Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/2 [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Rengasjutttuja
ViestiLähetetty: 13.06.2011 14:17 

Mietin, että mitä laittaa C5 farkun alle. Alkaa Olemaan renkaat vaihtokunnossa.
Campirot pyöri alla kolmevuotta. Kokemukisa eri merkkisitä renkaista olis kiva kuulla.

Itse olen ajatellut alle Joko Micelininin enery saveria tai Bridgestonen turantsaa, ehkä yks olis vielä Hankookin venture prime.
Ei kuitenkaan campiroa enää.

Kahdesta paikasta tarjouksia kyselin ja erot oli aika selvät, eli ostopaikka on selvillä (ei Vianor) Mutta merkki pikkasen hakusessa. Ai niin Micelinin saatavuus on ilmeisen heikko tällä helkellä. Kokohan on 205/65-15 eli aivan vakiokoko.

Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
Poissa

Viestin otsikko: Re: Rengasjutttuja
ViestiLähetetty: 13.06.2011 14:25 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Meillä päätyi C5:n alle juuri 205/65-15 Kleberit, koska "hovihankkijani" ei onnistunut Micheliniä saamaan. Kovasti minua niistä peloteltiin, mutta ei noista nyt ole mitään erityisen pahaa sanottavaa, joskaan en kyllä ylistyslaulujakaan ala rustata.

// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa

ViestiLähetetty: 13.06.2011 19:18 

Taidan päätyä Bridgestonen renkaaseen, no ehkä vielä kisassa mukana Nokian Hakka Green. Molempien hinnat suht samat.

Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
Poissa

ViestiLähetetty: 13.06.2011 20:19 

itse olen katsellut Goodyear Efficient Grip renkaita. Vertailussa juuri citroenismi ominaisuudet kunnossa (hiljaisuus, mukavuus). Mitä itse katsellut, niin eivät hinnaltakaan pahat (vrt misukan energy saver 205/55R16 H 409€, Goodyear Efficient Grip 205/55R16 H 389€ nettivanteessa, muistetaan myös misukan "menestys" tuoreissa vertailuissa.)

Poissa

ViestiLähetetty: 13.06.2011 21:08 
Käyttäjän avatar

Sitikan ominaisuuksia ei kannata pilata rengasvalinnalla.
Kokemusta on. :o

Poissa

ViestiLähetetty: 13.06.2011 21:15 
Käyttäjän avatar

citroen for ever kirjoitti:
itse olen katsellut Goodyear Efficient Grip renkaita. Vertailussa juuri citroenismi ominaisuudet kunnossa (hiljaisuus, mukavuus). Mitä itse katsellut, niin eivät hinnaltakaan pahat (vrt misukan energy saver 205/55R16 H 409€, Goodyear Efficient Grip 205/55R16 H 389€ nettivanteessa, muistetaan myös misukan "menestys" tuoreissa vertailuissa.)

Kannattaisi myös muistaa miten se misukka menestyi noissa (kyseenalaisissa) testeissä noilla osa-alueilla joita itse painotat. Samoin ihmettelen että miten ne muut ominaisuudet olivat muka niiin huonot nyt yhtäkkiä. En usko että muut valmistajat ovat vuodessa ottaneet sellaista harppausta eteenpäin eikä misukka taaksepäin.

Saksalaisissa kulutuskestävyystesteissä energy savereilla oli päästy melkein tuplamäärä kilometrejä verrattuna muihin renkaisiin, erityisesti continentalit olivat kuluneet nopeasti. Minusta se on aika olennainen ominaisuus jos henkilökohtaiseen vertailuunsa ottaa mukaan tekijäksi renkaiden hinnan...

Enkä nyt ole uskonnollisen merkkihurmoksen vallassa: talvirenkaina on contin kitkat, joihin olen erittäin tyytyväinen, ja sätkään tuli eteen täksi kesäksi contit ja niihinkin olen erittäin tyytyväinen. Activassa on energy saverit kolmatta kesää ja niihinkin olen erittäin tyytyväinen. Ihmettelen vaan suuresti tuota äkillistä huonoa menestystä testeissä..

Kerran olen ostanut testivoittajalaitteen sen testivoiton takia ja siihen vhs-nauhuriin en ollut tyytyväinen. ;) Kakkoseksi jäänyt oli todellisuudessa selvästi parempi.

Viimeksi muokannut Kooma päivämäärä 13.06.2011 21:18, muokattu yhteensä 1 kerran

Poissa

ViestiLähetetty: 13.06.2011 21:18 

Kuuluu kai nettivanteen hintaan myös kierrätysmaksu? Pitänee kävästä gutiaariakin kysäsemässä.

Nokian hakka ja Bridgestone alle laitettuna maksaa Imatralla, seuraavasti Bridgestone vianorilla 636 euroa.
Menorenkaassa 545 euroa, nokian hakka Vianorilla 504 euroa. Nokian hintaa en kysynyt menorenkaasta.

Kunhan on hiljainen ja kestävä, niin kelpaa minulle.

Poissa

ViestiLähetetty: 13.06.2011 21:38 
Käyttäjän avatar

Hiljanen kestävä riittää mullekin.
Täytyy hoitaa se ajaminen ihan ite. ;)
Ei niin totaalisen huonoa rengasta ole olemassakaan, kuin kuuskytluvulla.
Silloin vielä ajettiin pinnoitetuillakin.
Ajettiin Turun motarin pätkälläkin jopa 180 km nopeudella vesisateella jopa semmoisella vempulalla, kuin ford cortina gt.
Huomaa pienet kirjaimet.
Muuten kaunis tähtiperä, muotoilu ja nahkasisiustus.

Poissa

ViestiLähetetty: 13.06.2011 22:10 

me ajetiin vuonna 70 turkuun hämeenlinnasta, ja yks 220 seb mersu lähti kisaamaan, ei pääsyt ohi ennekuin alkoi rajoitukset ja hiljenettiin vauhtia, en tiedä kuin kovaa mentiin, mitarissa loppu numerot 160 kohtaan ja neula katos näkyvistä sen jälkeen.
Renkaat oli silloin Micelin ZX autossa alla. Oli sen ajan parhaimmistoa yhdessa pirellin cinturaton kanssa. vuorenkaita molemmat Cinturato tais olla tekstiilivyö ja Micelin oli teräsvyörengas.

Poissa

Viestin otsikko: Re: Rengasjutttuja Nokiat alle
ViestiLähetetty: 14.06.2011 14:20 

Niin siinä sitten kävi Huomenna 15.6 klo 10.00 On aika Vianorilla, ja Nokian Hakka Green renkaat menee citikan alle.

Tuli vaan nyt mieleen, tietenkin ne on ryssänmaalla tehty :(

Pikkasen kalliimmat kuin Hankookit.

Poissa

ViestiLähetetty: 14.06.2011 19:56 
Käyttäjän avatar

Isoja oli hinta erot kun ostin Michelin energy saverit XM alle 195/65R15H Vianorilla 477€ , Euromasterilla 400€ ja Rengasmyynti Joensuussa 350€ kyseessä oli vanteille vaihdettuna jokaisen liikken hinta.

Citroen C5 2,0 2007
Xantia 2,0 16v exclusive berline
Poissa

ViestiLähetetty: 14.06.2011 21:40 
Käyttäjän avatar

Keväällä emännän Xantiaan uusia renkaita etsiessä rengasmyyjän mielipide oli ehdottoman selvä: Continental, jos hiljaista haluaa. Moiset tulikin sitten hommatua - PremiumContact 2:t tulivat. Halvat ja hiljaiset tuntuvat olevan, eikä muutenkaan valittamista. Suuntavakaudessa voisi parantamista olla, mutta toisaalta pykälän alkuperäistä korkeampi profiili voi osaltaan vaikuttaa. Michelin olisi ollut listalla toisena vaihtoehtona, mutta näköjään valinta onnistui paremmin kuin hyvin tällä kertaa.

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 15.06.2011 07:11 

Nuo rengashinnat, olivatko tingittyjä. Tinkiä kannattaa, on huomattu. Omista rahoistaan on hyvä pitää kiinni, venyttää senttiä. :)

Poissa

ViestiLähetetty: 15.06.2011 08:47 
Käyttäjän avatar

Camskill:sta 195/65/15 Michelin Energy Saver 4kpl. 247€. toimituskuluineen.

C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa

ViestiLähetetty: 15.06.2011 11:11 

Nokian Hakat alla, ekakokemuksia, aika hiljaiset ja vierintävästus suht pieni, siis verrattuna vanhoihin Campiroihin.

Kyllähän ne maksoi, vaan kiva oli avaimet heittää tiskille, ja käydä kahvin juontiin. citikka oli sitten takasin pihalla ja asentaja toi avaimet kun renkaat oli vaihdettu.
Toki renkaat saat halvemallakin, mutta onhan ne saatava vanteelle, ja tasapainotettava. Ei sitä mikään rengasliike ilmaiseksi tee.

Poissa

ViestiLähetetty: 15.06.2011 11:16 
Käyttäjän avatar

Minä tilasin juuri tänä aamuna Camskillistä Energy Saverit C5:een, kokoa 205/60R16. Hintaa kertyi n. 472 e toimituskuluineen. Nyt sitten vain odotellaan...

C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa

ViestiLähetetty: 15.06.2011 20:51 
Käyttäjän avatar

Continentalin ContiPremiumContact 2:set tuli C5:n alle valittua ja tyytyväinen olen ollut. Tosin vielä ei voi kulumisesta mitään kommentoimaan, sen verran vähän on kilometrejä kertynyt.

Ehkä suuntavakavuus voisi olla astetta parempi, ainakin verrattuna Continentalin talvirenkaisiin.

Edelliset kesäkumit olivat Michelinin Primacy HP:t joita kuluneina vaivasi aikamoinen jyrinä etenkin kuluneella asfaltilla. Eli siihen verrattuna ovat Contit kyllä hiljaiset. Saa nähdä miten sitten käy, kun rupeavat olemaan "loppusuoralla"...

Continentaileihin päädyin näitten epäilyttävien rengastestien johdattelemana ja Xantiassa olleisiin Conteihin olin myös tyytyväinen. Micheliniä ei ko. liikkeestä edes suoraan hyllystä löytynyt kokoa 215/55 R16.

Yksi mikä jäi mietityttämään, oli rengasmyyjän suositus pistää painetta renkaisiin jopa 3 bar "mikäli vain p*rse kestää"... Oli sitä mieltä, että renkaat kestävät huomattavasti pidempään kovemmilla paineilla. Totesi auton nähtyään, että "eikös tuossa se p*rse kestä mainiosti ajoa 3 bar:in rengaspaineilla" :D

Onkohan kukaan muu törmännyt tällaiseen "suositukseen". Päädyin nyt laittamaan joka renkaaseen 2,5 barin paineen.

Poissa

ViestiLähetetty: 15.06.2011 21:19 
Käyttäjän avatar

Minä menisin tehtaan suosituksilla, tai niillä mitä liimalapuissa lukee. En voi ymmärtää noita ylipaineistus juttuja ollenkaan, renkaista tulee pintakovia ja yliohjautuvia(ts uraherkkiä)! Kuka on kiinnostunut desin säästöstä tai kestävyydestä, jos käyttömukavuus menee metsään? Korostan!!!!! Tämä täytyy kokeilla ITSE, nämä uudet renkaat ovat niin kovin teknisiä

Poissa

ViestiLähetetty: 15.06.2011 21:37 

miulle oli laittaneet 2,5 baria, niin eteen kuin taaksekkin. Ajattelin kyllä kokeilla 3 barin painetta kun lähden Liminkaan ajelemaan.

Poissa

ViestiLähetetty: 16.06.2011 08:29 
Käyttäjän avatar

on tullut käytettyä C5:dessä 3bar. rengaspaineita jo muutaman vuoden. Rengas rullaa paljon mukavammin vs. vakiopaineet, myös renkaan kuluminen on ollut erittäin tasaista.

Tuttu Vianorin asentaja suositteli 0.5bar. ylipainetta auton/moottoripyörän renkaisiin, kulutuskestävyys lisääntyy merkittävästi ja meikäläisen hitaalla etenemisellä ei olla menty MP:llä nurin vaikka on tuota painette aika mukavasti.

C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa

ViestiLähetetty: 20.06.2011 21:30 
Käyttäjän avatar

Tyhmänä päätin puolitoista vuotta sitten kokeilla ja ostaa kotimaiset pinnatut "ego urpot"
Paino ongelmia tasaisin väliajoin. Ennen Italian reissua painotettiin, nyt oli taas tärinä ja tutina jo sitä luokkaa että renkaat taas liikkeeseen. Ennen reissua laitetut painot olivat edelleen paikoillaan jokainen,edessä yhteisheitto 10g ja toisessa 15g. Takarenkaissa taas 70g ja toisessa 150g. No voi v*#tu, olisi tuo kokeilu pitänyt jättää tekemättä.Ilmeisesti pinnatuissa rungot paskana. Nyt Xantiassa uudet Continentalin tehtailla tehdyt halpismallit Point-S Summer Star 2,jossa uudet rungot ja on muutenkin ihan erilainen ajoltaan kuin pinnatut. Ai miksikö halpismallit? Tullut sijoitettua tässä kuussa Xantiaan ihan luvattoman paljon rahaa,et menkööt nuo. Myyjäkin täräytti takuun että jollen ole tyytyväinen kuukauden sisällä niin tuo takas ja saat rahat takas.
Palautin egot liikkeeseen,tutkivat asian. Nyt ymmärrän mitä tarkoittaa TM.n kommentti noista

"Tekniikan Maailmassa oli mukana Eko Turbot jotain muutaman vuoden sisällä ilmestyneessä numerossa. Tuomio oli tyrmäävä... tasavallan resitentti oli myöntänyt vientipalkinnon kyseistä tuotetta väsäävälle puljulle. TM siihen mainitisi että "mitä kauemmas nuo renkaat pois viedään sen parempi"

Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa

ViestiLähetetty: 21.06.2011 02:03 
Käyttäjän avatar

"Ilmeisesti pinnatuissa rungot paskana"

Siis ostaako joku ihan oikeasti vielä tällä vuosituhannella pinnatuja? No mitä, onko rungot jo jauhettu montuissa paskaksi?

Säästäminen tulee muuten oikeasti kalliiksi. Pinnattujen elinikä on maks 10 000 km sanois Matti, eikun se oli Rengasterveisin Matti ja rengasliikkeissä syttyi sota :lol:

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 21.06.2011 03:51 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Ostin BX:ään Sava Perfecta 185/65-14 renkaat 16V orggis vanteille, on ne sielä jo viikonlopun pyöriny, hintaa tuli 217€ vanteille laitettuna ja tasapainoitettuna

Poissa

ViestiLähetetty: 21.06.2011 06:49 

Sava Perfecta on saanut kehuja kulumisen kestosta (mutta moitteita heikosta märkäpidosta, kuten useat kulumista kestavät renkaat)

Poissa

ViestiLähetetty: 22.06.2011 10:35 

Oldis kirjoitti:
Kuuluu kai nettivanteen hintaan myös kierrätysmaksu? Pitänee kävästä gutiaariakin kysäsemässä.

Nokian hakka ja Bridgestone alle laitettuna maksaa Imatralla, seuraavasti Bridgestone vianorilla 636 euroa.
Menorenkaassa 545 euroa, nokian hakka Vianorilla 504 euroa. Nokian hintaa en kysynyt menorenkaasta.

Kunhan on hiljainen ja kestävä, niin kelpaa minulle.

Ajo-ominaisuuksienkin olisi hyvä olla kunnossa, IMO. Tarkoitan lähinnä pitoa kuivalla ja märällä yms. päivittäiseen ajoon vaikuttavaa. Itse hankin Bridgestone Potenzat eikä ole juuri moitittavaa ollut. Tosin edelliset renkaat olivatkin melko surkeat joten melkein mikä tahansa oli muutos parempaan. Renkaiden hankinnassa hankaluutena on mielestäni se, että ajo-ominaisuuksia, melua yms ei pääse tosissaan vertailemaan eri rengasmerkkien kesken. Kun jonkun sarjan osta, niillä sitten ajat seuraavat vuodet oli melua tai ei.

Kameravalvonta
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava