Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XM keula alkoi tanssimaan.
ViestiLähetetty: 28.10.2011 02:13 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Jeps, eli kyseessä XM 97, mittarissa 160800. Nurkkapallot pari vuotta vanhat, aktiivipallot muutaman viikkon vanhat. Löhmit melko tuoreet, ja suodattimet putsittu samalla. Tänään XM esitti minulle aiemmin tuntemattoman ohjelmanumeron: Pysähdyin parkkipaikalle jonka jälkeen XM:n keula suorastaan pomppasi melkoisen ylös, ja jonka jälkeen se tuli alas kuin kivi. Kohta nousi keula taas kohti korkeuksia hyvinkin nopeasti, ja taas pamahti tonttiin. Sammutin auton ja poltin "tais tulla remonttia" tupakan. Käynnistin auton ja keula nousi normaalikorkeuteen siinä pysyen. Muutaman kerran korkeudensäätövivusta jumppasin ja lähdin ajamaan muutaman kilometrin. Moitteetta toimi, toistaiseksi.

Etsin tästä ilmiöstä tietoa foorumista, ja tulin siihen lopputulokseen että korkeudensäätäjä ehkä jumittaa tms. Onko muita näkemyksiä?

Myös korjausvinkeistä olisin kiitollinen. :)

Näyttää aikalailla tuollaiselta: http://youtu.be/avtvvnHH36A

C5 Break 2.0 VTR 2006 "Sepi" | XM 2.0i SX 1997 In Memoriam 'Madame X', | CX TRD Turbo 2 1988 In Memoriam.
Poissa

Viestin otsikko: Re: XM keula alkoi tanssimaan.
ViestiLähetetty: 28.10.2011 07:58 
Käyttäjän avatar

pascal kirjoitti:
Etsin tästä ilmiöstä tietoa foorumista, ja tulin siihen lopputulokseen että korkeudensäätäjä ehkä jumittaa tms. Onko muita näkemyksiä?

Myös korjausvinkeistä olisin kiitollinen. :)
Ääni tälle. Milloinkas on viimeksi putsattu ja voideltu huolellisesti?

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 28.10.2011 11:58 
Käyttäjän avatar

Juu peukutan myös ;)
Olen nähnyt saman BX:n tekemänä, vitsikäs näky ja se jatkoi jaumamistaan pitkään alas-ylös-alas-ylös....

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 28.10.2011 12:11 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
laakeri kirjoitti:
Ääni tälle. Milloinkas on viimeksi putsattu ja voideltu huolellisesti?

Ei ainakaan sinä 3kk aikana mitä auto minulla on ollut. :D Aiemman omistajan puuhista ei tietoa, huoltokirja on ok, mutta mitään dokumenttia ei ole mitä milloinkin on tehty. Putsaus ja voitelu siis tehtävien töiden listalle, pitääpä varata kaverin tallista on nosturiaika.

C5 Break 2.0 VTR 2006 "Sepi" | XM 2.0i SX 1997 In Memoriam 'Madame X', | CX TRD Turbo 2 1988 In Memoriam.
Poissa

ViestiLähetetty: 28.10.2011 12:50 

Jaaha taas uusi pelonaihe. Mun beksissä ei ole varmaan koskaan puhdistettu korkeudensäätäjää. Mitä vahinkoa tuollainen tanssiminen mahdollisesti aiheuttaa? Ja olen ihan varma että juuri mun bx aloittaa tanssinsa jossain erittäin hankalassa tai nolossa tilanteessa - tämä vuosi kun ei ole muutenkaan ollut paras mahdollinen.
Tämä linkki löytyi Xantia -96 korkeudensäätö?-ketjusta. Ei taida onnistua multa tuossa pihalla...

Poissa

ViestiLähetetty: 28.10.2011 13:06 
Käyttäjän avatar

Lemon kirjoitti:
Jaaha taas uusi pelonaihe. Mun beksissä ei ole varmaan koskaan puhdistettu korkeudensäätäjää. Mitä vahinkoa tuollainen tanssiminen mahdollisesti aiheuttaa? Ja olen ihan varma että juuri mun bx aloittaa tanssinsa jossain erittäin hankalassa tai nolossa tilanteessa - tämä vuosi kun ei ole muutenkaan ollut paras mahdollinen.
Tämä linkki löytyi Xantia -96 korkeudensäätö?-ketjusta. Ei taida onnistua multa tuossa pihalla...
Tanssiminenhan haittaa lähinnä käyttämistä, mutta enemmän sen putsaamattomuuden ja voitelun aiheuttama jumittuminen ja rojun kerääntyminen huolestuttaa. Ei muuta kuin säätimet kokonaisuudessaan irti ja pöydälle. Onnistuu hyvin pihalla - kun ovat auton alla, niin ei sadekaan haittaa. Säätimet voi putsailla ja voidella sisätiloissa. Sen jälkeen vain kasaus, peruskorkeuden säätö jne.

-Nimim. vastikään aivan jumissa ollutta takakorkkaria vesisateessa pihalla sen verran herkistellyt, että pystyi ajamaan varaosakulkineen toiselle paikkakunnalle

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 28.10.2011 13:33 
Käyttäjän avatar

Veikkaan että säännöllisillä LHM- vaihdoilla säästyy tuoltakin vaivalta lähes ikuisiksi ajoiksi. Tosin edellisten omistajien tekemättä jättämiä huoltoja ei tietenkään saa tehdyksi.

Minulla teki Xantia joskus satunnaisesti tuota jumppaamista. 2 vuoden ja parin LHM- vaihdon jälkeen ongelma on kadonnut täysin. Koputan puuta. :lol:

Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa

ViestiLähetetty: 28.10.2011 14:19 
Käyttäjän avatar

Bumper kirjoitti:
Veikkaan että säännöllisillä LHM- vaihdoilla säästyy tuoltakin vaivalta lähes ikuisiksi ajoiksi. Tosin edellisten omistajien tekemättä jättämiä huoltoja ei tietenkään saa tehdyksi.
Ei se LHM:n vaihto auta, jos vivusto venttiilin ulkopuolelta on yhtä puuta.

VW Passat B7
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ]