|
Kirjoittaja |
Viesti |
jptcool
|
Viestin otsikko: Cx:n ruiskusuuttimet jumissa, apuva. Lähetetty: 23.04.2011 22:12 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Milläpä saisi liuotettua auki kiinnijymähtäneet Cx:n ruiskusuuttimet? Ruiskusarja on irrallaan. Vinkeistä etukäteen kiittää hän.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Cituning
|
Viestin otsikko: Re: Cx:n ruiskusuuttimet jumissa, apuva. Lähetetty: 24.04.2011 08:27 |
Viestit: 699 Paikkakunta: Keuruu
|
Painat sopivalla työkalulla suuttimen kärjestä sen "piikin" sisään/liikkeelle niin johan alkaa taas ruikkimaan. Jo toiseen kertaan (eri henkilöille) sama neuvo vuorokauden sisällä. 
C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Cx:n ruiskusuuttimet jumissa, apuva. Lähetetty: 24.04.2011 11:25 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Cituning kirjoitti: Painat sopivalla työkalulla suuttimen kärjestä sen "piikin" sisään/liikkeelle niin johan alkaa taas ruikkimaan. Jo toiseen kertaan (eri henkilöille) sama neuvo vuorokauden sisällä.  Hmm. Jos suuttimen kärki pääsee vääntymään tuossa operaatiossa, niin "ruikkiminen" on ihan oikea sana. Jos hyvän haluaa, niin suuttimet kannattaa vähintäänkin purkaa ja puhdistaa ne kärjet. Avautumispaine kannattaa säätää samalla. Puhdistaessa kannattaa muistaa, että suutinneulan ja rungon välys on 1/1000mm luokkaa. Jopa sormenjälki suutinneulassa riittää jumiuttamaan sen neulan.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Cx:n ruiskusuuttimet jumissa, apuva. Lähetetty: 24.04.2011 11:42 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
svc kirjoitti: suutinneulan ja rungon välys on 1/1000mm luokkaa Ja jotta tuo luku tulisi ihmisen ymmärrettäväksi, niin kerrottakoon hiuksen olevan yli kymmenen kertaa tuon paksuinen. Edellisessä työpaikassani jotkut vieraan työvoiman edustajat kovasti yllättyivät tarvitsemastamme tarkkuudesta, kun säädimme kahden telan välistä nippiä 1 μm ja havainnollistimme suuruusluokkaa vertauksella hiuksen paksuuteen.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: Cx:n ruiskusuuttimet jumissa, apuva. Lähetetty: 24.04.2011 11:52 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
Onkohan kyseessä bensiini vai dieselsuuttimet?
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Cx:n ruiskusuuttimet jumissa, apuva. Lähetetty: 24.04.2011 12:08 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Heh. Hyvä pointti. Jotenkin ajattelin automaattisesti dieseliä. Bensaruiskun suuttimiin kannattaa kokeilla ultraäänipesuria.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Cx:n ruiskusuuttimet jumissa, apuva. Lähetetty: 24.04.2011 23:04 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Perustiedot kunniaan, kyseessä siis 2,5GTI, elikkä bentsiiniä haluttaisiin ruiskia, vaan ei ruiski. Ei siis ole kyseessä diesel, eikä alkupään 70-lukuisen pissapojan suutinsarja. Pahoittelen epämääräistä kysymyksenasettelua 
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Cx:n ruiskusuuttimet jumissa, apuva. Lähetetty: 25.04.2011 23:40 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Tämä nyt on aikas tavatonta, ei tuollasta juuri satu bensasuuttimissa. Ettei ny vaan olis paineen säädin, se on tavattoman onneton tekele CX:ssä.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Cx:n ruiskusuuttimet jumissa, apuva. Lähetetty: 26.04.2011 00:49 |
Viestit: 2821
|
Kyllä tuossa purku beksissäkin oli suuttimet juminut, joten puhdistaa nekin täytyy. Taitaa ihan seisottaminenkin tehdä tuon..... Muuten en tuohon Cx:n tekniikkaan puutu Vasta opin tietämään mitä erikoista on prestigessä 
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Cx:n ruiskusuuttimet jumissa, apuva. Lähetetty: 26.04.2011 01:00 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Eipå ollut paineensäädin. Koitin suuttimet irrallaan painemittari kiinni tuloputkessa. 2,5bar painetta ja vain yksi suutin päästi onnettoman lirun läpi, muut ei mitään. Prestigestä nämäkin suuttimet, joten ei auta iso jalkatila, jos suuttimet on tukossa.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Cx:n ruiskusuuttimet jumissa, apuva. Lähetetty: 26.04.2011 10:09 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
jptcool kirjoitti: Eipå ollut paineensäädin. Koitin suuttimet irrallaan painemittari kiinni tuloputkessa. 2,5bar painetta ja vain yksi suutin päästi onnettoman lirun läpi, muut ei mitään. Prestigestä nämäkin suuttimet, joten ei auta iso jalkatila, jos suuttimet on tukossa. Ultraäänipesuri voisi olla kova sana. Suutin ja bensaa muovipussiin tms. ja pussi pesuriin, ellei halua täyttää pesurin allasta bensalla. Suuttimesta vain kärki sinne koneeseen, ettei pesuri hakkaa käämiä pilalle.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Sitruunaseppä
|
Viestin otsikko: Re: Cx:n ruiskusuuttimet jumissa, apuva. Lähetetty: 30.04.2011 14:58 |
Viestit: 1242
|
Eikös juu vai mietnkä se oli että Renault 21 GTX:ssä ja kaikissa Espaceissa aina vuoteen 1996 saakka on sama kansi ja ruiskukone(???) Paaliin meni kyseinen kansi torstaina. Suuttimia olis rellumiehillä ja varmaan saisin sen oman paalikannen vielä kopatuksi. Yksi täysin kunnossa oleva 21 GTX 2,0 ruiskukoneella vm 89 ajettu 186tkm odottaa paalausta.
Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Cx:n ruiskusuuttimet jumissa, apuva. Lähetetty: 02.05.2011 07:15 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Eikös Relluissa ollut Douvrin-kone käytössä, ei siis tuo Sitikan M25? Jotenkin tuntuu oudolta, että Relluissa olisi työntötankokonetta ollut 90-luvulla...
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
|
|