Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mopon kytkin ei irrota
ViestiLähetetty: 22.05.2011 16:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1114
Sivustolle asiaankuulumaton kysymys, jos sallinette:

Pojalla ompi mopo, Derbi DRD Racing vm. 2010, josta paukahti kytkin jollain tapaa. Oire: ei irrota. Kun mopo käynnissä, ja kytkin pohjassa (kytkinkahva on täysin normaalin tuntuinen, ei löysä tms, kytkimen vipu kytkinkopan päällä liikkuu normaalisti) laitetaan ykkönen päälle, mopo nytkähtää ja sammuu samantien. Poika myönsi että juuri ennen kuin "jotain meni p*skaksi" kokeili antaa kierroksia kytkin pohjassa ja ykkönen silmässä, kun mopo hyökkäsi/sammui yhtäkkiä. Huoh...

Pohdintaa: jos kytkinlevyt olisivat menneet (epätodennäköistä, kilometrejä vasta n. 1300), kytkin pikemminkin luistaisi, eikö. Kytkinlevyjen jouset ovat (ainakin jotkut niistä) ehjiä, muutoin kytkinkahva olisi lerppu. Vaijeri on säädetty oikein (2 mm vapaaliike). Vaihteet menevät päälle (kun mopo ei käynnissä) normaalisti.

Mopossa takuuta jäljellä, mutta kun on laitettu vähän tehoputkea (originelliosat ehjät/muokkaamattomat) ja isompaa ratasta, niin alkuperäiset pitäisi laittaa takaisin. Silti vähän mietityttää huomaavatko että osia on vaihdeltu. Kytkinkopan avaus vaurioiden selvittämiseksi askarruttaa samasta syystä. Mopo kävi ensihuollossa muutama vko sitten, silloin mm. öljyjä vaihdettu.

Onko kellään mitään ajatusta siitä mikä mopeedista on särki? Jokin jousista poikki ja palat pyörivät/jumittavat levyjä??



C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mopon kytkin ei irrota
ViestiLähetetty: 22.05.2011 18:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 308
Pojanjullit on kautta aikojen olleet mestareita rikkomaan mopoja. Todennäköisesti sillä on tehty jotain muutakin jännää kuin tuo mainittu kaasuttelu kytkin pohjassa. Virittelystä en moralisoi mittään, seuraukset on mitä on, mm takuujutut saati kustannukset kiinnijäädessä. Kytkin lieneepi jumissa, jousenpätkät on yksi varteenotettava ajatus. Ei selviä kuin avaamalla. Sinne vaan takuuhuoltoon kokeilemaan, voihan se mennä takuuseenkin. Noilla kilometreillä pitäisikin mennä.



2CV -65 "Poppaloora"
XM V6 -91 "Madame P"
Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva"
Royal Enfield diesel -67 "Einari"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mopon kytkin ei irrota
ViestiLähetetty: 26.05.2011 11:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1114
Vaihdettiin vakio-osat takaisin, vietiin huoltoon ja äskön soittivat notta kytkinvivustosta jokin osa oli jäänyt kantamaan, asentaja oli puoliääneen epäillyt että on ollut jo uudesta saakka huonosti asennettu. Osia ei siis vaihdettu (huollossa siis..). Rauha maassa jälleen..



C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron