Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 2/3 [ 73 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Motonet = Mokanet ?
ViestiLähetetty: 05.08.2011 22:56 

Ostelin Berlineen takajarrupaloja, myyjä väitti kovasti ettei heillä ole siihen kun kone tunteen vain breikin ja tavallisen Xantian :lol:

Enemmistö kesätyöntekijöistä taitaa olla amiksen autonasentajalinjan ensimmäisen vuoden oppilaita :D

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 06.08.2011 11:40 
Käyttäjän avatar

Xari kirjoitti:
Enemmistö kesätyöntekijöistä taitaa olla amiksen autonasentajalinjan ensimmäisen vuoden oppilaita :D
Tai sitten kauppakoulun merkanttilinjalta.
Toisaalta ei pitäisi tuomita koko ketjua muutaman tumpelon myyjän mukaan. Iso ketju, ja monta myymälää. Niihin ei yksinkertaisesti ole saatavissa asiantuntevia myyjiä. Kokeneitakin on, mutta milläs sen löydät.

"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa

ViestiLähetetty: 06.08.2011 12:05 

svc kirjoitti:
Tai sitten kauppakoulun merkanttilinjalta.
Toisaalta ei pitäisi tuomita koko ketjua muutaman tumpelon myyjän mukaan. Iso ketju, ja monta myymälää. Niihin ei yksinkertaisesti ole saatavissa asiantuntevia myyjiä. Kokeneitakin on, mutta milläs sen löydät.

kuten se myyjä, nuori tyttö, joka kysyi onko mulla mies joka laittaisi ostamani pyyhkijänsulan paikalleen...

Poissa

ViestiLähetetty: 06.08.2011 16:42 

Jos olet ollut tokmannin kassalla,olet myös pätevä motonettiin....ei sinne amiskan käyneetkään pääse.....

Poissa

ViestiLähetetty: 06.08.2011 20:24 
Käyttäjän avatar

Mulla on aina Motonetissa onnistunut, jopa niinkin hyvin, että olen saanut sieltä seuraavana päivänä vanhempaan Sitikkaan sellaisen osan, jota pääkaupunkiseudun merkkiliikkeet eivät ole pystyneet tai halunneet toimittaa. :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 06.08.2011 20:52 
Käyttäjän avatar

Tänään kävin Suippolandian (Porin) Motonetista hakemassa isän L200 Mitsuun laturin, hyllystä löytyi.

Motonetilla on aikas paljon tavaraa varastossa, paikalliset joutuu aina tilaamaan.

Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olisit oikeassa.
Poissa

ViestiLähetetty: 06.08.2011 20:56 

Ei pahaa sanottavaa moponetistä,homma toimii kun netistä katsoo varaosanumeron valmiiksi/varastosaldon,tänään viimex kävin,hakemassa kawaan pyörien laakerit ,2,90kpl :mrgreen:

Iso mies ja pienet sitruunat.
Poissa

ViestiLähetetty: 06.08.2011 21:01 
Käyttäjän avatar

Mää olen Motonetin asiakkaana ollut jo varhaisella 1990-luvulla, kun Turun myymälä toimi vielä aika ahtaissa kellaritiloissa.

Kerran olen joutunut reklamoimaan oudon mallisen Hondan pakoputken laadusta. Putkisto jouduttiin harsimaan uudelleen nippuun turkulaisessa pakoputkipajassa: Motonet maksoi pajan laskun lievästi muristen mutta kuitenkin kokonaisratkaisun ymmärtäen.

Mun mielestä Motonet toimii harrasteajoneuvojen kanssa ihan mainiosti, kun muistaa, että itse on syytä etukäteen varmistaa mitä on hakemassa. Jos ei ihan varma ole, raahaa sen rikkinäisen palikan mukanaan mahdollisuuksien mukaan ja tarkistaa onko ostamassa samannäköistä vai ei. Halvemmissa hinnoissa valinnan ja osaamisen vastuu kallistuu siis enemmän asiakkaalle. Kyl määkin olen joutunut pitämään tiskin neidolle esitelmän, minkälaisia laitteita BXt voivat eroineen olla...

Ja: tämäkään ei ollut maksettu mainos, vaikka "Jari ja Kimmo ovat juosseet koko elämänsä erilaisissa myymälöissä etsiskelemässä tarvitsemiaan tavaroita ..." :D

2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa

ViestiLähetetty: 06.08.2011 21:12 

Moniko varaosaliike on auki iltakahdeksaan ja lauantaisin viiteen :?:

Kyllä silti Gallialaista ennemmin käytän mut sinne ei aina kerkiä eikä sieltä ihan kaikkea saa :D

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 06.08.2011 21:15 

Turun mokanettihan oli aluksi Yliopistonkadulla, Aninkaisten ja Multavierun välillä, entisessä "Renoo"-putiikissa

Poissa

ViestiLähetetty: 06.08.2011 23:23 
Käyttäjän avatar

Eikös siinä ollut Bilteman 1. myymälä Turussa?

Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa

ViestiLähetetty: 07.08.2011 10:19 
Käyttäjän avatar

jptcool kirjoitti:
Eikös siinä ollut Bilteman 1. myymälä Turussa?

...mää muistelin ihan samaa...

Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
Poissa

ViestiLähetetty: 07.08.2011 12:51 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Ensimmäinen "Biltema" (yritys joka välitti pääosin Bilteman tuotteita, mutta ei kuulunut ko franchising-organisaatioon) oli Käsityöläiskadulla YLEä vastapäätä. Tuolloin elettiin 70-luvun loppua, koska minulla ei ollut ajokorttia ja käytiin siellä broidin Minillä. Luettelo tuolta ajalta on vieläkin tallessa!
Sieltä "Biltema" muutti tuonne Yliopistonkadulle joskus ihan 80-luvun alussa.
Ja kun Suomeen tuli eka oikea Biltema (kauppias saa vain provikan ja myy vain Bilteman tuotteita) Piispanristille, niin tuo "Bilteman" omistajaporukka perusti Motonetin. Motonetin nimen alla ei firma kauaa Yliopistonkadulla ollut, vaan muutti 1992 kesällä Pläkkäriin.
Kannattaa säästää vanhoja autotarvikeluetteloita, mulla on jostain 20-luvulta asti jemmassa :D

Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa

ViestiLähetetty: 07.08.2011 14:24 

Ja mää olisin väittänyt, että siinä oli Harakiri :oops:
ehken minäkään muista ihan kaikkee. Mutta filesin selvitys oli tyhjentävä, ny mekin tiedetään :D

Poissa

ViestiLähetetty: 07.08.2011 14:48 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Loimaalla oli muuten kaupan Turn Harakirin tarra, mutta en kyllä itse muista missä se oli. Enkä sitä, kuinka hyvin se on ollut sidottu Erkki Bromanin organisaatioon, hänhän tuon "ketjun" pisti pystyyn.

Poissa

ViestiLähetetty: 07.08.2011 15:43 
Käyttäjän avatar

Lemon kirjoitti:

Turus Harakiri oli Vanhalla Hämeentiellä ...

Poissa

ViestiLähetetty: 07.08.2011 18:13 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
No niinpäs olikin, ahkera peräkärrykauppiaskin. Semmonen pienessä, 90-luvulla jo nuhjaisessa puutalossa oleva pikkukauppa. Wanhuus ei tuu yksin :P

Poissa

ViestiLähetetty: 07.08.2011 19:55 

2cvkimmo kirjoitti:
Lemon kirjoitti:

Turus Harakiri oli Vanhalla Hämeentiellä ...

Muistan :) . Mut olisin luullut että se oli muuttanut sinne jostain...

Poissa

ViestiLähetetty: 11.08.2011 20:24 
Käyttäjän avatar

Teme kirjoitti:

"Ihan turha parjata Motonettia, sitä saa mitä tilaa"

Nyt tekis mieli sanoa ruma sana. Ei mene näin ihan... Kyllä mäkin pidin pitkään Moponettiä hyvänä mutta nyt riitti ja en astu tuohon saatanan esikartanoon enää koskaan.

Ostin auton pyörälaakerin ulosvetimen Mokanetistä ja siinä oli selkesti lodjun kyljessä koko laitteelle. No sillähän siis ei saanut XM:n laakeria irti koska se oli pieni se kalu vaikka piti pahvikotelon mukaan oleman juuri sen kokoiselle laakerille. Sitten seuraa Motonetin rikollinen osuus, ne ryöstää päivittäin ihmisiä toimimattomilla työkaluilla... sattuipa kun vein tänän kalun takaisin niin poistuessani ovella tuli työkaveri vastaan männän rengastyökalun kansa /yllätys myös palauttamaan sitä) Kalu oli suunniteltu väärin se ei toiminut alkuunkaan renkaiden puristamiseen.
Vilautin kaverilleni lappua että nyt suakin ryöstetään, et saa rahoja takas vaan tulee kuitti jonka voi käyttää muun paskan ja toimimattoman jutun ostamiseen ja sitten palautat sen ja taas saat kuitin muun törkyn ostamiseen. Miten helvetissä niillä on oikeus olla palauttamatta rahoja jos laite on kelvoton? Tästä lienee kait jo ollut joku isompi kuluttajansuojapolemiikki mitä?

Jos joku haluaa nyt alennuskupongin Mokanettiin niin mä myyn mun ostovoucherin 60 eurolla tarvitsevalla. Sillä helvetin lirpakkeella voi ostaa 67 euron edestä toimimatonta paskaa. Siitä alkaa kiva oravanpyörä.

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 11.08.2011 22:10 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Niinhän niitä ranskalaisia autojakin monet moittii. Ja sitten me, jotka ollaan tyytyväisiä, ollaan iloisia vaan, että muut ylenkatsoo. Pysyy hinnat paremmin kurissa, jos ei kysyntä aiheuta liikaa nostopaineita.

Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa

ViestiLähetetty: 11.08.2011 23:38 
Käyttäjän avatar

Hmm... Taidan laittaa myyntiin täällä nuo Xantia HDi:n jarrulevyt ja palat. Jos sattuu käymään niin, että eivät käykään HDi:hin niin en suostu purkamaan kauppaa tai palauttamaan rahoja vaan vaihdan ne johonkin, vaikkapa Xantia HDi:n pakoputken väliosaan. Joka sekään ei käy paikalleen, vaikka onkin Motonet-todellisuuden mukaan sopiva?!?

Veikkaan, että tulis sanomista.

ViestiLähetetty: 12.08.2011 00:21 
Käyttäjän avatar

Ei se ole mitään motonet todellisuutta, ihmiset ne yhteensopivuudet on sinne koneelle näpytellyt. Kuvion voinee jokainen miettiä itse?
Hmm, minulta on aina kysytty, haluanko rahat pois vai hyvityskuitin! Ja minulle on ihan sama, onko koko pulju edes olemassa!
Tuli vaan tässä mieleen, mitäs sitten kun esim auto-artikkelin osaajat poistuu kentältä, mitäs me sitten tehdään?

Poissa

ViestiLähetetty: 12.08.2011 01:34 
Käyttäjän avatar

Esa66 kirjoitti:
Ei se ole mitään motonet todellisuutta, ihmiset ne yhteensopivuudet on sinne koneelle näpytellyt. Kuvion voinee jokainen miettiä itse?

Olisko se Motonet-todellisuus juurikin tuota, ihmisten työtä. Mitä vaaditaan hyvin suoritettuun työhön? Ainakin motivaatiota, tässä tapauksessa halua palvella asiakasta. Tätä ei mielestäni ko. firmasta juuri löydy muutamaa tapaamaani poikkeusta lukuunottamatta. Esim. mainitsemani Porin liikkeen myyjä. Mikä taas syö työntekijän motivaatiota, en tiedä, mutta siinä voisi olla kivijalka Motonet-todellisuudelle.

Esa66 kirjoitti:
Hmm, minulta on aina kysytty, haluanko rahat pois vai hyvityskuitin! Ja minulle on ihan sama, onko koko pulju edes olemassa!

Minulta ei ole kysytty ja kun olen kysynyt kaupan purkua/rahoja takaisin niin ei onnistu. Syynä se, että se on firman linjaus. Selvä se.

Eihän mua tässä muu rassaa kuin se, että miten voi bisnestä pyörittää noin olemattomalla kunnianhimolla? Rahat sillä saa joo, kun laskun maksaa asiakas ja tässä tapauksessa saa "kaupan päälle" sopimattomia osia. Kyllä mua närästää, pipo kun on tiukalla.

ViestiLähetetty: 18.08.2011 00:13 
Käyttäjän avatar

Itse olen kironnut muutamaan otteeseen xantian oikeanpuoleista hammastangon suojakumia joka on mielestäni liian lyhyt, olis pitänyt ostaa ne jostain muualta. Asiakaspalvelusta ei ole minulla kyllä poikkipuolista sanaa ainakaan kouvolasta, siellä onkin sitikkaharrastaja tiskin takana. Mieleen jäi todella hyvin kun tuskailin jokunen vuosi sitten sen xantian perän oikuttelun kanssa ja sieltähän oli se surullisenkuuluisa linnunluu/välitanko systeemi karannut maantielle, motonetin myyjällä oli oma patenttinsa minulle kerrottavana, kun takakorkeudensäätöventtiili oli jumittunut oli se katkaisut kallistuksen vakaajassa kiinniolevan mutikan pois, siihen sitten laitoin ohjeiden mukaan lisävalon "lisäkiinnitin pallonivelet" joissa oli hyvä lukitus kuten joissain xantian takaluukun kaasuissa sellaisella lankavarmistuksella.

Tampereella taasen tuli oikein hyvä mieli kun menin dollyyn ostamaan vetokitaa ja sitä myyjältä kysyin, johon tämä hyllyttäessään tavaraa sanoi että täällä on hyllyssä, ja juuri tämän jälkeen tuli kaunis myyjätyttönen kysymään kolleegalta neuvoa, tämä unohti kysymykseni aivan täysin ja lähti neidon "tarpeita tyydyttämään" todella nöyränä. Tämä mies oli aivan lukossa ja hämillään, tai ainakin siltä vaikutti. Jonkin aikaa ehdin siinä odottelemaan kun mies kipaisi takaisin, varmaan muisti minut kun tyttönen hävisi silmien edestä. Vetokitaa ei ollut hyllytetty eikä varsinaisesti edes vastaanotettu mutta toimitus oli jo tullut, tämä asiakaspalveluhenkinen myyjä kaivoi yli puoli tuntia sitä vetokitaa siellä varastossa kun hänelle sanoin että tarvitsen se NYT!

Tampereen Biltemassa taas istuu infossa myyjä/myyjät perseellään, kun neuvoa kysyy sanoo myyjä että hylly blaablaa ja jatkaa tyhjäntoimitusta, tämä ****ttaa aivan ***tanasti. Sitä sitten saa kierrellä siellä putiikissa vartin ennenkuin löytää jostain hyllyn alta sitä mitä hakee. Sitten jos listalla on useampi artikkeli niin siellähän kestää kun naisilla ikeassa.

C5 2.0 16v -05 berline kaasuvaiva
Poissa

ViestiLähetetty: 18.08.2011 07:35 

Tuosta Xantian hammastangon suojakumista, taitaa heidän listan kumit olla brittivermeeseen, siis päinvastaiset. Muistaaksen piti käydä haitari vaihtamassa.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/3 [ 73 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava