|
Kirjoittaja |
Viesti |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Tubik Lähetetty: 03.09.2011 10:27 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Tubik Lähetetty: 05.09.2011 11:40 |
Viestit: 1496
|
...eikä unelmoinnissa jäädä pelkästään ulkokuoren varaan: "Parhaitten ajo-ominaisuuksien ja ajomukavuuden varmistamiseksi Tubikissa on Citroënin ainutlaatuinen Hydractive-jousitus"Lähde täältä: http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201107221Minä olin jo luullut, että ovat PSA:lla kuoppaamassa kaasunestejousitusta, mutta kyllä siitä sentään vielä ainakin konsepteissa puhutaan.
|
|
|
|
 |
lukkis
|
Viestin otsikko: Re: Tubik Lähetetty: 05.09.2011 12:16 |
Viestit: 287
|
Mä luulin jo että tuo olisi ollut jokin Cars 2 autoja 
|
|
|
|
 |
sitikan vanki
|
Viestin otsikko: Re: Tubik Lähetetty: 05.09.2011 16:10 |
Viestit: 352
|
Kaminan piirteet ei mene pois muodista. Näyttää tosi hyvältä.
" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Tubik Lähetetty: 07.09.2011 00:39 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Harmi että tuo laite ei ole totta. Se ei koskaan synny tuotantoon.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Tubik Lähetetty: 07.09.2011 05:25 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Todellakin, hitonmoinen sääli ettei tuo ole totta, kerrassaan loistava konsepti!!! Citikan nostalgia konseptit on oikeastaan kaikki hienoja, niistä yksikään ei ole tullut tuotantoon. Vitun lampaat, ei rallya(kaikki muut ratsastaa moottoriurheilulla, mutta ei sitikka, yksi surkea yritys ja thats it), ei muotoja, ei uskallusta. Laittasivat vaikka C6 V8 GrandTurismo mallin ulos, niin maailma olis polvillaan  Tätähän ei ole edes tarjottu, tajusin eilen kun näin audi a7 viistoperän, ettei citikalla ole nyt kaikki mahdollisuudet käytössä! Joku jarruttelee ihan selkeästi, taitaa olla vähän kartellia ranskanmaalla?
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Tubik Lähetetty: 07.09.2011 06:50 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Esa66 kirjoitti: Vitun lampaat, ei rallya(kaikki muut ratsastaa moottoriurheilulla, mutta ei sitikka, yksi surkea yritys ja thats it) Ja sopii pitääkin moottoriurheilun erillään. Maantiellä/kadulla tarvitaan ihan eri asioita kuin radalla/erikoiskokeella, joten parempi vaan pitää moottoriurheilu erossa sarjatuotantomalleista ainakin imagomielessä. Itsellä ainakin tulee moottoriurheilusta mieleen hyvin nopeasti kovaääniset kivireet, eikä semmoinen olisi miellyttävä arkiajossa, hyvä siis että pidetään poissa mielleyhtymät moisiin.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Tubik Lähetetty: 07.09.2011 09:05 |
Viestit: 7816 Paikkakunta: Eurajoki
|
laakeri kirjoitti: Esa66 kirjoitti: Vitun lampaat, ei rallya(kaikki muut ratsastaa moottoriurheilulla, mutta ei sitikka, yksi surkea yritys ja thats it) Ja sopii pitääkin moottoriurheilun erillään. Maantiellä/kadulla tarvitaan ihan eri asioita kuin radalla/erikoiskokeella, joten parempi vaan pitää moottoriurheilu erossa sarjatuotantomalleista ainakin imagomielessä. Itsellä ainakin tulee moottoriurheilusta mieleen hyvin nopeasti kovaääniset kivireet, eikä semmoinen olisi miellyttävä arkiajossa, hyvä siis että pidetään poissa mielleyhtymät moisiin. höpöhöpö, kyllä tollaset joustovarat kelpais   Luulisi, että kaiken sen rahamäärän jälkeen jonka citikka pumppaa ralliin, olisi järkevää myös linkittää ralli- ja tuotantomallit paremmin yhteen. Meneehän siinä rallin tuoma imagoetu hukkaan kun ei mallistosta löydy juuri mitään sen suuntaista. Älkääkä nyt ottako esille mitään hikistä DS3 racingia vaan kertokaa missä on kunnollinen neliveto? 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Pete H
|
Viestin otsikko: Re: Tubik Lähetetty: 07.09.2011 09:58 |
Viestit: 923 Paikkakunta: Etelä-Savo
|
NI  Sitä odotellessa ja päiväunia nähdessä. Mutta tuo Tubik on tosiaan hieno. Katselin sitä netistä ja ihmettelin.
Muista hymyillä, Pete 040-7334478
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Tubik Lähetetty: 07.09.2011 14:25 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Tuossahan loppuu joustovarat heti kesken, ainakin puoli metriä pyörät ilmassa... Ne on nuo rautajouset justiinsa tommosia. 
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Tubik Lähetetty: 07.09.2011 17:34 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
laakeri kirjoitti: Esa66 kirjoitti: Vitun lampaat, ei rallya(kaikki muut ratsastaa moottoriurheilulla, mutta ei sitikka, yksi surkea yritys ja thats it) Ja sopii pitääkin moottoriurheilun erillään. Maantiellä/kadulla tarvitaan ihan eri asioita kuin radalla/erikoiskokeella, joten parempi vaan pitää moottoriurheilu erossa sarjatuotantomalleista ainakin imagomielessä. Itsellä ainakin tulee moottoriurheilusta mieleen hyvin nopeasti kovaääniset kivireet, eikä semmoinen olisi miellyttävä arkiajossa, hyvä siis että pidetään poissa mielleyhtymät moisiin. Harvinaisen suppea näkökulma  Asiahan on juuri ihan päinvastoin
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Tubik Lähetetty: 07.09.2011 17:40 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
BX GTI 16 valven jälkeen ollut sitikkalla melkoisen hiljaista, Activassa oli jo yritystä, mutta senkin kone jätettiin turhan vaisuksi.
Laakerille kyssäri: Muut merkit valmistaa äreitä sporttikiesejä, mutta sitikka ei. Miksei sitikan merkkiuskolliselle ostajakunnalle tarjota sporttista vaihtoehtoa, kun sille varmasti löytyisi menekkiä? C4 by Loeb kun olisi varustettu minimissään 250 hepalla niin johan olisi ollut ostajakuntaa ihan erilailla ja jopa eri piireistä...
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Tubik Lähetetty: 07.09.2011 18:57 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Akaile kirjoitti: Laakerille kyssäri: Muut merkit valmistaa äreitä sporttikiesejä, mutta sitikka ei. Miksei sitikan merkkiuskolliselle ostajakunnalle tarjota sporttista vaihtoehtoa, kun sille varmasti löytyisi menekkiä? C4 by Loeb kun olisi varustettu minimissään 250 hepalla niin johan olisi ollut ostajakuntaa ihan erilailla ja jopa eri piireistä... Olkoot äreät sporttikiesit muiden merkkien valmisteita vaan. Se mikä citikassa kiehtoo, ovat tyylikkäästi muotoillut, mukavaa ja varmaa kyytiä tarjoavat autot. Itse ainakin haluan hoitaa urheiluni ensisijaisesti jossain muualla kuin autossa, esimerkiksi lenkkipolulla. Autourheilua vastaan minulla ei mitään ole, päinvastoin, mutta sitä vartenhan ovatkin sitten kilpa-autot erikseen. Citikka tekee hienoja autoja vaativaan arkikäyttöön ja hyvä niin, miksi se imago pitäisi pilata jollakin muulla? Onhan PSA:lla toinenkin merkki, joka voi moisten mallien tuotannon ja markkinoinnin hoitaa.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Tubik Lähetetty: 08.09.2011 11:21 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Sekä 16 valve, että Activa ovat molemmat mehujousisia kiesejä ja kantavat matka-ajossa erittäin miellyttävästi ja tarvittaessa sieltä pannuhuoneesta löytyy ärhäkkyyttä. Näitä Lehmän varassa lilluvia ajokkeja kun ei muut valmistajat valmista, joten tästä se ongelma syntyy. Tehokkuus ei aina sulje pois mukavuutta.
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Tubik Lähetetty: 08.09.2011 19:52 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
lukkis kirjoitti: Mä luulin jo että tuo olisi ollut jokin Cars 2 autoja  Eikun siinä on tämmöisiä:
Liitteet: |

cars2.JPG [ 55.69 KiB | Katsottu 13022 kertaa ]
|

cars2_2.JPG [ 55.19 KiB | Katsottu 13010 kertaa ]
|
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Tubik Lähetetty: 09.09.2011 20:57 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Esa66 kirjoitti: Todellakin, hitonmoinen sääli ettei tuo ole totta, kerrassaan loistava konsepti!!!
Liitteet: |

tubik_team.JPG [ 59.23 KiB | Katsottu 13023 kertaa ]
|
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Tubik Lähetetty: 09.09.2011 21:14 |
Viestit: 3655
|
2cvkimmo kirjoitti: Eikun siinä on tämmöisiä: Hauskoja kuvia, tykkäsin, tulin hyvälle tuulelle 
|
|
|
|
 |
Kami
|
Viestin otsikko: Re: Tubik Lähetetty: 09.09.2011 21:46 |
Viestit: 1729 Paikkakunta: Nousiainen
|
KUN tuo Tubik tulee tuommoisena markkinoille ne minä syön partani ja otan pankkilainan ja ostan auton kalliilla uutena! Toihan olis täydellinen peli meidän perheen tilantarpeeseen!!! ...voi kun tulis tuotantoon..
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
Xsaravts2.0
|
Viestin otsikko: Re: Tubik Lähetetty: 10.09.2011 21:58 |
Viestit: 284 Paikkakunta: Turku/Raisio
|
Akaile kirjoitti: BX GTI 16 valven jälkeen ollut sitikkalla melkoisen hiljaista, Activassa oli jo yritystä, mutta senkin kone jätettiin turhan vaisuksi.
Laakerille kyssäri: Muut merkit valmistaa äreitä sporttikiesejä, mutta sitikka ei. Miksei sitikan merkkiuskolliselle ostajakunnalle tarjota sporttista vaihtoehtoa, kun sille varmasti löytyisi menekkiä? C4 by Loeb kun olisi varustettu minimissään 250 hepalla niin johan olisi ollut ostajakuntaa ihan erilailla ja jopa eri piireistä... ds3 racingistä löytyy se 207hv ja kiihtyvyys 6.0 -6.3sek 0-100km/H eikö se ole jo sporttikiesi?? tottakai tuonki voi vielä lastuttaa et saadaan tehot sinne 250hv asti. itse pääsin koittaa citroen kiertueella raisiossa ds3 racingiä ja kyl se oli sporttinen ja nopea. sen myös huomasi audi tt:n omistaja valoissa 
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Tubik Lähetetty: 10.09.2011 23:00 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Onhan se joo lähempänä sporttia, mutta ikävä kyllä kivireki ja kaksiovinen. Eikös se ole vielä tällä Bemun kanssa yhteistyössä tehdyllä koneella, joista tuolla toisessa topikissa puhutaan hyvin kyseenalaisina kestävyydeltään?
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Tubik Lähetetty: 11.09.2011 07:35 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Akaile kirjoitti: Onhan se joo lähempänä sporttia, mutta ikävä kyllä kivireki ja kaksiovinen. Eikös nyt pitänytkin olla sporttinen? Eihän sportissa tarvitse välittää matkustusmukavuudesta, ja kyllä varapyörän ja työkalusarjan saa varmaankin paksin luukunkin kautta, eivätkä sentään omaa ovea tarvitse? Onhan kai sentään tuollaisesta sportista jätetty kaikki turha paino pois, kuten A/C, sähköiset lasinnostimet, keskuslukitus, äänenvaimennusmateriaalit (verhoilu) jne?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Tubik Lähetetty: 11.09.2011 10:57 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Kuten kirjoitin jo aiemmin niin sporttisuus ei välttämättä sulje mukavuutta pois, eikä activan ja valveauton kohdalla edes käytännöllisyyttä, sillä olihan niissä inhimillinen määrä ovia ja takajalkatilaa.. Aivan kuten esim. Et Vaan Osaa Mitsubishissä.
Jonnekin on sitikalta tämä taito hukattu...
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Xsaravts2.0
|
Viestin otsikko: Re: Tubik Lähetetty: 11.09.2011 13:13 |
Viestit: 284 Paikkakunta: Turku/Raisio
|
Akaile kirjoitti: Kuten kirjoitin jo aiemmin niin sporttisuus ei välttämättä sulje mukavuutta pois, eikä activan ja valveauton kohdalla edes käytännöllisyyttä, sillä olihan niissä inhimillinen määrä ovia ja takajalkatilaa.. Aivan kuten esim. Et Vaan Osaa Mitsubishissä.
Jonnekin on sitikalta tämä taito hukattu... ei sitä taitoa ole minnekkään hukattu. kuten kaikki tiedämme varsin hyvin et sporttien myynti on murto-osa siitä mitä myy tavallinen *citikka* voitot tehdään tehtaille juuri näillä perusmalleilla. sporttien tekeminen ei ole läheskään niin kannattavaa.
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Tubik Lähetetty: 11.09.2011 22:25 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Ei ole sitikka talousvaikeuksissa paininut ihan lähiaikoina, joten kyllä sportteja väliin mahtuisi. Halvempi niitä on valmistaa kuin C6:ia 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Xsaravts2.0
|
Viestin otsikko: Re: Tubik Lähetetty: 12.09.2011 00:09 |
Viestit: 284 Paikkakunta: Turku/Raisio
|
Akaile kirjoitti: Ei ole sitikka talousvaikeuksissa paininut ihan lähiaikoina, joten kyllä sportteja väliin mahtuisi. Halvempi niitä on valmistaa kuin C6:ia  eikös mitsubishi mennyt aikoja sitten konkkaan  mitsu unohti kuinka tehdään mukavia ja katseen kestäviä autoja. ehkä siksi juuri citroen ei ole talous vaikeuksissa. ei ne evot halpoja ole eikä luotettavia pelejä. yleensä evon ostaja tietää mihen sormensa lykkää. hienoja pelejä muuten kyllä.
|
|
|
|
 |
|
|