Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XM ja kuskin lasinnostin räks.
ViestiLähetetty: 06.10.2011 12:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 113

Profiili WWW
XM Y4:n lasinnostimen vaijeri sitte otti ja katkesi. Onneksi tämä tapahtui autotallissa eikä vesisateessa tiellä. Ilmeisesti pitää koko nostajahässäkkä uusia? Onko hankala operaatio vaihtaa?



C5 Break 2.0 VTR 2006 "Sepi" | XM 2.0i SX 1997 In Memoriam 'Madame X', | CX TRD Turbo 2 1988 In Memoriam.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ja kuskin lasinnostin räks.
ViestiLähetetty: 06.10.2011 17:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
Juuri pari viikkoa sitten tuli vaihdettua tuohon -96:een apukuskin puolelle juuri vaijerin katkettua. Pitää käytännössä uusia koko hässäkkä, -kai? No sen joka tapauksessa uusin. Varaosa oli Y3:sta. Moottori oli fyysisesti toisenkätinen ja johto tuli alapuolelle, mutta sopi hyvin paikoilleen ja toimi oikeaan suuntaan. Muuten kisko hieman kapoisempi tuossa vanhassa ja alimman moottorin kiinnityspultin tilalla kumituki, mut ei haittaa.
Tunnin-parin työ ensikertalaiselta Haynesin ohjeiden mukaan. Oven sisäpinnassa oleva suojamuovi-vahtomuovi eriste kannattaa leikata peltiaukon sisäreunaa pitkin puoliksi auki tarvittavista kohdista niin että muodostuu läppä joka kääntyy sivuun ja joka helppo korjata ilmastointiteipillä, kiitos xmfanille, jolta nostinkin löytyi, tästä vinkistä!
Otetaan ikkunan tiivisteet irti alaosiltaan. Lasi kiinni nostimen kiskossa kulkevassa muovisessa ohjurissa jonka tappi menee lasin alalaidassa olevan reijän läpi. Tapin lukitus lasista saadaan auki nykäisemämällä em. tapin päässä oleva muovinen lukiturengas irti. Rengas semmoinen avaimenreijän muotoinen joka lukittuu tapin päässä olevaan uraan. Tämä hieman epäselvästi Haynesissä.
Lasin voi tämän jälkeen pudottaa alas jolloin lasin taka-yläreunassa oleva ohjuripalikka vapautuu takakiskosta. Lasi yläkautta pois, johto irti moottorista, kolme mutteria moottorin kiinnityksestä ja yhdet pultin kiskon ylä- ja alapäästä. Sitten vähän akrobatiaa ja koko hässäkkä ulos ison ala-aukon kautta. Uusi oli vaikea (ensikertalaiselle) pujottaa paikoilleen, mutta ei paha loppujen lopuksi kun käyttää malttia eikä yritä väkisin runnoa kikkareita oven sisään. Sitten vaan lasia sisään jne.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ja kuskin lasinnostin räks.
ViestiLähetetty: 06.10.2011 18:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 113

Profiili WWW
Kiitoksia! Eiköhän tästä kunnialla selvitä. Kaksi kuukautta sitten samainen ikkuna jäi ala-asentoon ja silloin syynä oli katkaisija, jonka rassaamalla sai taas pelittämään. Ilmeisesti nämä ikkunannostohärpäkkeet ovat vähän epäluotettavia näissä autoissa.

Jos nyt jollain sattuu olemaan sopivaa ok-kuntoista ja järkevän hintaista nostohässäkkää kuskin oveen tarjolla niin yksityisvietiä voi lähetellä... ;)



C5 Break 2.0 VTR 2006 "Sepi" | XM 2.0i SX 1997 In Memoriam 'Madame X', | CX TRD Turbo 2 1988 In Memoriam.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ja kuskin lasinnostin räks.
ViestiLähetetty: 06.10.2011 22:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 113

Profiili WWW
Pohdiskelin tuossa vielä että miksipä tuota ei saisi korjattua ilman uuden nostajahässäkän hankintaa. Onko kenelläkään kokemusta pelkästään noiden vaijereiden vaihdosta? Tarvikekaupassahan vaijeri ei maltaita maksa. Kyllähän tuon moottorisysteemin purettua (ja kasattua) käsittääkseni saa...



C5 Break 2.0 VTR 2006 "Sepi" | XM 2.0i SX 1997 In Memoriam 'Madame X', | CX TRD Turbo 2 1988 In Memoriam.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ja kuskin lasinnostin räks.
ViestiLähetetty: 07.10.2011 10:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Kyllä sen vaijerinkin näprää joo mutta vaiva on isompi koska joudut ottamaan moottorin kiskoineen ulos ovesta. Hommaa suosiolla ehjä moottori/vaijeri/kisko setti, putsaa se ja voitele hyvin. Helpommalla pääset.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ja kuskin lasinnostin räks.
ViestiLähetetty: 07.10.2011 14:58 

Viestit: 12
pascal kirjoitti:
Onko kenelläkään kokemusta pelkästään noiden vaijereiden vaihdosta?


On. Tilasin Ebaysta kokeeksi sellaisen kitin jossa oli pätkät ruostumatonta vaijeria, epoksi-tyyppistä liimaa ja päätekappaleet +muuta sälää. Ideana oli siis vaihtaa vanhojen vaijereiden tilalle uudet ja katkaisemalla ne sopivan mittaisiksi. Sen jälkeen päihin liimattiin uudet "päätynupukat". Aikaa sai kyllä kulumaan tässä näprayshommassa kulmaan.

Ja niin, on tuo nyt ainakin toistaiseksi kestänyt, vaikka epäilys olikin/onkin suuri.



XM V6 Aut. Exclusive -96
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM ja kuskin lasinnostin räks.
ViestiLähetetty: 08.10.2011 17:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 113

Profiili WWW
Näyttäis siltä että lasinnostin löytyi vieläpä ihan omilta nurkilta, paljon muuta XM-osaa myös on varastossa kuulemma. Taitaa ensiviikolla tulla joulu. :D

Ja kiitoksia kaikille neuvoista! :)



C5 Break 2.0 VTR 2006 "Sepi" | XM 2.0i SX 1997 In Memoriam 'Madame X', | CX TRD Turbo 2 1988 In Memoriam.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: