Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XM
ViestiLähetetty: 03.06.2011 23:17 

Viestit: 15
Luin jostain, että Xm:n lämmityslaitteen puhaltimen toimimattomuus olisi "ominaisuus". Mistähän on kysymys? Olisi haaveena hankkia kesäkissaksi Xm, ja olisi tarjollakin V6:n, mutta puhaltimessa häikkää. Onkohan hankala löytää vika / korjata? Onko muita "ominaisuuksia" joita pitäisi tarkastella. Ei ruostetta ja ajettu alle 200 tuhatta. Kiitos.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM
ViestiLähetetty: 03.06.2011 23:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Onhan se ehkä ominaisuus tai siis vika jossain kohdin, mutta melko pieni murhe :lol: . Eli joko vain säätötrankut ovat hajonneet, ei maksa paljoa, jos osaa itse tinata uudet (alle 20e) tai sit vaihtaa valmis palikka n 60e, tai pahimmillaan uusia koko puhallin n200e. Yksi vikapaikka on vielä sulakerasian pohjan sulaminen, se on ehkä kaikista helpoin korjata, sen kun vain laittaa erillisen sulakerasian, kustanus noin 5e. Eli ei ainakaan lämppärin puhaltimen vikojen takia kannata XM:n ostoa hylätä ;) . Toki sitten vikaa voi olla säätömoottoreissakin, mutta kun sitä mallia,ja vikaakaan ei ole nyt vielä kerrottuna?

Tarkemmin on vaikea arvioida, kun ei ole edes vuosimallia mainittuna saati muuuta tietoa ko. autosta....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM
ViestiLähetetty: 04.06.2011 09:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Ja tarvikepuhallin puolet tuosta hinnasta, vaihtoon menee vartti ekakertalaisella.
Paljon isompi ongelma on kynnyskotelot...



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM
ViestiLähetetty: 04.06.2011 09:08 

Viestit: 461
Paikkakunta: Tuusula
Jos ne säätötrankut palaa niin on aina syytä epäillä syytä siihen. Jos moottorin laakerit on kuivat ja pyöriminen jäykempää niin moottorin ottama virta kasvaa ja se riittää syyksi trankkujen tuhoon. Niitä kun jäähdytetään kuumalla ilmalla joka puhaltaa niitä ja estää niitä tulemasta vielä kuumemmiksi.
Samoin kantsuu katsoa onko hiilet lehneet jo uran kollektoriin. Tämäkin voi olla syynä virran kasvuun ja trankkujen paloon. Tällöin uuden moottorin hankinta on ainoa vaihtoehto. Tarkat suunnittelijat on mitoittaneet niin että kun hiilet on loppu niin kollektorikin on loppumaisillaan ja virittelyt silloin auttaa vain vähäksi aikaa


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM
ViestiLähetetty: 04.06.2011 09:18 

Viestit: 461
Paikkakunta: Tuusula
Kynnyskotelon vika alkaa salakavalasti, sitä ei katsastuksessakaan huomattu. Kun tutkin alustaa ja raavin massaa eturoiskelapun takaa, tunkin korvakkeen vierestä niin siinä oli korimassaa tiukast mutta ääni oli aika ontto meiselillä sorkittaessa joka johtui siitä että korimassan alta oli pelti kadonnut. Sieltä kotelosta kaivoin sitten ruostemössöä mukitolkulla. Sama juttu oli toesellakin puolella.
Ulkolaisissa foorumeissa kerrotaan samaa vikaa olevan myös takimmaisten tunkinkorvien luona.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: