|
Kirjoittaja |
Viesti |
Laura78401
|
Viestin otsikko: Xantian -93 takatukivarret Lähetetty: 01.02.2010 13:06 |
Viestit: 217 Paikkakunta: Lieksa
|
Xantia vm.-93 1,8i. Pari vuotta sitten vaihdettu takatukivarren laakerit, jolloin huomattiin, että itse takatukivarretkin alkavat olla aika huonossa hapessa. Varaosaliikkeessä sanottiin, ettei kys.osia löydy mistään varaosaluettelosta, eli ovat ns. alkuperäisosia. Liekö kenelläkään hyväkuntoisia lojumassa nurkissa tai purkuautossa? Tsekkaan vielä Sitrosen netistä, mutta ajattelin kysäistä vielä täältä -asiantuntijoilta. Ilmeisesti tukivarsien vaihdon yhteydessä on taas hankittava uudet laakerit..?
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Xantian -93 takatukivarret Lähetetty: 01.02.2010 19:27 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Xantian -93 takatukivarret Lähetetty: 01.02.2010 20:16 |
Viestit: 2644 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Mulla on yhden takatukivarret ylimääräisinä, kunnostin purkuosat, joten alta puretut jäivät purkuosiksi eikä oo enää Xantiaa. Pitänee purkaa nuo ja katsoa että ovat laakerointikelpoiset. Myös alatukivarret eteen löytyy olka-akseleineen jos haluaa harjoitella puslan/alapallon/etupyöränlaakerinvaihtoa. Osat seilaa tarpeen mukaan Lahti-Hki-Tre ehkä jopa LPR-miitti joskus.. Siis jos ei ole hengenhätä 
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Laura78401
|
Viestin otsikko: Re: Xantian -93 takatukivarret Lähetetty: 02.02.2010 08:42 |
Viestit: 217 Paikkakunta: Lieksa
|
Kiitos vastauksista! Ilmeisesti nämä tukivarret ovat samat kaikissa Xantian malleissa. Sitrosella oli purkuosina takatukivarret 100 €/kpl. Eli ei ilmaisia, kun siihen vielä rahtimaksu päälle. Ei niillä mikään hengen hätä, mekaanikon mielestä "kyllä niillä vielä muutaman vuoden menee", nyt on siis kulunut jo pari vuotta. Autoni vain on niin kovassa käytössä, toimittaa lähinnä maastoauton virkaa, että nämä tukirakenteet on todella syytä pitää kunnossa. Jos "Clark Gable" (kaapelimies) katselet ihan rauhassa onko ne omasi vielä käyttökelpoiset, niin voidaan miettiä josko ne saisi jotenkin tänne Lieksan periferiaan toimitettua. Kierrätyshän on päivän sana, saisit sinäkin tilaa autotallin hyllyille...  . Jos näyttää huonolta, niin tilaan sitten jostain purkaamolta. Etutukivarsien kunto pitää myös vielä tarkistaa, mutta muistikuva on, että ne ovat paremmassa kunnossa. Pakoputki pitää kesällä myös uusia, piti jo hitsata viime katsastukseen että menisi päästötesteistä läpi. Minullahan on siis kunnianhimoinen (joskin ehkä jopa vähän epärealistinen) tavoite päästä Xantiallani 500000 km, nyt on takana 312000, eli remontteihin pitää nyt varautua....! Mutta usko on luja ja vankka.
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: Xantian -93 takatukivarret Lähetetty: 02.02.2010 09:18 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Jos sinne edellisessä rempassa laakerit sai vielä paikkaansa menemään ja pyörät on suorassa niin eihän noita ennen kannata vaihtaa kuin on pakko. Veikkaan että menee vielä vuosia ennen kuin ongelmia tulee... Ja sittenkin kun tarkemmin tutkailee pyörien asentoa niin luulisi laakeroinnilla vielä selviävän.
Kun eihän tuo osa kai miltään muilta osin voi pettää kuin laakeroinnin ympäristöstä ja jos jarrusatulan kiinnityspultit katkoo ja poraa kierteet rikki. Ja tuonkin voinee korjata läpipultilla...
Mutta olikos näissä tukivarsissa erona että berline/break on erilaiset juurikin laakeroinnin osalta? Ja onko jarruosienkin kiinnityspisteet erilaiset?
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
viivari
|
Viestin otsikko: Re: Xantian -93 takatukivarret Lähetetty: 02.02.2010 09:21 |
Viestit: 51 Paikkakunta: Lappeenranta
|
"Clark Gable"  Sorry OT, oli vaan niin hyvä näin vähien yöunien jälkeen.
|
|
|
|
 |
kulkuri
|
Viestin otsikko: Re: Xantian -93 takatukivarret Lähetetty: 02.02.2010 17:13 |
Viestit: 298
|
Jos kaapeli on Clark Gable niin mä oon Tom Jones 
ID 1,9 -62, HY 1,9B -69, CX-2000 -78, AK 400 -75, 2xBX 16v -88 ja 16TRS -88, XM V6 24V -99, B11 -54, C5 2.0 -05, Ami 8 Break -74, 2cv -55 (työn alla), Dyane -73 , 2cv6 -76, Gs Break -77, ID 1,9 -65, Ami6 -62, Cx 2.0 - 86, Visa Gti -85, XM TD Break -92.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Xantian -93 takatukivarret Lähetetty: 03.02.2010 09:03 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
kulkuri kirjoitti: Jos kaapeli on Clark Gable niin mä oon Tom Jones  Kaarlo Kaapeli/ Gable man? 
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Xantian -93 takatukivarret Lähetetty: 03.02.2010 21:14 |
Viestit: 2644 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Pidetään ehdotukset mielessä jos tartten joskus uusia aliaksia  . Tom Jones voi sitten tulla laulamaan lopputekstit 
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
kulkuri
|
Viestin otsikko: Re: Xantian -93 takatukivarret Lähetetty: 04.02.2010 11:33 |
Viestit: 298
|
Näin teemme 
ID 1,9 -62, HY 1,9B -69, CX-2000 -78, AK 400 -75, 2xBX 16v -88 ja 16TRS -88, XM V6 24V -99, B11 -54, C5 2.0 -05, Ami 8 Break -74, 2cv -55 (työn alla), Dyane -73 , 2cv6 -76, Gs Break -77, ID 1,9 -65, Ami6 -62, Cx 2.0 - 86, Visa Gti -85, XM TD Break -92.
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: Xantian -93 takatukivarret Lähetetty: 04.02.2010 16:05 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Oliko puhe takatukivarsista.... 
|
|
|
|
 |
mictian
|
Viestin otsikko: Re: Xantian -93 takatukivarret Lähetetty: 06.05.2011 21:07 |
Viestit: 11
|
Ryöstetään siitä topic, kun osuu. Eli, omassa Xantia -93 / 165Km on takarenkaat linkussa pahasti. Ostin nyt motonetistä yhden setin että testaan, onnistuuko vaihto (pultti+mutteri, joku metalliputki, 2x laakeri, 2x stefa, stefan asennustyökalu?) Mutta, osaisikos joku sanoa, onko tämä parkkipaikalla tehtävä remppa? Pukit jne löytyy, että sen perän saa kyllä ylös, mutta sitten? Autoja on kyllä tullut ruuvattua, mutta step by step ohjeet tai vinkit ylipäätänsä ei olisi pahaksi, sunnuntaina olisi tarkoitus mennä "auton alle", joten siihen asti otetaan vinkkejä vastaan, sen jälkeen ärräpäiden kera kerrotaan tuloksista  Ja niin paikallinen ruuvaamo (citikkamake) heitti arvioksi 500-700e töistä, joka ylittää auton myyntiarvon kirkkaasti, joten se ei tule oikein kysymykseen)
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: Xantian -93 takatukivarret Lähetetty: 06.05.2011 21:30 |
Viestit: 708
|
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Xantian -93 takatukivarret Lähetetty: 06.05.2011 23:48 |
Viestit: 2644 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Jaha Mictian on siis josasin nurkissa.. Sisäkoolien poisto on ainoa joka ei onnistu välttämättä parkkipaikalla jos sinne ei ole hitsikonetta raahattu (sopivan lyöntityökalun valmistus on kymmenesosamillin tarkkaa touhua). Ups, enpän ole vielä tarkistanut Lauralle noiden tukivarsien kuntoa, Lieksaan ois kyllä kyytikin tarjolla tulevalla viikolla  .
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
mictian
|
Viestin otsikko: Re: Xantian -93 takatukivarret Lähetetty: 25.05.2011 15:00 |
Viestit: 11
|
Kaapelimies kirjoitti: Jaha Mictian on siis josasin nurkissa.. Sisäkoolien poisto on ainoa joka ei onnistu välttämättä parkkipaikalla jos sinne ei ole hitsikonetta raahattu (sopivan lyöntityökalun valmistus on kymmenesosamillin tarkkaa touhua). Kiitoksia masennuksesta, tosin mitä auton alla könysin ja katselin, niin ei kyllä oikein olisi ollut parkkipaikkaremppa muutenkaan. Mutta eipä siinä, kyseinen Xantia pääsi aktiivikäytössä suht-kunnioitettavaan? 18 vuoden ikään, poistui aktiivikäytöstä ja vaihtoi omistajaa automuseoon! "uusi" menopeli onkin sitten patongin koillis-naapurimaasta, joten fooruminvaihtoa pukkaa, mutta kiva oli lueskella täälläkin juttuja, ja pari kyssäriä mitä kerkesi tehdä niin asiapalautetta ja tietoa tuli, jatkakaa samaan malliin...
|
|
|
|
 |
|
|