Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XM
ViestiLähetetty: 08.06.2011 21:21 

Viestit: 15
Kyselin aiemmin XM:n puhallinongelmista huonoilla tiedoilla, kun en ollut autoa nähnyt. Kiitos vastanneille. Nyt on uutta tietoa. Auto on XM V6 12v -95, saksasta tuotu. Ongelma on ilmastointilaite, joka hyppää pois päältä kun kierrokset nousee n. 1500:n. Jonkun aikaa käytyään auto sammui ja heti käynnistyttyään kierrokset jäi sinne n. 1500:n ja ilmastointi ei toiminut. Myös takalasin lämmitys vaikuttaa toimintaan. Lisäksi latausvalo palaa himmeästi, muuta lataus on normaali. En ymmärrä miten kierrokset ja takalasin lämmitys on "naimisissa" ilmastointiin. Vaikuttaisi maadoitushäiriöltä, mutta mistä etsiä? Vai onko diagnoosi täysin väärä? Auton tyhjäkäynti normalisoitui, mutta ilmastointi ei toimi kuin alakierroksilla. Mielenkiintoista! Kiitos taas ja lämmintä kesää kaikille oikeilla autoilla ajaville.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM
ViestiLähetetty: 08.06.2011 21:53 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Maadoitukset...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM
ViestiLähetetty: 08.06.2011 22:19 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
Kuka tunnustaa... mä muistan vaan joskus nähneeni täällä voorumilla semmoisen kuvan jossain ketjussa, missä oli merkittynä XM:n konetilan maadoituspisteet.
Muistaako joku muu? :?: Nyt olis paikka kaivaa se ketju taas esiin...



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM
ViestiLähetetty: 09.06.2011 08:42 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Peruskauraa ovat akun miinuksen maadoitus, myös akun plussapuolen liitokset, napakenkien liitokset, molemmat. Seuraa joht....Kaikista kontaktipinnat metallinkirkkaiksi, toosasta kierteetkin tapilla käyden. Ehkä uudet ruuvit, prikat, suojaus. Kaapelikenkien-kaapelien puristusliitokset voivat vanhemmiten olla vaikeita, jos eivät ole juotettuja*, juotetaan käyttäen juotosnestettä, liitosta lämmittäen, toistaen, ennen juotosta, jotta tina imeytyisi hyvin, tai edes jollain tavalla. Jos juotettuja> uudelleenjuotos nesteen kera. Huuhtelut, suojaus.
* Tai sitten kokonaan uusi kenkä-liitos, puristaen ja juotellen. Vaan joskus saattaa kupari olla hapettunutta johdineristeen sisälläkin....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM
ViestiLähetetty: 09.06.2011 09:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Ealab puhuupi asiaa...

XM:n sikahuonot maattopisteet ovat molemmin puolin etukaarien sisäpintaa. Kaikki irti vaan, uudet kengät TINATEN kapillaarijuotoksin ja pellin putsaus ja kiinni, tukevasti ja vaikka suhaus pulttitervaa päälle.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: