Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantian vajoamisen esto
ViestiLähetetty: 07.08.2011 22:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 238
Paikkakunta: Orivesi
Harmittaa enemmin kosmeettisesti tuo vika kun xantia laskee keulan parkissa alas, nyt kun olisi varaosa-auto josta palikka ottaa kysynkin että missä se vajoamisenesto venttiili oikein sijaitsee?? tutkailin tuossa autoa ja en kyllä heti saanut sitä selville ja päämäärätön osien vaihtelu vie korjaamisesta kokonaan maun.



C5 2.0 16v -05 berline kaasuvaiva
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian vajoamisen esto
ViestiLähetetty: 07.08.2011 22:31 

Viestit: 1727
Paikkakunta: Nousiainen
Kun kertoisit mikä on kulkupelin vuosimalli ja muukin mallimerkintä, niin asian tietävät voisivat vastata.
Itsellä on -93 (vai oliko tuo -94...) 1.8 ja olen ainakin siinä uskossa että tuossa varhaisessa mallissa tuota vajoamisenestoa ei ole laisinkaan.
Siksipä hän aina parin-kolmen tunnin seisonnan jälkeen menee lepoasentoon ja liikkeelle lähtiessä pitää sitten vähän oikoa koipia ennenkuin alkaa pärstäilemään.



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian vajoamisen esto
ViestiLähetetty: 07.08.2011 22:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 238
Paikkakunta: Orivesi
2.1td -97 berline



C5 2.0 16v -05 berline kaasuvaiva
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian vajoamisen esto
ViestiLähetetty: 08.08.2011 08:05 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Sama täällä, Xantia -00. Keula laskee, vaikka ylimmästä asennosta. Viimeksi tyhjensin perästä muutaman multasäkin, perä nousi ja jäi siihen. Aamulla auto olikin aivan vinksallaan, nokka alhaalla, perä pystyssä. Käynnistyksen jälkeen nokka nousee, liikaa, pitää vielä hetki ventata, jotta asettuisi. Korkeussäätöä olen jumppaillut, ei vaikuta vajoiluun, liemikin vielä hyvän väristä, eikä vanhaa. Olisiko etutolppa(-t) falskaava? Korkeuksia passatessa on manuaalisäätö ollut löysättynä. Koneen käydessä lentokorkeus on normaali.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian vajoamisen esto
ViestiLähetetty: 08.08.2011 08:54 

Viestit: 691
Löytyisi uusi etup. vajoamisenestoventtiili 40e+postit.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian vajoamisen esto
ViestiLähetetty: 08.08.2011 09:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 866
Paikkakunta: Janakkala
Sama vika, keula putoaa parkissa. Mitäs sitten, kun vika ei ole vajoamisenestoventtiilissä..? :shock: Tolpan ohivuoto? Tasoventtiili? Jotain muuta? :|



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian vajoamisen esto
ViestiLähetetty: 08.08.2011 09:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Kuva
Kun vajoamisenestoventtiili on suljettuna, niin ko. venttiilin "taakse" ei jää kuin jousitolpat eli syytä on etsittävä joko niistä tai (ohi)vuotavasta vajoamisenestoventtiilistä.

Toki, voihan olla niinkin ettei kyseinen venttiili suljekaan piiriä kuten on ajateltu, ja sitten jousitus toimii niiltä osin kuten vajoavat aiemmat versiot...

Ja kun tuota venttiilin sijaintia kyseltiin, löytyy edestä LHM-säiliön alta jarruventtiilin läheltä, takana korkeudensäätöventtiilin tietämillä...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian vajoamisen esto
ViestiLähetetty: 11.06.2013 22:39 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
1.8 16V.2000. Onko edessä ja takana samanlaiset ve-venttiilit. Näyttäisi siltä, että etupään vajotessa ei säiliön nestepinta nousisi. Voisiko tuon venttiilin kautta etupään sylinterien paineet päästäkin taakse...Kun näytti kerran takapää olevan vähän ylempänä. Tai sitten liemi matkustaa vain männän toiselle puolelle? Hyvää tässä on se, että on uusi ja vähän käytetty venttiili reservissä. Edessä näyttäisi turvaventtiili olevan ve-venttiilin näköinen, on vain myös anturi.?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian vajoamisen esto
ViestiLähetetty: 12.06.2013 02:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Hassua tuo "kosmeettisuus"
CX-kuskeille sataa pelkkää ylistystä ja aaltoja tavalliselta asiaa ymmärtämättömältä kansalta kun CX on ihan lahna parkkiksella :D
Ja se on sitä koska se on CX:n ominaisuus.

Pahoittelut "asiattomuudesta"



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian vajoamisen esto
ViestiLähetetty: 24.06.2013 12:52 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Xa 1.8, 16V, -00. N. 170tkm. Näyttää siltä, että säiliön paluuuputkesta, taain, tulee tavaraa. Jotta ei tarvitsisi alkaa enemmän koukkia, niin saisiko valmista tietoa, mistä paluuputki tulee. Ja tuo etupään ve-venttiili, yksi sen näköinen on juuri säiliön alla. Venttiilissä on jokin anturi, olisiko oikea paikka.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian vajoamisen esto
ViestiLähetetty: 24.06.2013 15:02 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Ei, ei se niin olekaan :) Vaan näyttää olevan jarruventtiilin alla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian vajoamisen esto
ViestiLähetetty: 26.06.2013 08:35 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Alkaa tuntua siltä, että ei vielä niin kovin vanhat etutukivarsien puslat alkavat väsähtää. Tuon jatkuvan rasituksen vuoksi, aivan, kuin puslat olisi asennettu väärään kulmaan, vaikka ei niin ole. Voisi olla parempi, että että olisi etupäässäkin laakeroinnit puslien sijasta. Siinä vain menettäisi mm. tärinänvaimennusta.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: