Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 16 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia, pitkät ei pysy päällä, rele?
ViestiLähetetty: 25.07.2011 23:24 

Viestit: 12
Pitkät pysyy päällä vain viikseä pitämällä vedettynä. Sammuu löysättäessä. Ranskalaisilla ei ilmeisesti ole ollut tapana turhan tarkkaan merkata sulakerasioihin sulakkeiden merkityksiä. Netistä löysin yhden listauksen sulakkeista ja releistä, mutta en aivan päässyt selvyyteen minkä releen ja mistä päin tarkastan ekana. Löytyykö kokemusperäistä tietoa?



Citroen Xantia 1,8 16v -97
Saab 9000 CSE 2,0 -96
Saab 9-5 SE 2,3t -98
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia, pitkät ei pysy päällä, rele?
ViestiLähetetty: 26.07.2011 00:45 

Viestit: 5125
Onko se löytynyt:
http://www.citroenkerho.fi/xantia/pdf/t ... eet_97.pdf
http://www.citroenkerho.fi/xantia/pdf/t ... eet_99.pdf
(olet kai tietoinen että valot täytyy olla käännettynä viiksestä päälle, että kaukovalot toimii, valoautomatiikalla toimii vain noin vetämällä (eli kaukovalovilkku))


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia, pitkät ei pysy päällä, rele?
ViestiLähetetty: 26.07.2011 06:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Maca kirjoitti:
Netistä löysin yhden listauksen sulakkeista ja releistä, mutta en aivan päässyt selvyyteen minkä releen ja mistä päin tarkastan ekana.
Mitäpä jos alottaisit viiksestä valonvaihtajan toiminnan tarkastuksella, ennen kuin mitään releitä edes etsiskelet?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia, pitkät ei pysy päällä, rele?
ViestiLähetetty: 26.07.2011 17:54 

Viestit: 12
Kyllähän minä tyhmä ajoittain olen, mutta en kuitenkaan niin tyhmä.

Releen tai muun vian etsintä jatkuu.



Citroen Xantia 1,8 16v -97
Saab 9000 CSE 2,0 -96
Saab 9-5 SE 2,3t -98
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia, pitkät ei pysy päällä, rele?
ViestiLähetetty: 26.07.2011 18:13 

Viestit: 12
olli__o kirjoitti:
Onko se löytynyt:
http://www.citroenkerho.fi/xantia/pdf/t ... eet_97.pdf
http://www.citroenkerho.fi/xantia/pdf/t ... eet_99.pdf
(olet kai tietoinen että valot täytyy olla käännettynä viiksestä päälle, että kaukovalot toimii, valoautomatiikalla toimii vain noin vetämällä (eli kaukovalovilkku))


Kiitokset noista. Tuota ekaa olinkin jo aiemmin katsellut. Taitaa lähimmäksi osua nuo ajovaloautomatiikan kaksi relettä?



Citroen Xantia 1,8 16v -97
Saab 9000 CSE 2,0 -96
Saab 9-5 SE 2,3t -98
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia, pitkät ei pysy päällä, rele?
ViestiLähetetty: 26.07.2011 21:40 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Juurihan taisi jossain olla juttua näiden releiden pistokeliittimien palamisista.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia, pitkät ei pysy päällä, rele?
ViestiLähetetty: 27.07.2011 20:43 

Viestit: 130
Paikkakunta: Joensuu
Vika on siinä viiksessä AD varaosasta saa uuden.



Citroen C3 Picasso 1,6 bensa -09, 2cv4-70 projekti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia, pitkät ei pysy päällä, rele?
ViestiLähetetty: 27.07.2011 21:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Rosberg kirjoitti:
Vika on siinä viiksessä AD varaosasta saa uuden.
Ei ole, sehän tuli jo selväksi:
laakeri kirjoitti:
Mitäpä jos alottaisit viiksestä valonvaihtajan toiminnan tarkastuksella, ennen kuin mitään releitä edes etsiskelet?
Maca kirjoitti:
Kyllähän minä tyhmä ajoittain olen, mutta en kuitenkaan niin tyhmä.

Releen tai muun vian etsintä jatkuu.
Niitä viiksiä taitaa saada myös Motonetistä, varmaankin samoja kuin AD:ssa.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia, pitkät ei pysy päällä, rele?
ViestiLähetetty: 27.07.2011 22:29 

Viestit: 12
Ajattelin, että tarkoitetaan viiksen eri asentojen testaamista. Se on testattu. Eli miten muuten viiksen toiminnan voi testata, vai vaihdanko viiksen vain suorilta ja toivon vian korjaantuvan sillä?



Citroen Xantia 1,8 16v -97
Saab 9000 CSE 2,0 -96
Saab 9-5 SE 2,3t -98
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia, pitkät ei pysy päällä, rele?
ViestiLähetetty: 28.07.2011 06:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Maca kirjoitti:
Ajattelin, että tarkoitetaan viiksen eri asentojen testaamista. Se on testattu. Eli miten muuten viiksen toiminnan voi testata, vai vaihdanko viiksen vain suorilta ja toivon vian korjaantuvan sillä?
Niin ne eri asennot nimenomaan yleismittarin kanssa. Kytkentä löytyy esim. Haynesistä.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia, pitkät ei pysy päällä, rele?
ViestiLähetetty: 28.07.2011 09:12 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Mm. siten, että mittaat jännitteen yhdistävän koskettimen, sen tulo ja lähtö, yli. Kukin kerrallaan, kussakin asennossa. Jos kohde toimii, eikä koskettimessa ylimenojännitettä, jännitehäviötä= kosketin ok. Jos jännitettä, niin huono kosketinkontakti, jännite näkyy siksi, että lähtevä kosketin saa maita kuorman kautta, sieltä saadaan mittaukseen miinuspotentiaali. Avoin kosketin näyttää täyttä jännitettä. Jos esim. kuorman, laitteen kuormitus Ohmeina olisi n ja koskettimen jännitehäviötä aiheuttava ylimenovastus samoin n, niin koskettimen yli näkyvä jännite olisi 1/2akkujännite, samoin kuormalla näkyvä jännite. (Siinä olisi ns. jännitejakokytkentä.)
Mitata voi myös näin: mittarin miinus runkoon, plussalla mitataan koskettimelle tuleva jännite, myös lähtevältä koskettimelta, jos sama, ok. Näin vastaavasti voi mittailla muitakin paikkoja, kuten maadoituksia.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia, pitkät ei pysy päällä, rele?
ViestiLähetetty: 29.07.2011 20:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Niitä releitä on siellä kytkinpedaalin yläpuolella kymmenkuna, ajovaloautomatiikalle, sumuvaloille jne. Rele voi olla rikki tai puuttua(!) tai pohja tai sinne menevää piuhaa olla sulanut.



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia, pitkät ei pysy päällä, rele?
ViestiLähetetty: 31.07.2011 18:27 

Viestit: 12
Pitäisi tietenkin se Haynesin opas hommata, mutta kysellään nyt vielä täältä. Googlettelin tuota viikseä ja viiksen rakenne näyttäisi siltä, ettei rattia välttämättä tarvitsisi poistaa. Onko näin, miten irtoaa? En pääse nyt itse tutkimaan kun auto 400 km päässä.



Citroen Xantia 1,8 16v -97
Saab 9000 CSE 2,0 -96
Saab 9-5 SE 2,3t -98
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia, pitkät ei pysy päällä, rele?
ViestiLähetetty: 31.07.2011 23:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Maca kirjoitti:
Pitäisi tietenkin se Haynesin opas hommata, mutta kysellään nyt vielä täältä. Googlettelin tuota viikseä ja viiksen rakenne näyttäisi siltä, ettei rattia välttämättä tarvitsisi poistaa. Onko näin, miten irtoaa? En pääse nyt itse tutkimaan kun auto 400 km päässä.
Taitaa se viiksi sieltä pois tulla rattia irrottamatta. Kaupunkien kirjastoilla on usein yllättävän kattavat valikoimat autojen korjausoppaita.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia, pitkät ei pysy päällä, rele?
ViestiLähetetty: 31.07.2011 23:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
laakeri kirjoitti:
Maca kirjoitti:
Pitäisi tietenkin se Haynesin opas hommata, mutta kysellään nyt vielä täältä. Googlettelin tuota viikseä ja viiksen rakenne näyttäisi siltä, ettei rattia välttämättä tarvitsisi poistaa. Onko näin, miten irtoaa? En pääse nyt itse tutkimaan kun auto 400 km päässä.
Taitaa se viiksi sieltä pois tulla rattia irrottamatta. Kaupunkien kirjastoilla on usein yllättävän kattavat valikoimat autojen korjausoppaita.


Rattimuovit irti niin pitäisi mielestäni lähteä. En satavarmasti muista oliko omasta ratti tuolloin irti vai ei mutta ei sekään mikään mahdoton homma ole :)



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia, pitkät ei pysy päällä, rele?
ViestiLähetetty: 01.08.2011 21:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 683
Paikkakunta: KUOPIO
Putkimies22 kirjoitti:
laakeri kirjoitti:
Maca kirjoitti:
Pitäisi tietenkin se Haynesin opas hommata, mutta kysellään nyt vielä täältä. Googlettelin tuota viikseä ja viiksen rakenne näyttäisi siltä, ettei rattia välttämättä tarvitsisi poistaa. Onko näin, miten irtoaa? En pääse nyt itse tutkimaan kun auto 400 km päässä.
Taitaa se viiksi sieltä pois tulla rattia irrottamatta. Kaupunkien kirjastoilla on usein yllättävän kattavat valikoimat autojen korjausoppaita.


Rattimuovit irti niin pitäisi mielestäni lähteä. En satavarmasti muista oliko omasta ratti tuolloin irti vai ei mutta ei sekään mikään mahdoton homma ole :)



Ainaskin II-koppaisesta viiksi lähtee ratti paikallaan ollen. Rattimuovit pois (alapuolinen taisi riittää?), viikseä pitelee muutama varsin pieni torx. Sitten vaan irti liittimistä. Tuohon tapaan sen muistelen käyneen, ihan se selvisi rauhallisesti tutkien ja tuumaten, ei ollut mitään erikoisjippoa tuossa...



Volvot V70/V50
exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 16 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: