|
Kirjoittaja |
Viesti |
Xantippa
|
Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta... Lähetetty: 02.10.2011 21:04 |
Viestit: 1709 Paikkakunta: Kuopio
|
Putkimies22 kirjoitti: Xantippa kirjoitti: ....ja aiemmin tuli hieman katseltua noiden 928 Possujen perään, mutta eipä ne oikein sportteja kuitenkaan ole, varsinkin jos mielessä olisi käydä vaikka radalla leikkimässä. No kyllähän nyt noilla voi radalla leikkiä http://www.youtube.com/watch?v=7cjXSdbl ... re=relatedNo joo Jezza nyt leikkii radalla vaikka Rolssilla. Mut on kai toi kumminkin enemmän GT-luokan peli kuin sportti. Toki kyyti on varmaan mukavimmasta päästä urheiluautoista. Halpa olis hankkia, mutta varaosat saattaa sitten maksaa maltaita, vai kuinka? Ja manuaalilootalla noi taitaa olla harvassa.
C5 HDi 240 Tourer
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta... Lähetetty: 02.10.2011 21:13 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Xantippa kirjoitti: Putkimies22 kirjoitti: Xantippa kirjoitti: ....ja aiemmin tuli hieman katseltua noiden 928 Possujen perään, mutta eipä ne oikein sportteja kuitenkaan ole, varsinkin jos mielessä olisi käydä vaikka radalla leikkimässä. No kyllähän nyt noilla voi radalla leikkiä http://www.youtube.com/watch?v=7cjXSdbl ... re=relatedNo joo Jezza nyt leikkii radalla vaikka Rolssilla. Mut on kai toi kumminkin enemmän GT-luokan peli kuin sportti. Toki kyyti on varmaan mukavimmasta päästä urheiluautoista. Halpa olis hankkia, mutta varaosat saattaa sitten maksaa maltaita, vai kuinka? Ja manuaalilootalla noi taitaa olla harvassa. Maksaahan ne, varsinkin jos on tottunut BX-luokan osatarjontaan  Mutta harvassa taitaa olla halvat urheiluautojen varaosat. Tuohon niitä kuitenkin saa.
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta... Lähetetty: 03.10.2011 08:22 |
Viestit: 7819 Paikkakunta: Eurajoki
|
Täytyy myöntää, että kunhan auto on valmistettu 70-luvulla tai aiemmin niin melkeen mikä vaan kelpaa. Jenkit ei niin kovasti sytytä siltikään... Entisöintiä odottaa Ford Escort mk2 estate '77 ja Cortina mk2 '77 2D 1600 Deluxe. Kesällä myin pois '80 Honda Accordin. Nettiauton klassikoita selaillessa herää aina kummia mielihaluja suuntaan jos toiseen, vaikka nykyään sitikat onkin vieneet suurimman huomion  Ennen sitä oli brittifordit... Uudemmista Saabit ovat alkaneet kiinnostamaan...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta... Lähetetty: 03.10.2011 08:52 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Alkupään 9000 Turbo on aika kaunis ja sulavalinjainen 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta... Lähetetty: 03.10.2011 09:02 |
Viestit: 7819 Paikkakunta: Eurajoki
|
Putkimies22 kirjoitti: Alkupään 9000 Turbo on aika kaunis ja sulavalinjainen  En ole perehtynyt mitä mallia on, mutta se pitkä porrasperä taitaa olla loppupäästä. 2.3T ja mustana, kiitos 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta... Lähetetty: 03.10.2011 09:14 |
Viestit: 996 Paikkakunta: Nokia
|
Lemon kirjoitti: saappi on aina silloin tällöin mielessä Elä tuolle tielle lähde. Kamalia pompottimia ja vikojakin niissä on kamalasti ja naapurit nauraa ja ja ja Mulla ei ole mitään erityisiä haaveita muista merkeistä. Muutamia eurooppalaisia saattaa tulla vielä harkittua. Näittenkin suhteen olen sen verran kranttu, että muinaisten kommunistimaitten tuotteita en harkitse, ja saksalaisiakin melkoisin varauksin.
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta... Lähetetty: 03.10.2011 09:17 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta... Lähetetty: 03.10.2011 10:23 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Sitten kun tonnarin perässä lukee vielä "Aero" niin löylyä riittää: 2.3 turbo=225hv/342Nm. Kireimmillään tuosta 2.3 litraisesta on kaivettu 300hv/5400r/min ja 400Nm / 2100-5400 r/min
Lukemat kuulostavat nykymitassa ehkä pieniltä, mutta kannattaa muistaa, että puhutaan jopa 20 vuotta vanhoista autoista.
PS. Tälläinen on kotipihassa ns. vaiheessa:
Liitteet: |

T16_nokalla.jpg [ 111.8 KiB | Katsottu 8586 kertaa ]
|
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta... Lähetetty: 03.10.2011 11:24 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Naapurilla on tuommoinen sedan-mallinen turbotonnari eläinsisustalla. Kuulemma semmoiset 220hv. Onhan se iso ja ruma, mutta kulkee kivasti  Tulossa varmaan pian myyntiin, että jos kiinnostaa... 
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta... Lähetetty: 03.10.2011 16:03 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Tuosta 99:n nokalla olevasta padasta pitäisi, jos kaikki on kohdallaan, kiinniolevalla Steg1 bensalastulla, T03/4 turbolla, isommalla välijäähdyttimellä ja vesiruiskulla irrota sellaiset 225 hv/300Nm 1,4 bar ahtopaineella. Riittänee 1150 kg painoiselle autolle ainakin aluksi. Varsinkaan kun vaihteisto ei empiiristen testien mukaan kestä yli 330 Nm.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
peltipolvi
|
Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta... Lähetetty: 03.10.2011 21:48 |
Viestit: 683 Paikkakunta: KUOPIO
|
Minun haikailut (siis muut, kuin Citikat) liittyy aikas paljon sellaisiin autoihin, joilla on joku kontakti omaan autoiluhistoriaan.
Alkaen siitä, että kun isä minut ja äidin kunnansairaalasta aikanaan haki Renault Dauphinella, niin olisi jotensakin hienoa omistaa sellainen, mutta tietysti Gordini...
Vastaavasti houkuttaisi Fiat 600, jollaisella opettelin ajamaan alaikäisenä jäällä ja pelloilla, mutta sinnehän saisi esim. 900ccm padan pellin alle...
Ja kun sain sen kortin, niin isällä oli 96 Saab ja siihenhän saisi vähän isomman V4:n vaikka possunokka-transitista ja viripalojakin vielä saanee...
Ja eka oma auto oli Fiat 128 ja jos ei löydä aitoa 1300 rallya tai 3P:tä, niin pellin allehan kävisi vaikka Ritmon tai Unon kone ja niitä löytyy kireähköjäkin....
Ketjussa oli muuten mm. tuo Alpine, minä olen kyllä haikaillut aina A110-mallia, siitä asti, kun semmoisen joskus nippanappa täysikäisenä satuin näkemään...
Ai niin, niinkin kieroonkasvanut olen, että Porscheista eniten viehättää äpäräpoika 914-malli....tai sitten kirvesmiehen porsse, eli VW 1500, se luiskaperäinen malli, siitäkin saisi kulkevan pelin...
Sitikkahaikailua mm. GS, joka on eka Citikka, jolla olen ajanut...
Haikailuahan kaikki tuo, ei oo aikaa, ei rahaa, ei taitoa, mutta haaveilla saa...
Volvot V70/V50 exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta... Lähetetty: 03.10.2011 21:58 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"Miettikääs kuinka paljon esson baarissa revittäis tästä huumoria, sitikkahörhöt kuolaa kilpaa saappeja" Onneksi suurin osa harrastajista on ahdasmielisiä  Patonki on hyvin harvinainen paikka luovuudelle ja ymmärrykselle. Tosin on täälläkin porukkaa joka ei ymmärrä tämän keskustelun päälle mutta olkoon se heidän ongelma ja eihän kaikkea tarvitse lukea. Ajoin ihan viimeisiä itse SAAB-firman tekemää 95 farkku turboa hiljattain (vm 2005)... siinä oli myös nappivaihteet (naurettava lisävaruste jota kukaan ei oikeasti koskaan käytä) niin oli sillä hupa polkea mutkatietä. Samalla kun vertasin käytöstä Cadillaciin niin tämä Saab oli tarkempi ohjata, mutta, vaihteisto oli selvästi viipyilevä mutta sitten kun alettiin kiihtyä niin kyllä se kuskia paremmin kiihtyi. Vaihteisto ei ehkä olis viipyilevä jos käyttäs nappeja. Erikoisin muisto tuosta oli tämän automaatin valitsinkepakko, siinä on niin uskomattoman muovinen käyttöääni että oli aivan kuin olis käytelly muovisen leluauton vaihdetta. Se ääni teki oikeasti pahaa 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta... Lähetetty: 04.10.2011 10:22 |
Viestit: 1878
|
Cikatti kirjoitti: Ajoin ihan viimeisiä itse SAAB-firman tekemää 95 farkku turboa hiljattain (vm 2005)... siinä oli myös nappivaihteet (naurettava lisävaruste jota kukaan ei oikeasti koskaan käytä) niin oli sillä hupa polkea mutkatietä. Samalla kun vertasin käytöstä Cadillaciin niin tämä Saab oli tarkempi ohjata, mutta, vaihteisto oli selvästi viipyilevä mutta sitten kun alettiin kiihtyä niin kyllä se kuskia paremmin kiihtyi. Vaihteisto ei ehkä olis viipyilevä jos käyttäs nappeja. Erikoisin muisto tuosta oli tämän automaatin valitsinkepakko, siinä on niin uskomattoman muovinen käyttöääni että oli aivan kuin olis käytelly muovisen leluauton vaihdetta. Se ääni teki oikeasti pahaa  Hei, se keppi on muovia! Itse en ole äänimaailmaan kiinnittänyt huomiota, mutta nyt kun mainitsit niin totta tuo on. Tarkkoja huomioita olet tehnyt kyllä juu. Ysifemma automaattilaatikolla on ihan samalla lailla epäsuhdassa moottori-vaihteisto akselilla kuin CX GTi Turbo. Menohaluja on pirusti kun vaan onnistuu saamaan oikean pykälän sisään... Tässä kohtaa astuu kuvaan mukaan nuo turhakkeiksi "tuomitsemasi" nappulat/vivut ratissa. Askin kun klonksauttaa semiautomaatille (vaihtaa alaspäin automaattisesti) niin saa etuvarpaan alle huomattavasti fiksumman paketin. Moottorinohjaus muuttuu herkemmäksi ja saa itse valita koska ja mitä pykälää kaipaa. Varsinainen juttu kuitenkin piilee siinä, että semiautomaatilla kick-down jää pois, jolloin ahtopaineella on paaaaljon helpompi (lue:hauskempi) vaikuttaa etenemiseen. Täysautomaatti lienee tarkoitettu lähinnä rauhalliseen taajama-ajoon, tai tasaiseen matkan tekoon. Hassua sinänsä, vanhempi nelilovinen automaatti oli huomattavasti fiksumpi käytökseltään eikä noita vipuja edes kaipaillut. Anyway, voima korjaa virheet joten en ole jaksanut surra toisinaan epämääräistä lootaa. Ohi on aina ehtinyt kun on ollut tarve. 
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
drivemegrazy
|
Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta... Lähetetty: 04.10.2011 11:39 |
Viestit: 120
|
Jos nyt joku löytäisi minulle vähänajetun Renault kaksvitosen kuutoskoneella ja automaattivaihteistolla (vaikkapa R25 V6 turbo Baccara), niin hävittäisin xantiani välittömästi. 25 on paras ranskalainen auto, mitä on ikinä valmistettu... 
|
|
|
|
 |
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta... Lähetetty: 04.10.2011 13:55 |
Viestit: 2000 Paikkakunta: JKL
|
Yksi sitikka taloudessa vielä on. Mutta omalle kulkimelle olin uskoton ja lähdin vieraan kelkkaan. Onhan se terveellistä välillä kurkistaa aidan toiselle puolellekin. Saa sitten nähdä, milloin ruohon vihreys muuttuu. Eikä tarvi kenenkään tulla sanomaan, että "ethän sinä mistään mitään tiedä, kun aina vaan noilla sitikoilla ajat". Täytyy olla jotain, mihin verrata. Puolin ja toisin.
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
Jari79
|
Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta... Lähetetty: 04.10.2011 13:57 |
Viestit: 555 Paikkakunta: Lahti
|
Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG
"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit" Citikka Maken asentaja
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta... Lähetetty: 04.10.2011 16:41 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Tähän mennessä on tullut omistettua vuoden -85 jälkeen: 2xWartburg, Subaru 1800, 2xFiat Uno, VW 1300, Seat Ibiza, Ford Escort, Saab 9000, Opel Kadett Saab 96, Audi 100, VW Golf, Saab 99, 4xCitroen Xantia ja Citroen ZX. Jostain syystä noita Xantioita on viimeaikoina pyörinyt pihassa enenevässä määrin Olenkohan löytänyt Sen Oikean (tm)? Joku 80-90 luvun Alfa Romeo tai Lancia voisi olla kiva. GTV, 75, 90, Sprint tms. mutta ne alkavat lähes kaikki olla jo lähinnä kukkamultaa pelleiltään. http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/sprint/4068829http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/75/4109062http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gtv/4237573
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Xantippa
|
Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta... Lähetetty: 04.10.2011 20:36 |
Viestit: 1709 Paikkakunta: Kuopio
|
Jari79 kirjoitti: http://www.nettiauto.com/peugeot/406/3759617
Tommottis, esimerkiksi. No tämä on ollut itselläkin mielessä. Tosin sehän on melkein samaa merkkiä, eikä ole konfiguraatioltaan riittävän kaukana hydesitikasta. Harkittava toki, varmasti paljon autoa hintaansa nähden. Jos auto pitäisi valita ulkonäön perusteella toi 406 Coupe olis korkealla sillä listalla...
C5 HDi 240 Tourer
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta... Lähetetty: 04.10.2011 21:29 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
drivemegrazy kirjoitti: Jos nyt joku löytäisi minulle vähänajetun Renault kaksvitosen kuutoskoneella ja automaattivaihteistolla (vaikkapa R25 V6 turbo Baccara), niin hävittäisin xantiani välittömästi. 25 on paras ranskalainen auto, mitä on ikinä valmistettu...  Tuommosen rellun just bongasin helsingissä, vanhempi herrasmies ajoi(no en oikeasti tiedä oliko se herrasmies ja autoonkin oli laitettu tuning putket, ukko oli kuitenkin vanha  )
|
|
|
|
 |
citroen for ever
|
Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta... Lähetetty: 05.10.2011 13:40 |
Viestit: 511
|
Juu kerran jo postasin, mutta bittitaivas söi. Tää "toiseks"viimenen 95 farkku E85 syövänä ja 2,3T koneella tai sitten Jagge?? Jos lakkais köyhtymästä, tai sais lottovoiton, niin veholan tiskille tilaan neliveto sitikkaa al'a dangel lyhyt jumpy tehokkaamalla HDI:llä ja kalleimmalla 5hlö varustuksella 
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta... Lähetetty: 05.10.2011 14:11 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta... Lähetetty: 05.10.2011 16:34 |
Viestit: 1878
|
hehe, enpäs muuten huomannutkaan tuota kun Cikatin juttua kommentoin... Tuoreen viipan on jostain löytänyt, ja ajettavuuskin kohdallaan! 
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta... Lähetetty: 06.10.2011 21:08 |
|
"Jos nyt joku löytäisi minulle vähänajetun Renault kaksvitosen kuutoskoneella ja automaattivaihteistolla (vaikkapa R25 V6 turbo Baccara), niin hävittäisin xantiani välittömästi. 25 on paras ranskalainen auto, mitä on ikinä valmistettu.."
R25 oli hieno, mutta aliarvostettu. Tuollainen, neloskoneella varustettu automatique tuli meille perheautoksi n.1990. Teknisiä murheita oli n. 80000km yhteisellä taipaleella ainoastaan 3-pykäläisessä automaatissa. Painesäätimen kalvo korkkasi ja välipyörän laakerin muovinen rullapidin hajosi. Paljon työtä, mutta edulliset osat. Lunastukseen hän meni Saab 96:sen rynnättyä eteen metsätieltä. Saabia etsin törmäyksen jälkeen tovin ja löysin lopulta auton ja kuskin syvän ojan pohjalta puskien keskeltä. Kuski oli onneksi ehjä. Renaultin takaikkunalla ollut häälahja pysyi paikallaan ja ehjänä, mutta oikea etukulma tuli sisään, etuovi siirtyi taaksepäin, takaovi jumittui ja katto pullahti ylös. Iso kiitos Renaultin turvallisuudelle! Hienoa korin joustoa osaltaan auttoi 6-vuotiaan auton korin komea ruostuminen. Silloin iso, nykyisen mittapuun mukaan keskikokoinen Ranskalainen ei ollut myyntimenestys, kuten ei ollut myöskään seuraaja, Safrane. Tänään muistelin avustettuna omien autojen historiaa. Hämmästyneenä tuloksesta onnittelin itseäni siitä, että olen saanut henkilökohtaisen kosketuksen lähes kaikkiin Ranskan valtionjohdon käytössä olleisiin automerkkeihin ja malleihin.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta... Lähetetty: 06.10.2011 22:14 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"R25 oli hieno, mutta aliarvostettu" "Hienoa korin joustoa osaltaan auttoi 6-vuotiaan auton korin komea ruostuminen." Jep jep, aliarvostettu  Kaikkihan tuon jo tuolloin tiesi, ruostepommi kuten kaikki Citikatkin tuohon aikaan. Tuotahan tais saada V6 turbollakin?
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
|
|