Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: takapallojen irroitus?
ViestiLähetetty: 15.07.2011 19:47 
Varmaankin löytyy hyviä neuvoja tiukassa olevien takapallojen irroittamiseksi?Auto on xm

Viestin otsikko: Re: takapallojen irroitus?
ViestiLähetetty: 15.07.2011 19:52 
Käyttäjän avatar

Järjestelmään paine jottei sylinteri lähde pyörimään mukana. Avaustyökaluja löytyy moneen junaan mutta jos ei tee enää palloilla mitään niin voi kokeilla ihan taltta ja vasara tyyliä,eli pieni lovi palloon jonka jälkeen vararalla perään niin voisi lähteä,ellei omaa erikoistyökalua

Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa

ViestiLähetetty: 15.07.2011 20:09 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Tuolleen minä otin Beksän pallot auki ennen kuin sain aikaiseksi tehdä avaimen:

http://www.rmattila.com/images/remontit/bx_takapallot/

En tiedä miten xmmässä on tilaa putkitonkipatentille.

Joku joskus mainosti ison mutterin hitsaamista hylkyyn menossa olevan pallon perään ja iskuavainta siihen. Tuossa on vaan se, että jos turvallisesti haluaa homman tehdä, laskee palloista ensin paineet ulos avaamalla tulpat, hitsaa mutterin, vetää tulpat uudestaan kiinni, paineet sisälle ja moskaa iskuavaimelle. Tulee useampi työvaihe.

Mutta kuten black_van totesi, taltallakin kyllä yleensä lähtee vaikka olisi tiukassakin.

Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa

ViestiLähetetty: 15.07.2011 20:42 

Paineet tai ei - saattapi paine putki mennä vaihtoon jos on huono - ja silloinhan se on hyvä vaihtaa. Varaudu takaiskuun, jos sitä ei tule, on syytä pitää pikku juhlat. Siis yleensä näissä vanhoissa tulee aina jotain...

Poissa

ViestiLähetetty: 15.07.2011 20:50 

Bilteman 10.n siirtoleukapihdeillä olen pärjännyt Bx.n,Xantian,MX.n,pallojen irroittelussa..

Poissa

ViestiLähetetty: 16.07.2011 08:57 

Kaikki olen vaihtanut paineet päällä eli auto käyntiin ja ylös ja taltta-vasara kombinaatiolla auki. Yhdelle itseasiassa joudin pikkasen lämpöä antamaan, seurauksena että tiiviste suli välistä pois muttei muuta vahinkoa. Sittenhän se pyörikin auki likipitäen itsekseen kun siellei enää mikään sitä pidätellyt. Yhtään hydeputkea en ole saanut rikki enkä sylttyjäkään ja olen kait 2 bexiin, 2 Xmään ja 3 Sanktiaan noita vaihtanut. :mrgreen: :mrgreen:

Poissa

ViestiLähetetty: 16.07.2011 16:32 

Vain takapää vaatii paineet. Pallot sitten vain käsin kiinni. Takapään on tehnyt tiukaksi mm. ruoste pallon ja sylinterin saumassa, niihin olen laitellut ... tervaa.

Poissa

ViestiLähetetty: 16.07.2011 19:28 
KIITOS KAIKILLE uskon näillä eväillä pallojen vaihtuvan,mutta vasta ensi lauantaina nyt muita kiireitä

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ]