Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: -93 Xantia 2.0i automaattilaatikon vapaan tunn.?
ViestiLähetetty: 11.09.2011 22:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Missähän mahtaa sijaita katkaisija, joka sallii starttauksen?
Toisinaan joutuu piuhalla käynnistämään konehuoneen puolelta. :oops:
Tai onko virtalukonpohjissa ollut moista vikaa?
Eilen ei startannut N:llä, mutta kun kokeilin vielä P:llä, niin pyöritti normaalisti.



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: -93 Xantia 2.0i automaattilaatikon vapaan tunn.?
ViestiLähetetty: 12.09.2011 07:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Muistaakseni ainakaan uudempien xantioiden AL4 ei anna starta kuin P päällä...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: -93 Xantia 2.0i automaattilaatikon vapaan tunn.?
ViestiLähetetty: 12.09.2011 10:28 

Viestit: 574
Paikkakunta: Loimaa
Johto liitin ensin huoltoon,yleisin vika..



jarmojuhani.cederlund@gmail.com
Loimaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: -93 Xantia 2.0i automaattilaatikon vapaan tunn.?
ViestiLähetetty: 12.09.2011 10:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
xmfani kirjoitti:
Johto liitin ensin huoltoon,yleisin vika..

Ok, mistähän aloittaisi etsinnän? :roll:



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: -93 Xantia 2.0i automaattilaatikon vapaan tunn.?
ViestiLähetetty: 12.09.2011 13:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 433
Paikkakunta: Eurajoki
Mikäli kyseessä on ZF -laatikko, tunnistinkytkin on laatikon etureunalla päälipuolella vaihdevaijerin vieressä.
Kytkimessä on 4 napaa, 2 starttivirran läpivientiin vapaalla ja 2 pakkivalolle.

Kytkin ei tahdo kestää, siksi kannatta laittaa rele, jolle ottaa ohjauksen kytkimeltä ja startin herätevirran
itse releen kautta.

Jos etlöydä, laitan sulle kuvan



Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olisit oikeassa.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: -93 Xantia 2.0i automaattilaatikon vapaan tunn.?
ViestiLähetetty: 12.09.2011 14:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
Teme kirjoitti:
Mikäli kyseessä on ZF -laatikko, tunnistinkytkin on laatikon etureunalla päälipuolella vaihdevaijerin vieressä.
Kytkimessä on 4 napaa, 2 starttivirran läpivientiin vapaalla ja 2 pakkivalolle.
Kytkin ei tahdo kestää, siksi kannatta laittaa rele, jolle ottaa ohjauksen kytkimeltä ja startin herätevirran
itse releen kautta. Jos etlöydä, laitan sulle kuvan


-93 Xantian automaattiloota on Zf:n tekemä. Ja kytkin käynnistyksen estolle juuri Temen kertomassa kohdassa.

Kytkimen toiminnan voit tarkastaa yhdistämällä vastakkaiset liittimet suoraan toisiinsa kiinni. Sen jälkeen sitten kääntämään virta-avainta.
Jos starttaa, niin vika on siinä kytkimessä (katkaisijassa), jos ei, niin sitten tulee mitata mihin asti virta tulee.

Kytkintä ei kuitenkaan missään tapauksessa saa ohittaa pysyvästi, vaikka siinä vika nyt olisikin, vaan se pitää korvata ehjällä kytkimellä. Pahimmillaan automaattiXsanttu voi muuttua tappokoneeksi käynnistyksen yhteydessä :shock:
Jos nimittäin vahingossa starttaat auton käyntiin vaihde päällä (kytkimen ohitus), auto säntää liikkeelle välittömästi, ja kun hydraulipumppu ei ole vielä kerinnyt nostaa painetta, auto on jarruton hetken aikaa. Silloin voi autolla törmätä johonkin (ihminen, esine, seinä, auto)ja seuraukset voivat olla vakavat. Käsijarrun tavoittelu paniikissa ei heti onnistu.
Tämä on kokemuksen kautta tullutta tietoa :(

Minusta tuon katkaisijan korvaaminen releellä sen virran keston vuoksi on turhaa puuhaa. Olen ajanut Zx:n automaatilla 3/4 miljoonaa km, eikä tuo katkaisija koskaan pettänyt kestonsa vuoksi. Sen sijaan v-laatikon sisällä oleva katkaisijaan nojaava ohjainkisko on kerran kulunut siten, että pakkivalot eivät enää toimineet.

Ps. jos tarvitset ko. katkaisijaa, saattaa sellainen löytyä.



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: -93 Xantia 2.0i automaattilaatikon vapaan tunn.?
ViestiLähetetty: 12.09.2011 16:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Oujee, kiitokset tiedoista.
Täytyy kohta lähteä tutkimaan.
Vielä, kun jollain olisi tietoa vesivuodosta koneen takana. Ilmeisesti ominaisuus. :roll:



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: -93 Xantia 2.0i automaattilaatikon vapaan tunn.?
ViestiLähetetty: 12.09.2011 17:37 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Koneen takana kulkee lämmityslaitteen paluuletku...Eihän vaan vuoda lämmityslaitteen muoviliitin ja valuttaa letkua myöten koneen taakse jossa tippuu maihin..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: -93 Xantia 2.0i automaattilaatikon vapaan tunn.?
ViestiLähetetty: 12.09.2011 18:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1526
Paikkakunta: The City of Häijää
Ainakin Pösö 205:ssä joka on varustettu samalla vaihteistolla, on heräte kierrätetty releen kautta vaikka manuaalivaihteisesta se puuttuu. Miten Xantiassa?



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: