|
Kirjoittaja |
Viesti |
Kami
|
Viestin otsikko: 3 v vanhassa Citikassa ei takuuta =paku teippaus.. Lähetetty: 25.08.2011 21:24 |
|
Onks kukaan nähnyt PK seudulla tota Citikka pakua missä on katkeran sävyiset teippaukset  Mahtaa olla k...ä otsassa sen omistajalla, kun pitää noin toitottaa  En saa nyt tähän sitä kuvaa, mikä tuolla FB:ssä kiertää... laittakaa joku jos jollain on...
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: 3 v vanhassa Citikassa ei takuuta =paku teippaus.. Lähetetty: 25.08.2011 21:36 |
|
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Kami
|
Viestin otsikko: Re: 3 v vanhassa Citikassa ei takuuta =paku teippaus.. Lähetetty: 25.08.2011 21:41 |
|
ai se oli vanha juttu jo...
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: 3 v vanhassa Citikassa ei takuuta =paku teippaus.. Lähetetty: 25.08.2011 22:53 |
|
On se surkeaa kun kahden vuoden takuu loppuu jo kahdessa vuodessa 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: 3 v vanhassa Citikassa ei takuuta =paku teippaus.. Lähetetty: 25.08.2011 23:02 |
|
Teippaus on typerä ja idootti ja harhaankin johtava. Mutta, kuluttanjasuoja taas pelastaa jos jotain merkittävää laukeaa takuuajan jälkeen niin korvaus tulee yhtä varmasti kuin tauti. Itse olen testannut tämän niin videolaitteistossa kuin lentomoottoreissakin  (lentomoottorit tosin ei ihan kuulu suomalaisen kuluttajansuojan piiriin mutta kuten tiedätte, toisella mantereella se on viety paljon pidemmälle.)
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: 3 v vanhassa Citikassa ei takuuta =paku teippaus.. Lähetetty: 25.08.2011 23:48 |
|
Cikatti kirjoitti: Mutta, kuluttanjasuoja taas pelastaa jos jotain merkittävää laukeaa takuuajan jälkeen niin korvaus tulee yhtä varmasti kuin tauti. Kuluttajansuoja koskee vain yksityistä kuluttajaa/ostajaa, tuo on ainakin firman logolla varustettu.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: 3 v vanhassa Citikassa ei takuuta =paku teippaus.. Lähetetty: 26.08.2011 07:29 |
|
"Maahantuojan edustajan korjaamo päälikkö"  Pari viikkoa sitten bongasin ja kuvasin Nakkilan Tappuritapahtumassa Hyundai H1:n sivulasista vastaavanlaisen kyltin  Onko toi kuva muuten otettu samanlaisen Jumpyn kyydistä?
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: 3 v vanhassa Citikassa ei takuuta =paku teippaus.. Lähetetty: 26.08.2011 08:55 |
|
niko kirjoitti: Mikähän mahtaa olla tuon pakun teippauttaneen firman toimiala? Ei nimittäin yhtään tee mieli mennä heiltä palvelua ostamaan, kun voi hyvin kuvitella, kuinka asiakaspalveluhenkisiä ja mukavia siellä ollaan  http://www.gles.fi/
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Laura78401
|
Viestin otsikko: Re: 3 v vanhassa Citikassa ei takuuta =paku teippaus.. Lähetetty: 26.08.2011 13:49 |
|
Miten minultakin oli mennyt tämä juttu ohi..repesin..! Saapahan firma teippauttaa seuraavaan autoonsa kannanoton tuosta teippausfirmasta...tai maalauttaa.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: 3 v vanhassa Citikassa ei takuuta =paku teippaus.. Lähetetty: 26.08.2011 21:13 |
|
mielestäni kannanotto on aivan oikein. ja tuo jos mikä on tehokas tapa tuoda mielipide esiin. ajatellaas ,että joku tähänkin keskusteluun osallistujista joutuisi omassa elämässään johonkin vastaavanlaiseen tilanteeseen ja toinen osapuoli ilmoittaisi ,ettei kiinnosta enää pätkääkään, niin mitä itse tekisitte kyseisen puodin suhteen. Nyt EI puhuta vain autokauppiaista eikä korjaamoista. minä itse tekisin juuri samoin kuin tuo teippailija .
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: 3 v vanhassa Citikassa ei takuuta =paku teippaus.. Lähetetty: 27.08.2011 09:29 |
|
kokemjne kirjoitti: mielestäni kannanotto on aivan oikein. ja tuo jos mikä on tehokas tapa tuoda mielipide esiin. ajatellaas ,että joku tähänkin keskusteluun osallistujista joutuisi omassa elämässään johonkin vastaavanlaiseen tilanteeseen ja toinen osapuoli ilmoittaisi ,ettei kiinnosta enää pätkääkään, niin mitä itse tekisitte kyseisen puodin suhteen. Nyt EI puhuta vain autokauppiaista eikä korjaamoista. minä itse tekisin juuri samoin kuin tuo teippailija . Niin vielä kun tietäisi koko jutun molempien osapuolten puolilta. Meinaan vaan että kyllä näitä "asiakkaita" riittä myös moneen ei pelkästään palvelun ja työntuottajia. On meinaan monasti maalaisjärki kadonnut tänä päivänä monessa vaatimuksessa.
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: 3 v vanhassa Citikassa ei takuuta =paku teippaus.. Lähetetty: 27.08.2011 09:43 |
|
xs2jammu kirjoitti: kokemjne kirjoitti: mielestäni kannanotto on aivan oikein. ja tuo jos mikä on tehokas tapa tuoda mielipide esiin. ajatellaas ,että joku tähänkin keskusteluun osallistujista joutuisi omassa elämässään johonkin vastaavanlaiseen tilanteeseen ja toinen osapuoli ilmoittaisi ,ettei kiinnosta enää pätkääkään, niin mitä itse tekisitte kyseisen puodin suhteen. Nyt EI puhuta vain autokauppiaista eikä korjaamoista. minä itse tekisin juuri samoin kuin tuo teippailija . Niin vielä kun tietäisi koko jutun molempien osapuolten puolilta. Meinaan vaan että kyllä näitä "asiakkaita" riittä myös moneen ei pelkästään palvelun ja työntuottajia. On meinaan monasti maalaisjärki kadonnut tänä päivänä monessa vaatimuksessa. xs2jammun kanssa samaa mieltä, nythän kukaan ei mieti mitä on tapahtunut. Aina pitäisi tietää myös toisen osapuolenkanta. Riita tilanteen viime kädessä ratkaisee kuluttajariita lautakunta. Vieläkin naurattaa se juttu missä oliko nyt Voortin huollossa asiakas tiedoissa luki "asiakas on mulkku" niin kyllä se jo jotain kertoo missä mennään. Usein on helppo vaatia ihan päättömiä, ja kun tilannetta yritetään ratkaista mikään ei kelpaa.....
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: 3 v vanhassa Citikassa ei takuuta =paku teippaus.. Lähetetty: 27.08.2011 09:50 |
|
HOTHeaDFIN1 kirjoitti: xs2jammun kanssa samaa mieltä, nythän kukaan ei mieti mitä on tapahtunut. Aina pitäisi tietää myös toisen osapuolenkanta.... Tää on kyllä täysin totta. Asiakkailla saattaa tosiaan olla mitä ihmellisimpiä vaatimuksia nykyään.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: 3 v vanhassa Citikassa ei takuuta =paku teippaus.. Lähetetty: 27.08.2011 10:21 |
|
Minusta on kanssa hyvä palauttaa autokauppojen ja mainostajien puheet välillä maan tasalle. Huvittavin tarroitus minulla on ollut aikoinaan läpimädän mitsu-ritsan takaikkunatarra "Timantit ovat ikuisia" (maahantuojan Bondista ryöstämä slogan?)
Ja saahan autovalmistajien mainostoimistot muutenkin keksiä melkein mitä tahansa väitteitä hieman kiertolauseita käyttäen: "Positive Power: Laatu ja luotettavuus. Uusi Citroën C4 on suunniteltu kestäväksi ja laadukkaaksi. Sen komponentit ja materiaalit edustavat laatutasoa, jota ei usein nähdä tämän luokan autoissa." Tuossahan ei väitetä absoluuttisesti että auto olisi luotettava (sellainen lause pitäisi ehkä pystyä todistamaan), se on vain suunniteltu sellaiseksi - ja tuon viimeisen lauseenkin taitaa voida tulkita miten päin hyvänsä?
Melkein kaikilla autonvalmistajilla on nykyään tapana jättää ei-kriittiset tyyppiviat kuluttajansuojan korjausvastuulle, eikä tehdä esimerkiksi takaisinkutsua. Silloin valmistaja säästää: 1. käytetyssä auton myyjä(liike) joutuu korjaamaan/maksamaan 2. ei tarvitse korjata ollenkaan yrityksille myytäviä 3. yleensä koko korjauskulu ei tule kokonaan valmistajalle, "paranemisesta/arvonnoususta" joutuu kuluttaja maksamaan => valmistaja ei joudukaan maksamaan ihan oikeastikin tuotevirhevastuun piirissä olevista vioista kuin alle puolet, loput korjaa/maksaa joku muu
|
|
|
|
 |
rmattila
|
Viestin otsikko: Re: 3 v vanhassa Citikassa ei takuuta =paku teippaus.. Lähetetty: 27.08.2011 11:11 |
|
olli__o kirjoitti: Minusta on kanssa hyvä palauttaa autokauppojen ja mainostajien puheet välillä maan tasalle. Huvittavin tarroitus minulla on ollut aikoinaan läpimädän mitsu-ritsan takaikkunatarra "Timantit ovat ikuisia" (maahantuojan Bondista ryöstämä slogan?) Kerran satuin kolaripaikalle, jossa D-mallin Kadetti oli jysäyttänyt 99 Saabin perään Saab näytti selvinneen kohtalaisen pienillä muodonmuutoksiila, mutta peräänajajasta ei paljon muuta ollut ehjänä kuin takalasin tarra "Look at Opel now!".
Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka. http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/ http://alstuttu.org/
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: 3 v vanhassa Citikassa ei takuuta =paku teippaus.. Lähetetty: 28.08.2011 01:41 |
|
"Kuluttajansuoja koskee vain yksityistä kuluttajaa/ostajaa"
Buahhaaa! Wellcome to real world!!! Ei todellakaan koske. Lopulta se joka puhuu on raha.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: 3 v vanhassa Citikassa ei takuuta =paku teippaus.. Lähetetty: 28.08.2011 01:49 |
|
rmattila kirjoitti: Saab näytti selvinneen kohtalaisen pienillä muodonmuutoksiila, mutta peräänajajasta ei paljon muuta ollut ehjänä kuin takalasin tarra "Look at Opel now!". Nää on niitä pieniä tilannekomiikan tarjoamia elämän piristyshetkiä 
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: 3 v vanhassa Citikassa ei takuuta =paku teippaus.. Lähetetty: 28.08.2011 09:38 |
|
Cikatti kirjoitti: "Kuluttajansuoja koskee vain yksityistä kuluttajaa/ostajaa" Buahhaaa! Wellcome to real world!!! Ei todellakaan koske. Lopulta se joka puhuu on raha. No joo, minä tarkoitin kuluttajansuojalakiin perustuvaa suojaa, firmojenvälisissä kaupoissa ei voi vedota kuluttaja-asiamieheen ja joutuu menemään käräjille tavaroiden virheistä, eikä korvauskaan ole niin "tulee yhtä varmasti kuin tauti" Lainaa: Kuluttajansuojalaki 4 § (5.1.1994/16) Kuluttajana pidetään tässä laissa luonnollista henkilöä, joka hankkii kulutushyödykkeen pääasiassa muuhun tarkoitukseen kuin harjoittamaansa elinkeinotoimintaa varten. Jos taas tarkoitat että isolle tavaranostajalle hyvitetään virheitä, että ostaisivat jatkossakin, niin minä en käsitä sitä kuluttajansuojana vaan normaalina järkeväna reklamaatioita käsittelevänä jälkimarkkinointina?
|
|
|
|
 |
Sokeri_Sakari
|
Viestin otsikko: Re: 3 v vanhassa Citikassa ei takuuta =paku teippaus.. Lähetetty: 28.08.2011 15:50 |
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: 3 v vanhassa Citikassa ei takuuta =paku teippaus.. Lähetetty: 28.08.2011 16:05 |
|
Sokeri_Sakari kirjoitti: Kannatttaisi antaa jonkun tarkistaa kirjoitus- ja kielioppivirheet, ennen kuin teippaa tekstejä auton kylkiin  . Täynnä virheitä oleva teksti on naurettavan näköistä ja antaa huonon kuvan yrityksestä.
|
|
|
|
 |
|
|