Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 3/3 [ 56 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Etujousi pomppaa ylös rikkoen konepollin
ViestiLähetetty: 16.08.2010 17:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 866
Paikkakunta: Janakkala
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1006235

Onko nyt joku epidemia, vai onko tämä oikeasti yleistä..? :shock:

Tuossa näyttää tuo konepelti selvinneen aika vähällä.



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etujousi pomppaa ylös rikkoen konepollin
ViestiLähetetty: 16.08.2010 18:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Eki kirjoitti:
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1006235

Onko nyt joku epidemia, vai onko tämä oikeasti yleistä..? :shock:

Tuossa näyttää tuo konepelti selvinneen aika vähällä.


Rupeaa yleistymään ykköskoppaisissa xantioissa kovaa vauhtia. Kohta saa xantioita todella halvalla :lol:



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etujousi pomppaa ylös rikkoen konepollin
ViestiLähetetty: 03.05.2011 16:14 

Viestit: 461
Paikkakunta: Tuusula
Osui silmääni tommonen kirjoitus netissä. Onko se rakenne jotenkin erilainen kaikkein vanhemmassa XM mallissa ja pian rakennetta korjattu että ei sovi pullahtamaan läpi vaikka vulcanointi pettää. Check the strut cup, the top part that attaches the strut and sphere holder to the body. This is made out of two hemispherical stamped parts joined by vulcanised rubber. The first one to go is usually the one on the passenger side—that's where the outer edge of the road is, together with the majority of potholes. Some very early XMs were known to punch the strut through the hood when this failed, but the construction was changed early on to prevent that. It becomes very noisy on holes and it's easy to diagnose because you can easily move the whole wheel up and down a fraction of an inch and observe the sphere and support doing the same. These will fail in record time if the strut spheres are bad.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etujousi pomppaa ylös rikkoen konepollin
ViestiLähetetty: 03.05.2011 16:18 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Roplaaja kirjoitti:
Osui silmääni tommonen kirjoitus netissä. Onko se rakenne jotenkin erilainen kaikkein vanhemmassa XM mallissa ja pian rakennetta korjattu että ei sovi pullahtamaan läpi vaikka vulcanointi pettää. Check the strut cup, the top part that attaches the strut and sphere holder to the body. This is made out of two hemispherical stamped parts joined by vulcanised rubber. The first one to go is usually the one on the passenger side—that's where the outer edge of the road is, together with the majority of potholes. Some very early XMs were known to punch the strut through the hood when this failed, but the construction was changed early on to prevent that. It becomes very noisy on holes and it's easy to diagnose because you can easily move the whole wheel up and down a fraction of an inch and observe the sphere and support doing the same. These will fail in record time if the strut spheres are bad.

Tuosta ei ota selevee savolainenkaan,mutta kyllä se läp tulloo.. ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etujousi pomppaa ylös rikkoen konepollin
ViestiLähetetty: 03.05.2011 16:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
Tapsa, onneksi on tuo Kooklen kielenkääntäjä, se kääntää helposti ymmärrettäväksi suomeksi tuokin jutun:

Lainaa:
Check the strut cup, the top part that attaches the strut and sphere holder to the body. This is made out of two hemispherical stamped parts joined by vulcanised rubber. The first one to go is usually the one on the passenger side—that's where the outer edge of the road is, together with the majority of potholes. Some very early XMs were known to punch the strut through the hood when this failed, but the construction was changed early on to prevent that. It becomes very noisy on holes and it's easy to diagnose because you can easily move the whole wheel up and down a fraction of an inch and observe the sphere and support doing the same. These will fail in record time if the strut spheres are bad.


Tässä suomeksi:
Lainaa:
Tarkista strut kuppi, yläosa, joka kiinnittyy joustintuet ja pallo haltijan elin. Tämä on tehty kahdesta puolipallon leimattu osaan liittyi vulkanoitu kumi. Ensimmäinen mennä yleensä yhden matkustajan puolelle, siitähän ulkoreunan tie on yhdessä enemmistö kuoppia. Jotkut hyvin varhaisessa XMS tiedettiin Punch strut kautta huppu kun tämä epäonnistui, mutta rakennus muutettiin varhaisessa vaiheessa estää. Se tulee hyvin meluisaa reikiä ja se on helppo diagnosoida, koska voit siirtää koko kiekkoa ylös tai alas murto tuumaa ja tarkkailla pallon ja tukea samalla tavalla. Ne eivät ennätysajassa jos strut aloilla ovat huonoja.


:lol: :lol: :lol:



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etujousi pomppaa ylös rikkoen konepollin
ViestiLähetetty: 03.05.2011 16:56 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
eskere kirjoitti:
Tapsa, onneksi on tuo Kooklen kielenkääntäjä, se kääntää helposti ymmärrettäväksi suomeksi tuokin jutun:

Lainaa:
Check the strut cup, the top part that attaches the strut and sphere holder to the body. This is made out of two hemispherical stamped parts joined by vulcanised rubber. The first one to go is usually the one on the passenger side—that's where the outer edge of the road is, together with the majority of potholes. Some very early XMs were known to punch the strut through the hood when this failed, but the construction was changed early on to prevent that. It becomes very noisy on holes and it's easy to diagnose because you can easily move the whole wheel up and down a fraction of an inch and observe the sphere and support doing the same. These will fail in record time if the strut spheres are bad.


Tässä suomeksi:
Lainaa:
Tarkista strut kuppi, yläosa, joka kiinnittyy joustintuet ja pallo haltijan elin. Tämä on tehty kahdesta puolipallon leimattu osaan liittyi vulkanoitu kumi. Ensimmäinen mennä yleensä yhden matkustajan puolelle, siitähän ulkoreunan tie on yhdessä enemmistö kuoppia. Jotkut hyvin varhaisessa XMS tiedettiin Punch strut kautta huppu kun tämä epäonnistui, mutta rakennus muutettiin varhaisessa vaiheessa estää. Se tulee hyvin meluisaa reikiä ja se on helppo diagnosoida, koska voit siirtää koko kiekkoa ylös tai alas murto tuumaa ja tarkkailla pallon ja tukea samalla tavalla. Ne eivät ennätysajassa jos strut aloilla ovat huonoja.


:lol: :lol: :lol:

No nuinhan minäkin se tulkitsin,en vaan ymmärtänyt mikä on pallonhaltijan elin.. :lol:


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/3 [ 56 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: