessä bensiini vai dieselsuuttimet?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx:n ruiskusuuttimet jumissa, apuva.
ViestiLähetetty: 24.04.2011 12:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Heh. Hyvä pointti. Jotenkin ajattelin automaattisesti dieseliä. Bensaruiskun suuttimiin kannattaa kokeilla ultraäänipesuria.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx:n ruiskusuuttimet jumissa, apuva.
ViestiLähetetty: 24.04.2011 23:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Perustiedot kunniaan, kyseessä siis 2,5GTI, elikkä bentsiiniä haluttaisiin ruiskia, vaan ei ruiski.
Ei siis ole kyseessä diesel, eikä alkupään 70-lukuisen pissapojan suutinsarja.
Pahoittelen epämääräistä kysymyksenasettelua :oops:



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx:n ruiskusuuttimet jumissa, apuva.
ViestiLähetetty: 25.04.2011 23:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Tämä nyt on aikas tavatonta, ei tuollasta juuri satu bensasuuttimissa. Ettei ny vaan olis paineen säädin, se on tavattoman onneton tekele CX:ssä.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx:n ruiskusuuttimet jumissa, apuva.
ViestiLähetetty: 26.04.2011 00:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Kyllä tuossa purku beksissäkin oli suuttimet juminut, joten puhdistaa nekin täytyy.
Taitaa ihan seisottaminenkin tehdä tuon.....
Muuten en tuohon Cx:n tekniikkaan puutu :lol:
Vasta opin tietämään mitä erikoista on prestigessä :o


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx:n ruiskusuuttimet jumissa, apuva.
ViestiLähetetty: 26.04.2011 01:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Eipå ollut paineensäädin. Koitin suuttimet irrallaan painemittari kiinni tuloputkessa. 2,5bar
painetta ja vain yksi suutin päästi onnettoman lirun läpi, muut ei mitään.
Prestigestä nämäkin suuttimet, joten ei auta iso jalkatila, jos suuttimet on tukossa.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx:n ruiskusuuttimet jumissa, apuva.
ViestiLähetetty: 26.04.2011 10:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
jptcool kirjoitti:
Eipå ollut paineensäädin. Koitin suuttimet irrallaan painemittari kiinni tuloputkessa. 2,5bar
painetta ja vain yksi suutin päästi onnettoman lirun läpi, muut ei mitään.
Prestigestä nämäkin suuttimet, joten ei auta iso jalkatila, jos suuttimet on tukossa.
Ultraäänipesuri voisi olla kova sana. Suutin ja bensaa muovipussiin tms. ja pussi pesuriin, ellei halua täyttää pesurin allasta bensalla. Suuttimesta vain kärki sinne koneeseen, ettei pesuri hakkaa käämiä pilalle.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx:n ruiskusuuttimet jumissa, apuva.
ViestiLähetetty: 30.04.2011 14:58 

Viestit: 1242
Eikös juu vai mietnkä se oli että Renault 21 GTX:ssä ja kaikissa Espaceissa aina vuoteen 1996 saakka on sama kansi ja ruiskukone(???) Paaliin meni kyseinen kansi torstaina. Suuttimia olis rellumiehillä ja varmaan saisin sen oman paalikannen vielä kopatuksi. Yksi täysin kunnossa oleva 21 GTX 2,0 ruiskukoneella vm 89 ajettu 186tkm odottaa paalausta.



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx:n ruiskusuuttimet jumissa, apuva.
ViestiLähetetty: 02.05.2011 07:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
Eikös Relluissa ollut Douvrin-kone käytössä, ei siis tuo Sitikan M25? Jotenkin tuntuu oudolta, että Relluissa olisi työntötankokonetta ollut 90-luvulla...



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: