Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 20 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kaukosäätimestä nappi irti
ViestiLähetetty: 03.10.2011 16:30 
Käyttäjän avatar

Tuskinpa olen ongelmani kanssa yksin:

Kuva

Vähän hankala havainnollistaa mihin nastaan uusi nappi tällätään, kun tuossa on neljä nastaa jotka näyttäisi tinaisilta....eli onko kyseessä yhtä piiriä kytkevä nappi, vai kytkeekö se kaksi piiriä yhtä aikaa?

Onko kenelläkään vinkkiä mistä saa alkuperäisen kaltaista nappia, eli onko joku tilannut jostain?

Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa

Viestin otsikko: Re: Kaukosäätimestä nappi irti
ViestiLähetetty: 03.10.2011 17:29 

Minulla ois tollanen ehjllä kytkimillä,vaihda kokonaan 15e+postikuluineen..
ps.perutaan myynti... :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 03.10.2011 17:46 
Käyttäjän avatar

Tapsa 61 kirjoitti:
Minulla ois tollanen ehjllä kytkimillä,vaihda kokonaan 15e+postikuluineen..
ps.perutaan myynti... :lol:

Spede

Poissa

ViestiLähetetty: 03.10.2011 17:55 
Käyttäjän avatar

voiskohan sitä vanhaa nappulaa /kytkintä käyttää sapluunana ? .....kai se lienee löytyny ja tallessa

Poissa

ViestiLähetetty: 03.10.2011 19:13 

Noita mikrokytkimiä olen juotellut kiinni useita.Tarkkaa hommaa , mutta onnistuu jos vaan kytkin on tallessa.

Poissa

ViestiLähetetty: 03.10.2011 19:55 

Kävisköhän BEBEKILTÄ mikropainike 0,25 e/kpl.
Tuosta minun oli toinen painike rikki.

Poissa

ViestiLähetetty: 03.10.2011 20:08 
Käyttäjän avatar

kokemjne kirjoitti:
voiskohan sitä vanhaa nappulaa /kytkintä käyttää sapluunana ? .....kai se lienee löytyny ja tallessa

Edellinen omistaja oli muistaakseni tätä käyttänyt marmoritiskillä näytillä ja 149e olis kustantanu korjailut. Ilmeisesti samalla reissulla hukkunut se irrallinen nappi, eli minulla ei sitä ole.

Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa

ViestiLähetetty: 03.10.2011 20:19 
Käyttäjän avatar

Näköjään kakkoskoppaisesta on kyse. Mitäs jos tosiaan ottaisi napin samanlaisesta ehjästä ja tinailisi sen paikoilleen,ainakin passaa :)

Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa

ViestiLähetetty: 03.10.2011 21:03 
Käyttäjän avatar

Käyhän se toki, mutta tuskin kukaan haluaa luopua kakestaan alle eurolla?

Poissa

ViestiLähetetty: 03.10.2011 21:25 
Käyttäjän avatar

No en tietenkään tarkoittanut että nyppäisit sen napin jonkun käytössä olevasta säätimestä,vaan esim.jos jollakulla lojuu pelkkä kaukosäädin tai varaosa auto menossa paaliin ja siitä ottaisi

Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa

ViestiLähetetty: 03.10.2011 21:57 
Käyttäjän avatar

Akaile kirjoitti:
kokemjne kirjoitti:

Edellinen omistaja oli muistaakseni tätä käyttänyt marmoritiskillä näytillä ja 149e olis kustantanu korjailut. Ilmeisesti samalla reissulla hukkunut se irrallinen nappi, eli minulla ei sitä ole.

Marmoritiskin korjaus olisi varmaan kokonaan uusi kake, mutta luulisi, että täältä joltain löytyy paaliauton tmv turha kake varaosaksi. Siitä näkis samalla nastojen kytkennän mallin. Sitten vaan tarkkaa tinailua ja se taas onnistui jopa minulta, joka olen keskimääräisen tumpelo kuitenkin. Panin vielä hammastikulla hitusen epoksiliimaa vahvikkeeksi, ja hyvin kestää, mutta sen kanssa pitää olla varovainen annostelussa ja pitää olla hyytelömäistä, muuten nousee kapillaarisesti (tai mikä liekään oikea fysiikan termi) kytkimen sisään ja jumii koko p-an, ;)

edit: näköjään nytkin on myyntipalstalla ainakin 2 ilmoitusta Xantian osien myynnistä, 1 purkuun menevä ja yks, jossa myydään kahta liikennekäytöstä poistettua Xanttua, josko jostain noista...

Volvot V70/V50
exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
Poissa

ViestiLähetetty: 04.10.2011 00:26 
Käyttäjän avatar

Akaile kirjoitti:
Vähän hankala havainnollistaa mihin nastaan uusi nappi tällätään, kun tuossa on neljä nastaa jotka näyttäisi tinaisilta....eli onko kyseessä yhtä piiriä kytkevä nappi, vai kytkeekö se kaksi piiriä yhtä aikaa?
Yritänpä muistaa katsoa, kun availen purkukulkineen kakea, josta pitäisi ajoneston palikka etsiä (vai muistaako joku, missä kohtaa se sijaitsee tuollaisessa kakessa?). Kerran olen tuollaiseen juottanut irrallaan seikkailleen kytkimen kiinni ja mielestäni sille löytyi ihan helposti oikea looginen paikka, kun asiaa pähkäili kake ja namiska käsissä. Sitä en tiedä, miksi pitää kuvitella ovien aukeavan kauempaa/paremmin, jos nappia painaa kovempaa... niinhän nuo taidetaan yleensä hajottaa :roll:

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 04.10.2011 07:22 
Käyttäjän avatar

Minulla on nuo keskusyksikön roippeet kotona pyödällä ja tyhjä avain käytössä, eli ajonestosiru on taittuvan avaimen muoviosassa tahi kaukosäätimen muovivalun sisällä...eli keskuslukituspiirilevyn yhteydessä se ei ainakaan ole, sillä autoni liikkuu eteenpäin :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 04.10.2011 07:56 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Akaile kirjoitti:

Mulla on sellainen muistikuva, että kaksi nastaa kyktee ja kaksi on vain tukena. Näkyykö levyltä mitään osviittaa sille kummat on oikeat? Liimaa sitten lisätueksi.

Olis sama homma edessä toisen xantun kanssa, kytkin pitäis jostain löytää...

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 04.10.2011 08:22 

Laitimmaiset juotokset napin kiinnitykseen, keskimmäiset kontaktit. Vastaavia SMD-näppäimistökytkimiä taitaa löytyä elektroniikkaliikkeistä, tai joistain laitteista purettuina? Pitäisi vaan olla vaakamalli, ELFA:sta tuotenumerolla 35-603-98, malli:CB00.5-1S kyllä löytyisi pystymalli. Se ei vaan helposti sovi näihin juotoksiin.

Poissa

ViestiLähetetty: 04.10.2011 09:18 
Käyttäjän avatar

Itse korjautin vastaavan vian tv-korjaamolla, kustansi muistaakseni 20-30e.

Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa

ViestiLähetetty: 04.10.2011 09:35 

Käynnistyksenestosiru sijaitsee kääntyvän avaimen muoviosassa. Ja ne reunimmaiset juotokset vain tukevat mikrokytkintä.

Poissa

ViestiLähetetty: 04.10.2011 11:00 

Juottamalla se kuntoon tulee mutta kannattaa saman tien antaa tinaa toisenkin kytkimen karvoihin ja sen jälkeen laittaa jotain kovettuvaa liimamassaa tukemaan kytkimiä. Rakennehan on täysin naurettava, koska kytkintä pitävät paikallaan neljä ohutta karvaa, jotka ovat 90 asteen kulmassa kytkimeen kohdistuvaa voimaa kohtaan. Että tällainen ratkaisu laitteessa, joka on tarkoitettu päivittäiseen kovaan käyttöön. Insinööritaidetta! Itse korjasin kytkimen n. 5 vuotta sitten ja hyvin on kestänyt.

Poissa

ViestiLähetetty: 04.10.2011 20:28 

Tuo paininkumi pehmenee ajansaatossa, ja painaa tuota mikrokytkintä väärästä paikkaa (voimaa tarvitaan liiaksi ) kunnes kytkin irtoaa.Paininkumi kannattaa vaihtaa ajoissa.

Poissa

ViestiLähetetty: 05.10.2011 07:39 
Käyttäjän avatar

jaakkovaakko kirjoitti:
Paininkumi kannattaa vaihtaa ajoissa.
Eli kannattaa hommata heti varastoon, jos niitä vielä saa. Kesällä sai vielä ainakin, tosin meni maahantuojan varasto nollille sillä kertaa... toivottavasti saa jatkossakin?

VW Passat B7
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 20 viestiä ]