Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 20/50 [ 1240 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 50  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 28.04.2011 20:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 941
Paikkakunta: vihti
Käytin viimesyksynä yhen naisihmisen autoa turhaan katsastuksessa, kun oli vain korjauskehoitus jostain pikkujutusta.
Huomasin vasta aseman pihalla, että turha käynti.
Kun aika oli varattu, niin kävin näyttämässä leimatun paperin.
Ei tarvinnut maksaa mitään, ja katsuri totesi, että vuoden päästä uudestaan.

Nyt oli henkilö ajanut toimivaan valvontakameraan vähän yli sallitun.
Siitä tuli huomautus, mutta lisäksi kahdeksan päiväsakkoa katsastamattomasta ajoneuvosta.
Huomenna katotaan, kuka oli väärässä?

Mielenkiintoista. :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 29.04.2011 11:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Sätkä taas leimattu huomautuksitta. Jarrujen erokin 0%!

Kyllä kelpaa taas lähteä vappuajeluun! Ja A-katsurilta terkkuja Timolle Lahden suuntaan... :D



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 29.04.2011 12:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Puikula leimattu, vasemmasta rt-suojakumista vaihtokehotus otteeseen. Ihan asiallisen oloinen nuori inssi, vaikka ihan pihalla olikin XM'stä: auliisti kyseli että mistä toimii mikäkin :lol:



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 02.05.2011 10:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Voisko kuvitella että 19-vuotias XM farkku V6 menee ilman ongelmia läpi katsastuksen? Toki mitään vikoja ei löytynyt mutta lopuksi katsuri, (täysin diravin vääntelyyn kettuuntuneena) oli oikean etupyörän luona niin diravin kokoojapussi kusi kuin koira katsastuselukan kintuille. Oli vaikea pidätellä naurua siinä kohtaa. Siitä suivaantuneena se kirjoitti että öljyä vuotaa joka paikasta, jopa koneesta vaikka se ei oikeasti vuoda yhtään.
Kait niihin raidetangon päihin pitää laittaa paluuletkut tankkiin :lol: tai sitten vaan pitää huoli että katsuulle menoa ennen nuo pussit pitää vaan valuttaa tyhjäksi, hah. CX:n jousisylinteripussista voi tuollaisen kokoojan tehdä.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 06.05.2011 09:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Vaivauduimpa lukemaan vikaraporttia tarkemmin... Ei siinä puhuttu ohjauksen vuodoista vaan oikean jousitolpan ja niinpä taas korjaamaan ja sain jopa vaihdettua hyväkuntoisen, sen kumisen kämmenennäköisen jutun putkineen. Seuraavan aamuna kurkistus auton alle ja perk*** tolpan alapäässä on tippa. Irroitin kumikäpälän uudestaan ja sieltä suorastaan ruiskusi lientä. Ällistyttävää, joustolpan paluuputki on tukossa. Ohivuotava liemi tolpasta ei pääse takas tankiin. Vanha kerääjäkäpälä oli murtunut joten siitä on kulkeutunut hienoa kuraa paluuputken mutkaan.
Noh, laskin paineet pois käpälän alta, käpälä kiinni ja konttorille. Kivaa kun taas on vuosi leimaa mutta nähtävästi pitää alkaa rassata paluuputkea auki. Tukos on noin heti kohdassa jossa kumi muuttuu teräsputkeksi ja tekee mutkan.

Niin, just ennen konttorille ajoa kääntelin vielä ohjauksen laidasta laitaan niin diravin suojakumit eivät kuse katsurin kintuille ;)



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 06.05.2011 19:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Vihreä GS break on tänään katsastettu muutaman vuoden tauon jälkeen :mrgreen: . Ei tarvi enään puuhakilpiä hakea Geesumiittiinkään, saa ihan omilla kilvillä ajella ;) . Aloinkin jo hiukan ihmettelemään miksi en ole tuota katsastanut joka vuosi, jotenkin alitajunnassa ajattelin siinä olevan jotain katsastusta haittaavaa vikaa, mutta en sit keksinyt yhtään moista, joten ei muuta kuin aikaa varaamaan, ja ajoin sen suoraan seisontapaikastaan konttorille, oli muka niin kiire etten edes renkaspaineita huomannut tarkistaa :roll: Katsastuskonttorin pihassa katselin että taitaa noi eturenkaat olla vähän vajaat, mutta enään ei kerkeä lähteä täyttämään.

Katsastusmiehen loppukommentti oli aivan loistava: Eihän toi ihan virheetön ole, mutta kai sillä ajelee :lol:

Leiman jälkeen ajelin sit huoltoasemalle paineita tarkistamaan, ja 1,1 bar oli kummassakin eturenkaassa, no kevenihän se ohjaus melkoisesti kun pikkuisen lisäs ilmaa :P . Nyt tarttis vielä ehtiä renkasliikkeeseen, jotta saisi alle uudet (tai siis NOS) renkaat ja vanteet, mutta CMS-reissu pitää varmaan vielä koittaa selvitä vanhoilla renkailla....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 08.05.2011 22:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 265
Berliina leimattu huomautuksetta :D



Xantia Berline 1.8i 16V -99
Laguna 2.0 farkku -05
(ex) C5 Break 2.0 HDi 136 -08
(ex) Laguna I 1.8 16V -00
(ex) ZX Break 1.8i -95 Avantage
(ex) Xantia Berline 2.0i 16V -99
(ex) Xantia Break 1.8i 16V -00 Exclusive
(ex) BX 19 GTi -89
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 08.05.2011 23:37 
Croisette kirjoitti:
Vihreä GS break on tänään katsastettu muutaman vuoden tauon jälkeen :mrgreen: .

niinpä ja siksi en tunnistanutkaan Lahdessa pihaparkissa :? . Piti mennä kuvaamaan ja kysyä muilta ja sitten vasta selvisi kenelle vihreä GS kuuluu...


   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 08.05.2011 23:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Heh onhan tuo vihreä GS ollut mm Geesumiiteissä mukana, mutta viime vuodet ns. puuhakilvillä, kun on vain ollut tarve saada se ajoon hetkeksi :oops: . Tuohan on ollut minulla jo noin 12 vuotta, ja yhdessä on sen kanssa tullut taitettua noin 150 tkm. Koko auton tarina pitäisi kait kirjoittaa lehteen, saakeli pitikin sanoa, nythän mä joudun sen kirjoittamaa.... :roll: .

Lemon: lupaan kirjoittaa siitä tarinan lehteen, ei ehkä vielä seuraavaan, sillä tarinan kirjoittaminen saattaa vaatia muutaman edellisen omistajan haastattelun? Ihan ensimmäinen omistaja ei ole minulla edes tiedossa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 09.05.2011 07:57 
Croisette kirjoitti:
Lemon: lupaan kirjoittaa siitä tarinan lehteen, ei ehkä vielä seuraavaan, sillä tarinan kirjoittaminen saattaa vaatia muutaman edellisen omistajan haastattelun? Ihan ensimmäinen omistaja ei ole minulla edes tiedossa.

Hyvä :D , pidän mielessä ja muistutan jos tuntuu siltä että olet unohtanut!


   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 25.07.2011 18:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
8-) MustaKuukka sai taas ajoaikaa vuodenverran, 59e mittauksineen kustanti j-kylässä. :mrgreen: :D



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 27.07.2011 13:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
C5 meni läpi heittämällä. Hieman vain olin pettynyt, kun inssiä ei kiinnostanut etusumareiden tilalle asentamani päivävalot muuten kuin kommentin "sulla on näköjään tommoset päivävalot" verran. Ei katsonut edes merkintöjä valojen linsseistä, vaikka sieltä olisi eet ja ärällät löytyneet. No joo, räpsyttelihän tuo tietty valokytkimien kaikki asennot läpi ja ilmeisesti totesi, että toimivat kuten pitääkin.

Nyt saapi taas körötellä 16 kk ilman huolia. :mrgreen:



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 27.07.2011 16:13 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Minkäsorttiset päivävalot laitoit? Xantiaan on asiaa funtsittu.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 27.07.2011 17:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
Tilasin Saksan eBaysta Valeon Fogstarin kiinnikkeillä olevat ja parkkitoiminnolla varustetut (eli päivävalot himmenevät parkeiksi tarpeen tullen). Hintaa oli jotain 80 ja 90 euron välillä postikuluineen, eli eivät aivan ilmaiset, mutta umpiosta löytyy E- ja RL-merkinnät. Ja tokihan asennuskin oli melkoisen vaivatonta.

Tuollaiset, siis:
Liitteet:
ledit.jpg
ledit.jpg [ 13.74 KiB | Katsottu 15169 kertaa ]


Vielä kun löytäisi jostain sähkön, joka olisi päällä vain moottorin käydessä... Nyt päivävalot syttyvät heti, kun sytytysvirta on päällä. Noissa ei siis ole jännitteentunnistusta, jollaista joissakin ledivaloissa tapaa.

Ja ennen kuin kukaan sanoo mitään, niin ei, en asentanut noita ulkonäkösyistä. :mrgreen: Meni vain hermo ajovalopolttimoiden sekä etenkin parkkipolttimoiden jatkuvaan kärähtelyyn. Ja samaan syssyyn voidaan todeta, että Sitikan ajovaloautomatiikka toimii hienosti. :) Ajovalot syttyvät vesisateella, jos sadetunnistin on päällä ja tuulilasi joudutaan pyyhkäisemään kolme kertaa peräjälkeen. Päiväsaikaan sateella ei kuitenkaan sytytetä mittariston ja kojelaudan valoja. ;) Sateen jälkeen on selvästi joku aikaviive (muutama minuutti), jos sen aikana ei tarvitse lasia pyyhkiä kertaakaan, sammutetaan ajovalot.

Sateella siis palaa aina ajovalot (myös takana), eikä Citroen käyttäydy kuin Skodat tai Opelit, joita näkee kaatosateellakin peräpää pimeänä. Tai parkkihalleissa pelkät päivävalot päällä. Tämä on saanut miettimään, että eikö Octaviassa ole hämäräkytkintä ollenkaan ajovaloille..?



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 27.07.2011 18:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Ai joo, miehän unohdin mainita että tuli tuossa kesäkuun lopussa käytyä töistä kahvitauolla Xantiaa näyttämässä Lauritsalan katsastusasemalla. Ei viitsinyt hinnan perusteella valkata asemaa, kun tuo on sijainniltaan niin sopivassa paikassa - 100 metriä työpaikalta. Katsastaja väitti hyväkuntoiseksi, mutta olihan jarruissakin sentään heittoa... käyttöjarru kyllä nollaeroilla toki, mutta seisontajarruun oli päässyt 0,1 kN eroa jäämään...
Tulsku kirjoitti:
Vielä kun löytäisi jostain sähkön, joka olisi päällä vain moottorin käydessä...
Vaikka latausvaloa ei ehkä olekkaan, niin olisikohan laturin kupeessa ruuvi, mistä moista sähköä tunkisi ulos?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 27.07.2011 22:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
laakeri kirjoitti:
Vaikka latausvaloa ei ehkä olekkaan, niin olisikohan laturin kupeessa ruuvi, mistä moista sähköä tunkisi ulos?

Niinnojoo, se voisi olla aika otollinen paikka. Olen yrittänyt miettiä, että mitkä laitteet menevät päälle vasta moottorin käydessä, mutta toisaalta tommosessa väylävehkeessä on melko helppo jakaa eri puolille autoa tietoa siitä, että "nyt saat käynnistyä".

No, pitää joskus tutkiskella asiaa syvemmin. Lueskella Serviceä ja kattella kuvia, joskohan se siitä aukeaisi.



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 28.07.2011 06:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Tulsku kirjoitti:
Olen yrittänyt miettiä, että mitkä laitteet menevät päälle vasta moottorin käydessä, mutta toisaalta tommosessa väylävehkeessä on melko helppo jakaa eri puolille autoa tietoa siitä, että "nyt saat käynnistyä".
CAN:iinhan on mahdollista määrityksen puitteissa tehdä "näkymätön" laite, joka pelkästään kuuntelee. Voit siis rakentaa jotain tiettyä osoitetta kuuntelevan releen, eli ei se väyläohjauskaan pitäisi hankala olla.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 28.07.2011 07:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
siellä ei ole öljynpaineen merkkivaloa, jolta saisi herätteen? toihan on se "perinteinen" 8-)



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 28.07.2011 08:47 

Viestit: 1073
Paikkakunta: Turku
Mun mielestä tuolla Citroen-foorumilla olis ollu juttua noista päiväajovaloista ja siitä, että ne olis mahdollista saada skulaamaan järkevästi ihan ohjelmoimalla. Muistaakseni joku oli C4:een noi virittänyt.



Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 28.07.2011 09:00 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Sytytys-/ruiskupulsseista voisi saada käyntitietoa. Ei pulsseja, ei käy, ei sähköä, jokin kapistus noteeraamassa.......Periaatteessa operaatiovahvistinta käyttäen voisi tehdä sopivan kytkennän. Jokin pulssitunnistinkytkentä? Pulssi tasasuunnataan, suodatetaan, tasataan kondensaattorilla, jännite opamp +sisäänmenoon, lähdössä kytkintransistori, joka komentaa relettä. Releen kosketin yhdistää akkusähkön...Asiasta sen enemmän tiedäkään.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 28.07.2011 16:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1114
Berlingo katsastettu huomautuksitta, tosin ensi vuodelle kannattaa vaihtaa etuiskarit, arvot n. 50 molemmissa. Takajarruja täytynee herkistellä myös oikealla ero 22 % (käyttö) ja 20 % (seisontajarru). Taka-akselin jarrupaineensäädintä pitäis kuulemma myös rasvailla.. Päästömittauksessa CO ja HC-arvot olivat taivaissa kunnes piiiitkän kaasuttelun jälkeen putosivat sallitulle alueelle. Vaikka ajelin 20 min kolmosella moottoritiellä ennen katsastusta. Mutta leima tuli, mikä tärkeintä. Ja auto on (riittävän) hyvässä kunnossa.



C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 28.07.2011 20:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
ealab kirjoitti:
Sytytys-/ruiskupulsseista voisi saada käyntitietoa. Ei pulsseja, ei käy, ei sähköä, jokin kapistus noteeraamassa.......Periaatteessa operaatiovahvistinta käyttäen voisi tehdä sopivan kytkennän. Jokin pulssitunnistinkytkentä? Pulssi tasasuunnataan, suodatetaan, tasataan kondensaattorilla, jännite opamp +sisäänmenoon, lähdössä kytkintransistori, joka komentaa relettä. Releen kosketin yhdistää akkusähkön...Asiasta sen enemmän tiedäkään.
Ei nyt unohduta sinne analogiaelektroniikan aikakaudella, kun väylässä kulkisi käyttökelpoista dataa, jota voi suoraan hyödyntää :)



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 28.07.2011 20:49 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
No, tavallaan dataa ovat nuo pulssitkin. Ja miten datan muuttaisi käytettäväksi jännitteeksi. Jostain varvikellon/pyörintäanturin, tjm datapiiristä voisi saada tarvittavaa dataa ulos, ohjaamaan jotain lisuketta...Näin luulisin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 28.07.2011 22:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
ealab kirjoitti:
No, tavallaan dataa ovat nuo pulssitkin. Ja miten datan muuttaisi käytettäväksi jännitteeksi. Jostain varvikellon/pyörintäanturin, tjm datapiiristä voisi saada tarvittavaa dataa ulos, ohjaamaan jotain lisuketta...Näin luulisin.
Moottorin pyörintänopeusanturi voisi tosiaan olla ihan hyvä heräte, mikä ettei vaikka öljynpainekin... ehkä jossain osoitteessa tarkkaillaan latausjännitettäkin ja sieltä voisi myös päästä moottorin käymiseen kiinni? Sopivan kun on valkannut, niin siitä vain osoitetta selvittämään ja sen jälkeen viestiä tarkkailemaan.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 28.07.2011 22:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Tulsku kirjoitti:
ei siis ole jännitteentunnistusta, jollaista joissakin ledivaloissa tapaa.


Ja se olisi se helpoin tapa kytkeä, toimii väyläohjatuissakin yleensä...
Eikä se ole välttämättä valaisimissa, on niitä irtoboxeinakin.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 20/50 [ 1240 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 50  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: