Vaihdoin nyt myös sen moottoriohjauksen tunnistimen ja kävin sen jälkeen Vehon Koivuhaan pikahuollossa luettamassa vikakoodit ja sain seuraavat tuomiot:
- Jatkuva vika: Ajonopeusanturin signaali (ABS-tunnistin vas. takapyörä, piuha irti, oma havainto)
- Hetkellinen vika: Happitunnistin avoin piiri
- Hetkellinen vika: Seoksen säätö
Vikoja ei voinut nollata eikä boksia muutenkaan hallita. Ehdottivat ajanvarausta sähkömiehelle.
Tuo lambda ja seos viat taitavat olla toisistaan riippuvaisia. Mistähän sitä vikaa lähtisi tarkemmin etsimään? Itselleni on tuo kaasutinteknologia jotenkin tutumpaa kuin tämä tietokoneohjattu nykytekniikka
Vielä välillä nykii ja pätkii, paitsi kierroksilla +4000. Taitaa olla tyhjäkäyntimoottorin ja kaasuläpän asentotunnistimen irroitus ja puhdistus edessä. Minkälainen projekti se ylipäätään on ja onnistuuko se tällaiselta "kaasutinexpertiltä"?
Tosin tuon moottorinohjauksen tunnistimen vaihdon jälkeen alkoi bensamittari toimimaan?!?!?! Ihmeelliset on Xantian sähköt.