Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Xantian termostaatti
ViestiLähetetty: 01.08.2011 00:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Ai jaa. Liima kylläkin pitää tiivisteen paikoillaan asennuksen ajan, ja täyttää mahdolliset pienet kolot pinnoissa. Eihän sillä yhtikäs mitään tee...



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian termostaatti
ViestiLähetetty: 01.08.2011 06:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
zX-files kirjoitti:
Ai jaa. Liima kylläkin pitää tiivisteen paikoillaan asennuksen ajan, ja täyttää mahdolliset pienet kolot pinnoissa. Eihän sillä yhtikäs mitään tee...
Ei tee tässä tapauksessa. Tuon termostaatin tiiviste pysyy ilman liimaakin hyvin paikoillaan ja tiivistyy. Tiivisteliima on kyllä ihan hyödyllistä monessa muussa paikassa, mutta tuo XU:n termari ei sitä tarvitse.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian termostaatti
ViestiLähetetty: 14.12.2016 13:19 

Viestit: 6
Paikkakunta: Ylivieska
Hdi 2.0:n vakiotermostaatti näyttäisi olevan tällainen:
    Temperature Flange to base Flange diameter Vent valve
    83°C 36mm 55mm 29mm

Daycon katalogista löyty seuraavat >83C ja about Hdi:hin sopivan kokoiset termostaatit:

    Part number Temperature Flange to base Flange diameter Height Vent valve
    DT18F 92°C 34mm 54mm 52mm 29mm
    DT25B 91°C 34mm 54mm 54mm 28mm

Huom: pikkulaippa ei välttämättä mene kunnolla kiinni.

DT18F löytyy internetin mukaan mm. autosta nimeltä:
405 1988-95 1.9L 4 Cyl. 8v SOHC EFI XU9J2 90KW, ja
DT25B löytyy internetin mukaan mm. autosta nimeltä:
XANTIA 1993-99 1.9L 4 Cyl. 8v SOHC TurboDiesel XUD9TE
Internetin täytyy olla huijausta, koska eihän 1,9TurboD:ssä ole alalaippaa..?

Talvella moottorin lämpö pysyy vakiotermostaatilla 83 asteessa, kun 10C ulkolämpötilassa se pysyttelee 89C:ssa. Esim. 91C termostaatilla vastaavat aukeamat olisivat 91C ja 95C (jos ei huomioida jäähdyttäjän puhaltimen vaikutusta).

Höpsöys on siinä, että syylärin flekti lähtee käyntiin @ 93C ja sammuu noin 90C:ssa. Kesäksi siis olisi hyvä vaihtaa se alkuperäinen termostaatti takaisin, tai sitten flekti pyörii kesällä jatkuvasti.



XM Y4 -96 2.1TurdoD Autom
Xantia II Break HDI -99
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: