Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 21 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Moottoripyöräkauppaan apuva?
ViestiLähetetty: 10.08.2011 20:55 
Jälleen kerran käytän törkeästi hyväkseni SitruunaPatongin jäsenten uskomatonta tietämystä. Kaikkiin, jopa täysin pöljiin kysymyksiin on tullut aina hyvä, tai jopa sitä parempi vastaus.
Aikeissa on ostaa Kawasaki GTR 1000, -91, mittarissa 75000.
Kokemattoman silmissä näyttäisi hyvältä matkakapyörältä?
Kommenteja!


   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottoripyöräkauppaan apuva?
ViestiLähetetty: 10.08.2011 21:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
www.moottoripyora.org ;)



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottoripyöräkauppaan apuva?
ViestiLähetetty: 10.08.2011 21:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Unohda, Kawat ovat tehdyt B-osista. Japanialaisista mopoista kaikkein huonoin vaihtoehto. Jätät nyt niiiin ostamatta. Takaan että kadut.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottoripyöräkauppaan apuva?
ViestiLähetetty: 10.08.2011 21:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
No joo. Olen seurannut vierestä kahden ton ikäisen Kawa VNn omistajan eloa, eikä näytä todellakaan helpolta. Tokihan toi harkitsemasi on täysin eri pyörä, mutta tommoseen Väinöön en koskisi pitkällä tikullakaan.

Osta Honda niin ei tartte huolehtia muusta kuin sähköistä. :mrgreen:



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottoripyöräkauppaan apuva?
ViestiLähetetty: 10.08.2011 22:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1526
Paikkakunta: The City of Häijää
Minä luulin että lähinnä Suzukit oli huonoista osista tehty? Oli kerran DR 125, eikä edes kovin vanha niin molemmat kaksi keinuvipua katkesivat keskeltä alle 1000km sisään ja ihan normaalissa ajossa. "Paskia on kuin Ekyptissä hunajaa" sanoi edesmennyt TM:n päätoimittaja Rauno Toivonen ja allekirjoitan tuon ihan täysin tämän kyseisen merkin osalta. Japseja ei ole minulla ollutkaan kuin kaksipyöräisissä, ja ihmeitä pitää tapahtua että tuleekaan.



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottoripyöräkauppaan apuva?
ViestiLähetetty: 10.08.2011 22:11 

Viestit: 424
Paikkakunta: Juuka/Pohjois-Karjala
No,mutta onhan gtr ihan oiva matkapyörä ja sen kestävyydestä voidaankin olla ihan eritapaa mieltä,muistaaksein samat ongelmat hieman vaivaa että venttiilit alkaa kantaa ja jos ei aikanaan säädä niin palavat,->pehmeät istukat,sitten joku ketju rupeaa rallattaa,enpä muista oliko öljypumpun vai ensiöveto ketju,muutenhan näillä pyörillä näkyy km lukemia aikamoisia...itse ajanut nuoruusvuosina ko.vehkeellä jonkun 5 tuhatta joten ei sen suurempia kokemuksia....

Ja viatonta pyörää ei sitten ole.....mutta tämä gtr lienee kawan malliston vahvimmasta päästä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottoripyöräkauppaan apuva?
ViestiLähetetty: 10.08.2011 22:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1722
Paikkakunta: Korpilahti
onhan noita maamantaisarjoja kaikilla merkeillä... hondallakin se joku
sarja, olikohan 750, jossa nokkakeppien pintakäsittely epäonnistui, ja kuluivat loppuun aika nopsaan.

Muutenhan en 2pyöräsistä mitään tiedä, työkaveri vaan aikoinaan kirosi hontansa syvälle ... 8-)

vaihtoi sitten sutsukiin, ja oli tyytyväinen :mrgreen:



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottoripyöräkauppaan apuva?
ViestiLähetetty: 10.08.2011 22:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Onhan toi allekirjoittaneen VFR750F Honda joka vielä rataskäyttöisillä nokilla pomminvarman maineessa. Nettilegendojen mukaan noilla on ajettu 300tkm ilman koneremppaa joka on moottoripyörälle jo ihan kunnioitettava lukema. Ilmeisesti varmuus ei koske sähköjä, sillä luotto on mennyt japanialaisiin sähköihin ton myötä, latausongelmia on ollut riittämiin. Ei mulla ole ollu Citikan sähköjen kanssa oikeasti mitään ongelmia tuohon verrattuna. :lol: Muuten en keksi moposta valittamisen aihetta, 20tkm rullaillut tolla ja aina on kotiin tuonut.



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottoripyöräkauppaan apuva?
ViestiLähetetty: 10.08.2011 23:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Ja jos meitin työporukalta kysytään niin Suzuki (kahdella mittarissa yli 100 tkm), omassa MC-porukassa taasen kuulee viideltä seitsemän eri vastausta :lol:



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottoripyöräkauppaan apuva?
ViestiLähetetty: 10.08.2011 23:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Suzuki, Yamaha, Honda, ihan sama mikä noista mutta EI Kawaa, ei.

Mulla on ollut museo-ikäinen Honda 5 vuotta ja en käsitä mitä ovat sähköviat, niitä ei ole mutta totta kai jos koneella on 33 vuotta ikää niin saattaahan jotkut paikat antaa periksi. Nykyisen Hondan kone piti avata koska ensiöketju nyt vaan tuli tien päähän 33 vuoden jälkeen, kumma että venähti :lol:

Ketju kuvassa se sikaleveä keskellä: http://i638.photobucket.com/albums/uu10 ... 112145.jpg

Ketjussa on hampaat ja ne hairasivat ketjua voitelevaan 5 millin öljyputkeen kiinni. Oikeastaan Shoichiro Irimajiri on syyllinen koska tämä paskiainen olis voinut suunnitella öljyruiskuputken niin että se on VÄHÄN kauempana ketjusta. Ei kestänyt kuin 33 vuotta!!!

Porvoon suunnalla on CBX jolla on vedetty 450 000 km ja sinä aikana on kerran törmätty Skodaan, Skoda meni lunariin, tosin meni CBX:kin mutta siitä tehtiin vielä kulkine kun koneistettiin alu-könkäleestä uusi poski kampikammioon.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottoripyöräkauppaan apuva?
ViestiLähetetty: 11.08.2011 00:45 

Viestit: 5125
Tuollaisen omistavien suomalaisten kokemuksia voi ehkä löytää paremmin tuolta: http://forum.kawazi.net/
(minullakaan ei ole GTR:ää ollut, mutta vähän vanhempia ilmakawoja on ollut ja on nytkin, se nykyinen liikkuu kun kahvasta kääntää, vikojakin toki on ollut vaikkei ikää nykyisessä ole kuin noin 28 v., vaikkapa kun -80 luvun alun digiruiskutekniikka ei ollut vielä ihan loppuunhiottua luotettavuuden suhteen ja sähköosat vanhenee pyörissäkin)

GTR:lle oli oma foorumikin, mutta taisi olla Suomessa liian vähän käyttäjiä, maailmalta löytyy sitten useampiakin.

Tuntuvat ajavan noilla matkapyörillä ihan kelpo kilometrimääriä, koska ei noita revitetä niinkuin sportteja, onpa sellainenkin tapaus jolla on -91 GTR ollut uudesta saakka, taitaa olla jotenkuten tyytyväinen, vaikkei ole kilometrienkkoja hätyytellytkään?

Huoltoväli taitaa olla vielä 5000 km ja venttiilien välykset noissa lienee syytä tarkistaa huolto-ohjeen mukaisesti, eikä venyttää, onko mitään tietoa huoltohistoriasta?

Kaupunkipyörittelyyn ei sopine kovin hyvin, raskas ja isohko selkeä matkapyörä, melko edukas jos vertaa vastaaviin muilta valmistajilta, vaikkapa honda tekee ST:tä (pan european). Onkohan iso ensipyöräksi?

Cikatti kirjoitti:
Suzuki, Yamaha, Honda, ihan sama mikä noista mutta EI Kawaa, ei.

Onneksi on ollut mukava ja lämmin kesä ajella (Kawalla tottakai) ja hyvä mieli, niin ei kehnot tölväisy-yritykset Essonbaarin perukoilta haittaa :mrgreen: < "Mr. Green" hymiö sopii kawaan...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottoripyöräkauppaan apuva?
ViestiLähetetty: 11.08.2011 01:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Silti, noita japseja tutkiessani olen joutunut päätymään seuraavaan quality-järjestelyyn viimeisen 30 vuoden aikana: Honda, Yamaha, Suzuki ja absoluuttisen surkeimpana Kawa. Ompa tullut kokemusta noista romuista mopo-iästä alkaen. Honda-Yamaha-Suzuki laatuerot ovat jopa mutta Kawa painii ihan omassa luokassaan. Kawa tosin on kunnostautunut ilmailussa, monissa suuremmissa turbiinimoottoreissa on Kawan tekemä compressor intake. Esim MD-90 lentokoneen IAE V2500-D5 moottorin intake case on Kawan tekemä. Toinen asia josta olen ylpeä Kawan puolesta on tuo kivan vihreä väri :mrgreen:



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottoripyöräkauppaan apuva?
ViestiLähetetty: 11.08.2011 08:55 

Viestit: 87
http://www.nettimoto.com/ducati/multistrada/1173958

Moro,

Menee tämä(kin) vastaus hiukan ohi alkuperäisestä kysymyksestä, kun en tuollaisesta kysymyksen kohteena olevasta pyörästä mitään tiedä. Jokatapauksessa itse ostin alkukesästä Ducatin Multistradan ja katunu en ole pätkääkään. Noin 5000km ajanut, eikä nyt ainakaan tässä välissä mitään ongelmia. Mielettömän hyvä ajaa ihan missä olosuhteissa tahansa. Itseäni miellyttää pysty ajoasento. Pärjää hyvin sorallakin vaikka on asfalttipyörä. Jotenkin minusta Ducati voisi olla pyörämaailman citroen? Tässä mielestäni eritavalla fiilistä kuin japsipyörissä. Koeajo järjestyy, mikäli kiinnostaa. Tarkennuksena, siis etten ole myymässä omaa pyörää. Ihan vaan vinkkinä tämä..

-ari-


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottoripyöräkauppaan apuva?
ViestiLähetetty: 11.08.2011 10:46 

Viestit: 983
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Hujane kirjoitti:
No,mutta onhan gtr ihan oiva matkapyörä ja sen kestävyydestä voidaankin olla ihan eritapaa mieltä,muistaaksein samat ongelmat hieman vaivaa että venttiilit alkaa kantaa ja jos ei aikanaan säädä niin palavat,->pehmeät istukat,sitten joku ketju rupeaa rallattaa,enpä muista oliko öljypumpun vai ensiöveto ketju,muutenhan näillä pyörillä näkyy km lukemia aikamoisia...itse ajanut nuoruusvuosina ko.vehkeellä jonkun 5 tuhatta joten ei sen suurempia kokemuksia....

Ja viatonta pyörää ei sitten ole.....mutta tämä gtr lienee kawan malliston vahvimmasta päästä.


Samaa sanoo hän. Yhdellä tutulla oli tällainen GTR ja kaks päällä tekivät reissuja, pitkiäkin ilman sen suurempaa ongelmaa. Toisella kaverillarina on ZZR1100 ja sen venttiilikoneisto kaipaa taas , huom! taas remonttia.

Se että onko toi hyvä vai huono ostos riippuu pitkälti siitä että vastaako se käyttötarpeitasi. Tekniikkaa saa aina korjattua ja kun hinnan saa valmiiksi tingittyä niin voi jopa vähän fiksallakkin. Tarkista kuitenkin kuinka kauan se on ollut edellisellä omistajalla vai onko kiertopalkinto. Saattaa olla että on laitettu vahinko kiertämään.

Muihin kommentteihin voisin sanoa että kyllä järjestys aikalailla on se mitä täällä on todettu, Honda ja Yamaha ykkösinä sitten Suzuki ja viimeisenä Kawasaki.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottoripyöräkauppaan apuva?
ViestiLähetetty: 11.08.2011 12:03 

Viestit: 5125
ZZR:n venttiiliongelmat olivat isompi ongelma C-mallissa (-90..-92[-93 alku]), ainakin jos on ollut huonolla hoidolla, mutta on nekin korjattavissa. Toinen ongelma niissä oli kiertokangen voitelun pettäminen pidempään keuliessa tai jos oli muuten alhainen öljynpaine. GTR:llä on sukulaisuutta samanikäisten ZZR-koneiden kanssa.

Minun makuun GTR on liian katettua mallia.

Kardaanipyörissäkin joutuu perän huoltamaan silloin tällöin: peräöljyt sekä (joustossa liukuvan osan)boorien voitelu.

Mutta kyllä silti vaikka Hondissakin venttiilikoneisto kestää, vaikka joskus aikoinaan -80 luvulla tekivät surullisen kuuluisan "suklaanokka" V4 malliston (VF750F ja VF1000F, Magnat), seuraavissa versioissa venttiilikoneisto oli varmaan vahvin kohta moottorissa.

Joka valmistajalla on omat mallinsa ja jokaisessa on omat kohteet eri vuosimalleissa, jotka kannattaa tarkistaa => mutta onko paljon apua kuunnella Toyota-kuskin neuvoja kun kysyy mitä kannattaa tutkia XM:stä...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottoripyöräkauppaan apuva?
ViestiLähetetty: 11.08.2011 15:36 

Viestit: 130
Paikkakunta: Joensuu
Minä vaihdatin aikoinaan Kawa voyageriin toyotan imuventtiilit.Ajoin jotain 60000km ilman ongelmia.



Citroen C3 Picasso 1,6 bensa -09, 2cv4-70 projekti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottoripyöräkauppaan apuva?
ViestiLähetetty: 11.08.2011 19:15 
Kawa on nyt kotona. Vaimo suuttui ja lähti kylille. Toivottavasti tulee takaisin.
Joskus on vaikeaa ymmärtää naisten ajatuksen/ ajatusten juoksua.
Vajaa kolme vuotta sitten ostin "urheiluauton", jonka kyytiin rakas siippani suostui kerran pakkotilanteessa (ainuttakaan PSA-autoa ei ollut paikalla), kunnes tämän vuoden keväällä päätti yllättäen käydä sillä muutaman kerran töissä???
Nyt minun pitäisi mukamas myydä kaikki muut harraste- ja käyttöajoneuvoni saadakseni oikeutuksen oikeaan moottoripyörään???
Miksi naiset käyttäytyvät näin? Ja mitä minä voisiin tehdä?
"Vaihda vaimoa" vastauksia ei tarvitse välttämättä laittaa, vaan arvioita, miksi naiset käyttäytyvät omituisesti siipan hankkiessa jotain mukavaa, minkä hauskuudesta (kotimatka oli tänään tosi pitkä, pienta ja isoa asfalttia, hiukan soraa ja upeita maisemia) rouvalla ei ole hölkäsenpöläyksen aavistusta. Pyydän arvon patonkiherrojen kommentteja.
Patonkinaisetkin voisivat yrittää valaista asiaa pöljille ukoille.
Vaikka Kawasakin laatu osin tyrmättiin vastauksissa, uskalsin GTR:n silti ostaa seuraavista syistä: Hinta kohdallaan, kunnon kate, tasainen vääntö, surkean turvallinen kiihtyvyys, lähes virheetön ja ihanan retro ulkonäkö, kaikki jutut toimii ja paikallisesta huollosta löytyy tolkuton osaaminen ja varaosat suoraan hyllystä. Laturi/ starttiketju (19€) pitää vaihtaa, koska se on moottorin heikoin lenkki. Muutoin asiallisella huollolla pitäisi pitäisi näillä ajoilla hautaan saakka päästä. +25 vuotta on tavoitteena.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottoripyöräkauppaan apuva?
ViestiLähetetty: 11.08.2011 19:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Naisia ei pidäkkään ymmärtää, johan siinä touhussa joutas pöpilään katkolle!
Naisten kanssa hoidetaan smalltalk, lirputtelu ja "hellyys" osastot ja loput asiat tehdään niinkuin lystätään. Kaiken edellämainitun puutteen ne siirtää valittamalla ihan muista asioista :lol:

Tosin teet miten vain, niin sama vinkuminen jatkuu. Itsellesi tuottama nautinto(tai epäilys siitä, että mahdollisesti nautit jostain, ilman naistasi) katos menee heidän kiintiöstään :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottoripyöräkauppaan apuva?
ViestiLähetetty: 11.08.2011 20:28 
"Kaupunkipyörittelyyn ei sopine kovin hyvin, raskas ja isohko selkeä matkapyörä, melko edukas jos vertaa vastaaviin muilta valmistajilta, vaikkapa honda tekee ST:tä (pan european). Onkohan iso ensipyöräksi?" by olli__o
Ei ihan ensipyörä, mutta toinen oikea moottoripyörä kuitenkin. Taukoa Honda CB:n jälkeen tuli yli 25 vuotta. Harrastepelillä ja kavereiden peleillä on välillä huristeltu.
Ohjausgeometria on lievästi ilmaistuna erikoinen alle 50km nopeuksissa. Liikkennevaloissa jouduin laskemaan jalan alas aikaisemmin, kuin edellä ajanut hemmo.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottoripyöräkauppaan apuva?
ViestiLähetetty: 11.08.2011 21:01 

Viestit: 5125
Onnittelut! (Siis pyörän johdosta, vaimoväelle täytyy sitten sopivaa lepyttelyä)

Olen itsekin ollut sitä mieltä ettei välttämättä tarvitse ostaa heti pieneksi jäävää harjoittelupyörää, jos järki ja maltti pysyy päässä ajaessa.

Tuli muuten mieleen että noissa matkapyörissä kannattaa myös joskus ihmetellä ollaanko mittarin ekalla, tokalla vai kolmannella kierroksella (minulla on toisen mittarin kierroksen puolivälin paremmalla puolella reilusti, vaikka mitäpä väliä sillä on jos muuten on kunnossa ja meno maistuu)

Etuhaarukan levottomuutta voi aiheuttaa huonot/tiukat ohjauslaakerit (tai välys). Väärä rengasprofiili(korkeus) tai kulmille kulunut etunen (joskus takarengaskin) voi aiheuttaa kanssa ihmeitä, kun ensin ei käänny ja sitten haukkaakin liikaa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottoripyöräkauppaan apuva?
ViestiLähetetty: 12.08.2011 15:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Ja sitten vielä aiheeseen sopiva kevennys: http://www.youtube.com/watch?v=cbI5iLzixdw



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 21 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: cxtb2 ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: