Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Etanolisuojausta
ViestiLähetetty: 24.05.2011 12:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Britannian autoharrastajien piireissä on etanolilisäys polttoaineeseen myös kuuman keskustelun aiheena. Nyt viunaa on mukana 5%, mutta kauhistuksen kauhistus: jatkossa voi olla jopa 10-13%!

Yksi mielenkiintoinen lisäaine (VSPe POWER PLUS) ponnahti esille wanhojen autojen lehdestä. Valmistaja lupaa suojaa lyijyttömyyttä mutta myös etanolia vastaan. Lisäksi toimii oktaaniboosterina.

Webbisivu osoitteessa

http://www.millersoils.net/1_Millers_frame_CLASSIC.htm

Pullon katuhinta näyttää pyörivän £ 7,99 tasolla ja yhdellä pullolla lantrataan 40 litraa bensiiniä. Ei siis ihan halpaa touhua, mutta ...

Jotain tällaista voisi vaikkapa joku kotimainen varaosamyymäläketju ottaa tarjontaansa, vinkvink. ;)



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etanolisuojausta
ViestiLähetetty: 24.05.2011 13:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Onhan noita ameriikan herkkuja ollut tarjolla jo pitkään, esim motonetissa. Tässäpä linkki, sieltä löytyy hyvää litkua harrastajalle http://www.roadmachine.fi/redline.html


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etanolisuojausta
ViestiLähetetty: 24.05.2011 13:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Esa66 kirjoitti:
Tässäpä linkki, sieltä löytyy hyvää litkua harrastajalle


Olenk mää puusilmä vai mikä näistä on sitten 95E10/98E5 -etanolibensaa varten? :?



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etanolisuojausta
ViestiLähetetty: 24.05.2011 13:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Tiedä nyt sitten puusilmästä :) http://www.roadmachine.fi/additives.html


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etanolisuojausta
ViestiLähetetty: 24.05.2011 14:05 

Viestit: 400
2cvkimmo kirjoitti:
Esa66 kirjoitti:
Tässäpä linkki, sieltä löytyy hyvää litkua harrastajalle


Olenk mää puusilmä vai mikä näistä on sitten 95E10/98E5 -etanolibensaa varten? :?



Olisiko tuo Si-Alcohol?

Scrat


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etanolisuojausta
ViestiLähetetty: 24.05.2011 14:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Taitaa Kimmolla olla nyt vain halusta kiinni :D Sääli ettei tuota millerin tavaraa saa vielä "sopivasti" mistään. Kimppaostoina pääsis jo 12,5euroon/per plo. Tilataanko? 10plo pitäs ottaa


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etanolisuojausta
ViestiLähetetty: 24.05.2011 14:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Esa66 kirjoitti:
Taitaa Kimmolla olla nyt vain halusta kiinni :D


Heh. :D Voihan olla niin, että Redline ajaa saman asian; nitkutukseni tausta oli kuitenkin Millerin kohdalla mainostettu syöpymisen estäminen polttoainesäiliön ja linjan kevytmetalli- ja kumiosien kohdalla. Redline puhuu ennemminkin ruostumisesta (ts. vedestä olisi kysymys) ja puhdistavasta vaikutuksesta suuttimissa/kaasareissa/venttiileissä.

Asiaa selvitellään...



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etanolisuojausta
ViestiLähetetty: 24.05.2011 14:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Tuo SI-1 on juurikin sitä varten tehty ja normikäytössä(E5/E10) riittää plo/400litraan eli on 10kertaa halvempaa
a, Koska oktaanin nostoon ei ole tarvetta, meillä saa hanasta reilusti yli 100oktaanista
b, Lyijynkorvikkeita jos on pakko käyttää, niin niitä on kaupat väärällään, melkeinpä kuitenkin bexin olemassa olosta lähtien turhia
c, Hinta, toki kaikkihan on suhteellista mikä on kallista paremmasta fiilingistä 25senttiä/100km vai 2,5e/100km. Vai onko näistä mikään kallista?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etanolisuojausta
ViestiLähetetty: 24.05.2011 15:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
10 pullon case olisi nyt £ 67,99. Katsotaan, suostuvatko laittamaan Suomeen...



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etanolisuojausta
ViestiLähetetty: 24.05.2011 15:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Soita mielummin kaasutinexpertille, maahantuoja ;) Josko siellä auttaisivat mielellään :) tai kurkkaa verkkokauppaan
Tarkoittaa varmaankin sitä, ettei taideta suomeen toimitella


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etanolisuojausta
ViestiLähetetty: 24.05.2011 15:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Esa66 kirjoitti:
Soita mielummin kaasutinexpertille, maahantuoja ;)


...taitaa siis kulkea nämäkin tiedot viidakkorummulla, hyvä edes niin. :D

Markkinointi ja mainonta, kaupankäynnin edellytykset?



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etanolisuojausta
ViestiLähetetty: 24.05.2011 16:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
eli tommosta litkua tankkiin, ja RE85:sta päälle? halbaa ja hyvää? :mrgreen: :lol: 8-) :idea:



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etanolisuojausta
ViestiLähetetty: 25.05.2011 05:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Katselin tuossa töistä tullessa lyijyttömän bensan käytön citikka harrasteisiin, seuraavat ei huoli lyijytöntä -80 luvusta lähtien( -87 taulukon mukaan)
- Mehari 4x4(jostain ihme syystä 4x2 kävisi lyijytön?) Tietääkö kukaan miksi? Puristukset/materiaalit?
- Visa Gt VD-VR series 156A (XYR) engine eli tämä 2x2-kurkkuinen malli( mitä ei taidettu ranskan ulkopuolelle toimittaa...kaan
Ja muut mallit olisi tyytyväisiä, ainakin 98lyijyttömällä. Tämähän ei vielä alkoholi sotkusta kerro mitään......


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: