Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 21 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xm jousipallot
ViestiLähetetty: 05.06.2011 17:31 
Minkälaiset pallot v6 xm haluan pehmeäkulkuisen mukavan kyydin

Viestin otsikko: Re: Xm jousipallot
ViestiLähetetty: 05.06.2011 19:32 

Mulla on 2,5 Td:ssä etupalloina CX:n etuvakiopallot. Mukavan hiukan lelluvat muttei liian löysät
kuitenkaan.
Takana muistaakseni jotkut BX:n pitkät pallot ja kokonaisuus suht tasapainoinen ja mukava.
Keskipalloina taitaa olla ne mitkä sinne kuuluu normaalistikin.

Molemmat korkeudensäätäjät pesty ja putsattu hiljattain, sekä vivuston laakeriholkit
fiksattu ja voideltu, joten tuntuu joustot olevan tallessa...

Poissa

ViestiLähetetty: 05.06.2011 19:41 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Ennen pallottelua kannattaa varmistaa, että Hydractive toimii niin kuin pitää. Oven kun avaa, niin pitäisi alkaa kuulua sellainen pieni sirinä, kun mangneettiventtiilit aktivoituvat ja vaunu siirtyy pehmeään moodiin. Autoa kulmista painelemalla sen pitäisi nyt tuntua pehmeältä. Sirinän lakattua (30s?), pitäisi tuntua selvästi kovemmalta. Näin siis H2:n kanssa.

Seuraava temppu on tarkastaa, että kaikissa jousituksen palloissa on painetta riittävästi. Jos tämäkään ei riitä, niin sitten ylimääräistä painetta tai CX:n palloja, mutta pehmomoodissa CX:n kuulilla mennään jo sitten melkoista keinuntaa.

// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa

ViestiLähetetty: 05.06.2011 20:21 
En tunne itse xm:ää kovinkaan hyvin aikaisemmin ollut noin 15 bx ja pari xanttua nyt on kolme xm:ää tämä uusin hankinta pompottaa ajaessa koko ajan samallalailla kun jouset olis matalimmalla asennolla/pohjassa nosto kyllä toimii ihan normaalisti ja jousien asento on normaali

ViestiLähetetty: 05.06.2011 23:47 

Toi pompotus voisi viitata siihen, että jostain tai joistain palloista alkaa olla kaasu jo vähissä.
Tällöin joustaa vain hiukan ja pompottaa ikävänlaisesti. Kalvo on kuitenkin vielä ehjä, joten
ei tunnu aivan kivikovalta.
Muutamia kertoja hajonnut jousipallosta kalvo mm. nostettaessa takapyörä ilmaan ja tämän
jälkeen alustaa tekee kyllä aivan omia liikkeitä. Sisäkorva ei oikein meinaa ensin edes älytä
mistä on kyse...

Poissa

ViestiLähetetty: 06.06.2011 23:11 
Käyttäjän avatar

Jassoo, hydractive II:n tuntijat sanois tässä kohtaa että ohjainventtiilin diodit kärtsänneet. Muistaakseni... harrastaja osexm tämän taisi joskus kertoa.
CX:n palloja en laittas. Omasta kokemuksesta siitä tulee merisairaaksi :)

Joka tapauksessa pallot OVAT tyhjät, vaihda ja ihmettele sitten lisää. Pallot ovat taatusti alkuperäiset. Älä ihmettele muita juttuja ennen kuin pallot ovat täydet.

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 07.06.2011 00:22 
Käyttäjän avatar

Juu en minäkään CX:n palloja suosittele. nyt on sellaiset uusimmassa 2.0 8V Breakissa, ja liian löysät ne on, vaikka ovat jo vuonna 2004 vissiin asennettu... Kivastihan tuo lullaa, mutta vähän liikaakin.... Pakko ajaa kokoajan sport-asento päällä..

Orggispallot sopivasti ylpaineistettuna saattais olla se? Tulen tutkimaan asiaa tässä ennnen talvea ;)

Poissa

ViestiLähetetty: 07.06.2011 07:32 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Ei siellä automaattisesti mangneettiventtiilien diodit rikki ole, jos jousitus kovalta tuntuu. Minulla oli kerran takapään kanssa syynä ihan vaan likainen hydraulineste ja parin cleaner-ajon jälkeen alkoi toimia.

Mutta suosittelen kaikille XM:n omistajille, että selvitätte sen varsinaisen vian ennen kun alatte CX:n palloja sinne laittamaan. Vakionakin se on melkoisen hieno laite, kunhan vaan on kunnossa.

# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa

ViestiLähetetty: 07.06.2011 08:48 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Pyöräpalloiksi Auto-Artikkelista Comfortit, loput täyttöön.

Poissa

ViestiLähetetty: 07.06.2011 23:21 
Käyttäjän avatar

Sitikkapuoskari kirjoitti:
Pyöräpalloiksi Auto-Artikkelista Comfortit, loput täyttöön.

Pakko kommentoida, että Comfortit on omasta mielestäni vielä pahemmat, kuin CX:n pallot, on kokemusta muutamasta Comfort-pallotetusta, ja ne ovat aivan kamalia lullia, ei sellaisella kukaan viitsi ajaa, merisairaaksi siinä tulee :roll: Noissa Comfort-palloissa on toki erojaki? Mutta ne mitä itse olen kokeillut ovat olleet sellaisia, että moisia ei saisi edes asentaa??

Oma 2.0 8V Break on nyt siis CX:n palloilla. ne ovat onneksi hiukan jo ehkä vajaat, kun on 2004 laiettu, mutta ihan liian lulla on tuo :(

Eli ei missään nimessä Comfort-palloja, ne on kaikissa LHM-autoissa osoittanut olevan aivan kamalia

Poissa

ViestiLähetetty: 07.06.2011 23:45 
Käyttäjän avatar

Jos sattuisin itse olemaan katsastusmiehenä, ja kohdalle tulis XM jossa on joko Comfort tai CX:n pallot, niin taitaisin laittaa moisen hylkyylle. Syy liian löysä iskunvaimennus .... Sillä sitähän se oikeesti on

Onneksi ei kovin moni katsastusmies tajua juuri mitään noista, mutta pehmopallottajilla on syytä pitää mielessä, että liiallisuuksiin ei parane mennä :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 08.06.2011 01:32 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Nohnoh
Pistin omaan ehjään XM TD systeemiin pyöräpalloiksi comfit. Tällainen olisi pitänyt XM:n olla heti tehtaalta tullessaan. Ei ole todellakaan liian löysä- kaikkia on tullut siinä kokeiltua.
Näin sanoo minä joka on XM kurssit käynyt vuonna 89... Toki en voi tämän palstan ammattitaidon ylle mennä koskaan :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 08.06.2011 07:47 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Croisetten kanssa samaa mieltä, piloille se XM Comforteilla menee. Mutta pallotus on pitkälti makuasia ja mahdollisuus pallottaa Citroënia tekee siitä hienon auton. Tärkeintä on kuitenkin, että ennen pallottelua tarkastetaan muun systeemin toimivuus.

Näin sanoo minä, joka on vain harrastaja, eikä edes XM:ää tällä hetkellä omista.

Poissa

ViestiLähetetty: 17.08.2011 23:51 

""Ennen pallottelua kannattaa varmistaa, että Hydractive toimii niin kuin pitää. Oven kun avaa, niin pitäisi alkaa kuulua sellainen pieni sirinä, kun mangneettiventtiilit aktivoituvat ja vaunu siirtyy pehmeään moodiin.""

...jaa....ai ovien avautuessa auton pitäisi siirtyä pehmeään asentoon ??? Minä kun ymmärtäny aina että jäykempään asentoon ?!?!?!?!?!?

Poissa

ViestiLähetetty: 20.08.2011 11:53 
Käyttäjän avatar

Millesime-91 kirjoitti:
...jaa....ai ovien avautuessa auton pitäisi siirtyä pehmeään asentoon ??? Minä kun ymmärtäny aina että jäykempään asentoon ?!?!?!?!?!?

...näin määkin olen ymmärtänyt...?

2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa

ViestiLähetetty: 20.08.2011 12:24 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Niin, siis mun kommentti koski vain H2-malleja.

http://www.citroen-ds-id.com/xm/Hydractive2.pdf

Lainaa:
The suspension will consequently go into soft mode whenever any door or the boot
is opened, and will remain in soft mode for 30 seconds after all the doors are closed if the vehicle speed
remains below 24 km/h.

Poissa

ViestiLähetetty: 04.09.2011 23:29 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
niko kirjoitti:
Croisetten kanssa samaa mieltä, piloille se XM Comforteilla menee. Mutta pallotus on pitkälti makuasia ja mahdollisuus pallottaa Citroënia tekee siitä hienon auton. Tärkeintä on kuitenkin, että ennen pallottelua tarkastetaan muun systeemin toimivuus.

En tiedä meneekö se XM piloille Comforteilla, mutta mielestäni kyllä liian lullalta tuntuu. Omassa H2:ssa tällä hetkellä Comfortit alla. Itselläni ei kamalasti ole kokemuksia XM:n vakiopalloista, mitä nyt pari kertaa kyydissä ollut. Varmaan jokin vakiopallojen ja Comfortien välimaastoon sijoittuva ratkaisu tuntuis mukavalta. Parhaimman tuntonen pallokyyti mitä minä olen kokenut oli jo kauan aikaa sitten kuolleessa CX TRD Turbo 2:ssamme. Mahtaakohan XM:stä saada mitenkään sellaista kyytiä irti? :)

C5 Break 2.0 VTR 2006 "Sepi" | XM 2.0i SX 1997 In Memoriam 'Madame X', | CX TRD Turbo 2 1988 In Memoriam.
Poissa

ViestiLähetetty: 05.09.2011 00:55 
Käyttäjän avatar

Itsellä on toki ollut Comfort-palloja vain H1 malleissa, CX:n palloja sit myös H2-versioissakin, liian lullia kaikki ainakin minun makuun, ja kuten sanoinkin jo, jos olisin katastusmies, niin vähintäänkin korjauskehoituksen antaisin moiselle :roll: . Syynä liian löysä iskunvaimennus.

XM-miitti on ihan kohta, siellä on hyvä aika keskustella näistä :) . Mä tulen paikalle ainakin yhdellä CX:n pallot omaavalla H1 breakilla. En ole tuonkaan jousitukseen tyytyväinen, on se toki alkuperäistä parempi.

Poissa

ViestiLähetetty: 05.09.2011 08:23 

Croisette on varmaan ajellut japskeilla tai sakemanneilla viimepäivät. :lol: en itse vaihtaisi tota pallotusta muuksi kuin ratapäiville .Työmatka ajossa tosi mukava. Ei kuitenkaan päihitä 2cv:tä tai ds:ää pehmeydessä. :D

Poissa

ViestiLähetetty: 28.09.2011 17:01 

Kokemuksia tai ajatuksia kellään -99 XM 2.5 TD:stä;
alla on edessä CX:n 75bar pallot ja takana BX:n pitkät pallot 40 bar. Aktiivipalloja ei ole vaihdettu eikä edes tarkistettu paineita. Lienevät jo aika "hengettömät" koska ei ainakaan sport-asentoon vaihtaessa huomaa eroa pehmeän ja superpehmeän välillä. Eli kysymys oli lähinnä, kannattaako näitä aktiivipalloja enää edes vaihtaa, koska nyt jo niin pehmeä palloyhdistelmä ?? meneekö aktiivijousitus mitenkään "sekaisin" jos ylipehmeä jousitus koko ajan päällä...??

Poissa

ViestiLähetetty: 08.10.2011 19:05 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Pitää nyt tässäkin topicissa perua puheitani comfort-pallojen liiallisesta lullaamisesta. Vaihdoin aktiivipallot uusiin päivä sitten ja kyllä vaikutti menoon melkoisesti. Se lullaaminen loppui ja tilalle tuli oikein miellyttävän tasainen ja pehmeä kyyti. Oikeinkin mainio. Enää en niin kamalasti ikävöi CX:ää (vaikka ei kai siitä ikävästä toivu täysin kuin toisella CX:llä) :) Etu-aktiivipallo oli lähes ponneton ja takapallosta kalvo risana. Ilmeisesti tämä vaikutti sitten siihen lullamaiseen käyttäytymiseen. Ei siis oikein balanssissa ollut. Aiempi omistaja ei puheittensa mukaan ollut koskaan aktiivipalloja vaihtanut. :O

C5 Break 2.0 VTR 2006 "Sepi" | XM 2.0i SX 1997 In Memoriam 'Madame X', | CX TRD Turbo 2 1988 In Memoriam.
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 21 viestiä ]