Viestin otsikko: 2.0 hdi -99 xantia ei vastaa kaasupolkimeen
Lähetetty: 28.07.2011 07:02
Moro! Nytten kyselisin tällaiseen pulmaan vinkkejä. Eli liikkeelle lähdettäessä saa kaasupoljinta pumpata aika reilulla jalalla ennenkuin alkaa kone heräilemää. Sellaisenkin olen huomannut että kone käy välillä aika epätasaisesti tyhjäkäyntiä. Tämä diesel tekniikka on hiukan outoa minulle kun aina on bensa kuljin ollut xanteri on ensimmäinen diesel.
Hujane
Viestin otsikko: Re: 2.0 hdi -99 xantia ei vastaa kaasupolkimeen
Lähetetty: 28.07.2011 17:49
kaasupolkimen asentotunnistin??
tai sitten johtosarja hiertnyt jostain puhki konehuoneesta ja vetää signaalia maihin?
Tulsku
Lähetetty: 28.07.2011 18:08
Ihan normaalillakin OBD-lukijalla näkisi kaasupolkimen asentotiedon, siitä pystyisi jo päättelemään aika paljon.
Lähetetty: 28.07.2011 23:17
Kaasupolkimen asentotunnistimen vika sytyttää satavarmasti häiriövalon ja ottaa tehot pois. Ilmamassamittari tulee ekana mieleen.
avbx
Lähetetty: 29.07.2011 01:00
Dieselin ollessa kyseessä, niin voisi olla ilmavaivaa polttoainelinjoissa. Hörppii ilmaa ja päästää imuputken tyhjäksi. Polttoaineen tulo heikkoa aluksi.
Lähetetty: 29.07.2011 07:22
ja obd lukijalla ei välttämättä pääse xantiaan käsiksi,mutta joihinki malleihin päässyt...
deesu
Lähetetty: 29.07.2011 20:19
Kiitos vinkeistä. Tänään vihdoin pääsin itse testaamaan menopeliä ja niinhän se vaimon puheet piti paikkansa että joutuu härnäämään kaasua ennenkuin lähtee kierroksille mutta sen jälkeen kun kone saavuttaa noin 1600rpm niin viasta ei ole tietoakaa. Kone käy tyhjäkäyntiä sillai vähän hörsköttämällä (todellinen suomenkielen sana!) mutta kun kone hiukan lämpeää niin tyhjäkäyntikin hiukan tasaantuu. Onko mitään haitta jos tekee akku buuttauksen eli napa irti vähäksi aikaa?
Tulsku
Lähetetty: 29.07.2011 21:04
Hujane kirjoitti:
ja obd lukijalla ei välttämättä pääse xantiaan käsiksi,mutta joihinki malleihin päässyt...
Minulla on sellainen käsitys, että kaikkiin hodareihin pääsee. Voin toki olla väärässäkin.
Lähetetty: 30.07.2011 02:56
avbx kirjoitti:
Dieselin ollessa kyseessä, niin voisi olla ilmavaivaa polttoainelinjoissa. Hörppii ilmaa ja päästää imuputken tyhjäksi. Polttoaineen tulo heikkoa aluksi.
Ei päde Hodarissa. HDi:n Bosch EDC ruiskusysteemi vastaa toiminnaltaan lähinnä bensaruiskuja.
Lähetetty: 02.08.2011 11:42
Eilen käytin kulkimen vian luvussa. Löytyi kaksi vikaa itse aiheutettu ilmamääräanturivika ja toinen liian alhainen polttoaineen paine. Arvailtiin siinä asentajan kanssa että mistä moinen hälytys voisi tulla, koska auton ollessa piuhassa kiinni ja kone käynnissä paineet olivat siinä 300bar (olisiko yksikkö ollut bar tai jotain muuta mutta kumminkin). Sen olen kyllä itsekin kuullut että kun kääntää virrat päälle niin aina ei polttoainepumpun ääni ole kovin korvia hivelevä. Vetelisikö pumppu viimeisiään.
svc
Lähetetty: 02.08.2011 12:16
Matalapainepuolella paine on muistaakseni jossain 2,5 - 3,0 barin kieppeillä. Korkeapainepuolen paine vaihtelee välillä 200 -1350 bar kuormituksen mukaan. Alle 200 barin paineella moottori ei enää käynnisty.
Jos tankin pumppu on hyytymässä, sen liian pieni tuotto vaikuttaa luonnollisesti korkeapainelinjaankin. Matalapaineelle ei muistaakseni ole edes paineanturia.
Olisi hyvä, jos autolla pääsisi ajamaan niin, että testeri on kiinni. Korkeapainepumpunkaan hajoaminen ei ole aivan ennenkullumatonta.
Korkeapainepuolta ei muuten pitäisi sitten aukoa ilman erikoistyökaluja ja varaosia.
Et voi kirjoittaa uusia viestejä Et voi vastata viestiketjuihin Et voi muokata omia viestejäsi Et voi poistaa omia vestejäsi Et voi lähettää liitetiedostoja.