Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: VHF mäsänä
ViestiLähetetty: 05.09.2011 16:02 

Tämä asia ei liippaa sitikkaa kovinkaan läheltä, mutta olen havainnut että täällä voisi olla tietäviä, joten asiaan;
4v sitten hankittu VHF meni omia aikojaan rikki :(
Paikallinen VHF-firma ei halunnut alkaa korjailemaan ja maahantuojan huolto kehoitti uuden hankintaan :evil:
Ongelmana on herkkyyden putoaminen murto-osaan ja lähetystaajuus on 5kHz pielessä, eli muut kuulevat jotenkuten mitä minä puhun mutta minä en kuule muita.

Olisko joukossamme VHF-nörttiä joka haluaisi yrittää korjata?? Vaivanpalkasta voidaan neuvotella.
Minen ymmärrä näistä tekniikasta mittään :shock: .

Tuntuu vaan niin tyhmältä heittää vähänkäytetty uudenkarhea Raymarine 55E roskiin.... ja toisaalta niin tyhmältä maksaa liikaa...
Vai pitäsikö sittenkin ottaa neuvosta vaarin ja heittää laite roskiin, siis kierrätykseen??

t

s.v. Tampereelta

" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
Poissa

Viestin otsikko: Re: VHF mäsänä
ViestiLähetetty: 05.09.2011 20:42 
Käyttäjän avatar

Täällä Hangossa firma nimeltään Hangon Sähkö on ainakin tähän asti korjannut kaikenlaista kohtuuhintaan.
Myös venetutkat ja radiot. Kannattaa kysäistä. Voin tarvittaessa avustaa viemisessä ja noudossa.

http://www.hangonsahko.fi/suomi/hs-huolto.html

"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa

ViestiLähetetty: 05.09.2011 22:05 
Käyttäjän avatar

Jos tuohon ei saa kytkentäkaaviota (schemaa), jää monelta sepältä korjaamatta. Yritän tiedustella huomenna josko löytyis apuja.

2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa

ViestiLähetetty: 06.09.2011 09:01 

Kiitos avusta.
Olishan se pieni lottovoitto, jos sais tuon laitteen toimimaan. Tämä on minulle jo periaatekysymys, koska vastustan kertakäyttökulttuuria.
Veneestä muuten pimahti myöskin samanikäisen aurinkokennolatauksensäätimen näyttö. Haistan kuvainnollista palaneenkäryä. Lieneekö jonkinlaista ohjelmoitua hajoamista.?? :( O

Minäpä pyytelen kytkentäkaaviota maahantuojalta, jos vaikka kävis semmonen ihme että antasivat.

" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ]