Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 5/9 [ 205 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Break 1.8i 8v -95 MaxBoom rakentelua
ViestiLähetetty: 15.09.2011 08:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Xsarassa on breakissäkin varmaan peltiluukku kun, berlinessä on ainakin. Joku voi korvata jos oon joten nyt väärässä tai jotain.... :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Break 1.8i 8v -95 MaxBoom rakentelua
ViestiLähetetty: 15.09.2011 19:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Lauri kirjoitti:
Ei ole nykyauto eikä sitikka, mutta osta ns "pulla UAZ". Ei ole muovia siinä :lol: . Luulisi sen kestävän kovemmatkin soidinmenot. :D
Siitähän se idea lähti: osta vaikka Karhu-Sisu, niitähän saa suhteellisen halvalla. Sitten vaan kasaat vaikka sentin paksusta plootusta taakse kopin, missä subbari yms ovat, niin kyllä se kestää. Ja kopissakin on mukava olla, kun ei se mökä kuulu sinne. :mrgreen:



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Break 1.8i 8v -95 MaxBoom rakentelu
ViestiLähetetty: 15.09.2011 22:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Eiköhän me laakeri kaikki olla jo hoksattu, että et ymmärrä äänenpaineautoja... En minäkään sellaista himoitse, mutta ihmisillä on erilaisia harrastuksia. Toiset jopa ajaa farmariautoilla. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Break 1.8i 8v -95 MaxBoom rakentelua
ViestiLähetetty: 16.09.2011 14:54 

Viestit: 390
Paikkakunta: Vaasa
päätös tehty ja auto jää tähä käyttöön...nyt tarvii vaan ettiä varaosa auto jostaki oikeen edullisesti... :roll: ei väliä viakka olis mottori rikki kunhan jarrut pelittää ja takaluukku on täysin ihjä ja mieluusti ilman kattoluukkua :D



Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider.
Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95
MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011
http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille ;)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Break 1.8i 8v -95 MaxBoom rakentelua
ViestiLähetetty: 16.09.2011 21:59 

Viestit: 390
Paikkakunta: Vaasa
mistäs materiaalista on XM farkun luukku? sielä näyttäs olevan tilaa majotta vaikka puoli sukua :D



Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider.
Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95
MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011
http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille ;)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Break 1.8i 8v -95 MaxBoom rakentelua
ViestiLähetetty: 16.09.2011 22:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Samaa kuituseosteista muovia, normikäyttöä tuntuu kestävän mutta ehkä tuossa poikkeavassa käyttökohteessasi antautuisi nopeammin kuin esim omassani 620***km:n jälkeen...

Eipä noita peltiluukkuja taida olla just missään mallissa tarjolla..?

Mistähän muuten löytäis/kukahan muistais paljonko veljekset nimimerkin DBwarrior -takaa saivat Ax:stä..? Muistelisin ettei lukemat olleet ollenkaan huonoja siinäkään, vaikka ko. kipossa on takasivulasit kiinni varsin kepeästi sekä takaluukku on muovia ja siinä on lasi aika heiveröisesti kiinni...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Break 1.8i 8v -95 MaxBoom rakentelua
ViestiLähetetty: 16.09.2011 22:26 

Viestit: 390
Paikkakunta: Vaasa
jos en väärin muista niin eikös ne 150db päälle sieltä päästelly :D



Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider.
Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95
MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011
http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille ;)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Break 1.8i 8v -95 MaxBoom rakentelua
ViestiLähetetty: 30.09.2011 16:46 

Viestit: 390
Paikkakunta: Vaasa
päivitellääs setti ku ei tota hemmetin alotus postaustakaan voi muokata...

Soitin: Alpinen 123R
Subi: Focus Acoustics 15D2 MK5
etupää: Focus Acoustics volcano sarjaa 2x4"+1x6,5" per ovi
Etupään vahvistin: Focus Acoustics FX-4150
Subivahvari: Focus Acoustics FX800D
akut: Duration Series SLA DB12-80 ja Deep Cycle Series DC12-20
Kaapelointi: RIITTÄVÄSTI 8-)
näillä mennään toistaseks subi olis tarkotus vaihtaa 2x12" subeihin.



Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider.
Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95
MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011
http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille ;)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Break 1.8i 8v -95 MaxBoom rakentelua
ViestiLähetetty: 30.09.2011 17:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
TheMan82 kirjoitti:
Kaapelointi: RIITTÄVÄSTI 8-)
Tarkoittanee poikkipinta-aloja? Mistähän semmoista saisi, mikä aina riittäisi. Viimisimmällä työmaalla, missä olin asentamassa taisivat isoimmat johtimet olla 240 mm²... välillä toki meni useampia rinnakkain. Samoilla kokoluokilla saa varmaan autokäytössäkin jännitehäviöt siedettävälle tasolle? :mrgreen:



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Break 1.8i 8v -95 MaxBoom rakentelua
ViestiLähetetty: 30.09.2011 18:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
laakeri kirjoitti:
...taisivat isoimmat johtimet olla 240 mm²... :mrgreen:
Jokos ne on sitä paksusähköä?



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Break 1.8i 8v -95 MaxBoom rakentelua
ViestiLähetetty: 30.09.2011 19:40 

Viestit: 390
Paikkakunta: Vaasa
mulla menee noin 200mm2 plussaa ja saman verran maata akulta subilankulle..etupäänlankulle ei vielä mee ku 20mm2 kumpaaki siihenki tulee muutos lähiaikoina kunhan ratkasen sijottelu ongelmat lankuille meinaa olla aika haastavaa jo saada ne järkevästi... 8-) veilä on paljo johdotusta edes..esim kaikille kajareille pitää vetästä vielä uudet johdot on aika heikkoo tuo nykynen ja varmaanki kohta on joku niistä poikki... laitetaan 2,5mm2 kaikille niin aipähän tarvi ihmetellä kulkeeko virtaa vai ei..



Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider.
Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95
MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011
http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille ;)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Break 1.8i 8v -95 MaxBoom rakentelua
ViestiLähetetty: 01.10.2011 19:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
svc kirjoitti:
laakeri kirjoitti:
...taisivat isoimmat johtimet olla 240 mm²... :mrgreen:
Jokos ne on sitä paksusähköä?
En tiedä, tuskin sentään... pienjännitteen puolellakin kun vielä mentiin.
TheMan82 kirjoitti:
mulla menee noin 200mm2 plussaa ja saman verran maata akulta subilankulle..etupäänlankulle ei vielä mee ku 20mm2 kumpaaki....
Mitäs kaapelia olet käyttänyt? Neliöt eivät täsmää perus-MKEM:iin, joka lienee ihan kohtuuhintaista... tosin täytyisi olla MKEM-90:tä konehuoneen osalta lämpöjen osalta. Kemikaalikestoisuuksia en kyllä muista, hieman erilaisiin käyttöympäristöihin kun olen tottunut.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Break 1.8i 8v -95 MaxBoom rakentelua
ViestiLähetetty: 02.10.2011 07:42 

Viestit: 390
Paikkakunta: Vaasa
laakeri kirjoitti:
svc kirjoitti:
laakeri kirjoitti:
...taisivat isoimmat johtimet olla 240 mm²... :mrgreen:
Jokos ne on sitä paksusähköä?
En tiedä, tuskin sentään... pienjännitteen puolellakin kun vielä mentiin.
TheMan82 kirjoitti:
mulla menee noin 200mm2 plussaa ja saman verran maata akulta subilankulle..etupäänlankulle ei vielä mee ku 20mm2 kumpaaki....
Mitäs kaapelia olet käyttänyt? Neliöt eivät täsmää perus-MKEM:iin, joka lienee ihan kohtuuhintaista... tosin täytyisi olla MKEM-90:tä konehuoneen osalta lämpöjen osalta. Kemikaalikestoisuuksia en kyllä muista, hieman erilaisiin käyttöympäristöihin kun olen tottunut.


happivapaata kuparia mulla tuola on...



Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider.
Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95
MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011
http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille ;)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Break 1.8i 8v -95 MaxBoom rakentelua
ViestiLähetetty: 02.10.2011 10:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
TheMan82 kirjoitti:
laakeri kirjoitti:
Mitäs kaapelia olet käyttänyt?
happivapaata kuparia mulla tuola on...
Jotain nimetöntä hienosäikeistä siis? Happipitoista kuparikaapelia lienee melko hankala nykyaikana löytää mistään? Eivätköhän nykyisin länsimaissa kaikki kuparikaapelit ole kuitenkin happivapaalla menetelmällä tehtyjä.

Esim. Drakalta näkyisi löytyvän MKEM-90:iä 300 mm² asti. Eristettä on toki ihan turhan paljon (1000 VAC/750 VDC kesto), mutta hinta voi olla ihan siedettävä verrattuna "hifihifihifikaapelina" myytäviin. Käsiteltävyys on kuitenkin varsin mukavaa noissa, ainakin mitä itse on ohkasempia (95 mm² ja pienemmät) keskuksiin käännellyt. Tämä siis vinkiksi tulevaisuuden asennuksia ajatellen. Halogeenittomassa versiossa Drakan MKEM:istä (MKEM-LSZH) jatkuva lämpötilakestoisuus on niin matala, että sitä ei varmaan viitsisi konehuoneeseen tunkea. Paljonkos noissa "hifikaapeleissa" on suurin sallittu käyttölämpötila?

Toki noilla neliöillä alkaa jo kannattaa kiskottaminen täyden kaapeloinnin sijaan?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Break 1.8i 8v -95 MaxBoom rakentelua
ViestiLähetetty: 02.10.2011 10:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
laakeri kirjoitti:
Toki noilla neliöillä alkaa jo kannattaa kiskottaminen täyden kaapeloinnin sijaan?

Melkein voin sieluni silmissä kuvitella tällaisen rakennelman... :mrgreen:



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Break 1.8i 8v -95 MaxBoom rakentelua
ViestiLähetetty: 02.10.2011 10:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Tulsku kirjoitti:
laakeri kirjoitti:
Toki noilla neliöillä alkaa jo kannattaa kiskottaminen täyden kaapeloinnin sijaan?
Melkein voin sieluni silmissä kuvitella tällaisen rakennelman... :mrgreen:
Kiskojahan ei tarvitsisi olla kuin yksi, joten siitä voisi saada helposti ihan siistinkin. Normaalin koteloinnin sijasta kyllä eristys varmaan kannattaisi tämmöisessä tapauksessa. Hmm, en noita tavallisia kiskojen mittoja muista, mutta epäilisin, että joko 8x100 mm tai 10x80 mm kuparikiskoa on olemassa. Semmoisen kun vetäsee keulilta paksiin, niin kyllä siinä sähkä siirtyy tarpeeksi. Ja jos ei, niin laittaa tuplakiskotuksena.

Tosin jos hakusessa on suuri konduktanssi, niin silloinhan kannattaisi varmaankin siirtyä kuparista hopeaan, koska hopean konduktiivisuus on kuparia parempi. :roll:



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Break 1.8i 8v -95 MaxBoom rakentelua
ViestiLähetetty: 02.10.2011 12:45 

Viestit: 390
Paikkakunta: Vaasa
akut on mulla takaluukus ;)



Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider.
Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95
MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011
http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille ;)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Break 1.8i 8v -95 MaxBoom rakentelua
ViestiLähetetty: 02.10.2011 13:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
TheMan82 kirjoitti:
akut on mulla takaluukus ;)
Laturit varmaankin edessä? Jos siellä suuria jatkuvia tehoja tarvitaan, niin virtaa pitää saada latureilta asti. Akuthan vain ovat välissä tasaamassa.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Break 1.8i 8v -95 MaxBoom rakentelua
ViestiLähetetty: 02.10.2011 14:30 

Viestit: 390
Paikkakunta: Vaasa
vakio laturi tuola hoitelee latauksen ja hyvin riittää 35mm2 kaapeli laturilta konttiin...ei tuolla juurikaan soitella auto käynnis kun akustos on sen verran potkua ettei tarvi pelätä et virta loppuu kesken :D kunhan täs löytyy sopiva ZX aihio niin varapyöräntilalle tulee akuille teline säästää peräluukusta tilaa kummasti :)



Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider.
Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95
MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011
http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille ;)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Break 1.8i 8v -95 MaxBoom rakentelua
ViestiLähetetty: 02.10.2011 19:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
TheMan82 kirjoitti:
ei tuolla juurikaan soitella auto käynnis
Kiesus... oispa miullakin tuollainen kulkine, mikä liikkuisi pitkiäkin matkoja ilman, että on moottori käynnissä :P



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Break 1.8i 8v -95 MaxBoom rakentelua
ViestiLähetetty: 02.10.2011 19:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
laakeri kirjoitti:
TheMan82 kirjoitti:
ei tuolla juurikaan soitella auto käynnis
Kiesus... oispa miullakin tuollainen kulkine, mikä liikkuisi pitkiäkin matkoja ilman, että on moottori käynnissä :P

Luetun ymmärrys, sitä luulisi olevan kun koulutustaustaa on kertynyt jo noinkin paljon... :roll:

Tai sitten kyseessä on vain ihan tahallinen provoilu, tässäkin aiheessa... :evil:



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Break 1.8i 8v -95 MaxBoom rakentelua
ViestiLähetetty: 02.10.2011 20:47 

Viestit: 390
Paikkakunta: Vaasa
laakeri kirjoitti:
TheMan82 kirjoitti:
ei tuolla juurikaan soitella auto käynnis
Kiesus... oispa miullakin tuollainen kulkine, mikä liikkuisi pitkiäkin matkoja ilman, että on moottori käynnissä :P


nykyinen laitteisto on rakennettu puhtaasti kilpailukäyttöön ja ajon aikana ei juuri lujaa viitti kuunnella tosin nyt oon alottanu laitteiston rakentamisen normaalikäyttöönki ja varmaanki laitan vielä t50mm2 kaapelin laturilta akustoon ja ehkäpä vielä yks voimalaitos lisää keulille varmistamaan virran saannin :lol:



Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider.
Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95
MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011
http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille ;)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Break 1.8i 8v -95 MaxBoom rakentelua
ViestiLähetetty: 02.10.2011 21:28 

Viestit: 390
Paikkakunta: Vaasa
laitellaas vielä ettei ihan puutaheinää jutteluks mee et tänään tuli sentään tehtäki tuolle jotaki...johtoja vähä laittelin nätimmin ja tarkistelin nesteet koneesta ja jäähdytys nestettä tarvi pari desiä lisätä.. samalla tuli vähä jo suunniteltua etuoviin uusia muotoja verhoulemisen helpottamiseks...rumenee entisestään mutta eipä voi mitään...muutenki noita joutuu muokkaamaan aika radikaalisti että saan ne istumaan vähä paremmin...no tuleepahan ainaki kuidutus tutuks..siinä samas ku totesin et kuiduttelemaan joudun niin kävi paha paha idea pääkopas et tuosta etupuskurista vois ruveta muokkailemaan paremmannäköstä 8-) tosin taitaa seki ajatus tasolle jäädä...



Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider.
Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95
MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011
http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille ;)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Break 1.8i 8v -95 MaxBoom rakentelua
ViestiLähetetty: 02.10.2011 22:41 

Viestit: 5124
Jos keulilla on normilaturin tapainen, niin ihan mukavasti 35 m2 johto riittää lataamiseen takaluukkuunkin asti (ainakin jos siellä kerran tehot liikkuu keskimäärin 400 W luokassa, minun mielestäni tuollainen johto riittäisi jo melko isolle 200 A laturillekin, eipä siitä yleensä pitkiä aikoja niin suuria virtoja oteta) (kannattaa ehkä miettiä maapuolen häviöitäkin tai mitata häviöt keinokuormalla).


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Break 1.8i 8v -95 MaxBoom rakentelua
ViestiLähetetty: 15.10.2011 09:33 

Viestit: 390
Paikkakunta: Vaasa
olli__o kirjoitti:
Jos keulilla on normilaturin tapainen, niin ihan mukavasti 35 m2 johto riittää lataamiseen takaluukkuunkin asti (ainakin jos siellä kerran tehot liikkuu keskimäärin 400 W luokassa, minun mielestäni tuollainen johto riittäisi jo melko isolle 200 A laturillekin, eipä siitä yleensä pitkiä aikoja niin suuria virtoja oteta) (kannattaa ehkä miettiä maapuolen häviöitäkin tai mitata häviöt keinokuormalla).

akun ja vahvistimien välinen häviö on luokkaa 0,0xv tällähetkellä :roll: 660w RMS tuo subilankku lykkii tehoo ja etupään lankku 2x260w... tullu pitkin viikkoo tuos käytyä hypistelemäs ja putsaillu moottorin maadotusta ja virtapuolta ja lisäilly vähä parempaa ja isompa akaapelia laturilta...talven aikana testailen tuossa autossa paria uutta koteloideaa ja vähä erikoisempia ratkasuja pitää testiä seuraavaa kautta varten...niistä lisää kunhan testit pääsee alkuun...



Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider.
Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95
MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011
http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille ;)
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 5/9 [ 205 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: