Ainakin omassani tehostimen vaihto muutti asiaa aivan oleellisesti

. Yleensä melko huonollakin tehostimella ohjaus on jokseenkin ok vielä kun ajaa, mutta pysäköidessä alkaa tulla hiki.
Vanhoissa suomalaisissa huoltokorjaamon (Korpivaaran) ohjeissa oli hydrauliikan ja tehostimen testausohjeet, jossa ohivuodot testataan mm. mittaamalla paluukanaviin tulevan ohivuotonesteen määrä jousisylintereiltä jne.
Muistinvaraisesti siellä oli seuraavia juttuja (ohje ei ole nyt helposti käsille kaivettavissa, ohjekansio on jossain "varmassa tallessa")
Tehostimen ohivuotoa voi epäillä jos paineenvaraaja ja hd-pumppu/pumpun käyttöhihna sekä muu hydrauliikka on kunnossa, mutta pumppu naputtaa auton ollessa tasaisella ohjaus täsmälleen suoraanajoasennossa ja tehostin kuormittamattomana kovin tiheään. Joku n. 30 sek käyntiväli auton tyhjäkäydessä ohjaus suorassa on muistaakseni hyväksyttävä suoritus, mutta oikeasti vähemmänkin kelpaa vanhassa, kunhan pumppu ei kurluta ihan sekunnin-parin välein.
Varmistusmittaus ja muun hydrauliikan testaus tehdään muistaakseni ohjeen mukaan sulkemalla tehostimelle tuleva hd-nestesyöttö laittamalla 0,20 mm rakomitta tms. kapea liuska hd-nesteen tuloliittimen ja tehostimen rungon väliin ja kiristämällä liitos uudestaan, jolloin tehostin on poissa pelistä, kun nestekanavat on tukittu. Sitten käynnistetään auto ja mitataan nyt pumpun käyntiväli. Jos muutos parempaan on ilmiselvä, tehostimessa on todennäköisesti liikaa ohivuotoa, toisaalta jos pumppu naputtaa edelleen tiheästi, jossain muualla on ohivuotoa. Jokseenkin tämmöisiä neuvottiin Korpparin ohjeissa.
Ja kyllä, toki väsynyttä tehostinta voi säätääkin, jos painemittarit on käytössä ja osaa säätää oikeat kohtaamispaineet jne. mutta ei se tehostimen sisäistä ohivuotoa varsinaisesti korjaa.