|
Kirjoittaja |
Viesti |
black_van
|
Viestin otsikko: xantia 99 epätasainen käynti Lähetetty: 02.04.2011 14:00 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
Ei varsinaisesti ole ongelma,mutta häritsevä pikkuvika. Tyhjäkäynnillä hieman yskäisee välillä,ei huomaa kierroslukumittarista,mutta perskannikoissa tuntuu pieni rykäisy välillä. kierroksilla ei huomaa. Tulpat/johdot vaihdettu. Mistähän lähtisi vikaa metsästämään? Tarkoitus saada auto timmiin ennen kesälomareissua 
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: xantia 99 epätasainen käynti Lähetetty: 02.04.2011 14:18 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Vois olla kosteutta kaasuläpän asennon tunnistimen potikassa,se mustalaatikko kuivaa hiustenkuivaajalla,tyhjänkäynti moottori.. 
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: xantia 99 epätasainen käynti Lähetetty: 02.04.2011 14:28 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
missäs suunnilleen sijaitsee tälläinen osa? tekee vuodenajasta riippumatta samaa.
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
Bumper
|
Viestin otsikko: Re: xantia 99 epätasainen käynti Lähetetty: 02.04.2011 15:35 |
Viestit: 874 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
Jos tuo kone (tai oikeastaan sen ruisku) on vielä -99 -mallissa sama, niin kaasuläpän asennontunnistin sijaitsee vähemmän yllättäen kaasuläppäakselin päässä. Tyhjäkäyntimoottori on se keltapassivoitu sukkula LHM -säiliön vieressä.
Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: xantia 99 epätasainen käynti Lähetetty: 02.04.2011 17:21 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Bumper kirjoitti: Jos tuo kone (tai oikeastaan sen ruisku) on vielä -99 -mallissa sama, niin kaasuläpän asennontunnistin sijaitsee vähemmän yllättäen kaasuläppäakselin päässä. Tyhjäkäyntimoottori on se keltapassivoitu sukkula LHM -säiliön vieressä. Tuon on 1.8 8v.olisko siinä imusarjassa ylhäällä se musta pieni pyoreä... 
|
|
|
|
 |
Bumper
|
Viestin otsikko: Re: xantia 99 epätasainen käynti Lähetetty: 02.04.2011 17:32 |
Viestit: 874 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
Tapsa 550 kirjoitti: Bumper kirjoitti: Jos tuo kone (tai oikeastaan sen ruisku) on vielä -99 -mallissa sama, niin kaasuläpän asennontunnistin sijaitsee vähemmän yllättäen kaasuläppäakselin päässä. Tyhjäkäyntimoottori on se keltapassivoitu sukkula LHM -säiliön vieressä. Tuon on 1.8 8v.olisko siinä imusarjassa ylhäällä se musta pieni pyoreä...  8 -venttiilisestä minäkin jauhan.. Kumman osan meinasit olevan tuossa imusarjassa?  Eikös tuo kuvan ainoa valkoisella liittimellä varustettu mötikkä ole se asentotunnistin, sellaisessa uskossa minä ainakin olen vahvasti elänyt? Ja tyhjäkäyntimoottori on tuo paksulla kumilenkillä paikalleen sidottu mötikkä lämmityslaitteen letkun kyljessä...
Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: xantia 99 epätasainen käynti Lähetetty: 02.04.2011 17:55 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
kiitoksia vastauksista. eli varmaan kannattaisi edetä nyt niin että putsaisi tyhjäkäyntimooottorin ja sitten kaasuläpän asentotunnistimen kimppuun?
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: xantia 99 epätasainen käynti Lähetetty: 02.04.2011 18:08 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
black_van kirjoitti: kiitoksia vastauksista. eli varmaan kannattaisi edetä nyt niin että putsaisi tyhjäkäyntimooottorin ja sitten kaasuläpän asentotunnistimen kimppuun? Ajattelin,että Citikkamiehenä olet tyhjänkäyntimoottorin tutkinut.. 
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: xantia 99 epätasainen käynti Lähetetty: 02.04.2011 19:20 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
Jos olisi ollut sellainen seilaus että haittaisi niin silloin tietysti olisi voinut tutkia 
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: xantia 99 epätasainen käynti Lähetetty: 03.04.2011 09:49 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Tuollaisesta 1.8 8V:stä sain kadotettua pätkimisen/nykimisen (tapahtui kierroksillakin) vaihtamalla aluksi tarviketulpanjohdot Bougicordeihin ja kun se ei kaikkea syönyt, niin vielä Eyquemit 4-kärki-Boscheihin.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: xantia 99 epätasainen käynti Lähetetty: 26.05.2011 12:35 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
Palataas taas asiaan. Tuo bumperin kuva on muuten samanlaisesta koneesta,paitsi että omassa ei ole tuollaista mötikkää lämmityslaitteen letkun kyljessä eikä imuputkelta lähde letkuja. Onko toi vanhempi malli tms. tyhjäkäyntimoottori edelleen kateissa siis. Voin käydä räppäämässä kuvan jos tarttee. Viel olisi tämä viikko vapaata niin olis aikaa putsata se,sitten taas sorvin ääreen 
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: xantia 99 epätasainen käynti Lähetetty: 26.05.2011 21:10 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
|
|
|
 |
Bumper
|
Viestin otsikko: Re: xantia 99 epätasainen käynti Lähetetty: 26.05.2011 22:20 |
Viestit: 874 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
No sitten asia on varmaan niin, että Tapsa oli oikeassa sanoessaan että se on imusarjan päällä pieni pyöreä mötikkä? Seuraa tuosta minun kuvastani minne tuo vanhemman mallin tyhjäkäyntimotikan imusarjalle menevä letku liittyy. (Kääntyy alas heti kaasuläppäkotelon jälkeen) Veikkaan että etsimäsi osa on siinä letkun tilalla? Nettiauton kuvastakin näyttäisi, että siellä ainakin jotain on. 
Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
Kaizu
|
Viestin otsikko: Re: xantia 99 epätasainen käynti Lähetetty: 27.05.2011 15:01 |
Viestit: 35 Paikkakunta: Kuopio
|
Mikäs tuo palikka tuossa nettiauton kuvassa on keskellä edessä, siihen ainakin menee liitin ja muoto vastaisi tyhjäkäyntimoottoria, myös logo näyttäisi Marellin logolle... Tuollainen laitos siis:  Tässä edessä keskellä: 
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: xantia 99 epätasainen käynti Lähetetty: 28.05.2011 08:05 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
"Kaizun" laittama kuva on jk-moottori, joita on putsailtu. Puhdistuksen jälkeen voin vain suositella silikonirasvaa ( väritöntä, melko paksua) karaan, kierteisiin, niukalti. Jostain löytyy ohjeita karan ulossaattamiseen, myös sisään.. Teflon-rasvaa kokeilin, ei hyvä. Silikonirasva on lämpötilasta riippumatonta. Xanttu on -00, putsasin -05, ja nyt hiljattain, vielä toimii. Olennaista olisi jk-säädön herkkys, tarkkuus, vaikuttaa myös moottorin kierroksiin vaihtamishetkeä ajatellen.
Moottorin käyntiin on suuri vaikutus hyväkuntoisilla maadoituksilla, akunkenkien johtoliitoksilla, akun napojen ja kenkien kontaktipintojen siisteydellä. Siinä ei kiristykset auta, pitäisi olla pinnat metallinkirkkaita, suojattuina naparasvalla, tai muulla hapottomalla rasvalla. Jos en näitä en muuten tietäisi, niin viimeistään kantapään kautta olisin oppinut. Myös moottorin antureiden yms. liittimien kunto, tähän auttaa liittimen irroitus ja kiinnitys, kontaktipintojen "päivitys", jos muuten ovat siistit.
|
|
|
|
 |
|
|