Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 3/3 [ 63 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: XM-haaveilukuume nousee
ViestiLähetetty: 08.06.2011 19:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
niko kirjoitti:
Jeps, nimenomaan PRV :) Tuosta V8-taustastahan johtuu tämä 90-asteen kulmakin.

Ja jotkut tuntevat ko moottorin myös valmistuspaikkansa mukaisesti Douvrin-moottorina.
Se kaiketi (osin kyseenalaisesti) kuuluisin tämän moottorin käyttäjäauo lienee kuitenkin DeLorean :roll:



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM-haaveilukuume nousee
ViestiLähetetty: 08.06.2011 19:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Douvrinista tulee vaan monelle CX ihmiselle mieleen ne 2.0 ja 2.2 neloskoneet, mutta joo Douvrin se ZPJ-konekin ;) .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM-haaveilukuume nousee
ViestiLähetetty: 08.06.2011 20:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
mikäs sen råattalais saitin osoite?
Joskus sitä lueskelin mutta nyt en löydä sitä :?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM-haaveilukuume nousee
ViestiLähetetty: 08.06.2011 20:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
zX-files kirjoitti:
niko kirjoitti:
Jeps, nimenomaan PRV :) Tuosta V8-taustastahan johtuu tämä 90-asteen kulmakin.

Ja jotkut tuntevat ko moottorin myös valmistuspaikkansa mukaisesti Douvrin-moottorina.
Se kaiketi (osin kyseenalaisesti) kuuluisin tämän moottorin käyttäjäauo lienee kuitenkin DeLorean :roll:


taitaapa olla juuri tuo DeLorean juu.

Tästähän se on hyvä siirtyä kohti V8:a :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM-haaveilukuume nousee
ViestiLähetetty: 08.06.2011 21:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Voikos joku ystävällisesti luetella vuosimallit 24v V6 ketjuvetoisten suhteen? Onkos niitä Ynelkkuja, vai kaikki kolmosia?

Jaahans, eli 1990-1997 näyttäs olevan ketjuvetonen? Mutta -94 kuutiotilavuus laski? Onko nyt niin, että alkupään Y4 mallit ovat -97 asti ketjuvetosia?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM-haaveilukuume nousee
ViestiLähetetty: 08.06.2011 23:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Esa66 kirjoitti:
Voikos joku ystävällisesti luetella vuosimallit 24v V6 ketjuvetoisten suhteen? Onkos niitä Ynelkkuja, vai kaikki kolmosia?

Jaahans, eli 1990-1997 näyttäs olevan ketjuvetonen? Mutta -94 kuutiotilavuus laski? Onko nyt niin, että alkupään Y4 mallit ovat -97 asti ketjuvetosia?


Joo -98 vasta tuli uusi kone (ES9J4) ja diravi poistui. Eli -97 saakka oli vanhaa 12V ZPJ-koneetta, mutta milloin se 24V version teko loppui onkin toinen asia? olisko ollut joskus - 95/-96? vai jatkuiko ns. loppuun asti eli -97?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM-haaveilukuume nousee
ViestiLähetetty: 08.06.2011 23:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Mutta mitä tapahtui -94? Korjattiinko kansien rakennevirheet tuolloin? Vai miksi ihmeessä tilavuus laski, minusta tuo viittaisi rakenteellisiin muutoksiin?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM-haaveilukuume nousee
ViestiLähetetty: 09.06.2011 07:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Minkä lähteen mukaan kuutiotilavuus laski -94 ja paljonko?



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM-haaveilukuume nousee
ViestiLähetetty: 09.06.2011 09:06 

Viestit: 725
niko kirjoitti:
Minkä lähteen mukaan kuutiotilavuus laski -94 ja paljonko?


Ei ole muuttunut muuta kuin kansien ja nokkien rakenne hieman. Ja tietenkin ennen -94 tuli myös keraamiset paininlevyt. (kts. edellä mainittu tiedote)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM-haaveilukuume nousee
ViestiLähetetty: 09.06.2011 12:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Wikistä luin, että -94 kuutiotilavuus laski 2975 -> 2963 prv-koneilla


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM-haaveilukuume nousee
ViestiLähetetty: 09.06.2011 17:03 

Viestit: 5126
Kahdella iskunpituudella on ainakin 93*73 ja 93 mm * 72,7 mm, mutta tuon mukaan XM:ssa vain pienemmällä (mikähän on ollut syynä muutokseen...)

http://gamma.nic.fi/~pakana/264/PRV-v6-v1.90.html


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM-haaveilukuume nousee
ViestiLähetetty: 09.06.2011 17:44 

Viestit: 725
olli__o kirjoitti:
Kahdella iskunpituudella on ainakin 93*73 ja 93 mm * 72,7 mm, mutta tuon mukaan XM:ssa vain pienemmällä (mikähän on ollut syynä muutokseen...)

http://gamma.nic.fi/~pakana/264/PRV-v6-v1.90.html


Itse en tuosta taulukosta löydä ZPJ4:sta kuin yhdellä kokoonpanolla imumoottoreiden sarjasta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM-haaveilukuume nousee
ViestiLähetetty: 10.06.2011 00:02 

Viestit: 5126
Eli tuo voisikin olla selitys: http://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_XM voisi olla virheellinen iskutilavuuksien osalta ja 2975 cm3 (93*73) on matalapuristeinen alakerta turbokäyttöön.

Veikkaisin että XM-wikissäkin voi olla eri PRV versiot sekaantuneet.

Yksi poikkeus on tuolla: http://gamma.nic.fi/~pakana/264/PRV-v6-v1.90.html Renault Safranen 1993 on 2975 cm3 (vapaastihengittävä 12V, puristussuhde 9,6), mutta voihan tuolla olla yhtä hyvin virheitä? Mutta Safranen lukuarvotkin >94 täsmäisivät paremmin XM-wikin kanssa 2963 vs 2964 eli 93x72,6, mutta tietysti suurena erona tuplaturbo)


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/3 [ 63 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron