"Al-Qaidassa on monia keskipakoisvoimia, eri ideologioita ja agendoja edustavia ihmisiä." (Suora lainaus)
Jos ihminen edustaa jotain keskipakoisvoimaa, niin mitä hän silloin tekee? No joo, vapun aikoihin maan vetovoima saattaa tehdä tepposia, mutta että keskipakoisvoima...
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Tulsku
Viestin otsikko: Re: Uutisointia ja kielikukkasia
Lähetetty: 04.05.2011 07:51
Tässä kohtaa pitää muistaa, että keskipakoisvoimaahan ei ole "oikeasti" olemassa, vaan se on näennäisvoima. Voidaanko tästä siitä päätellä, että Al-Qaida on humpuukimaakareiden järjestö?
Tuosta "keskipakoisvoimasta" tullee uusi väärässäpaikassakäyttömuotisana, kuten on tullut "jännitteestä", kun tarkoitetaan jännitystä. Näin suomenkieli muuttuu, eikä aina parempaan suuntaan.
Ake Blomm
Lähetetty: 04.05.2011 13:08
Yksi muotisana nykyjään on "tahtotila" ainankin täällä mopiilialla töissä. Ihan niin kuin ei voitaisi sanoa, että tahdotaan tai halutaan jotain. Tahtotila on jotenkin tosi steriili sellainen sairaalasana kuin esimerkiksi "infektiotila", "tautitila" tai "perätila". Minusta ainakin kuulostaa tosi pliisulta jos sanon että "Tahtotilani on saada Cx lauantaina ajoon" Sen sijaan paljon jämäkämpää on sanoa "Tahdon Cx:n ajoon lauantaina".
Lemon
Lähetetty: 04.05.2011 13:20
olen samaa mieltä tuosta tahtotilasta ja voisin kirjoittaa tähän jatkoksi tooosi pitkän listan minua ärsyttävistä sanoista
2cvkimmo
Lähetetty: 04.05.2011 15:27
Mun miälestä yksi parhaita trendisanoja on "haasteellinen". Tätä kun viljelen itsekin, kollega toisesta kaupungista arveli olleeni tiukasti Microsoftin evankeliumia kuulemassa.
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Et voi kirjoittaa uusia viestejä Et voi vastata viestiketjuihin Et voi muokata omia viestejäsi Et voi poistaa omia vestejäsi Et voi lähettää liitetiedostoja.