|
Kirjoittaja |
Viesti |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Xm 2.1td-moottorin irroittelu..? Lähetetty: 10.04.2009 14:18 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Rosessi jatkuu...  Startin kimppuun. On kolmella kuusiokolopultilla kiinni, joihin ei sit vissiin pääse ihan heleposti käsiks jos ei pura puolta autoa ensin..? Taitaa siis tulla joko starttiremppa tähän yhteyteen tai sitten vaihdan varalla olleen kunnostetun suosiolla paikalleen...  Eikä se silti meinannu suosiolla sieltä välistä poistua, vaikka vielä edestä poisti kaikenmaailman vesiletkut..!  Hydromystiikkaa. Paineenvaraaja on kiinni vaihteistossa parilla läpi menevällä pultilla sekä...  ...yhdellä alapuolelta löytyvällä... Aiemmin olikin tullut jo irroiteltua tämän pultin "kaverina" olleita virtausventtiilin pultteja, näin saa koko hydrauliikkapaketin yhtenä kappaleena irroitettua ilman putkien irroittelua..! Toki pumpulta tuleva sekä LHM-säiliölle menevä paluuletku virtausventtiililtä kuten myös varaajalta lähtevä paluuletku pitää irroittaa...  Tällaisena pakettina se sitten irtoaakin kivasti...  Moottorin alakannakkeen voikin sitten tässä vaiheessa jo päästä irti, aika kivasti tuntui olevan tasapainossa yläkannakkeiden varassa kun moottorilta oli "keventänyt" ylimääräisiä osia pois...  Tässä vaiheessa onkin sitten jo hyvä ripustaa ketjut/vaijerit nostokorvakkeisiin kiinni, sillä seuraavaksi onkin jo tarkoitus irroitella yläkiinnikkeitä. Irroitteluaika siis lähestyy... Vänkärinpuoleinen kumityynymysteerio on aika "jännä", enemmän tilaa olisi saanut jos olisi ottanut jousipallon pois, mutta kyllä sinne käpälät näinkin väliin vielä mahtuivat...  Ja sama sitten kuskinpuolelta. Vaihdelaatikon päälläoleva kumityyny pois, ensin laatikon tapin mutterista, sitten Torxit rungosta... Ahtaalta vaan näyttää, ja kovin epätoivoiselta..!  Mutta eipä hätää, sillä sitten havaittiin että nämä kiinnikkeet ovatkin pulttikiinnitteisiä, siis korvakkeen rungosta irti ja taas on hieman lisää tilaa...  Tuosta voisi jo väittää että hieman on woimalaitepaketti siirtynyt..? Hyvä on muistaa viimeistään tässä vaiheessa irroittaa alavesiletku termostaattikotelosta... Ja tekee muuten sitten varsin hyvää sitä letkua irroitellessa jättää sormet moottorin ja runkopalkin väliin..!  Sieltä se näyttäis tulevan..?  ...hiljalleen... On ahdasta... Vallankin kun kampiaksilan päässä ollut siivapyörä ei sitten halunnut poistua... Hydraulipumpun käyttöpyörän kyllä irroitin, mutta kampiakselin päätypultti olikin sitten riittävän tiukassa pulttipyssylle... Ei tosin pyssyt vakuuttaneet, ekaa pysty pitämään käsin hylsystä kiinni, toista ei niinkään mutta ei sillä pyöränpulttejakaan tunnu avaavan...  Ja sama toiselta kantilta kuvattuna. Just se sieltä mahtuu nousemaan, varovasti arvioiden tuskin kahta senttiä joutilaita tiloja oli tuonne jätetty..!  Vaan siinäpä sitä tyhjää tilaa sitten on... Ilmeisesti ilman vahinkoja saatiin tuo tila tyhjennettyä..?  Pahimmalla vaaravyöhykkeellä tuntuisi olevan ABS:n yksikkö sekä sinne risteilevän jarruputket..? Muuten tuolla ei mitään ihmeellisiä "esteitä" sitten tuntunut kuitenkaan olevan...  Ohjausvaihteenkin tuonne voisi nyt aika kepeästi vaihtaa..? Siis jos sellaisia olisi joutilaana, siis sellaisia "oikeanlaisia", eikä mitään tällaisia korvikkeita... Dirass->DiRaVi  Woimalaite takaapäin kuvailtuna...  Turbossa ei tuntunut minkäänlaisia välyksiä, herkästi pyörivä yksilö oli tämä... Kun vielä mittarin mukaan ahtojakin löytyy, niin ei taida olla syytä huoleen vaikka siipien johtoreunoissa hieman osumajälkiä onkin..?
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
12Soupapes
|
Viestin otsikko: Re: Xm 2.1td-moottorin irroittelu..? Lähetetty: 11.04.2009 13:31 |
Viestit: 255
|
Kivasti on öljymöhnää joka paikassa....
Ei tarvinnut siis mitenkään vaihtaa koneen asentoa nostossa vaan tuli ihan riiputtamalla ketjuissa. Jossain neuvottiin vaihdattaan turbon laakerit ennen kuin ne menee huonoksi, on kait paljon halvempaa. Ei ole kyllä mitään käsitystä mitä semmoinen maksaa.
Arkikäytössä: XM V6 A Pallas Berline -91 XM TurboD12 A Break -98 Xantia 2.0i aut Break -98
|
|
|
|
 |
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: Xm 2.1td-moottorin irroittelu..? Lähetetty: 11.04.2009 15:28 |
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
|
jasu kirjoitti:  Turbossa ei tuntunut minkäänlaisia välyksiä, herkästi pyörivä yksilö oli tämä... Kun vielä mittarin mukaan ahtojakin löytyy, niin ei taida olla syytä huoleen vaikka siipien johtoreunoissa hieman osumajälkiä onkin..? Minun silmään tuo näyttää siltä että sinne on imetty jotain likaa. Ei tuo missään tapauksessa paranna ahtimen toimintaa eikä ainakaan tasapainoa mutta saattaahan se toimia pitkänkin aikaa vielä. Xantioissa ainakin on ollut ilmanputsarilta tulevan putken kanssa tiiveysongelmia, näyttäisi niin kuin tässäkin olisi ehkä ollut.
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Xm 2.1td-moottorin irroittelu..? Lähetetty: 11.04.2009 15:55 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
12Soupapes kirjoitti: Ei tarvinnut siis mitenkään vaihtaa koneen asentoa nostossa vaan tuli ihan riiputtamalla ketjuissa. Ei tarvinnu siirtää ketjujen paikkaa, eikä kallistaa moottori-vaihteistopakettia missään noston vaiheessa. Mahtui sitten tulemaan normaalissa asennossaan ylöspäin..! Vähän vaikuttais siltä että tuo ahdin olis originaali, joten ehkäpä tuon läpi on sitten jo ehtinyt mennä kaikenlaista..? En stressaa, laitan tuon tuollasenaan takaisin...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Xm 2.1td-moottorin irroittelu..? Lähetetty: 12.04.2009 13:41 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Ihanan pikistä tosiaan mutta melko näppärä sälli kun hommailee hanskat kädessä ...siis viisasta öljyjen takia kyllä...
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Jouko
|
Viestin otsikko: Re: Xm 2.1td-moottorin irroittelu..? Lähetetty: 12.04.2009 14:15 |
|
Cikatti kirjoitti: Ihanan pikistä tosiaan mutta melko näppärä sälli kun hommailee hanskat kädessä ...siis viisasta öljyjen takia kyllä... Eikä jätä sormenjälkiä. 
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Xm 2.1td-moottorin irroittelu..? Lähetetty: 12.04.2009 14:30 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Kyllä ne hanskat lentää aina välillä käsistä, kun ei vaan pysty askartelemaan niiden kanssa, mutta on ne ihan kivat suojana enimmän aikaa..! Aika paljon parempana on käpälät pysyny kun on yrittäny pitää jotain käsissä tuossa purkuoperaatiossa...
Pitää vaan sitten muistaa pyyhkästä p*skat sormista pois ennen hanskojen uudelleenpukemista..!
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: Xm 2.1td-moottorin irroittelu..? Lähetetty: 12.04.2009 14:30 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
Cikatti kirjoitti: melko näppärä sälli kun hommailee hanskat kädessä Omasta mielestä hanskat on kyllä aikamoinen työjarru... eli en käytä suojausta 
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Xm 2.1td-moottorin irroittelu..? Lähetetty: 12.04.2009 15:07 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Jeth kirjoitti: Cikatti kirjoitti: melko näppärä sälli kun hommailee hanskat kädessä Omasta mielestä hanskat on kyllä aikamoinen työjarru... eli en käytä suojausta  Monessa paikassa, varsinkin tarkemmassa tilanteessa, ovatkin tiellä. Mutta tällaisessa "karkeammassa työstössä" hanskoista on etunsa... Moottoriöljy tekee iholle pahaa, ATF tekee hyvää...  Vielä ei o päässy sille ATF -osastolle... Luultavasti siis vaihteistoonkin tullee kurkistettua tässä yhteydessä..?
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
lukkis
|
Viestin otsikko: Re: Xm 2.1td-moottorin irroittelu..? Lähetetty: 12.04.2009 17:27 |
Viestit: 287
|
Jeth kirjoitti: Cikatti kirjoitti: melko näppärä sälli kun hommailee hanskat kädessä Omasta mielestä hanskat on kyllä aikamoinen työjarru... eli en käytä suojausta  Nitriilihanskat ovat mukavia, ihan kuin ei olisi mitään mutta kuitenkin suojausta on... Toinen vaihtoehto mitä on joskus käyttänyt on "näkymätön hanska", rasvaa mitä laitetaan käsiin ennen harjoitusten alkua ja vedellä huuhdellaan pois. Vesihionnassa tai muussa missä vettä roiskuu enemmän, niin ei voi käyttää Mutta ei ole silmiin sattunut missään marketissa tuota rasvakäsinettä pitkiin aikoihin?
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: Xm 2.1td-moottorin irroittelu..? Lähetetty: 12.04.2009 18:22 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
lukkis kirjoitti: Jeth kirjoitti: Cikatti kirjoitti: melko näppärä sälli kun hommailee hanskat kädessä Omasta mielestä hanskat on kyllä aikamoinen työjarru... eli en käytä suojausta  Nitriilihanskat ovat mukavia, ihan kuin ei olisi mitään mutta kuitenkin suojausta on... Toinen vaihtoehto mitä on joskus käyttänyt on "näkymätön hanska", rasvaa mitä laitetaan käsiin ennen harjoitusten alkua ja vedellä huuhdellaan pois. Vesihionnassa tai muussa missä vettä roiskuu enemmän, niin ei voi käyttää Mutta ei ole silmiin sattunut missään marketissa tuota rasvakäsinettä pitkiin aikoihin? Meillä Mecalla on jotain rasvaa, se todellakin on hyvää.. en merkkiä muista.
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Xm 2.1td-moottorin irroittelu..? Lähetetty: 12.04.2009 22:57 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Jos hanskat ovat oikean kokoiset niin kyllä niillä hommia tekee. Ei millään repattavilla näppylähanskoilla mitään tee, mutta tiukat käteen muotoutuvat hanskat ajavat asiansa. Kannattaa myös muistaa, että kädet ovat kuin sienet, eli imevät ihon läpi ties mitkä myrkyt. Ei ehkä sillä hetkellä tunnu pahalta, mutta sitten eläkkeellä kun alkaa nivelreuma tms. vaivaamaan niin......  Mutta kukin tyylillään  ?
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Xm 2.1td-moottorin irroittelu..? Lähetetty: 13.04.2009 08:52 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
...ja sitten jos on yhtään neitihenkinen, niin hanskoja käyttämällä ei tarvitse käsiä pestä läheskään yhtä paljon kuin ilman.  Eli joo, tulee käytettyä. 
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: Xm 2.1td-moottorin irroittelu..? Lähetetty: 13.04.2009 11:31 |
Viestit: 1114
|
Akaile kirjoitti: Kannattaa myös muistaa, että kädet ovat kuin sienet, eli imevät ihon läpi ties mitkä myrkyt. Ei ehkä sillä hetkellä tunnu pahalta, mutta sitten eläkkeellä kun alkaa nivelreuma tms. vaivaamaan niin......  Mutta kukin tyylillään  ? Juuri näin. Yksi puolituttu 53-v peugeot-harrastaja on eläkkeellä autonasentajan työstään pahan munuaisvian vuoksi, dialyysissä käy ja odottelee munuaissiirtoon pääsyä. Lekurit pitivät melko todennäköisenä syynä tähän työssä käytettyjen litkuja ym. altistuksia, tosin vakuutusyhtiöiden lääkärit ovat (yllättäen) hieman eri näkökannalla..
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Xm 2.1td-moottorin irroittelu..? Lähetetty: 15.04.2009 10:58 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Eihän sitä sitten malttanu olla jatkamatta, ei se muuten etene kuin tekemällä..?  Ahtimen tyyppikilpi. Ei oikein selvää saa... Liekö alkuperäinen, kenen valmistama..?  Vaan asiaan. Vaihteiston kiinnityspultteja löytyy pari kappaletta "tuolta piilosta", paremmin näkösällä on sitten ne kaksi joista toinen on moottorin etu- ja toinen takapuolella...  Ja niinhän se vaihteisto sitten alkaakin irtoamaan..!  Kovin on erinäköinen tämä "vetopuoli" verrattuna manuaaliaskiin... Laatikkoahan ei sitten kannata isommin kallistella tuonne momentinmuuntimen suuntaan, se kun ei ole oikeastaan millään tuossa kiinni...  ...ja se kannattaakin ottaa pois seuraavaksi. Ihan vetämällä irtoaa se, hieman sieltä öljyä lirahtaa seuraksi...  Siitä se woima sitten laatikkoon sisään menee, tämäkin "hieman" poikkeaa ulkoasultaan manuaaliaskin vastaavasta...  Suuntaa antavaa mittailua vaihteiston kunnosta, laatikon päittäisvälystä siis tässä tarkastellaan. Saisi olla 0,2...0,6mm, tässä oli parin mittauksen mukaan luokkaa 0,4...0,5mm, joten taitaa jäädä ne hyvänhajuiset hommat tekemättä tällä kertaa...  Seuraavaksi voisikin irroitella vetolevyn, onneksi oli ehjä tämä..!  Startin hammaskehältä kun on pyörintä estetty, niin sitten voikin riittävällä jatkovarrella käännellä pultit auki. Lukkoliimaa näissä pulteissa käyttää pitää, jo senkin takia ettei öljyt tulisi moottorista pois eikä löystyvät kampiakselin pultit kovin kiva asia olisi...  Siitä se lähtee, sekalainen kasa erilaisia levyjä...  Tuollainen nippu niitä sitten olikin kasattuna kampiakselin päähän..!  Jakopääkin tuli sitten purettua, kun syöttipumppu pitää siirtää tästä tuohon tulevaan moottoriin. Helpoiten (?) se onnistunee kun irroittaa pumpun jalkansa kanssa, saattaa jopa pumpun ajoitus asettua kohtuullisen lähelle..?  Hihnansuojat poistettuna. Paljon oli helpomman tuntuista näin kuin verrattuna siihen että moottori olisi tuolla paikallaan...  Tuolla näkyisi yksi pumpun jalan kiinnityspulteista..?  ...jota varten otamme hehkun pois edestä, kuten kannen päässä olevan vesiletkun lähdönkin. Tilaa ei ole silti yhtään liikaa...  ...nyt sinne jo melkein sopii..!  Loput kolme pulttia ovatkin sitten jo ihan nähtävillä, helppoa ja hauskaa...  Tietenkin tämä kylmäkäynnin korotuksen vaijeri olisi hyvä irroittaa hieman aiemmin kuin silloin kun on kaikki pultit ovat jo irti..?  Ja näin, jälleen on yksi osa lisää irrallaan...  Moottorin takaa löytyy sitten vielä "näitä kivoja" palikoita lisää, vesiletkuliitäntöjä termarikoteloon sekä turbokin pitäisi irroitella tällä kertaa...  ...vaan eihän se turbo suostunut poistumaan suosiolla, yksi pultti helposti irti, yksi poikki ja yhtä ei päässyt edes vääntämään..! Joten pakosarja pois...  Eihän se sitten ollutkaan monella pultilla kiinni, pakosarja ruuvipenkkiin kiinni...  ...ja vääntöä... Hyvin irtosi, tämäkin ehjänä..!  Tuollai ovat kiinnittäneet turbon pakosarjaan, helppohan se on tässä katsella pultinkantoja, joita ei oikein näe pakosarjan ollessa moottorissa paikallaan...  Tuohon sitten pitäisi tehdä uusi kierre, jotta saa turbon istumaan takaisin moottoriin kiinni... Ei ollenkaan pahan näköinen askare..? Ja sitten takaisin talliin..!
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
xmfani
|
Viestin otsikko: Re: Xm 2.1td-moottorin irroittelu..? Lähetetty: 15.04.2009 12:30 |
Viestit: 574 Paikkakunta: Loimaa
|
|
|
|
 |
bxvan
|
Viestin otsikko: Re: Xm 2.1td-moottorin irroittelu..? Lähetetty: 15.04.2009 21:01 |
Viestit: 57 Paikkakunta: Nurmijärvi
|
Kunnioitettavaa dokumentointia!
Tämä on offtopic, mutta kysyisin josko olisi muistissa, tai helposti mitattavissa alavesiletkun sisämitta (tai mitat jos on syylärin liitos pienempää kaliperia kuin termarin) . Juurikin tuossa 2.1td automaatissa. Ajattelin nääs värkätä "pesulan". Olisi mukavampi vaihdella pesuvesiä kun avattavan liitoksen tekee vähän väljempään paikkaan.
Ilman Citikkaa jo liian pitkään
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Xm 2.1td-moottorin irroittelu..? Lähetetty: 16.04.2009 23:01 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
bxvan kirjoitti: Tämä on offtopic, mutta kysyisin josko olisi muistissa, tai helposti mitattavissa alavesiletkun sisämitta (tai mitat jos on syylärin liitos pienempää kaliperia kuin termarin) . Juurikin tuossa 2.1td automaatissa. Ei mitään mielikuvia noista letkujen kokoeroista tai yleensäkään siitä minkä kokoisia olisivat, mutta voisihan niitä yrittää mitata jos muistaisi..? Mutta asiaan. Olihan päivä, siis eilinen. Otetaas taas pari kuvaa näytille..:  Pyörittelin sitten turboon katkaisemaani pulttiin ensin viismillisen reiän, suurinpiirtein keskelle yritin...  ...sitten kasimillistä reikää perään, edelleen toiveena osua keskelle, ettei tärvelis kierteitä isommin...  ...ja tuloksena sitten olikin sivistyneesti irtoava kierteennysä..! Tarkemmin tuota tutkaillessa, aika tarkkaan just keskelle olin sitten käsivaralla poraillu...  Putsasin sitten muutkin kierrereiät tapilla puhtaaks, jotta pultit osaisivat kivasti jatkossa pyöriä...  ...enkä säästelly kuparitöhnää kasausvaiheessa, myöskään öljyputken liitoksessa..! Kun melkeinpä tiedän kuka nämäkin paikat mahdollisella seuraavalla kerralla avaamaan pääsee...  Paluuletkukin on hyvä muistaa kiinnitellä, tässähän siis selkeästi valmistellaan mahdollista koekäyttöä..?  Kuten tässä näkyy..? Kepeämpi oli nostaa Bx:n vaihteisto tuohon starttia kiinni pitelemään, kuin oma automaattinsa... Jossain jemmassa piti olla irrallinen kytkinkoppakin, mutta kukaan ei tähän hätään sitä ja sen sijaintia vaan muistanut. Koekäyttöä varten tuli kytkettyä sitten öljynpaineenvalo, hehkut, startti ja syöttöpumpun solenoidi, moottorin roikkuessa tukevasti katosta...  Ja siinä se käy..! Kuten woimasawusta näkee... Jonkin aikaa otti että lähti pyörimään, ilmeisesti oli moottori ollut aikansa ajamatta, hienosti lähetteli savumerkkejä jokaisesta imukanavasta ennen käyntiyrityksiä... Siitä sitten hiljalleen yksi pytty kerrallaan keksi miten käydä pitäisi, ja mielestäni se kaikilla neljällä kävi... Yhden pytyn paluuletkusta näytti kusevan aika rankasti, mutta se pientä tässä vaiheessa on, paljon ikävämpää olisi ollut jos jotain ylimääräisiä ääniä olisi kuulunut..! Nyt sitten voikin huomenissa lähteä vaihtamaan kampiakselin stefaa ja alkaa niputtamaan moottoria oikeasti kohti keulaa..! Vielä tosin pitää syöttipumppu vaihtaa toiseen, ja jakohihna, mutta pääasia on että moottori osoittautui sellaiseksi kuin pitikin...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Xm 2.1td-moottorin irroittelu..? Lähetetty: 16.04.2009 23:47 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Hienoa työtä kuvien kanssa Jasu. Taitaa tulla ajankohtaiseksi mullakin joskus. Täytyy kyllä sanoa että pirun noloa kun tänään meinasin katsoa XM:n moteuriöljyt ekan kerran niin meni 15 sekuntia ennen kuin paikallistin öljytikun. Erikoista miten se on naamioitu siihen tötteröön. Mikähän idea siinä tötterössä on?
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Xm 2.1td-moottorin irroittelu..? Lähetetty: 17.04.2009 07:25 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Näyttäisi liki samalta kuin XUD9:ssä... Kai siinä on se idea, että kun kaataa lisää öljyä, niin sitä pintaa ei pääse heti tarkistamaan.  Eli jotain periranskalaista tässä täytyy olla.
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: Xm 2.1td-moottorin irroittelu..? Lähetetty: 17.04.2009 15:25 |
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Cikatti kirjoitti: Mikähän idea siinä tötterössä on? Tötterön tarkoitus on erottaa ilma ja öljy toisistaan huohotuksessa. Öljytikun sijoitukseen samaan tötteröön en itsekään keksi muuta kuin tuon Tulskun jo kertoman syyn...
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
|
|
|
|
 |
kaasupallo
|
Viestin otsikko: Re: Xm 2.1td-moottorin irroittelu..? Lähetetty: 18.04.2009 19:31 |
Viestit: 49
|
Mainiota kuvamatskua.. suorastaan houkuttelee mittaviin remonttitoimiin  . Kiinnostais tietää, lähteekö 24v v6 pata manuaalilootineen samoilla ohjeilla, vai onko jotain spesiaalia tiedossa? kysyy epätietoinen nimimerkillä "jossainvaiheessa kytkinkauppaan vie tie"
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: Xm 2.1td-moottorin irroittelu..? Lähetetty: 18.04.2009 22:29 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
kaasupallo kirjoitti: Mainiota kuvamatskua.. suorastaan houkuttelee mittaviin remonttitoimiin  . Kiinnostais tietää, lähteekö 24v v6 pata manuaalilootineen samoilla ohjeilla, vai onko jotain spesiaalia tiedossa? kysyy epätietoinen nimimerkillä "jossainvaiheessa kytkinkauppaan vie tie" Samat ohjeet käy- mutta ei kytkinrempan takia kannata kaikkea riisua. Loodan saa sinnepäin senverran irti että kytkin vaihtuu välistä.
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Xm 2.1td-moottorin irroittelu..? Lähetetty: 20.04.2009 19:16 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
bxvan kirjoitti: Tämä on offtopic, mutta kysyisin josko olisi muistissa, tai helposti mitattavissa alavesiletkun sisämitta (tai mitat jos on syylärin liitos pienempää kaliperia kuin termarin) . Juurikin tuossa 2.1td automaatissa. Ajattelin nääs värkätä "pesulan". Olisi mukavampi vaihdella pesuvesiä kun avattavan liitoksen tekee vähän väljempään paikkaan.  Termostaatin letkuliitos. 45,5mm näyttäis lukevan työntömitassa..? Syylärin liitos tietenkin vielä mittaamatta, mutta tuon "hieman" ahtaampaan paikkaan päätyvän sitten tulin mitanneeksi...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
|
|