|
Kirjoittaja |
Viesti |
Palloilija
|
Viestin otsikko: syylärisementin poisto ? Lähetetty: 20.07.2011 23:40 |
Viestit: 26 Paikkakunta: Pohjanmaa
|
Kuinkas poistetaan jäähdytysjärjestelmän paikkauskemikaali jäähdyttimestä? (kokomessinkinen jäähdytin)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------- Palloilua BX 16TRS -88:lla 1994-02.05.2012 ja CX 25GTI -85:llä vuodesta 2006 lähtien. Nyt myös 07/2016-> Xantia break 2.0i -99
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: syylärisementin poisto ? Lähetetty: 20.07.2011 23:48 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Vaihtamalla jäähdytin/ paikatut jäähdyttimen osa-alueet. Jäähdyttimet ovat kyllä niin halpoja, ettei moinen operaatio oikein ole taloudellisesti viisasta, mitä tulee siis korjaustoimenpiteisiin. Tosin kuparisia ei enään hyllyistä tahdo löytyä......... vaikea kymysys!
|
|
|
|
 |
Palloilija
|
Viestin otsikko: Re: syylärisementin poisto ? Lähetetty: 21.07.2011 00:30 |
Viestit: 26 Paikkakunta: Pohjanmaa
|
Tämä jäähdytin itse ei ole koskaan vuotanut vaan k.o. auton vuotanutta kannentiivistettä oli yritetty paikata kemikaaleilla. Niin ja tuosta hinnasta, kaikki on suhteellista. Uusi jäähdytin yli 500eur ! (jos ylipäänsä saa enää mistään)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------- Palloilua BX 16TRS -88:lla 1994-02.05.2012 ja CX 25GTI -85:llä vuodesta 2006 lähtien. Nyt myös 07/2016-> Xantia break 2.0i -99
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: syylärisementin poisto ? Lähetetty: 22.07.2011 01:42 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Mulla on tapana toimia näissä tapauksissa niin että jos kyseisestä osasta oikeasti vingutaan 500 euroa niin siihen voi AINA asentaa 400 % halvemman ja yhtä toimivan osan. Ja sellainen löytyy aina ja jos ei niin hieman soveltamalla. 500 eurolla ostetaan nimittäin kokonaisia Citikoita.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
£orenzo
|
Viestin otsikko: Re: syylärisementin poisto ? Lähetetty: 24.07.2011 13:58 |
Viestit: 166 Paikkakunta: Helsinki / Jämsä
|
Konetiskiaineen natriummetasilikaatti on tehokas ja ruostuttamaton pesuaine. Sillä yrittäisin, jos muuta en keksi.
£orenzo Pamfletti il Artisto rheumatismo, erotomanimo i Darra Catastrofala Citroen C3, Renault Megane Cabrio, Sunbeam Alpine Series 4 Roadster, AJS 18S, Norton Commando
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: syylärisementin poisto ? Lähetetty: 24.07.2011 14:22 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Ja sitä kun jää sydeemiin niin sitten on vuoden parin päästä kaikki muoviosat murusina...
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: syylärisementin poisto ? Lähetetty: 24.07.2011 17:39 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
yleensä on tapana huuhdella järjestelmä huolellisesti aina tuollaisen puhdistusaineen jäljiltä. ja sitten laittaa oikeat aineet järjestelmään.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: syylärisementin poisto ? Lähetetty: 24.07.2011 21:58 |
Viestit: 5125
|
Noita paikka-aineita taitaa olla melko monenlaisia tavaroita, mutta ehkä voisi kokeilla jotain happamaltakin puolelta, (etikka pehmokeinona), koska glykoliseokset jäähdytykseen on yleensä emaksisiä, niin aine saattaa kestää emäksiä muutenkin paremmin kuin happoja (konetiskiaine emäksinen) ei kannattane myöskään ikuisesti jättää sisään.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: syylärisementin poisto ? Lähetetty: 25.07.2011 11:15 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Ei, koska emäs sinänsä ei tee hyvää kevytmetalleille, rauta taitaa kestää. Emäs on vaikea huuhdeltava. Pesuaineet taitavat olla jollain tavalla puskuroituja, etteivät söisi perusmateriaaleja. Varsinaiset emäkset, kuten kalilipeä(akkulipeä) kyllä tehoavat alumiiniin, ym. Rauta kestää. Siksi, ennen muovin käyttöä lipeä, l. alkaliakuissa (mm. NIFE-akku, nikkeli-rauta), käytettiin rautapeltikuoria. Siksi teräs myös kestää betonissa(emäksistä).
|
|
|
|
 |
DSMarko
|
Viestin otsikko: Re: syylärisementin poisto ? Lähetetty: 25.07.2011 12:20 |
Viestit: 261
|
Jos edes suhteellisen lähellä on jäähdytinkorjaamo, vie sinne huuhdeltavaksi.
Citroën GSpecial -77 "Africa", DSuper -74, DSuper -71/72, XM V6 24 V Pallas -99. (Henry J -53 x 2, Chrysler Coupe -36, K-55 1955 (mp), Škoda Octavia vRS -24)
|
|
|
|
 |
|
|