|
Kirjoittaja |
Viesti |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 21.06.2011 17:15 |
Viestit: 2198 Paikkakunta: Laukaa
|
Nyt on bx 19trs automaatti leimattu, alapallo vaihdettu pidemmän kaavan mukaan Koeajoa 700km, ei ongelmia, ei vaihtamisia 
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 21.06.2011 20:05 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Kää vähä katteeks,olenkin savolaene... ps.onko sinulla niitä lootia vielä..
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 21.06.2011 21:22 |
Viestit: 2198 Paikkakunta: Laukaa
|
Tapsa 61 kirjoitti: Kää vähä katteeks,olenkin savolaene... ps.onko sinulla niitä lootia vielä.. On niitä....takapihalla kolme, tallissa kaksi ja yksi siinä suomen parhaiten varustellussa 
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 22.06.2011 07:45 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Himottas laitta tuohon kuvassa olevaan,kunhan joutas laittamaan tulille.. 
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 05.07.2011 09:08 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Pääsin sitten eilen ajamaan lyhyesti vakiobeksillä, sellaisella joka on pehmeä eikä rämise (niinkuin tuo oma  ). Oli muuten mukavaa kyytiä! 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 05.07.2011 09:27 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Putkimies22 kirjoitti: Oli muuten mukavaa kyytiä!  Sää olet todellinen herrasmies! 
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 05.07.2011 20:39 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
Putkimies22 kirjoitti: Pääsin sitten eilen ajamaan lyhyesti vakiobeksillä, sellaisella joka on pehmeä eikä rämise (niinkuin tuo oma  ). Oli muuten mukavaa kyytiä!  
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
export
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 05.07.2011 22:44 |
Viestit: 103 Paikkakunta: Eura
|
Tätäkin on varmaan käsitelty vaikka kuinka mutta kysympä kuitenkin että onko bx yksinkertaisempi huoltaa ja korjata kuin xm tai xantia? Jos sen verran vielä rajoitan kysymystä että vaikka bentsiini mallit? Oma oletukseni (luulo), joka rajoittuu vain xantian pikkuvikojen ja pikkuhuoltojen tekoon, on että ompi yksinkertaisempi.
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 05.07.2011 23:25 |
Viestit: 2198 Paikkakunta: Laukaa
|
export kirjoitti: Tätäkin on varmaan käsitelty vaikka kuinka mutta kysympä kuitenkin että onko bx yksinkertaisempi huoltaa ja korjata kuin xm tai xantia?Jos sen verran vielä rajoitan kysymystä että vaikka bentsiini mallit? Oma oletukseni (luulo), joka rajoittuu vain xantian pikkuvikojen ja pikkuhuoltojen tekoon, on että ompi yksinkertaisempi. Juu ja ei Bx on hiukan vähemmillä osilla rekennettu kuin Xantia, joten teoriassa beksi on helpompi. Käytännössä Xantia on tukevammin tehty ja hiukan kehittyneempi versio, joten laatu on santtian eduksi. Xm on edellisiä malleja vaativampi. Varaosien saanti rupeaa beksiin olemaan jo vaikeaa mallin korkean iän vuoksi, viimeisenkin beksin myynnistä alkaa olla jo lähes 20v. Varaosa-auto tontilla ratkaiseen kyllä osittain tuon ongelman. Hyvän beksin löytäminen on myös onnen kauppaa. Beksit alkavat olla kohta harrastekulkineita. Edullisia Xantioita löytyy vielä runsaasti, varaosia saa kaupoista. Korilleen ovat vielä yleensä beksiä paremmassa kunnossa. Hyvää Xm:ää saa myös hakemalla hakea, hinta hyvällä yksilöllä on ainakin korkeampi kuin em. malleilla. Yhteenvetona sanoisin, että ratkaisevin tekijä on yksilön kunto. Huonoa pirssiä saa rassata jokaisessa mallissa loputtomasti, mutta hyvin kunnossa pidetty kulkine on vielä suht pienillä huolloilla hyvä käyttöpeli pitkän aikaa. Auton hankinta on vähän niikuin akan otto, yks tykkää äireestä ja toinen tyttärestä 
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
zipob
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 06.07.2011 15:28 |
Viestit: 11
|
export kirjoitti: Tätäkin on varmaan käsitelty vaikka kuinka mutta kysympä kuitenkin että onko bx yksinkertaisempi huoltaa ja korjata kuin xm tai xantia? Jos sen verran vielä rajoitan kysymystä että vaikka bentsiini mallit? Oma oletukseni (luulo), joka rajoittuu vain xantian pikkuvikojen ja pikkuhuoltojen tekoon, on että ompi yksinkertaisempi. Xantia lämppärikennon vaihto: Ohjauspyörä, viikset, kaikki napit, radio, hansikaslokero ja koko kojelauta + 1000 ruuvia irti, taistele kennon liitoksen kanssa ja kasaa kaikki takaisin. Menee 1-3 päivää, hermot, varahermot ja usko huomiseen... BX lämppärikennon vaihto: Irrota hanskalokero, avaa kennon liitoksen 4 pulttia ja kenno liukuu nätisti pois. Menee ehkä tunti... Kehitystä.... 
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 06.07.2011 15:49 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
|
|
|
 |
Break
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 06.07.2011 18:38 |
Viestit: 110 Paikkakunta: 11120
|
zipob kirjoitti: export kirjoitti: Tätäkin on varmaan käsitelty vaikka kuinka mutta kysympä kuitenkin että onko bx yksinkertaisempi huoltaa ja korjata kuin xm tai xantia? Jos sen verran vielä rajoitan kysymystä että vaikka bentsiini mallit? Oma oletukseni (luulo), joka rajoittuu vain xantian pikkuvikojen ja pikkuhuoltojen tekoon, on että ompi yksinkertaisempi. Xantia lämppärikennon vaihto: Ohjauspyörä, viikset, kaikki napit, radio, hansikaslokero ja koko kojelauta + 1000 ruuvia irti, taistele kennon liitoksen kanssa ja kasaa kaikki takaisin. Menee 1-3 päivää, hermot, varahermot ja usko huomiseen... BX lämppärikennon vaihto: Irrota hanskalokero, avaa kennon liitoksen 4 pulttia ja kenno liukuu nätisti pois. Menee ehkä tunti... Kehitystä....  Ja Xm:n vastaava operaatio kätevältä kaverilta ensimmäisellä kerralla n. puoli tuntia - toisella kertaa alle vartti! Kaksi eri autoa...
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 09.07.2011 20:11 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Pizzataksi toi pizzaa ja ryhtyi ihailemaan bexiä. Nyt mietin että olikohan se syöny jotain vääriä sieniä ja uskallanko nyt syödä tuota pitsaa ylipäätään? 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 09.07.2011 20:16 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Putkimies22 kirjoitti: Pizzataksi toi pizzaa ja ryhtyi ihailemaan bexiä. Nyt mietin että olikohan se syöny jotain vääriä sieniä ja uskallanko nyt syödä tuota pitsaa ylipäätään?  Eikö olekkin hieno ( se bx ),täällä savossa jo löytyy pienen,pieniä kanttarellejä..ja lakkoja niin perkelesti ja isoja.. 
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 10.07.2011 01:04 |
Viestit: 3655
|
söikö Putkimies pizzan? Onko patongissa enää Putkimiestä? Viime syksynä jäi BX:n tuulilasi vaihtamatta vaikka otin jo tarjouksiakin? Nyt on jo pakko vaihtaa: tänään huomattiin, että kiveniskemä oli edennyt halkeamaksi... Ennen lasin vaihtoa vaan pitäisi hoitaa kukkiva a-pilari kuntoon.
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 12.07.2011 00:00 |
Viestit: 2820
|
Non ni! Lähti tuossa jokunen aika sitten noi Beksin taka-akselit myyntiin ja naureskelin ,et näin saan taas Beksin pihaan.... Vanha kilpuri on päässyt saattohoidon viimeiseen vaiheeseen eli matka kuusakoskelle odottaa. Tänään sitten tuli hommattua 16 valve (suopapes) tai what ever  laatikkovikaisena ja tuossakaan ei kyllä ole rekisteriotetta mutta katsastuskortti on kyllä ihan voimissaan. Pikkasen joutuu fiksaamaan tuota entistä vastustajaa jotta tulee siisti. Seuraava kysymys, minkä pituinen on 16V Beksin lyhyt vetoakseli? Ja onko se niin ,että kun se on paikoillaan sitä saa käsin vähän liikuteltua. Tuolla potilaalla kun on tapana rikkia laatikoita, ihan kunnon kiihdytyksessä tai kun lähtee luukut levällään liikkeelle. Vai voisiko moottorin alakumin väljyys vaikuttaa asiaan? Seuraavaksi se sit vissiin on jo toi 4x4 tai joku special edition kun noista pääse eroon millään.... 
|
|
|
|
 |
citroen for ever
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 12.07.2011 14:45 |
Viestit: 511
|
Kyllähän se vähän päittäin pääsee liikkumaan. pyörimis suunnaassa ei juuri väljää saisi olla. Hajoohan se laatikko kuin laatikko jos lämä tiskissä tempasee kytkimen kerralla ylös.Aikanaan rääkkäsin kaverin 123gt amazonia urakalla (poltettiin parit setit renkaita, suditeltiin "pystärin" parkkiksen ympäri sateella ja kaveri peesas puskurissa lakeerikengät jalassa, etc...). Menin sit inttiin (1981) ja en saanu lomaa, kun olis pitäny mennä Hankoon kisoihin ajaa sillä mazonilla. Kaveri joka sillä siellä ajoi sai rikottua eka startissa Danan perän (orkkis ko mallissa), kardaanin ja ykkösen laatikosta. Miksikö? no nosti kierrokset 4500-5000rpm ja jalka sivuun kytkimeltä. Hämmästys oli suuri miksei se kestänyt??? No aina kun minä lähetin sitä otin eka löysät pois voimansiirrosta ja sitten vasta kytkin kokonaan ylös.
|
|
|
|
 |
Break
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 12.07.2011 20:19 |
Viestit: 110 Paikkakunta: 11120
|
Tuolla se pihalla kiiltelee - Axun ja Cee5:n seurassa - BX vuosien tauon jälkeen! Mukavata...
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 12.07.2011 20:43 |
Viestit: 2820
|
Niinhän se on ,että ei taida enää loota kestää 160 marsua. Normi GTI kesti kyllä sintterillä raakaa lähettämistä ainakin mulla ja en ainakaan tiedostanut tekeväni ihmeellistä lähtöä  no toinen juttu on että kuskin rengas on vähän oudossa asennossa lenkallaan ekana mieleen tuli et oliskohan tolpan asennolla vaikutusta vetariin? Tuossa siis yläreuna on reilusti sisäänpäin ja tämähän saisi vetarin painumaan "pohjaan" eikö? Ja näin ollen ei tuota liikkumaa jäisi. Tämä nyt on tällästä pohdiskelua kun juuri tuli tuo pihaan tuotua ja pitäis tuokin asia alkaa tässä ratkomaan. Onko 19gti:n ja 16valven navat samoja? Vois kokeilla vaihtaa navan ja tolpan jos sillä sais sen suoraan.... No seuraavat lätinät taitaa tulla jo tuonne Projekteihin  mutta tähänkin saa vastata... Kuusi viikkoa olis kisaan ja kuntoon pitäis toi saada 
|
|
|
|
 |
citroen for ever
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 14.07.2011 16:51 |
Viestit: 511
|
Navat on kaikissa samat ero tulee ulkonivelessä (ABS) ja vetoakselissa. Tais olla niin, että TD akseli on sama kuin 16v.
|
|
|
|
 |
iz-raiders
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 14.07.2011 19:17 |
|
Tänään Auto-Osix haki yhden bx breakin paaliin ei kelvannut kenellekkään romun hinnalla ja autoa ei ollut edes hitsattu koskaan.Viimeinen käytössä oleva 1.8 trd bx break myynnissä ehkä katsoja tulee viikonloppuna.Jos ei kelpaa niin ajan leiman loppuun ensi kesään ja sitten tästäkin tehdään hernekeittopurkkeja,ei ole itsellä enää tarvista sille.
|
|
|
|
 |
Scrat
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 14.07.2011 19:46 |
Viestit: 400
|
iz-raiders kirjoitti: Tänään Auto-Osix haki yhden bx breakin paaliin ei kelvannut kenellekkään romun hinnalla ja autoa ei ollut edes hitsattu koskaan.Viimeinen käytössä oleva 1.8 trd bx break myynnissä ehkä katsoja tulee viikonloppuna.Jos ei kelpaa niin ajan leiman loppuun ensi kesään ja sitten tästäkin tehdään hernekeittopurkkeja,ei ole itsellä enää tarvista sille. Kyllähän niitä hakisi, mutta... 1. pitäisi jostain löytää tilaa, vaikein ongelma varsinkin täällä pk-seudulla, lisäksi viherpipertäjät pitävät seisovaakin autoa ympäristörikoksena 2. pitäisi melkeinpä olla oma traileri ja tällekin pitäisi se tila löytyä pihasta, viikonloppuisin vuokratrailerit tuntuvat olevan kiven alla ja viikolla harvemmin ehtii noutamaan 3. joskus etäisyyttä on sen verran, että noudettavan yksilön arvo moninkertaistuu noudon vuoksi (bensa +traileri), itse olen pitänyt n. 100km sädettä kotipaikastani maksimina 4. ajokuntoiseksi väitetty voi olla sellaisessa kunnossa ettei sillä voikaan ajaa Aina kyllä harmittaa kun kuulee jonkun Sitikan menevän "turhan vuoksi" paaliin, mutta talouden realiteetit rajoittavat harrastusta Scrat
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 14.07.2011 19:51 |
Viestit: 3655
|
Scrat kirjoitti: Aina kyllä harmittaa kun kuulee jonkun Sitikan menevän "turhan vuoksi" paaliin, mutta talouden realiteetit rajoittavat harrastusta
Harmittaa on aika lievä ilmaisu - tunnen syvää surua, epätoivoa ja kiukkua
|
|
|
|
 |
rmattila
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 14.07.2011 21:03 |
Viestit: 852 Paikkakunta: VT 2
|
Aika lailla turha on valitella, jos ei asioille mitään tee. Itsellä on neljä beksää pihassa (kaikki leimassa) ja siihen täytyy ympäristösyistä rajoittaa siihen asti että saa sen varastohallin hommattua. Kaikki vinkit aaltopeltihallin pykäämiseen sopivista tasamaatonteista Nurmijärvi-Vihti-akselilla otetaan vastaan. Haku ollut hiljakseen päällä jo pari vuotta, vaan ei ole sopivaa vielä löytynyt. Ja koko ajan beksät vähenee. 
Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka. http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/ http://alstuttu.org/
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 14.07.2011 21:32 |
Viestit: 3655
|
Meillä ZX:n ja rättärin seurassa 1 ostettu + 1 pelastettu BX , kaikki leimassa, pihaan ei mahdu enempää... 
|
|
|
|
 |
|
|