Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C3 vaihteet
ViestiLähetetty: 16.10.2011 15:19 

Viestit: 33
En löytänyt arkistosta joten:
Laitettiin C3:n 1,4 2003 ja testiajossa jo ilmeni, että vaihdekeppi on jäykkä :(
C3 ei ole tuttu, mutta onkos vaihteensiirto vaijereilla?
Entäs vinkkejä korjaukseen :roll:
Muuten tuntuis olevan mukava peli :D
Mitäs muuta kannattais "käydä läpi" ?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C3 vaihteet
ViestiLähetetty: 19.10.2011 18:11 

Viestit: 832
Paikkakunta: Imatra
huoltokirja onko? Paljon ajettu?

Tarkasta jarrut, valoumpiot (kosteutta) Vaihtesito ei saa olla liian jäykkä, mutta napakka kuitenkin.

c3 on perinteistä tekniikka, eli normaalit tarkastukset.



Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C3 vaihteet
ViestiLähetetty: 19.10.2011 20:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 349
Paikkakunta: Lempäälä
Ota ilmanputsarin kotelo irti, irroita sellainen rautamötikkävastapainohommeli, naputtele sen holkki irti, putsaa rasvaa kasaa. Rasvaa myös vivut. Jos ei jäykkyys lähtenyt niin vaijerit menee vaihtoon.

Tarkista onko jousia poikki, tarkista onko jousenkatkeamissuojat asennettu, jos ei niin hommaa ja asenna. Kansipahvin kunto.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C3 vaihteet
ViestiLähetetty: 19.10.2011 21:03 

Viestit: 33
Kooma kirjoitti:
Ota ilmanputsarin kotelo irti, irroita sellainen rautamötikkävastapainohommeli, naputtele sen holkki irti, putsaa rasvaa kasaa. Rasvaa myös vivut. Jos ei jäykkyys lähtenyt niin vaijerit menee vaihtoon.

Tarkista onko jousia poikki, tarkista onko jousenkatkeamissuojat asennettu, jos ei niin hommaa ja asenna. Kansipahvin kunto.


Noni, kiitos hyvistä vinkeistä. Pitääpä viikonloppuna tutkailla. Jousenkatkeamissuojat asennettu, oli merkintä huoltokirjassa oli joku xxx kirjainyhdistelmä, josta Goolella selvisi tuo juttu.
Tuo "rautamötikkävastapainohommeli" oli brittifoorumin (?) palstalla ja joku sitä kommentoi suunnilleen näin, että se paino on siellä koska saadaan "normaali tuntuma" vaihteisiin. Muuten
vaihteet olisi "liian keveät/helpot" vaihtaa :!: :o


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C3 vaihteet
ViestiLähetetty: 19.10.2011 21:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 349
Paikkakunta: Lempäälä
Niin oon kans aatellu et siks se on siellä. Sen holkki vaan jumittuu ajan kanssa minkä jälkeen se rupee vääntään kiinnityspulttiaan mikä voi jopa katketa. Sitä pultin nysää on kiva hitsailla pois lootasta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C3 vaihteet
ViestiLähetetty: 22.10.2011 21:25 

Viestit: 33
Koomaa kiittäen :D
Oli tosiaan se rautamötikkähässäkän laakeriholkki juminut kiinni siihen vipuun.
Naputtelemalla irti, hiomapaperilla liukupintojen putsaus ja lopuksi rasvaus.
Jopas toimii vaihteet kunnolla :lol:
Pientä muuta fiksailua/tarkistelua tuli tehtyä.
Käsijarrun merkkivalo ei toimi, silloin kun käsijarru päällä :cry:
Mittasin kahvan juuressa olevasta kytkimen liittimestä (kaksi johtoa): ei
tule missään tilanteessa jännitettä siihen :o
Oiskos kellään hyviä vinkkejä.
Kun laittaa virrat päälle ennen starttiasentoa, niin silloin se palaa kyllä hetken, niinkuin
muutkin valot...


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: