Hdi 2.0:n vakiotermostaatti näyttäisi olevan tällainen:
Temperature Flange to base Flange diameter Vent valve
83°C 36mm 55mm 29mm
Daycon katalogista löyty seuraavat >83C ja about Hdi:hin sopivan kokoiset termostaatit:
Part number Temperature Flange to base Flange diameter Height Vent valve
DT18F 92°C 34mm 54mm 52mm 29mm
DT25B 91°C 34mm 54mm 54mm 28mm
Huom: pikkulaippa ei välttämättä mene kunnolla kiinni.
DT18F löytyy internetin mukaan mm. autosta nimeltä:
405 1988-95 1.9L 4 Cyl. 8v SOHC EFI XU9J2 90KW, ja
DT25B löytyy internetin mukaan mm. autosta nimeltä:
XANTIA 1993-99 1.9L 4 Cyl. 8v SOHC TurboDiesel XUD9TE
Internetin täytyy olla huijausta, koska eihän 1,9TurboD:ssä ole alalaippaa..?
Talvella moottorin lämpö pysyy vakiotermostaatilla 83 asteessa, kun 10C ulkolämpötilassa se pysyttelee 89C:ssa. Esim. 91C termostaatilla vastaavat aukeamat olisivat 91C ja 95C (jos ei huomioida jäähdyttäjän puhaltimen vaikutusta).
Höpsöys on siinä, että syylärin flekti lähtee käyntiin @ 93C ja sammuu noin 90C:ssa. Kesäksi siis olisi hyvä vaihtaa se alkuperäinen termostaatti takaisin, tai sitten flekti pyörii kesällä jatkuvasti.